MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Ronde 1 - Ladder 19:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. David Bowie - Life On Mars? [9] 853
2. Röyksopp Feat. Robyn - Monument [453] 572
3. David Bowie - Ziggy Stardust [203] 549
4. Radiohead - Lucky [301] 544
5. The Nits - Nescio [687] 451
6. Madrugada - What's On Your Mind? [809] 413
7. Chico Buarque - Construção [aerobag] 411
8. Red Hot Chili Peppers - Under The Bridge [622] 410
9. Bruce Springsteen - Darkness On The Edge of Town [1082] 409
10. Ela Minus - They Told Us It Was Hard, but They Were Wrong. [1605] 403
11. Stereophonics - Dakota [1420] 403
12. The Chameleons - Swamp Thing [Outlaw104] 398
13. Jayda G - Both of Us [1597] 362
14. Bettie Serveert - Palomine [1517] 354
15. Simple Minds - Love Song [926] 345

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Black Country, New Road - Track X [Curufin] 343
17. The Buggles - Video Killed The Radio Star [1340] 335
18. Midlake - Young Bride [1655] 334
19. Low - Dinosaur Act [974] 310
20. Aafke Romeijn - Blokken [Gretz] 301

85 stemmers deze ronde.

Chico Buargue, The Chameleons en Balck Country, New Road (via de afvallerslijst) zullen we dit jaar in de eindlijst van de MuMeLadder terugzien. Ook the Buggles en Midlake blijven via de achterdeur van de afvallerslijst in de eindslijst staan. Voor Low en Aafke is het doek hier wel gevallen.

Fijn dat Swamp Thing er (weer?) in staat!

johan de witt schreef:
Fijn dat Swamp Thing er (weer?) in staat!

(afbeelding)

Chico is een toffe binnenkomer, ook fijn dat Ela Minus en Jayda G standhouden.

Low vorig jaar op 974 eruit

Chico Buarque kon ik niet meer kwijt in mijn lijstje, maar is wel leuk als nieuwe binnenkomer. En ik ben blij dat ik stemde en Palomine op 1 zette. Dat zorgt ervoor dat dat nummer de top 15 haalt en voor mij is het nog steeds een flinke klassieker (het hele debuutalbum trouwens, wat een fijne plaat).

Low dondert hart de lijst uit, maar is ook niet een van hun beste vind ik, Aafke had wat meer liefde verdient. Royksopp en Robin staan fijn verrassend hoog En waarom de absolute draak van deze ladder elfde wordt, dat snap ik in dit veld echt niet. Maar dat heb ik wel vaker.,

Wow alle nummers meer dan 300 punten.

Mwah, de echte draak hier is die van RHCP en het spijt me, maar in Both of Us hoor ik echt niets... Niet alles met een beat en een fancy pianootje is direct goed.

Jammer van Aafke, maar ook als ik wel had gestemd had ze het niet gered. Monument mag deze lijn wel doortrekken echter!

Mooie uitslag. Monument en Chico Barque scoren hoog

Chico Buarque is meer dan gewoon maar een toffe binnenkomer, het feit dat Brazilië dan eindelijk een entree maakt is best wel een episch momentje te noemen in de geschiedenis van dit spelletje. En er zullen er vast snel meer volgen!

Hey wat tof, Chico Buarque in de lijst!! Vergeten mee te stemmen, maar super dat ‘ie nog zo’n hoge positie bereikt.

Arrie schreef:
Chico is een toffe binnenkomer, ook fijn dat Ela Minus en Jayda G standhouden.

Precies dit

Deze Low ga ik ook niet missen, al vind ik het wel opvallend dat ze zo kelderen, ondanks dat ze afgelopen jaar een redelijk succesvol album hebben uitgebracht...

Joren999 schreef:
het spijt me, maar in Both of Us hoor ik echt niets... Niet alles met een beat en een fancy pianootje is direct goed.

Geef het wat tijd, het nummer groeit op je. Of niet, aerobag en Edgar18?

Titmeister schreef:

Waardering is zeker wat gegroeid, die initiële reactie van joren had ik eerst ook (wéér zo'n simpel house deuntje). Maar er is wel meer gaande in dit nummer. Benieuwd of het nummer ook lange termijn staying power heeft.

123poetertjes schreef:
Chico Buarque is meer dan gewoon maar een toffe binnenkomer, het feit dat Brazilië dan eindelijk een entree maakt is best wel een episch momentje te noemen in de geschiedenis van dit spelletje. En er zullen er vast snel meer volgen!

Los van dat het mijn eigen nomi is, vind ik dit ook wel een mijlpaal. Leuk om te zien dat deze lijst steeds ontvankelijker wordt voor een verscheidenheid aan landen en genres

Haha, ik zal Jayda G nog eens een kans geven (en dan rustig thuis in plaats van in de auto).

Titmeister schreef:
Nou... Het is op zich een aardig deuntje, maar om nou te zeggen dat ik er heel wild van word. Nee, dat nog steeds niet helaas.

Jammer van Low, maar als we er Chico, The Chameleons en BCNR voor in de plaats krijgen, vind ik dat nog niet zo erg.

Normaal heb ik een schijthekel aan de foeilelijke Portugese taal en de in die taal gezongen nummers, maar deze van Chico Buarque bevalt me al vanaf het eerste moment dat ik het hoorde. Dus mooi dat het nummer door is.

En dan hoorde ik eindelijk eens een nummer van, het op deze site geprezen, Low dat ik minimaal prima vond en dan stemmen jullie het er uit.

Ik word wel helemaal wild van Both Of Us. En zeer jammer van Dinosaur Act, toch één van hun mooiste...

Mooie binnenkomers met Construção en Swamp Thing! Verder leuk dat de dance/electronic het goed blijft doen, al vind ik persoonlijk Jayda G niet heel bijzonder. Erg lekker deuntje zonder meer, maar toch echt wel een van de mindere tracks binnen het genre die ik in de ladders ben tegengekomen.

Ronde 1 - Ladder 20:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Sonic Youth - Teen Age Riot [45] 708
2. Gorky - Mia [275] 640
3. Blue Öyster Cult - (Don't Fear) The Reaper [404] 627
4. Elbow - One Day Like This [153] 596
5. Iron Maiden - Hallowed Be Thy Name [845] 480
6. Low - Lullaby [670] 475
7. Black - Wonderful Life [1952] 459
8. Songs: Ohia - Tigress [1027] 440
9. Eefje De Visser - Bitterzoet [1451] 406
10. GZA - Shadowboxin' [837] 383
11. Eefje de Visser - Ongeveer [539] 371
12. Buffalo Springfield - Expecting to Fly [1926] 364
13. Natalie Imbruglia - Torn [1430] 364
14. Interpol - Slow Hands [1031] 328
15. Beach House - Superstar [STaRS] 297

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. M83 - Kim & Jessie [1683] 254
17. The Everly Brothers - Crying in The Rain [Bartjeking] 249
18. Boy Harsher - Pain [Sokra] 224
19. The Weeknd - House of Balloons / Glass Table Girls [catdog] 207
20. Lustt - Pillow Talk [1934] 128

80 stemmers deze ronde.

Een ladder waarin de nieuwkomers het moeilijk hadden. Alleen Beach House heeft het gered. Alle afvallers gaan we niet meer terugzien, voor M83 en Lush ...eh edit Lustt houdt het in dat ze uit de lijst gaan vallen.

Lush?

Casartelli (moderator)
Lush was helaas al eerder kaltgestellt.

The Weeknd

Zonde van Boy Harsher en M83.

Jammer dat deze M83 en Lustt uit de lijst vallen, maar ik kan er vrede mee hebben aangezien we er een geweldige Beach House voor terugkrijgen.

Vorig jaar een matige einduitslag van Black maar zo te zien gaat dat dit jaar helemaal weer goed komen

Van deze uitslag wordt adriaantje niet vrolijk.

Mausie schreef:
Jammer dat deze M83 en Lustt uit de lijst vallen, maar ik kan er vrede mee hebben aangezien we er een geweldige Beach House voor terugkrijgen.
Inderdaad, misschien wel het beste dat ze ooit op hebben genomen. Per luisterbeurt wordt het nummer ook beter.

Mexicanobakker schreef:
Van deze uitslag wordt adriaantje niet vrolijk.
Vanwege Kim & Bassie?

Boy Harsher

Gast
geplaatst: vandaag om 10:51 uur

geplaatst: vandaag om 10:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.