Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
1
geplaatst: 21 januari 2022, 07:51 uur
Mooi dat Vashti de lijst haalt, maar had liever een ander nummer van haar gezien. Voor de uitschakeling van Kokoroko was ik al bang, maar blijft zonde als je ziet wat voor matigheid de lijst wel haalt.
0
geplaatst: 21 januari 2022, 08:09 uur
Mwah, had veel liever Wolf Alice of KOKOROKO door zien gaan.
2
geplaatst: 21 januari 2022, 09:38 uur
Jammer dat Kokoroko de lijst niet heeft gehaald, prachtig nummer.
1
geplaatst: 21 januari 2022, 10:44 uur
Vashti

Jammer van Kokoroko, maar die staat er over een paar jaar ongetwijfeld ook in.

Jammer van Kokoroko, maar die staat er over een paar jaar ongetwijfeld ook in.
0
geplaatst: 21 januari 2022, 11:41 uur
Vashti 
Jammer van Kokoroko inderdaad, maar ik moet toegeven dat ik er ook geen punten meer voor over had, je kan er maar 7 belonen uiteindelijk. Volgend jaar opnieuw proberen!

Jammer van Kokoroko inderdaad, maar ik moet toegeven dat ik er ook geen punten meer voor over had, je kan er maar 7 belonen uiteindelijk. Volgend jaar opnieuw proberen!
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 21 januari 2022, 21:50 uur
Joren999 schreef:
Marble House was er vorig jaar uit gevallen? Dat moet een foutje zijn geweest, goed dat we dat weer recht hebben gezet.
.
Marble House was er vorig jaar uit gevallen? Dat moet een foutje zijn geweest, goed dat we dat weer recht hebben gezet.
.
Ik had Marble House vorig jaar genomineerd, toen kansloos. Jaar verder glansrijk, gelukkig maar.
0
geplaatst: 21 januari 2022, 22:29 uur
Ronde 1 - Ladder 18:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. The Smiths - Bigmouth Strikes Again [94] 767
2. Joni Mitchell - River [300] 565
3. The Smashing Pumpkins - Today [384] 490
4. Curtis Mayfield - Superfly [144] 450
5. M83 - Midnight City [600] 440
6. Little Simz - Introvert [Edgar18] 428
7. Placebo Feat. Alison Mosshart - Meds [1751] 421
8. Muse - Citizen Erased [1230] 380
9. Yazoo - Situation [Salvadore] 374
10. Saybia - The Second You Sleep [1217] 360
11. Prince and The Revolution - Sometimes It Snows In April [721] 359
12. White Lies - Time To Give [1402] 358
13. The Beatles - Lucy in The Sky With Diamonds [laxus11] 352
14. Belle and Sebastian - Piazza, New York Catcher [1479] 350
15. Amenra - A Solitary Reign [1470] 346
Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.
16. Tindersticks - Tiny Tears [1209] 319
17. The Undertones - Here Comes The Summer [1656] 299
18. Angus & Julia Stone - Heart Beats Slow [1601] 287
19. Super Mama Djombo - Festival [Titmeister] 279
20. Wipers - Over The Edge [1923] 276
79 stemmers deze ronde.
Wederom een goede ladder voor de nieuwkomers, maar liefst 3 vd 4 hebben het gered, alleen Super Mama Djombo gaat het niet redden. M.b.t. de afvallers gaan we Tindersticks en The Undertones via de afvallerslijst terugzien in de volgende ronde. Voor Angus & Julia Stone gaat dat heel spannend worden denk ik.
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. The Smiths - Bigmouth Strikes Again [94] 767
2. Joni Mitchell - River [300] 565
3. The Smashing Pumpkins - Today [384] 490
4. Curtis Mayfield - Superfly [144] 450
5. M83 - Midnight City [600] 440
6. Little Simz - Introvert [Edgar18] 428
7. Placebo Feat. Alison Mosshart - Meds [1751] 421
8. Muse - Citizen Erased [1230] 380
9. Yazoo - Situation [Salvadore] 374
10. Saybia - The Second You Sleep [1217] 360
11. Prince and The Revolution - Sometimes It Snows In April [721] 359
12. White Lies - Time To Give [1402] 358
13. The Beatles - Lucy in The Sky With Diamonds [laxus11] 352
14. Belle and Sebastian - Piazza, New York Catcher [1479] 350
15. Amenra - A Solitary Reign [1470] 346
Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.
16. Tindersticks - Tiny Tears [1209] 319
17. The Undertones - Here Comes The Summer [1656] 299
18. Angus & Julia Stone - Heart Beats Slow [1601] 287
19. Super Mama Djombo - Festival [Titmeister] 279
20. Wipers - Over The Edge [1923] 276
79 stemmers deze ronde.
Wederom een goede ladder voor de nieuwkomers, maar liefst 3 vd 4 hebben het gered, alleen Super Mama Djombo gaat het niet redden. M.b.t. de afvallers gaan we Tindersticks en The Undertones via de afvallerslijst terugzien in de volgende ronde. Voor Angus & Julia Stone gaat dat heel spannend worden denk ik.
0
geplaatst: 21 januari 2022, 22:41 uur
De grootste verrassing wel voor mij. Ik had d'r op d'r onder gegokt maar Yazoo is gewoon negende. Beatles had ik dan weer hoger gegokt (hoewel deze niet echt een favoriet is van mij van de band), Little Simz is wel een van de doorbraken van '21 dus niet zo gek. Zou best in de top 10 hoogste binnenkomers kunnnen komen.
Zat wel wat in deze ladder dat er wel uit mocht, maar daar waren Angus en Julia & The Wipers niet bij (eerder White Lies of Muse).
Zat wel wat in deze ladder dat er wel uit mocht, maar daar waren Angus en Julia & The Wipers niet bij (eerder White Lies of Muse).
0
geplaatst: 21 januari 2022, 22:41 uur
Oef vergeten te stemmen, maar gelukkig zijn Amenra, Muse en Tindersticks (waarschijnlijk) door.
Amenra hoort deze ladder verder wel met twee vingers in de neus te winnen, maar misschien in de volgende ronde.
Amenra hoort deze ladder verder wel met twee vingers in de neus te winnen, maar misschien in de volgende ronde.
4
geplaatst: 21 januari 2022, 22:57 uur
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 januari 2022, 23:15 uur
Situation heeft volgens mij eerder al een flinke tijd in de ladder gestaan. Bij deze herbeluistering beviel hij beter dan indertijd. Ook content met het beste Beatlesnummer (is die ooit echt afgevallen? of alleen afgeroomd?)
0
geplaatst: 21 januari 2022, 23:19 uur
Helaas is net de verkeerde nominatie afgevallen... Niet geheel onverwacht, maar toch. Het blijft behelpen met de Afrikaanse muziek (m.u.v. Fela Kuti) in de Ladder...
Is vorig jaar regulier uit de lijst gevallen.
Casartelli schreef:
Ook content met het beste Beatlesnummer (is die ooit echt afgevallen? of alleen afgeroomd?)
Ook content met het beste Beatlesnummer (is die ooit echt afgevallen? of alleen afgeroomd?)
Is vorig jaar regulier uit de lijst gevallen.
1
geplaatst: 21 januari 2022, 23:26 uur
Titmeister schreef:
Helaas is net de verkeerde nominatie afgevallen... Niet geheel onverwacht, maar toch. Het blijft behelpen met de Afrikaanse muziek (m.u.v. Fela Kuti) in de Ladder....
Helaas is net de verkeerde nominatie afgevallen... Niet geheel onverwacht, maar toch. Het blijft behelpen met de Afrikaanse muziek (m.u.v. Fela Kuti) in de Ladder....
Zonde inderdaad, was echt een topnominatie. Het moet toch eens gaan lukken met de Afrikaanse muziek!
0
geplaatst: 21 januari 2022, 23:26 uur
Lucy is zo'n nummer waarvan je verwacht dat ie er al dik in stond. Niet dus.
Dit is geen Simbi-fave van me en ik vind het afvallen van Wipers ook erg jammer.
Dit is geen Simbi-fave van me en ik vind het afvallen van Wipers ook erg jammer.
2
geplaatst: 21 januari 2022, 23:48 uur
Mooi dat Tindersticks en Undertones het lijken te halen, maar dat Wipers hier laatste wordt is onbegrijpelijk.
En dan gaat een White Lies wel door, dat is echt iets waar ik niets interessants in hoor. Een soort muzikale magnetronmaaltijd
En dan gaat een White Lies wel door, dat is echt iets waar ik niets interessants in hoor. Een soort muzikale magnetronmaaltijd
1
geplaatst: 22 januari 2022, 00:10 uur
Wipers eruit en White Lies door is inderdaad erg pijnlijk, maar ook heel jammer en onbegrijpelijk dat Festival, een van de overall mooiste tracks die er zijn, de ladder überhaupt niet haalt.
0
geplaatst: 22 januari 2022, 07:00 uur
Coma Cat schreef:
Dit vind ik een heel treffende vergelijking. Helaas hebben we oninteressante rock genoeg in de lijst...
0
geplaatst: 22 januari 2022, 10:31 uur
Erg jammer dat Angus & Julia eruit vallen, heerlijk nummer is dat. En pijnlijk dat nou net de mooiste nieuwkomer van de vier het niet haalt.
Dat nummer van White Lies vind ik dan weer erg goed. Niks mis met een lekkere magnetronmaaltijd op zijn tijd.
Dat nummer van White Lies vind ik dan weer erg goed. Niks mis met een lekkere magnetronmaaltijd op zijn tijd.

0
geplaatst: 22 januari 2022, 12:12 uur
Ik dacht dat ik gestemd had, maar blijkbaar niet. En het vervelende is: ik had Festival met een #1-notering naar de juiste kant van de afvallerslijst gestemd. The Undertones waren waarschijnlijk ook wel in de veilige zone gebleven met een vijfde plek in mijn lijst.
0
geplaatst: 22 januari 2022, 13:02 uur
Teunnis schreef:
Ik dacht dat ik gestemd had, maar blijkbaar niet. En het vervelende is: ik had Festival met een #1-notering naar de juiste kant van de afvallerslijst gestemd. The Undertones waren waarschijnlijk ook wel in de veilige zone gebleven met een vijfde plek in mijn lijst.
Teun, dit is niet de eerste keer dat je het laat afweten. Moeten hier toch maar eens een hartig woordje over spreken

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 januari 2022, 13:28 uur
Dat White Lies het wiel evenmin uitgevonden heeft als Interpol of Editors (en nog iets later op het feestje kwam) is evident. Time to Give is in mijn oren echter wel een spannend en onderscheidend nummer en ik ben dan ook content dat hij ook dit jaar weer een redelijke score behaalt.
Voor Wipers had ik zelf geen punten meer over, maar er is genoeg doorgegaan (de complete topdrie, om maar eens iets te noemen) dat ik er met liefde voor ingeruild had. Maar goed, Mr Wipers himself komt hier ook al een paar jaar niet meer, dan wordt het toch minder.
Voor Wipers had ik zelf geen punten meer over, maar er is genoeg doorgegaan (de complete topdrie, om maar eens iets te noemen) dat ik er met liefde voor ingeruild had. Maar goed, Mr Wipers himself komt hier ook al een paar jaar niet meer, dan wordt het toch minder.
0
geplaatst: 22 januari 2022, 13:41 uur
Ik zeg: hernomineren Super Mama Djombo volgend jaar, mooie ontdekking 
Teunnis, foei!
En Yazoo binnen

Teunnis, foei!

En Yazoo binnen

1
geplaatst: 22 januari 2022, 14:00 uur
Volgend jaar stem ik wel en dan gaat het gewoon de Ladder in 

* denotes required fields.