MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Casartelli (moderator)
Close to the Edge eruit, de geloofwaardigheid holt hier steeds verder achteruit.

I Want Wind to Blow ongehoord dat die nog niet in de lijst stond!

En leuk dat die precies langskomt tijdens de storm. Vorig jaar kwam mijn nominatie Falling Snow tijdens de sneeuwbuien. Grappige toevalligheden.

Casartelli schreef:
Close to the Edge eruit, de geloofwaardigheid holt hier steeds verder achteruit.

Dat kan echt niet ja. Zou er niet iets fout zijn gegaan bij de tellen?

Hoewel ik er niet veel mee heb verbaast het verdwijnen van Yes me wel. En bewijst het nog maar eens dat een paar vluchtige blikken op het topic niet veel zeggen. Ik had de indruk dat ze het goed deden. Komt misschien omdat het zo'n nummer is dat je er of niet in zet. Of gelijk op 1 of 2.

The Eraser schreef:
De beste van de twee Mercury Revs die het helaas moet afleggen.

Inderdaad. Ik had geen tijd om te stemmen, anders had het zich misschien kunnen redden via de afvallerslijst.

Mooie score van het kristallen schip. Op naar de top 100 zou ik zeggen

Vergeten te stemmen, en Close to the Edge (kan zomaar een oude nominatie van mij geweest zijn) had op zeker 1 of 2 gestaan in deze weinig opzienbarende ladder...

Ronde 1 - Ladder 47
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Oasis - Don't Look Back In Anger [193] 676
2. Bobby Womack - Across 110th Street [29] 669
3. Damien Rice - 9 Crimes [276] 559
4. Billie Holiday - Strange Fruit [459] 502
5. Slowdive - Souvlaki Space Station [783] 486
6. Giles Corey - No One Is Ever Going To Want Me [573] 481
7. Still Corners - The Trip [1332] 465
8. Duran Duran - Hungry Like The Wolf [889] 420
9. Bloc Party - Like Eating Glass [692] 416
10. Interpol - Not Even Jail [1286] 415
11. The Jimi Hendrix Experience - Little Wing [1475] 375
12. OutKast - Ms. Jackson [960] 331
13. The Beatles - Don't Let Me Down [marsupilami] 318
14. Kanye West - POWER [Sillah] 305
15. Sigur Rós - Varúð [1699] 289

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Ride - Twisterella [luigifort] 283
17. Beyoncé Feat. Jay-Z - Drunk in Love [1692] 280
18. Bon Iver - Skinny Love [1817] 278
19. Vampire Weekend - M79 [1838] 216
20. Kinokoteikoku - FLOWER GIRL [TornadoEF5] 136

79 stemmers deze ronde.

The Beatles en Kanye West zijn de nieuwkomers die het rechtstreeks redden. Twisterella staat momenteel op de 2 plaats boven de virtuele scheidslijn dus nog aan de goede kant. Beyonce staat er 6 plaatsen onder, dus aan de verkeerde kant maar met nog wel kans. De rest gaat het niet redden.

We nemen ondertussen definitief afscheid van weer 5 nummers die het nu ook echt niet meer kunnen halen en dat zijn:

Fun Fun - Color my love
Courtney Barnett - History Eraser
The Sound - Fatal Flaw
Vampire Weekend - M79
Kinokoteikoku - FLOWER GIRL

Een tweederangs Beatlesnummer haalt het en Ride, de beste Beyoncé, de beste Vampire Weekend en Kinokoteikoku niet.

Edit: Ride haalt het dus wel, gelukkig. Ik bedoelde 'niet bij de top 15'.

Als Skinny Love en Drunk in Love er allebei uitgaan is dat sowieso een feest voor de ladder. Dat History Eraser afvalt is wel een klein drama.

Hopen dat Drunk in Love het toch nog redt! POWER erbij is wel lekker.

Arrie schreef:
Een tweederangs Beatlesnummer haalt het en Ride, de beste Beyoncé, de beste Vampire Weekend en Kinokoteikoku niet.

Edit: Ride haalt het dus wel, gelukkig. Ik bedoelde 'niet bij de top 15'.

Had Ride dan zelf ook punten gegeven...

Arrie en ik zitten weer eens fijn op een lijn. Zoals ik bij het stemmen al aangaf was Drunk In Love een herontdekking. Een van de beste dingen die Beyonce én Jay-Z ooit maakten en het is dat er in dit rijtje een monumentaal nummer in de allerbeste versie ooit zat (Strange Fruit), anders had ik Drunk in Love op 1 gezet. Dat Don't Let Me Down het haalt voelt voor mij een beetje alsof elke scheet van The Beatles het wel zou halen. Dat nummer zou mijn Beatle top 100 niet halen.

edit: Ride werd bij mij achtste. Dat gebeurt best vaak in dit spel, dat je geen punten meer hebt voor goede dingen.

Hopelijk hebben enkelen Kinokoteikoku ontdekt. Jammer dat het niet veel punten kreeg.

Het was best een sterke ladder, dus viel te verwachten dat er slachtoffers zouden vallen, maar Drunk in Love, Skinny Love en M79 horen m.i. echt in de ladder. Beatles, Sigur Rós en Interpol, daarentegen, hebben veel betere nummers in het spel en had ik dan ook lachend ingeruild voor de voorgaande 3...

Wat Heiko zegt

starbright boy schreef:
Dat Don't Let Me Down het haalt voelt voor mij een beetje alsof elke scheet van The Beatles het wel zou halen.

En dit. Moderne indie lijkt onderhand het serieuze kind van de rekening te worden van de nieuwe opzet.

Nu hebben The Beatles vorig jaar wel wat nummers verloren dus dat is niet helemaal waar dat elke scheet het gaat halen.

Ja, die mening wisten we al

Don’t Let Me Down geldt wel als een grote fanfavoriet, dus zomaar een scheet is het ook weer niet. Had ik hem met veel plezier ingewisseld voor M79? Dat dan weer wel! Maar eindelijk een tweede Kanye in de lijst, dat maakt alles wel goed toch

ArthurDZ schreef:
Don’t Let Me Down geldt wel als een grote fanfavoriet

Nou, dat hoor ik voor het eerst.

chevy93 schreef:
Vergeten te stemmen, en Close to the Edge (kan zomaar een oude nominatie van mij geweest zijn) had op zeker 1 of 2 gestaan in deze weinig opzienbarende ladder...

Ook hier vergeten te stemmen en dat kost yes een eerste plek... SORRRYYYYYYY

Als ik de moeite had genomen om te stemmen had Yes op 1 of 2 gestaan. Ik begrijp dat als Yes niet zo veel slackers als fan zou hebben Close to the Edge zonder problemen de finale zou halen. Misschien zou het ook helpen als ie gewoon onder de normale titel in de lijst staat zonder al die overbodige toevoegingen erbij? Toen ik klaar was met het lezen van Close to The Edge: I. The Solid Time of Change / II. Total Mass Retain / III. I Get Up I Get Down / IV. Seasons of Man was ik zo moe dat ik geen puf meer had om te stemmen.

ArthurDZ schreef:
Maar eindelijk een tweede Kanye in de lijst, dat maakt alles wel goed toch

Leg me eens uit wat aan deze song zo bijzonder is. Lijkt me geen blijvertje, eerder een toevalligheid.

Gaat oa. ten koste van Skinny Love. Dat die er uit gaat mag gezien de matige positie van vorig jaar geen verrassing heten. Een typisch voorbeeld van een song van een "alternatieve" artiest die te populair geworden is. En als de fans van de band zelf er al niet op stemmen, krijg je dit eh..

TornadoEF5 schreef:
Hopelijk hebben enkelen Kinokoteikoku ontdekt. Jammer dat het niet veel punten kreeg.

Het had wel vervelende competitie in deze ladder. Daardoor heb ik Ride zelfs helemaal geen punten kunnen geven, ik hoop op een ontsnapping.

TornadoEF5 schreef:
Zeker! Mooie ontdekking en een van de voornaamste redenen dat ik met dit spelletje meedoe (niet om de zoveelste Beatles plaat in de lijst te krijgen).

Poek schreef:
Als ik de moeite had genomen om te stemmen had Yes op 1 of 2 gestaan. Ik begrijp dat als Yes niet zo veel slackers als fan zou hebben Close to the Edge zonder problemen de finale zou halen

Bij mij had ie ook wel op 1 gestaan, da's toch wel een gitaar-gepriegel klassieker die in een allertijden-lijstje permanente huisvestiging mag krijgen.

Ik heb expres niet gestemd om Casartelli te stangen omdat hij mijn favies Red House Painters en Sufjan Stevens steeds loop te beledigen

Geintje, ik was ook een van de slackers [/spoilers]

Casartelli schreef:

De lange titel nodigt al ni uit, haha.

TornadoEF5 schreef:

Zeker. Mooie dromerige sound.
Toegevoegd aan mijn huidige playlist

TornadoEF5 schreef:

Zeker weten! Geen punten van mij in deze sterke ladder, maar gave tip!

Gast
geplaatst: vandaag om 01:39 uur

geplaatst: vandaag om 01:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.