Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
1
geplaatst: 15 februari 2022, 12:56 uur
0
geplaatst: 15 februari 2022, 20:22 uur
Ronde 1 - Ladder 43
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out [1] 949
2. Marillion - Kayleigh [330] 602
3. The Smashing Pumpkins - Tonight, Tonight [215] 589
4. Spinvis - Oostende [495] 583
5. Pearl Jam - Even Flow [605] 502
6. Paul McCartney & Wings - Band On The Run [1667] 476
7. The Beatles - I Want You (She's So Heavy) [642] 454
8. Trentemøller - Take Me Into Your Skin [1216] 435
9. Sonic Youth - Sunday [1732] 431
10. Nelly Furtado - All Good Things (Come to an End) [1085] 420
11. LCD Soundsystem - How Do You Sleep? [1630] 385
12. iron Maiden - Wasted Years [laxus11] 375
13. Pharoah Sanders - The Creator Has A Masterplan [aerobag] 368
14. The War on Drugs - Pain [1320] 363
15. Boudewijn de Groot - Jimmy [919] 352
Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.
16. ABBA - Lay All Your Love On Me [1223] 333
17. The Weeknd - Blinding Lights [kaj_666] 285
18. TORRES - Sprinter [1319] 266
19. Taylor Swift - Blank Space [1999] 220
20. boygenius - Me & My Dog [Simon77] 212
86 stemmers deze ronde.
Iron Maiden en Pharoh Sanders stromen de ladder binnen, the Weeknd en boygenius lukt dat niet. Verder verdwijnen TORRES en Taylor Swift uit de lijst. ABBA gaat het redden via de afvallerslijst.
B.t.w. , na eerder al Street Spirit en Rebellion (LIes) en andere toppers uit de finale van vorig jaar kan ook de nummer 1 van 2021 qua stempercentage voorlopig nog niet tippen aan Cloudbusting en Wuthering Heights.
We nemen ondertussen definitief afscheid van weer 5 nummers die het nu ook echt niet meer kunnen halen en dat zijn:
The Shamen - Ebeneezer Goode
Boy Harsher - Pain
Fish - Cliche
Taylor Swift - Blank Space
boygenius - Me & My Dog
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out [1] 949
2. Marillion - Kayleigh [330] 602
3. The Smashing Pumpkins - Tonight, Tonight [215] 589
4. Spinvis - Oostende [495] 583
5. Pearl Jam - Even Flow [605] 502
6. Paul McCartney & Wings - Band On The Run [1667] 476
7. The Beatles - I Want You (She's So Heavy) [642] 454
8. Trentemøller - Take Me Into Your Skin [1216] 435
9. Sonic Youth - Sunday [1732] 431
10. Nelly Furtado - All Good Things (Come to an End) [1085] 420
11. LCD Soundsystem - How Do You Sleep? [1630] 385
12. iron Maiden - Wasted Years [laxus11] 375
13. Pharoah Sanders - The Creator Has A Masterplan [aerobag] 368
14. The War on Drugs - Pain [1320] 363
15. Boudewijn de Groot - Jimmy [919] 352
Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.
16. ABBA - Lay All Your Love On Me [1223] 333
17. The Weeknd - Blinding Lights [kaj_666] 285
18. TORRES - Sprinter [1319] 266
19. Taylor Swift - Blank Space [1999] 220
20. boygenius - Me & My Dog [Simon77] 212
86 stemmers deze ronde.
Iron Maiden en Pharoh Sanders stromen de ladder binnen, the Weeknd en boygenius lukt dat niet. Verder verdwijnen TORRES en Taylor Swift uit de lijst. ABBA gaat het redden via de afvallerslijst.
B.t.w. , na eerder al Street Spirit en Rebellion (LIes) en andere toppers uit de finale van vorig jaar kan ook de nummer 1 van 2021 qua stempercentage voorlopig nog niet tippen aan Cloudbusting en Wuthering Heights.
We nemen ondertussen definitief afscheid van weer 5 nummers die het nu ook echt niet meer kunnen halen en dat zijn:
Boy Harsher - Pain
Fish - Cliche
Taylor Swift - Blank Space
boygenius - Me & My Dog
0
geplaatst: 15 februari 2022, 20:26 uur
Boy Harsher - Pain
Oei, dit is toch wel 3 slag The Shamen - Ebeneezer Goode
Boy Harsher - Pain

Maiden's binnenkomst maakt veel goed.
0
geplaatst: 15 februari 2022, 20:34 uur
Persoonlijk niet verwacht dat Wasted Years het ging redden. Voor mij toch geen topper uit het oeuvre. Blinding Lights had ik dan weer los in de lijst verwacht. In de Witte Trui deed die het toch zeer goed.
4
geplaatst: 15 februari 2022, 20:40 uur
Ik voel de nieuwste liefdesverklaring van Gretz over het op MuMe miskende genie Taylor Swift van minstens twee paragrafen al bijna aankomen 

0
geplaatst: 15 februari 2022, 21:25 uur
Zeer spijtig van Torres en boygenius 
Ook een van de leukste van Taylor die eruit gaat.
Met die nieuwkomers heb ik dan weer helemaal niks mee, dan had ik nog liever the Weekend in de lijst gehad (29 stemmen en toch niet door
)

Ook een van de leukste van Taylor die eruit gaat.
Met die nieuwkomers heb ik dan weer helemaal niks mee, dan had ik nog liever the Weekend in de lijst gehad (29 stemmen en toch niet door
)
0
geplaatst: 15 februari 2022, 21:27 uur
Wat een vreemde uitslag.. Wat doet Pain hier zo laag?
En dat de grootste hit van de jaren '20 en langer de lijst niet haalt is wel erg opmerkelijk.
En dat de grootste hit van de jaren '20 en langer de lijst niet haalt is wel erg opmerkelijk.
0
geplaatst: 15 februari 2022, 21:27 uur
Pharoah Sanders
ook fijn dat een van ABBA's beste net binnenboord blijft. Wel bizar dat zelfs hele grote moderne popnummers als Blinding Lights en Blank Space de lijst niet halen...
Pain staat toch wel ongeveer waar je hem zou verwachten?
ook fijn dat een van ABBA's beste net binnenboord blijft. Wel bizar dat zelfs hele grote moderne popnummers als Blinding Lights en Blank Space de lijst niet halen...gerre schreef:
Pain staat toch wel ongeveer waar je hem zou verwachten?
0
geplaatst: 15 februari 2022, 21:31 uur
Nuja, het is hier Q music niet. Blank Space ga ik natuurlijk ni missen. The Weeknd is samen met Dua Lipa 1 van de grootste popsterren van het moment, dus die hoort er ondertussen wel in te staan.
0
geplaatst: 15 februari 2022, 21:32 uur
Pain is 1 van de beste van WOD. Maar goed, WOD doet het idd wel slechter dan je zou verwachten in de ladder.
2
geplaatst: 15 februari 2022, 21:37 uur
Altijd fijn om te zien dat een stokoude nominatie (ik denk uit het eerste jaar) van me weer een jaartje mag blijven (Sonic Youths Sunday). Ik ben na al die jaren nog steeds dol op het liedje.
0
geplaatst: 15 februari 2022, 22:19 uur
Oeh, jammer van Sprinter, dat vind ik nog steeds een heel fijn liedje.
0
geplaatst: 15 februari 2022, 22:37 uur
Heel ongelukkige loting voor Sprinter, dit was letterlijk de eerste ladder van dit jaar waarin ik een nummer van dat kaliber puntloos heb moeten laten. Wel een absoluut weergaloze binnenkomer met Pharoah!
1
geplaatst: 15 februari 2022, 23:35 uur
ArthurDZ schreef:
Ik voel de nieuwste liefdesverklaring van Gretz over het op MuMe miskende genie Taylor Swift van minstens twee paragrafen al bijna aankomen
Wel eigenaardig dat het vrij onbekende Wasted Years (helaas niet van dien kwaliteit als bijvoorbeeld de Wasted Days van Cloud Nothings) bijna 2x zoveel punten scoort als de almachtige TayTay. Verder wil ik niks meer kwijt over Tay
Anthem van TORRES zag ik eerder doorstijgen naar de Top 500 dan gewipt worden door een stelletje mindere goden.
Het is mij ook een groot raadsel waarom een tamelijk afzaagde McCartney / Wings zoveel meer in de smaak valt dan die recente monsterhits.
4
geplaatst: 16 februari 2022, 00:38 uur
Gretz schreef:
Wel eigenaardig dat het vrij onbekende Wasted Years (helaas niet van dien kwaliteit als bijvoorbeeld de Wasted Days van Cloud Nothings) bijna 2x zoveel punten scoort als de almachtige TayTay. Verder wil ik niks meer kwijt over Tay
(quote)
Huh, vrij onbekend? Leadsingle van Somewhere in Time, wat een klassieker in hun oeuvre is. In die hoedanigheid was het hun eerste en grootste hit in Nederland: net geen top 10. Juist één van de bekendste Maiden-nummers dus.
0
geplaatst: 16 februari 2022, 00:49 uur
gerre schreef:
Nuja, het is hier Q music niet. Blank Space ga ik natuurlijk ni missen. The Weeknd is samen met Dua Lipa 1 van de grootste popsterren van het moment, dus die hoort er ondertussen wel in te staan.
Ik hou m’n hart vast voor m’n Dua Lipa nominatie.
0
geplaatst: 16 februari 2022, 00:58 uur
Pharoah Sanders in de lijst! ❤️❤️❤️
Dan neem ik maar voor lief dat Sprinter en Me & My Dog het niet gered hebben.
Dan neem ik maar voor lief dat Sprinter en Me & My Dog het niet gered hebben.
1
geplaatst: 16 februari 2022, 06:47 uur
Arrie schreef:
Huh, vrij onbekend? Leadsingle van Somewhere in Time, wat een klassieker in hun oeuvre is. In die hoedanigheid was het hun eerste en grootste hit in Nederland: net geen top 10. Juist één van de bekendste Maiden-nummers dus.
(quote)
Een van hun bekendste nummers idd. En het kan je ding niet zijn maar Wasted Years vrij onbekend noemen dan heb je er niet zo heel veel verstand van lijkt me
0
geplaatst: 16 februari 2022, 09:05 uur
Jammer dat The Weeknd het niet gehaald heeft, wat mij betreft verreweg de mooiste nominatie deze ladder.
0
geplaatst: 16 februari 2022, 10:22 uur
Die van The Weeknd te vaak gehoord de afgelopen periode. Save Your Tears vind ik een leuker nummer (hoewel evengoed dood gedraaid). Voor Blank Space geldt voor mij hetzelfde. Zou het snappen als die erin staat, ik kan evengoed leven zonder notering.
Wel jammer van Sprinter.
Wel jammer van Sprinter.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 februari 2022, 10:35 uur
Iron Maiden voor dat huilnummer van Torres moet wel de beste ruil van dit jaar tot nu toe zijn.
0
geplaatst: 16 februari 2022, 13:03 uur
gerre schreef:
Zeg je nu dat T-swizzle een minder grote popster is dan die andere twee?

0
geplaatst: 16 februari 2022, 13:05 uur
Nee. Maar zo'n Blank Space blijft een te truttig liedje voor mij.
Qua hitgehalte zijn Taylor Swift haar stats in België weliswaar mager in vergelijking met "Blinding Lights."
Qua hitgehalte zijn Taylor Swift haar stats in België weliswaar mager in vergelijking met "Blinding Lights."
* denotes required fields.