Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
0
geplaatst: 8 januari 2022, 20:24 uur
Prima uitslag! En Volendam staat momenteel bovenaan in de KKD, dus Desperado zal volgend jaar ook wel weer terugkomen 

3
geplaatst: 8 januari 2022, 21:54 uur
Hoezo stond het Zonnemeisje er niet in? Terechte binnenkomer, well done aerobag.
1
geplaatst: 8 januari 2022, 22:03 uur
Tot nu toe zijn de veranderingen in de ladder over de brede lijn erg prettig.
1
geplaatst: 8 januari 2022, 22:16 uur
Kijk, dit is nou een lekkere uitslag! Twee mooie entries, vooral Orbital. En wat belegen meuk eruit, prima ruil 

0
geplaatst: 9 januari 2022, 03:09 uur
starbright boy schreef:
Jammer dat de leuke ontdekking yeule stijf onderaan staat. Dat zou een wereldhit zijn in mijn ideale wereld. Zo hoor ik popmuziek heel graag.
Jammer dat de leuke ontdekking yeule stijf onderaan staat. Dat zou een wereldhit zijn in mijn ideale wereld. Zo hoor ik popmuziek heel graag.
Is ook een wereldhit. Staat in top 1000 van RateYourMusic qua beste singles aller tijden, maar voor één of andere reden hebben de internetfora in de lage landen of de lage landen in het algemeen moeite met vrouwenstemmen in muziek. Elders nog meer dan hier. Goed, blijkbaar leef ik zelfs niet in de ideale wereld, maar gewoon in de omgekeerde wereld.
Heel eerlijk vond ik het een zeer zwakke ladder. Twee mooie nummers, en 18 nummers die me eigenlijk niet veel deden, overgrote merendeel was zelfs vreselijk. Nodigt niet echt om uit om aan meer ladders mee te doen vrees ik. Mijn smaak is wellicht te apart en die van anderen begrijp ik niet altijd. Het is niet dat ik het niet wil, maar het heeft ook niet veel zin.
0
geplaatst: 9 januari 2022, 05:15 uur
TornadoEF5 schreef:
Is ook een wereldhit. Staat in top 1000 van RateYourMusic qua beste singles aller tijden, maar voor één of andere reden hebben de internetfora in de lage landen of de lage landen in het algemeen moeite met vrouwenstemmen in muziek. Elders nog meer dan hier. Goed, blijkbaar leef ik zelfs niet in de ideale wereld, maar gewoon in de omgekeerde wereld.
Heel eerlijk vond ik het een zeer zwakke ladder. Twee mooie nummers, en 18 nummers die me eigenlijk niet veel deden, overgrote merendeel was zelfs vreselijk. Nodigt niet echt om uit om aan meer ladders mee te doen vrees ik. Mijn smaak is wellicht te apart en die van anderen begrijp ik niet altijd. Het is niet dat ik het niet wil, maar het heeft ook niet veel zin.
(quote)
Amper 700000 streams op Spotify noem ik nu geen wereldhit. En het is ook niet dat RYM zaligmakend is wat betreft top 1000 notering. Om dan meteen de conclusie te maken dat vrouwenstemmen in de lage landen lijkt me dan ook een brug te ver. Het is een gewoon een wereldwijde historische tendens die pas geleidelijk aan aan het omkeren is.
Je komt ook elke keer tot die conclusie bij bijna elk forumspel hier. Misschien moet je ofwel eens doorzetten, ofwel bij aanvang niet meedoen. Je weet de top-2000 van vorig jaar, dus zo verrassen naar welke nummers het hier goed doen kan dit nu ook weer niet.
1
geplaatst: 9 januari 2022, 11:44 uur
Over een paar jaar staat yeule hier ook gewoon in de ladder hoor, het publiek heeft gewoon tijd nodig om nieuwe muziek in hun hart te sluiten.
Doorzetten lijkt me de betere keus.
Doorzetten lijkt me de betere keus.

1
geplaatst: 9 januari 2022, 12:14 uur
De afvallers ga ik niet heel erg missen, maar de nieuwe binnenkomers behoorden w.m.b. wel tot de minste drie à vier nummers van de ladder. Maar hé, voor elk wat wils 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 9 januari 2022, 12:49 uur
Tja, om ook een wat veiliger nominatie in te brengen, koos ik voor het misschien wel mooiste Elbownummer... in elk geval het mooiste Elbownummer dat nog niet in de lijst stond. Het geeft weer te denken.
0
geplaatst: 9 januari 2022, 14:45 uur
TornadoEF5 schreef:
Nodigt niet echt om uit om aan meer ladders mee te doen vrees ik.
Je hebt dit afgelopen jaar vaker geschreven, maar je bent er nog bij Nodigt niet echt om uit om aan meer ladders mee te doen vrees ik.
Niet de moed opgeven. De ene ladder is nu eenmaal niet de andere (dooddoener ik weet het, maar wel een feit).
0
geplaatst: 9 januari 2022, 16:22 uur
Oeh, deze mag eigenlijk niet ontbreken. Als hij het niet via de beste afvallers redt, dan volgend jaar nog een keer proberen
1
geplaatst: 9 januari 2022, 19:28 uur
Ja, ik ook. Als slechts één nieuwe nominatie de lijst mag halen van alle honderden nominaties, dan deze. Even snel gescand, maar ik gok een 14-16e plek (nipt aan de goede kant van de streep). En dan volgend jaar de top 1000 in.

1
geplaatst: 9 januari 2022, 19:33 uur
0
geplaatst: 9 januari 2022, 19:33 uur
Aangaande de vorige ladder is dat wel een heel saaie Elbow hoor...dus terecht eruit...
0
geplaatst: 9 januari 2022, 19:37 uur
TornadoEF5 schreef:
Dat laatste lijkt mij de betere keus.
Dat laatste lijkt mij de betere keus.
Helaas vallen er soms smaakmakers af, maar in een andere ladder zijn jouw punten doorslaggevend om een pareltje net de top 2000 in te krijgen. Blijf dus vooral meedoen
Natuurlijk is het misschien wat frustrerend, maar zie het anders: tientallen nieuwe mensen hebben naar yeule geluisterd, waarvan er zeker een aantal zijn die het nummer zijn gaan waarderen. Dat is de charme van de ladder: iedere dag (her)ontdek je wel weer wat nieuws. En over een paar jaar is er weer iemand anders die yeule nomineert en dan haalt het nummer plotseling de lijst. Zo kan het lopen.
1
geplaatst: 9 januari 2022, 19:40 uur
Ik ben niet gefrustreerd door dat yeule eruit vliegt. Dat had ik wel verwacht, en het was het doel om anderen (tientallen nieuwe mensen) naar die artieste te doen luisteren. Dus in dat opzicht is het doel geslaagd. Het is eerder frustrerend omdat ik zo weinig met de andere nummers iets had in de ladder. Daarom dat ik niet elke dag meedoe, enkel als ik het gevoel heb ik dat iets moet proberen redden, omdat je alleen nog maar naar de ladders zit te luisteren en minder zelf nieuwe muziek (voor jou) ontdekt waarvan ik al denk dat het meer mijn ding zou zijn.
De twee nominaties die eruit liggen had ik het wel van verwacht, de drie nominaties waar ik het meest van verwacht komen nog.
De twee nominaties die eruit liggen had ik het wel van verwacht, de drie nominaties waar ik het meest van verwacht komen nog.
2
geplaatst: 9 januari 2022, 19:41 uur
AstroStart schreef:
Ja, ik ook. Als slechts één nieuwe nominatie de lijst mag halen van alle honderden nominaties, dan deze. Even snel gescand, maar ik gok een 14-16e plek (nipt aan de goede kant van de streep). En dan volgend jaar de top 1000 in.
Dat zou geweldig zijn, vanmiddag het album nog gedraaid, blijft voor mij als een sprookje aanvoelen, anders kan ik het niet omschrijven Ja, ik ook. Als slechts één nieuwe nominatie de lijst mag halen van alle honderden nominaties, dan deze. Even snel gescand, maar ik gok een 14-16e plek (nipt aan de goede kant van de streep). En dan volgend jaar de top 1000 in.
Is dat het enige nummer wat er genomineerd is van Spellling? Anders weet ik er voor volgend jaar nog wel eentje.
0
geplaatst: 9 januari 2022, 19:45 uur
musicfriek schreef:
Is dat het enige nummer wat er genomineerd is? Anders weet ik er voor volgend jaar nog wel eentje.
(quote)
Dat zou geweldig zijn, vanmiddag het album nog gedraaid, blijft voor mij als een sprookje aanvoelen, anders kan ik het niet omschrijven
Is dat het enige nummer wat er genomineerd is? Anders weet ik er voor volgend jaar nog wel eentje. Ik kan zo tien nummers opnoemen die genomineerd mogen worden van het album.
Denk wel dat ze allemaal minder kansrijk zijn dan Boys At School. Little Deer en Revolution hebben bijv. meegedaan aan Song voor het Jaar, maar haalden de finale niet, terwijl BaS op de eerste plek eindigde. Overigens ben ik helemaal met je eens: het album overstijgt tijd en ruimte en je waant je als luisteraar in een andere wereld. Het album staat overigens al direct in mijn top 10 favoriete albums, een geweldige luisterervaring en ik hoop Spellling een keer live te zien als ze naar Europa komt. Voorlopig treedt ze alleen op in de States.
1
geplaatst: 9 januari 2022, 19:47 uur
Haha volgens mij heb ik dan een ander album geluisterd 
Neemt niet weg dat Boys at School een mooie nieuwe binnenkomer zou zijn, al kwam ik net punten tekort om daarbij te helpen...

Neemt niet weg dat Boys at School een mooie nieuwe binnenkomer zou zijn, al kwam ik net punten tekort om daarbij te helpen...
1
geplaatst: 9 januari 2022, 19:49 uur
AstroStart schreef:
Ik kan zo tien nummers opnoemen die genomineerd mogen worden van het album.
Denk wel dat ze allemaal minder kansrijk zijn dan Boys At School. Little Deer en Revolution hebben bijv. meegedaan aan Song voor het Jaar
En daar noem je gelijk het nummer wat ik in gedachten heb Ik kan zo tien nummers opnoemen die genomineerd mogen worden van het album.
Denk wel dat ze allemaal minder kansrijk zijn dan Boys At School. Little Deer en Revolution hebben bijv. meegedaan aan Song voor het Jaar
Leuk om een gelijkgestemde te treffen.
1
geplaatst: 9 januari 2022, 20:05 uur
Ronde 1 - Ladder 6:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Donna Summer - I Feel Love [23] 825
2. Nick Drake - River Man [132] 707
3. Dire Straits - Brothers In Arms [563] 590
4. Underworld - Dirty Epic [385] 588
5. Marillion - Lavender [851] 520
6. Burial - Rival Dealer [310] 495
7. Nine Inch Nails - Closer [736] 481
8. The Byrds - Eight Miles High [963] 474
9. Don Henley - The Boys of Summer [1185] 465
10. Warren G & Nate Dogg - Regulate [795] 433
11. Villagers - Nothing Arrived [1625] 427
12. Travis - Why Does It Always Rain On Me? [1477] 421
13. Sufjan Stevens - My Rajneesh [1666] 395
14. Amy Winehouse - Tears Dry On Their Own [1567] 369
15. Opgezwolle - HoedenPlank [1089] 366
Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.
16. Spellling - Boys at School [Edgar18] 354
17. Don Mclean - Vincent [1907] 319
18. Brandi Carlile - The Joke [vigil] 303
19. Manic Street Preachers - Everything Must Go [titan] 264
20. Albert King - Born Under a Bad Sign [jeroentjuhh] 204
90 stemmers deze ronde.
Maar liefst 90 stemmers deze ronde, das denk ik voor een eerste ronde wel een record. Wel de eerste keer dat alle 4 nieuwkomers bij de onderste 5 staaan....maar niet getreurd voor Spellling want die gaat zich gewoon bij de beste afvallers plaatsen (staat voorlopig 2e in die lijst).
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Donna Summer - I Feel Love [23] 825
2. Nick Drake - River Man [132] 707
3. Dire Straits - Brothers In Arms [563] 590
4. Underworld - Dirty Epic [385] 588
5. Marillion - Lavender [851] 520
6. Burial - Rival Dealer [310] 495
7. Nine Inch Nails - Closer [736] 481
8. The Byrds - Eight Miles High [963] 474
9. Don Henley - The Boys of Summer [1185] 465
10. Warren G & Nate Dogg - Regulate [795] 433
11. Villagers - Nothing Arrived [1625] 427
12. Travis - Why Does It Always Rain On Me? [1477] 421
13. Sufjan Stevens - My Rajneesh [1666] 395
14. Amy Winehouse - Tears Dry On Their Own [1567] 369
15. Opgezwolle - HoedenPlank [1089] 366
Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.
16. Spellling - Boys at School [Edgar18] 354
17. Don Mclean - Vincent [1907] 319
18. Brandi Carlile - The Joke [vigil] 303
19. Manic Street Preachers - Everything Must Go [titan] 264
20. Albert King - Born Under a Bad Sign [jeroentjuhh] 204
90 stemmers deze ronde.
Maar liefst 90 stemmers deze ronde, das denk ik voor een eerste ronde wel een record. Wel de eerste keer dat alle 4 nieuwkomers bij de onderste 5 staaan....maar niet getreurd voor Spellling want die gaat zich gewoon bij de beste afvallers plaatsen (staat voorlopig 2e in die lijst).
0
geplaatst: 9 januari 2022, 20:26 uur
Wel erg jammer van Brandi en Albert King. Iig twee mooie ontdekkingen.
* denotes required fields.