MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Casartelli schreef:
Iron Maiden voor dat huilnummer van Torres moet wel de beste ruil van dit jaar tot nu toe zijn.

Bruce Dickinson heeft wel een potsierlijke stem. Je hoort dat soort stemgebruik wel meer in het metal-genre. Het zal er bij passen zeker?

chevy93 schreef:
Die van The Weeknd te vaak gehoord de afgelopen periode. Save Your Tears vind ik een leuker nummer (hoewel evengoed dood gedraaid). Voor Blank Space geldt voor mij hetzelfde. Zou het snappen als die erin staat, ik kan evengoed leven zonder notering.

Wel jammer van Sprinter.

Save Your Tears vind ik saai. Ik ben dan weer groot fan van Moth To Flame!

mol
Nou heeft The Weeknd best wat prima popsongs, maar Blinding Lights vind ik maar flauw. Ik zeg Can't Feel My Face, of anders I Feel it Coming! Bij Save your tears krijg ik trouwens altijd Bob Sinclar's Love Generation in mn hoofd.

Ik vind het toch vooral jammer dat House of Balloons / Glass Table Girls het niet heeft gered. Zoveel beter dan de hits.

gerre schreef:
Pain is 1 van de beste van WOD. Maar goed, WOD doet het idd wel slechter dan je zou verwachten in de ladder.

Op basis van de witte ladder en met 9 nummers in de top 2000 is eerder van het omgekeerde sprake. Verder is het geen muziek die representatief is voor zijn tijd, en vindt het het wiel niet opnieuw uit, wat uiteraard 'geen probleem' hoort te zijn.

Ik zou je aanraden om de RYM pagina van The War on Drugs te vermijden.

https://i.imgur.com/296iZwV.png

Het best scorende album: Lost in the Dream staat op de 7122ste positie. En mijn ratings staan misschien ook "iets te hoog" omdat ik niet zoveel luister naar TWOD. Slave Ambient maar één keer. Maar "A Deeper Understanding" heb ik meer geluisterd, en vond ik wel goed, omdat ik eigenlijk niet veel naar soortgelijke muziek luistert en het zoetige geluid het voor mij persoonlijk hapbaar maakt, waarbij ik dat niet echt heb met dat soort muziek. De rest zou ik opnieuw moeten beluisteren. En in het algemeen luister ik de laatste tijd bitterweinig naar TWOD.

Ronde 1 - Ladder 43
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Kate Bush - Running Up That Hill [185] 784
2. The Stone Roses - I Wanna Be Adored [118] 737
3. Nick Cave & The Bad Seeds - Red Right Hand [259] 636
4. The Charlatans - The Only One I Know [479] 523
5. Bob Dylan - Ballad of A Thin Man [864] 489
6. Eurythmics - Sweet Dreams (Are Made of This) [1503] 451
7. The Beatles - I Am The Walrus [576] 448
8. Crystal Castles Feat. Robert Smith - Not in Love [959] 405
9. Bon Iver - Re: Stacks [814] 382
10. Big Star - September Gurls [1541] 380
11. Vampire Weekend - A-Punk [1119] 379
12. Cream - White Room [1016] 369
13. Elvis Costello & The Attractions - I Want You [1013] 365
14. Simple Minds - Hunter And The Hunted [659] 356
15. Midlake - Acts of Man [1662] 318

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Other Lives - For 12 [Sillah] 302
17. Bruce Springsteen - Highway Patrolman [1943] 270
18. Meuris - Van God Los [Scorpion_21] 241
19. Bob Dylan - One More Cup of Coffee [danny de punk] 184
20. Nada Surf - See These Bones [Riesdude] 181

82 stemmers deze ronde.

De vraag is of Van God Los met artiestnaam Monza het wel gehaald zou hebben....dat is nog niet geheel evident aangezien het gat met de 15e plaats toch aanzienlijk is. Via de afvallerslijst zal Other Lives de enige afvaller uit deze ladder zijn die we in de eindlijst terug gaan zien. Bruce Springsteen's Highway Patrolman valt er dti jaar uit.

We nemen ondertussen definitief afscheid van weer 5 nummers die het nu ook echt niet meer kunnen halen en dat zijn:

Damien Rice - Amie
Steely Dan - Kid Charlemagne
The Veils - Larkspur
Bob Dylan - One More Cup of Coffee
Nada Surf - See These Bones

Jammer van een van Springsteens beste, voor de rest prima uitslag.

Mooi dat deze Other Lives het haalt, ook nog Nada Surf was wellicht wat teveel gevraagd.

Prima uitslag, Nada Surf vond ik wel leuk, de andere afvallers ga ik niet missen. Geen tijd meer gehad om te stemmen maar het zij zo.

Wat er trouwens zo bijzonder is aan The Stone Roses, is me nog steeds een raadsel echter..

Onbegrijpelijk dat de 2 Dylans zo verschillend worden beoordeeld.

One More Cup of Coffee is gewoon een van Dylan's beste nummers.

TornadoEF5 schreef:
(quote)

Op basis van de witte ladder en met 9 nummers in de top 2000 is eerder van het omgekeerde sprake. Verder is het geen muziek die representatief is voor zijn tijd, en vindt het het wiel niet opnieuw uit, wat uiteraard 'geen probleem' hoort te zijn.

Ik zou je aanraden om de RYM pagina van The War On Drugs te vermijden

Alle muziekbeleving is uiteindelijk subjectief. Maar op mij maakte WOD grote indruk in 2017. Terwijl met de nieuwe plaat de liefde helaas wat weg is,moet ik toegeven. Met 9 nummers in de lijst? Voor mij is dat logisch. Ik vind dat sommige nummers gewoon wat laag staan van hen in die top 2000.
RYM boeit me niet, hoor. Heb ik geen voeling mee. WOD heeft sowieso zijn stempel al gedrukt.Geef mij maar musicmeter, indiestyle..

Ronde 1 - Ladder 45
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Interpol - Obstacle 1 [212] 656
2. Mercury Rev - Goddess On A Hiway [435] 655
3. Miles Davis - So What [31] 639
4. Madness - Night Boat To Cairo [1422] 533
5. Metallica - Master Of Puppets [256] 520
6. The Jesus and Mary Chain - Just Like Honey [552] 471
7. Shocking Blue - Venus [1570] 439
8. Fontaines D.C. - Boys In The Better Land [669] 435
9. Four Tet - Love Cry [yeahyeahyeah] 416
10. Bon Iver - Holocene [965] 404
11. Eagles - Hotel California [897] 397
12. Vampire Weekend - Harmony Hall [1546] 389
13. Sigur Rós - Glósóli [1523] 387
14. Guns N' Roses - Paradise City [969] 371
15. Curtis Mayfield - Freddie's Dead [1442] 359

16. Oasis - Supersonic [1469] 315
17. Mercury Rev - Holes [stardust_be] 289
18. Frank Zappa - The Gumbo Variations [Teunnis] 260
19. Holy Holy - You Cannot Call for Love Like a Dog [1916] 249
20. Larry Gus - NP-Complete [Arrie] 216

84 stemmers deze ronde.

Four Tet is de enige nieuwkomer die het redt (en makkelijk ook), voor de andere 3 nieuwelingen rest volgend jaar een nieuwe poging. Oasis redt het nog via de afvallerslijst.

We nemen ondertussen definitief afscheid van weer 5 nummers die het nu ook echt niet meer kunnen halen en dat zijn:

The Pharcyde - Runnin'
Hüsker Dü - Makes No Sense at All
LCD Soundsystem - Us V Them
George Michael - One More Try
Larry Gus - NP-Complete

Dat was nipt voor Oasis, gelukkig gaat hij normaal wel door.

Mooie uitslag Madness

Jammer van de 2de Mercury Rev

De beste van de twee Mercury Revs die het helaas moet afleggen. Ook Zappa en Larry verdienden beter. Dat definitieve afvallerslijstje is ook wel sterk zeg

Wat doet Shocking Blue zo hoog? Weinig dingen zijn meer cringe dan dat refrein brrr. Komt ook wel door de reclame natuurlijk, hopelijk hebben ze er veel geld aan verdient om het goed te maken.

Four Tet

Jammer dat we die van GNR niet hebben kunnen lozen. Verder opvallend groot verschil tussen beide Mercury Revs. Vermoed dat Holes het wel had gehaald als ie niet bij Goddess on a Hiway in de ladder had gezeten...

Teunnis wordt stapelkrankjorum als hij deze uitslag ziet. Als hij dat al niet was, natuurlijk.
Hopelijk raakt Zomby Woof wat verderop wel door de selectie!

Hotel California, Paradise City en Supersonic (ver) boven The Gumbo Variations: jullie hebben echt een ranzige wansmaak.

Love Cry zo overtuigend door is een schrale troost.

Jammer van NP-Complete. Ik vond die nu erg gaaf, in tegenstelling tot mijn kennismaking met Larry Gus een paar jaar geleden in SvhJ.

Voorts moet Paradise City natuurlijk altijd in de ladder staan, gekkerds.

Teunnis schreef:
Hotel California, Paradise City en Supersonic (ver) boven The Gumbo Variations: jullie hebben echt een ranzige wansmaak.
De muzikale generatiekloof (in veel gevallen) is ook dit jaar weer gewoon aanwezig. Want waarom nu juist die nummers noemen en niet die vervelende non-tracks van Bon Iver en Vampire Weekend?

Poeha schreef:
(quote)
Want waarom nu juist die nummers noemen en niet die vervelende non-tracks van Bon Iver en Vampire Weekend?

Nou Freek, wat betreft VW hebben we het wel over dé Song van het Jaar 2019? (Deed jij daar niet ook eens aan mee ) Een festivalanthem in optima forma, nu al tijdlozer dan het gros van de nummers die hier meedoet.

Teunnis schreef:

Eensch wat betreft Hotel California, maar Paradise City en Supersonic zijn meesterwerken Gelukkig haalt Superonic het nog!

The Gumbo Variations is dope, maar het is nog geen Willie the Pimp!

I'M A LITTLE PIMP WITH MY HAIR GASSED BACK

Teunnis schreef:

Love Cry zo overtuigend door is een schrale troost.

Wansmaak 4 the win (Zappa vind ik trouwens ook prima dus helemaal een wansmaak hebben heb ik dan weer niet )

Poeha schreef:
(quote)
De muzikale generatiekloof (in veel gevallen) is ook dit jaar weer gewoon aanwezig. Want waarom nu juist die nummers noemen en niet die vervelende non-tracks van Bon Iver en Vampire Weekend?

Hahahahaa. Non-tracks zegt ie.

Supersonic vind ik wel nog een leuke rock n roller, hoor.

Gretz schreef:
Een festivalanthem in optima forma, nu al tijdlozer dan het gros van de nummers die hier meedoet.
Geert is terug!

Wat ben je eigenlijk als je niet hebt gestemd op Guns N Roses, Oasis, The Eagles (met hele flinke afstand nummer 20 trouwens), Vampire Weekend, Bon Iver of Frank Zappa

Een ESF en Kinderen voor Kinderen liefhebber?

Ronde 1 - Ladder 46

1. 16 Horsepower - Black Soul Choir [53] 785
2. The Doors - The Crystal Ship [461] 642
3. Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) [189] 598
4. The Beatles - Penny Lane [1002] 573
5. Franz Ferdinand - Take Me Out [325] 569
6. The Ronettes - Be My Baby [628] 563
7. The Smiths - The Boy With The Thorn In His Side [544] 555
8. Slowdive - Catch The Breeze [1072] 520
9. Morrissey - Suedehead [1326] 467
10. Placebo - Special Needs [1409] 446
11. The Cure - From The Edge of The Deep Green Sea [1386] 333
12. The Church - Reptile [1678] 324
13. The Microphones - I Want Wind to Blow [Sillah] 309
14. T. Rex - Get It On [962] 304
15. Susanne Sundfør - White Foxes [1747] 302

16. World Party - Is It Like Today? [1971] 296
17. Yes - Close to The Edge: I. The Solid Time of Change / II. Total Mass Retain / III. I Get Up I Get Down / IV. Seasons of Man [1657] 252
18. Bob Marley - Three Little Birds [marsupilami] 207
19. Neil Young - Philadelphia [ranboy] 81
20. Bono & Gavin Friday - In The Name Of The Father [dynamo d] 74

82 stemmers deze ronde.

The Microphones komen dit jaar nieuw de top 2000 binnen, de overige 3 nieuwkomers (en dat waren toch best "grote" namen) redden het niet, evenals Yes die er ook uitvliegen. World Party staat nu een 4 tal plaatsen boven de virtuele scheidslijn, dus een hele goede kans dat die er toch inblijven.

Dhafer Youssef - Whirling Birds Ceremony "Birds Requiem" Suite
Patrick Cowley - Menergy
Bob Marley - Three Little Birds
Neil Young - Philadelphia
Bono & Gavin Friday - In The Name Of The Father

Gast
geplaatst: vandaag om 07:11 uur

geplaatst: vandaag om 07:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.