MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Spellllllllling is een fantastische binnenkomer, al had ik haar liever voor die andere Don in deze ladder geruild want Vincent hoort er echt wel in </3

AstroStart schreef:
Even snel gescand, maar ik gok een 14-16e plek (nipt aan de goede kant van de streep). En dan volgend jaar de top 1000 in.
Moet wel toch? Ik ben eigenlijk wel verbaasd dat ie niet direct bij de bovenste vijftien eindigt. Anderzijds, Sunglasses haalde het in 2020 niet om het jaar erna binnen te komen rond plek 600. Wellicht vaart Spellling ook zo'n koers en staat ie over een jaartje of twee á drie bij de bovenste vijfhonderd.

Brandi niet door en Vincent eruit gekieperd, pfff...

Geen Vincent, geen Desperado. Nou de eerste twee nominaties voor volgend jaar zijn bekend bij mij.

chevy93 schreef:
Geen Vincent, geen Desperado. Nou de eerste twee nominaties voor volgend jaar zijn bekend bij mij.

Ga ik je aan helpen herinneren als het zo ver is! Ik begrijp niet zo goed waarom vooral The Eagles zo aan populariteit aan het inboeten zijn de laatste jaren. Buiten dat onvermijdelijke Hotel natuurlijk...

Mensen hebben er hier weinig van begrepen en geleerd, gezien de (classic) afvallers

123poetertjes schreef:
al had ik haar liever voor die andere Don in deze ladder geruild want Vincent hoort er echt wel in

Mee eens, ik heb dan wel niet op Vincent gestemd maar voor mij ook veel beter dan Boys of Summer wat voor mij gewoon een lekker in het gehoor liggend 13 in een dozijn top 40 nummer is maar verder niet echt bijzonder.

Deze Dire Straits en deze Don Henley kunnen beter in de Arrowladder wat mij betreft...

Spellling i.p.v. Don McLean schitterend

Vincent

Grafmat schreef:
(quote)

Ga ik je aan helpen herinneren als het zo ver is!
Ik kijk meestal welke nummers uit mijn toplijst (nog) niet in de lijst staan. Ik vermoed dat ik zowel Vincent als Desperado nu al twee keer eerder genomineerd heb.

Grafmat schreef:
Ik begrijp niet zo goed waarom vooral The Eagles zo aan populariteit aan het inboeten zijn de laatste jaren. Buiten dat onvermijdelijke Hotel natuurlijk...

Desperado stond er alleen in 2017 en 2021 in. In die twee jaren stond het nooit hoger dan 1758 (2021), dus om nu te zeggen dat ze nu in een keer populariteit aan het inboeten zijn is wat te stellig. Hotel California steeg vorig jaar nog van 1341 naar 897.

Die beste 125 afvallers wordt voorlopig voornamelijk gevuld met pareltjes

Grafmat schreef:
(quote)

Ga ik je aan helpen herinneren als het zo ver is! Ik begrijp niet zo goed waarom vooral The Eagles zo aan populariteit aan het inboeten zijn de laatste jaren. Buiten dat onvermijdelijke Hotel natuurlijk...

Ik begrijp dan weer niet zo goed waarom Eagles überhaupt ooit populair zijn geweest. Zouteloze muzak.

Ronde 1 - Ladder 7:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Grandaddy - He's Simple, He's Dumb, He's The Pilot [121] 768
2. Supertramp - School [217] 717
3. Johnny Cash - Hurt [253] 638
4. Simple Minds - Theme For Great Cities [426] 543
5. The Beach Boys - Wouldn't It Be Nice [1297] 473
6. Tori Amos - Crucify [1486] 468
7. Madonna - Into The Groove [580] 457
8. Belle and Sebastian - The State I Am In [1665] 456
9. Genesis - Dancing with The Moonlit Knight [1165] 452
10. Siouxsie And The Banshees - Spellbound [656] 438
11. Massive Attack Feat. Sarah Jay - Dissolved Girl [1481] 419
12. The Replacements - Alex Chilton [1136] 414
13. Iron Maiden - Run To The Hills [1639] 410
14. The Chameleons - Don't Fall [1313] 393
15. IDLES - Danny Nedelko [1883] 362

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. The Church - Antenna [1735] 313
17. Salt-N-Pepa - Push It [Onweerwolf] 280
18. LCD Soundsystem - Us V Them [danny de punk] 244
19. Fish - Cliche [SBube] 240
20. Héroes del Silencio - Entre Dos Tierras [tafkat] 115

86 stemmers deze ronde.

De nieuwkomers komen er wederom bekaaid van af, de onderste 4 plaatsen zijn hun deel. The Church vergezelt hen richting de uitgang.

Nieuwkomers zijn dus blijkbaar niet de bedoeling...

Casartelli (moderator)
Antenna

Idd en voor mij ook Push It

De rest van de afvallers kan me gestolen worden, maar Antenna verdient toch altijd zijn plekje in de MuMeLadder...

luigifort schreef:
Nieuwkomers zijn dus blijkbaar niet de bedoeling...

En over een paar maanden gaat iedereen weer klagen dat de lijst vast zit en weinig verrassend is, we doen het allemaal zelf heh mensen...

Tsja, ik had niet de illusie dat Us V Them het zou halen, als zelfs Losing My Edge niet bij de beste 15 komt... Verder blijft Alex Chilton een grandioos onderschat nummer, die zou toch gewoon top 3 moeten halen in deze ladder.

Titmeister schreef:
Tsja, ik had niet de illusie dat Us V Them het zou halen, als zelfs Losing My Edge niet bij de beste 15 komt...

Someone Great is waarschijnlijk kansrijker.
Erg spijtig verder van Push It, wat een verfrissing zou zijn voor de lijst. Antenna hoor ik liever dan Milky Way, maar had in deze ladder helaas teveel concurrentie.

AstroStart schreef:
(quote)

Someone Great is waarschijnlijk kansrijker.

Dat denk ik ook, of anders Tribulations of Dance Yrself Clean wel.

Erg jammer van Antenna, gaat het ook niet redden als afvaller ben ik bang. Die gaat op de nominatieshortlist voor volgend jaar.

Dit waren ook wel echt kansloze nominaties, no offence. Voorlopig ging er toch elke dag wel een nominatie door?

Titmeister schreef:
Verder blijft Alex Chilton een grandioos onderschat nummer, die zou toch gewoon top 3 moeten halen in deze ladder.

Dit is waar.

Vooral jammer van Push It vind ik persoonlijk, pas onlangs beseft wat voor een geweldige track dat eigenlijk is. Hoewel ik er zelf ook geen punten meer aan kwijt kon als ik het me goed herinner. De concurrentie blijft moordend.

Met zoveel grote namen zal het toch weinigen moeten verbazen dat er in deze ladder geen nominatie doorgaat.

IDLES haalt het gelukkig net wel, pfiew.

Titmeister schreef:
(quote)

Dat denk ik ook, of anders Tribulations

De Lindstrom Mix

Gast
geplaatst: vandaag om 04:03 uur

geplaatst: vandaag om 04:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.