MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
13 en 14 voor 18 en 19 en de uitslag was perfect geweest.

Casartelli schreef:
Dat zijn twee betreurde uitvallers...

Dat kan je wel zeggen

Gelukkig de zoveelste Muse er voor in de plaats

En terecht!

Hier doen groepen zoals Muse, Coldplay, etc... eigenlijk heel veel 2000's alt-rock/indie rock bandjes het gewoon veel beter dan op RYM bijvoorbeeld. Misschien omdat zovelen irrelevant geworden zijn in het decennia volgde?

Misschien omdat het gigantisch grote bands zijn, los van smaken? Weliswaar al lang over hun top.

Klopt, deze bands hebben grote fanbases (zoals ook The Smiths, U2, etc) en als fans hun laatste punten niet kwijt kunnen in een ladder, komen die gemakkelijk bij zo'n band terecht dan bij een gelijkwaardig nummer van een wat minder bekende artiest.

Eigenlijk zou je een soort belastingstelsel in moeten voeren. Wie veel verdient, betaalt ook meer, maar heeft die draagkracht ook. Grote bands met veel nummers in deze lijst zouden ook iets moeten 'betalen' omdat ze meer aantrekkingskracht/bekendheid hebben (bijv. nrs 6-10 van dezelfde band in de lijst 2,5% stemafname, nrs 11-15 5% stemafname, nrs 16+ 7,5% stemafname) zodat de kleine artiesten/bands meer kans maken (bijv. Magazine - Permafrost als voorbeeld, liever 1x Magazine in de lijst dan de 15e Muse) in de onderste regionen. Tegelijkertijd beïnvloedt dit systeem de latere rondes minder (aangezien de top 5 van een artiest altijd 100% van het stemaantal houdt). Het blijft dan ook spannend tot het eind, omdat je na een eerste ronde pas weet hoeveel nrs het hebben 'gered' van een artiest en omdat er dan nog verrekeningen worden gedaan.

Bij mij maakt het bij die "grote bands met een brede fanbase" vaak nogal uit of er iets uit de beginperiode van hun repertoire in de ladder zit of later werk.
Ik geef bijv. denk ik nooit punten (ook geen "eventuele restpunten" ) aan werk van U2 uit deze eeuw (en eigenlijk m.n. wel punten aan nummers van het drieluik TUF, Joshua Tree, Achtung Baby), aan Coldplay bijna alleen maar punten aan nrs van hun eerste 2 albums en ook bij Muse ben ik na 2006 eigenlijk wel afgehaakt (op Uprising na)...maar een nummer als Muscle Museum van hun 1e album blijf ik gewoon heel goed vinden ondanks dat ik Muse tegenwoordig als band als geheel een stuk minder interessant vind....ofwel je beoordeeld toch gewoon "individuele" nummers en geen artiesten (op naam).

AstroStart schreef:
Klopt, deze bands hebben grote fanbases (zoals ook The Smiths, U2, etc) en als fans hun laatste punten niet kwijt kunnen in een ladder, komen die gemakkelijk bij zo'n band terecht dan bij een gelijkwaardig nummer van een wat minder bekende artiest.
Kan enigszins kloppen maar ik denk dat je evengoed argumenten kan vinden dat het omgekeerde gebeurt. Dat mensen eerder een song van een minder bekende artiest gaan kiezen in plaats van het zoveelste nummer van een grote band omdat ze vinden dat die er al genoeg in staan, zelfs al zijn ze er zelf fan van. De underdog wekt vaak sympathie op, toch?

Daarnaast heb ik op MuMe ook al wel eens de zin "X hebben betere nummers" gelezen als commentaar bij een stem, wat kan betekenen dat die mensen als ze een middenmotor van een grote band gelijkwaardig vinden aan het beste of enige deelnemende nummer van een minder bekende artiest eerder voor die laatste kiezen. Maar goed, dat zal allemaal van persoon tot persoon verschillen natuurlijk.

Casartelli (moderator)
Interessante discussie, waarin (zoals niet geheel ongebruikelijk) een hoop aannames worden gedaan. Ik bleef even hangen aan het volgende voorbeeld:
AstroStart schreef:
(bijv. Magazine - Permafrost als voorbeeld, liever 1x Magazine in de lijst dan de 15e Muse)
Er kan nog tot morgenochtend 11 uur gestemd worden in de Magazine Greatest Hits finale. Ik heb al meerdere getuigenissen (waaronder van de hier geciteerde) gelezen dat er enkel sterke nummers meespelen, dus komt dat horen!

Spijtig dat Wilco zo ver onderaan eindigt.

En zoveelste nummer of niet, ik was toch wel blij om Muscle Museum na zoveel jaren weer eens te horen. Gewoon een erg sterk nummer (ondanks dat ik er niet op gestemd heb).

Hier ook eens even reclame maken voor de finale van het altijd leuke Alternatieve Top 152 topic van DjFrankie , gewoon uit de 19 finalisten je top 10 maken en naar hem door pm-en (kan nog tot maandagavond).

Wat ik er vooral grappig aan vind, is dat het een discussie is die vooral de kop op steekt als er een band als Muse (12* mume top2000), Coldplay of U2 betrokken is. Kennelijk zijn dat bands you love to hate (geworden). Terwijl bij de échte MuMe-krakers (waar ik Muse allang niet meer onder kan rekenen) het volgens mij nog veel erger is: David Bowie (15*), Nick Cave (16 *) The Smiths (15*), The Cure(16*), Radiohead (18*), Beatles (19*) , etc. Maar daar kraait dan geen haan naar. Maar ik laat me graag van het tegendeel overtuigen, hoor.

Grafmat schreef:
Wat ik er vooral grappig aan vind, is dat het een discussie is die vooral de kop op steekt als er een band als Muse (12* mume top2000), Coldplay of U2 betrokken is. Kennelijk zijn dat bands you love to hate (geworden). Terwijl bij de échte MuMe-krakers (waar ik Muse allang niet meer onder kan rekenen) het volgens mij nog veel erger is: David Bowie (15*), Nick Cave (16 *) The Smiths (15*), The Cure(16*), Radiohead (18*), Beatles (19*) , etc. Maar daar kraait dan geen haan naar. Maar ik laat me graag van het tegendeel overtuigen, hoor.

Helemaal de spijker op zijn kop! Zie ook in andere spellen dat sommigen nog liever op de eerste de beste Portugese doedelzakspeler stemmen dan op een van bovengenoemde bands. Blijft een bijzonder fenomeen.

Enne.. ik heb uiteraard niks tegen doedelzakspelers

Grafmat schreef:

Ik wilde net betogen dat Muse hoog in de top 250 staat, maar met nummer 43 is dat niet meer wat het was (volgens mij was het ooit top 10), ik had blijkbaar al een tijd niet gekeken. Ik vind overigens dat al die acts te vaak in de lijst staan, behalve Bowie maar ik zal nooit beweren dat ik daar niet hypocriet in ben. Met Muse heb ik van alle genoemde bands dan wel weer het allerminste (inclusief U2 en Coldplay). Ik heb het al toegejuicht dat er dit jaar een van de mindere nummers van Cave weg is gestemd. Ik ben tegen te veel beperkingen (graag niet meer dan er nu zijn), omdat dat geforceerde nonsens zijn. Maar hoop dat alle genoemde acts onder de streep dit jaar noteringen kwijtraken, bij voorkeur een paar. En hoop dat iedereen zelf zo creatief is om volgend jaar niet met de twintigste van The Beatles of de dertiende van Muse te komen. Ik hou me ook al jaren in om niet weer een Bowienummer toe te voegen.

Ronde 1 - Ladder 25:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. The Velvet Underground - Sunday Morning [150] 697
2. Talk Talk - Renée [355] 576
3. R.E.M. - Fall On Me [416] 562
4. Muse - Plug In Baby [592] 547
5. Manic Street Preachers - If You Tolerate This Your Children Will Be Next [930] 509
6. Burial - Ashtray Wasp [76] 507
7. Snow Patrol - Run [1008] 477
8. Echo & The Bunnymen - Bring On The Dancing Horses [671] 412
9. Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues [1291] 394
10. Joe Jackson - Be My Number Two [1295] 394
11. Donna Summer - MacArthur park [993] 354
12. Janelle Monáe - Make Me Feel [1337] 354
13. Johnny Cash - I Walk The Line [1965] 352
14. Bright Eyes - Don't Know When But A Day Is Gonna Come [1956] 348
15. Arctic Monkeys - Fake Tales of San Francisco [1568] 308

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Air - Cherry Blossom Girl [1710] 304
17. Fishmans - Long Season [123poetertjes] 303
18. Taylor Swift - Cardigan [kaj_666] 259
19. Björk Feat. serpentwithfeet - Blissing Me [Arrie] 126
20. Tangerine Dream - Tangram Set 1 [Casartelli] 117

79 stemmers deze ronde.

"Slechts"79 stemmers deze ronde en die kozen niet echt voor de nieuwkomers....desalniettemin scoren Air en nieuwkomer Fishmans hoog genoeg om via de achterdeur van de afvallerslijst de volgende ronde te bereiken.

Over de afvallerslijst gesproken. We zitten na 25 ladders precies op 125 afvallers...het aantal afvallers dat aan het eind van de rit na 125 ladders uiteindelijk toch doorgaat en een plekje in onze eindlijst zal veroveren.
Dat betekent volgens de kort door de bocht statistiek dat je nu, na 1/5 van het aantal gespeelde ladders, bij de bovenste 25 afvallers zou moeten staan (of daar toch in ieder geval in de buurt) om aan het eind van de rit kans te maken om door te gaan. Die scheidslijn ligt nu America - A Horse With No Name die voorlopig net aan de goede kant van de virtuele scheidslijn staat.
Er zitten momenteel 8 nieuwkomers tussen de 25 nummers die zich nu aan de goede kant van de virtuele scheidslijn bevinden.
Het betekent ook dat na vandaag vanaf de onderkant van de afvallerslijst er nummers definitief uitgeschakeld zullen zijn.

De afvallerslijst tot nu toe:

1 Sam Cooke - Bring It On Home To Me [1890]
2 Desmond Dekker & The Aces - Israelites [1707]
3 Tindersticks - Tiny Tears [1209]
4 Black Country, New Road - Track X [Curufin]
5 Maurizio - Domina [Carl Craig's Mind Mix] [Gyzzz]
6 Julia Holter - Marienbad [Dance Lover]
7 The Buggles - Video Killed The Radio Star [1340]
8 Spellling - Boys at School [Edgar18]
9 Midlake - Young Bride [1655]
10 LCD Soundsystem - Losing My Edge [1804]
11 Edwyn Collins - A Girl Like You [955]
12 Grouper - Heavy Water / I'd Rather Be Sleeping [1898]
13 Grimes - Kill V. Maim [AstroStart]
14 Air - Cherry Blossom Girl [1710]
15 Nirvana - About a Girl [1239]
16 Fishmans - Long Season [123poetertjes]
17 Refused - New Noise [ArthurDZ]
18 The Undertones - Here Comes The Summer [1656]
19 Woodkid - Run Boy Run [1824]
20 TV On The Radio - Wolf Like Me [1840]
21 Jan Swerts - Ik Had Je Nooit Alleen Mogen Laten, Becky. [Klassiekers 22]
22 John Hiatt - Have A Little Faith In Me [1932]
23 The Church - Antenna [1735]
24 Michael Kiwanuka - Hero [1350]
25 America - A Horse With No Name [1376]

---------virtuele scheidslijn wel/niet door ligt momenteel hier -----------

26 Protomartyr - Processed By The Boys [1964]
27 Low - Dinosaur Act [974]
28 Angus & Julia Stone - Heart Beats Slow [1601]
29 Prefab Sprout - Cars and Girls [Arno]
30 Felix - Don't You Want Me (Hooj Remix) [1075]
31 Misc. - Metroland [Mausie]
32 Don Mclean - Vincent [1907]
33 Aafke Romeijn - Blokken [Gretz]
34 My Morning Jacket - One Big Holiday [1727]
35 Super Mama Djombo - Festival [Titmeister]
36 Fatal Flowers - Younger Days [johan de witt]
37 Wipers - Over The Edge [1923]
38 Car Seat Headrest - Vincent [1752]
39 The Human League - Love Action (I Believe in Love) [Salvadore]
40 Magazine - Permafrost [1261]
41 Cocteau Twins - Donimo [luigifort]
42 The Notwist - Consequence [1894]
43 Nick Cave & The Bad Seeds - Papa Won't Leave You, Henry [1793]
44 Brandi Carlile - The Joke [vigil]
45 Mark Morrison - Return of The Mack [1830]
46 Eurythmics - Love Is A Stranger [1915]
47 Mogwai - Hunted By A Freak [1885]
48 Taylor Swift - Cardigan [kaj_666]
49 Wolf Alice - How Can I Make It OK? [WhyNotSmile]
50 Salt-N-Pepa - Push It [Onweerwolf]
51 Peggy Gou - Starry Night [1825]
52 Doe Maar - Smoorverliefd [1798]
53 Caribou - Sun [1278]
54 Bony Man - A Hole in The World [aERodynamIC]
55 Edie Brickell And New Bohemians - Circle [1633]
56 M83 - Kim & Jessie [1683]
57 Sault - Stop Dem [bonothecat]
58 Robbie Robertson - Somewhere Down The Crazy River [1908]
59 David Sylvian - Silver Moon [ranboy]
60 Frank Ocean - Pink + White [1930]
61 The Everly Brothers - Crying in The Rain [Bartjeking]
62 The xx - Islands [1809]
63 Magnapop - Lay it Down [Mexicanobakker]
64 KOKOROKO - Abusey Junction [sj0n88]
65 Julien Baker - Turn Out The Lights [1982]
66 Manic Street Preachers - Everything Must Go [titan]
67 Sneaker Pimps - 6 Underground [ranja]
68 Courtney Barnett - History Eraser [1762]
69 Hüsker Dü - Makes No Sense at All [1974]
70 LCD Soundsystem - Us V Them [danny de punk]
71 George Michael - One More Try [1969]
72 Damien Rice - Amie [Simon77]
73 The Veils - Larkspur [1733]
74 The Shamen - Ebeneezer Goode [1947]
75 Boy Harsher - Pain [Sokra]
76 Fish - Cliche [SBube]
77 Barbara - Ma Plus Belle Histoire d'Amour [ECooper]
78 The Raveonettes - Love In A Trashcan [1611]
79 Lloyd Cole And The Commotions - Jennifer She Said [Marty McFly]
80 Eagles - Desperado [1758]
81 Jessie Ware - Remember Where You Are [mauricedegier]
82 Common - Be (Intro) [Klassiekers 22]
83 The Weeknd - House of Balloons / Glass Table Girls [catdog]
84 Beirut - Postcards From Italy [1598]
85 Minutemen - The Glory of Man [Klassiekers 22]
86 Jay-Z & Kanye West - Niggas in Paris [dumb_helicopter]
87 Lucy Dacus - Thumbs [Simon77]
88 Charli XCX - Track 10 [Teunnis]
89 Elbow - This Blue World [Casartelli]
90 Jeru The Damaja - You Can't Stop The Prophet [AOVV]
91 Strand of Oaks - Weird Ways [DjFrankie]
92 Queens of The Stone Age - Make It Wit Chu [1720]
93 Everything Everything - No Reptiles [Outlaw104]
94 Paolo Conte - Gli impermeabili [Gebruiker43757]
95 Albert King - Born Under a Bad Sign [jeroentjuhh]
96 Grimes - Dream Fortress [TornadoEF5]
97 Karen Dalton - Something on Your Mind [staralfur]
98 Cocteau Twins - The Thinner The Air [TornadoEF5]
99 yeule - Don't Be So Hard on Your Own Beauty [TornadoEF5]
100 Zaz - Si jamais j'oublie [Bucquoy]
101 The Delines - Colfax Avenue [Bartjeking]
102 Melys - Chinese Whispers [ranja]
103 Steve Von Till - To The Field [danny de punk]
104 Green Lizard - Autumn [Onweerwolf]
105 Alvvays - Forget About Life [Marty McFly]
106 The Tea Party - The Ocean at The End [Poeha]
107 Wilco - Bull Black Nova [Cor]
108 Two Gallants - Threnody [The Eraser]
109 Normaal - Deurdonderen [Guessmaker]
110 Lustt - Pillow Talk [1934]
111 Björk Feat. serpentwithfeet - Blissing Me [Arrie]
112 Gerard van Maasakkers - Gij En Ik [Sillah]
113 Tangerine Dream - Tangram Set 1 [Casartelli]
114 Sleeping at Last - Saturn [Joren999]
115 Hot Chip - Spell [Ries_72]
116 Héroes del Silencio - Entre Dos Tierras [tafkat]
117 Leprous - Below [Hedser]
118 Younger Brother - Train [Riesdude]
119 Oscar & The Wolf - James [Ries_72]
120 John Murphy - In The House - In a Heartbeat [Arno]
121 LL Cool J - I'm Bad [Justus18]
122 Mark Knopfler - Speedway at Nazareth (Live) [Chevy93]
123 Levellers - Together All The Way [Onweerwolf]
124 Enter Shikari - Juggernauts [JoaMuse]
125 Marshall Tucker Band - Stay in The Country [Poeha]

Burial presteert nogal onder de maat zeg, Oef. Maar dat mag in de volgende ronde wel goedgemaakt worden. De lijn uit het afvallerslijstje mag wel naar beneden. Zou het leuk vinden als Felix en Misc. het zouden halen. Of is zes plekjes te veel gevraagd?

Geen zorgen over Burial, die gaat normaal gesproken iedere ronde relatief beter scoren.

Heel leuk dat Fishmans het hoogstwaarschijnlijk gaat halen. Een lange compositie, maar voor de hele duur vermakelijk. Binnen de 25 nu beste afvallers staan sowieso een hoop toppers.

Burial wordt geloof ik traditioneel ~5de/6de ongeacht ronde, en dan kom je aan het eind van de rit (bijna) in de finale. Volgens mij is dat niet nieuw. Evengoed een hopeloze uitslag. Muse, MSP en Snow Patrol linkerrijtje en Fishmans geen top-15 begrijp ik niets van.

Ho eens jongens, Heart Beats Slow rond de virtuele scheidslijn? Ik maar denken dat dit een rustig ladderjaartje zou gaan worden, maar dit is slecht voor mn hart

Fishmans geen top 15 begrijp ik wel. Ik heb er zelf punten aan gegeven, maar ik kan me voorstellen dat velen dat niet deden bij zo'n track van 35 minuten, zeker als men hem voor het eerst hoorde. Niet het makkelijkste nummer in de ladder wat dat betreft. Ben blij dat ie het waarschijnijk toch gaat halen.

Ik vind het vooral erg jammer van Taylor (en mijn eigen nomi, maar daar had ik het ook niet van verwacht).

Vreemd dat dat Fishmans effectief in de ladder geraakt normaal. Ook de scheidingslijn hoeft voor mij niet per se verder te zakken.

Die afvallerslijst is wel vrij sterk. De eerste 10 die nu onder de virtuele scheidslijn staan mogen van mij ook allemaal door.

Poeh, er staat idd een hoop moois bij de eerste rij afvallers. Hopen op wat slecht scorende afvallers dan de rest van deze ronde. Hadden we deze ladder mee kunnen beginnen wat mij betreft, Fishmans in de lijst vind ik persoonlijk onzin. Ja, je kunt het als een nummer zien, maar het is gewoon een album. Hoort niet thuis in een dergelijke lijst vind ik. En die van Air had er ook wel uit mogen vliegen.

jordidj1 schreef:
Ho eens jongens, Heart Beats Slow rond de virtuele scheidslijn? Ik maar denken dat dit een rustig ladderjaartje zou gaan worden, maar dit is slecht voor mn hart

Ja, nog 100 dagen flink duimen dat het kwartje net de goede kant op gaat vallen voor Heart Beats Slow!

Chapeau trouwens voor die deugniet van een 123poetertjes dat het hem naar alle waarschijnlijkheid is gelukt om een heel (mooi) album van Fishmans de MuMeLadder in te krijgen!

Jaaaa omg ik kwam hier aanvankelijk om te zeggen dat dat het een aardige eerste poging was voor Long Season, en nu blijkt ie het nog gehaald te hebben ook! En dat terwijl de helft van de harde Fishmanskern niet eens gestemd heeft.

123poetertjes schreef:
Jaaaa omg ik kwam hier aanvankelijk om te zeggen dat dat het een aardige eerste poging was voor Long Season, en nu blijkt ie het nog gehaald te hebben ook! En dat terwijl de helft van de harde Fishmanskern niet eens gestemd heeft.

Inderdaad, ik had het even te druk, maar Fishmans had uiteraard bovenaan gestaan dus dan waren de vismannen sowieso al door geweest

Was bijna teleurgesteld in je darling, maar dat hoeft nu dus niet x

Mausie schreef:
Poeh, er staat idd een hoop moois bij de eerste rij afvallers. Hopen op wat slecht scorende afvallers dan de rest van deze ronde. Hadden we deze ladder mee kunnen beginnen wat mij betreft, Fishmans in de lijst vind ik persoonlijk onzin. Ja, je kunt het als een nummer zien, maar het is gewoon een album. Hoort niet thuis in een dergelijke lijst vind ik. En die van Air had er ook wel uit mogen vliegen.

We hebben de persoon gevonden die iets tegen Cherry Blossom Girl heeft.

Gyzzz schreef:
Burial wordt geloof ik traditioneel ~5de/6de ongeacht ronde, en dan kom je aan het eind van de rit (bijna) in de finale. Volgens mij is dat niet nieuw. Evengoed een hopeloze uitslag. Muse, MSP en Snow Patrol linkerrijtje en Fishmans geen top-15 begrijp ik niets van.

Tuurlijk begrijp je dat wel. "Niemand" heeft ooit van Fishmans gehoord, dus begin je al met een achterstand. Denken dat dit dan makkelijk top 15 haalt, is dagdromen. Bovendien wordt bij dit soort nummers samengespand, zeker weten, hehe. Dat gebeurt hier openlijk en zeker niets op tegen. Zo kunnen we nog eens iets ontdekken,maar verwacht geen wonderen.
Ik heb het nog niet gehoord,maar lijkt me wel een moeilijk geval. Ik dacht dat albums niet mochten. Want dat lijkt het te zijn. Om die reden kan klassieke muziek wellicht ook niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:03 uur

geplaatst: vandaag om 00:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.