Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2022
zoeken in:
0
geplaatst: 11 april 2022, 18:18 uur
Outlaw104 schreef:
Nog iemand geïnteresseerd in de vermoedelijke setlists van het double headliner concert van PRR / Gazpacho deze week. Of laten jullie je liever verrassen?
Nog iemand geïnteresseerd in de vermoedelijke setlists van het double headliner concert van PRR / Gazpacho deze week. Of laten jullie je liever verrassen?
Zeker wel: ben erg benieuwd hoe ze het er donderdag vanaf brengen zonder Chloë...
1
geplaatst: 11 april 2022, 18:25 uur
Ja, zeker zin in donderdag in Zwolle, wel jammer van Chloë inderdaad. Beetje gek ook wel
0
geplaatst: 11 april 2022, 18:38 uur
Chloë zal vervangen worden door Annicke Shireen van Nederlandse band Shireen lees ik net.
0
geplaatst: 11 april 2022, 19:16 uur
Finidi schreef:
Ja, zeker zin in donderdag in Zwolle, wel jammer van Chloë inderdaad. Beetje gek ook wel
Beetje apart inderdaad aangezien met name hun samenzang nogal karakteristiek is voor hun heel eigen sound. Maar ik vertrouw erop dat het met Shireen ook wel goed zal komen...
0
geplaatst: 11 april 2022, 19:45 uur
Als we hier toch nog eventjes op pauze staan: deze al gecheckt jongens: Karcius - Grey White Silver Yellow and Gold ?
3
geplaatst: 11 april 2022, 19:45 uur
Outlaw104 schreef:
meneer, waren jullie er ook? Of had het Fontaines optreden de avond ervoor teveel van je lijf gevraagd?
meneer, waren jullie er ook? Of had het Fontaines optreden de avond ervoor teveel van je lijf gevraagd?
Jazeker was ik er ook ! Samen met meesterdch. Ik heb nog zelfs even op het buitenbalkon gestaan, wie weet kom ik daar weer iemand van MuMe tegen
.Het was weer traditioneel een IQ avond maar de kopjes van de fans worden grijzer, de buikjes worden groter en de vrouwelijke aanhang wordt minder. Ik vond het zeker een prima concert maar ik moest,idd, fysiek nog wat bijkomen van de avond ervoor met Fontaines DC waar ik zeer fanatiek mee heb gedaan in een ware mosh-pit. Dat vraagt best wel wat van mijn lijf (en hart) en vooral de beentjes.
IQ speelde eerst nog wat onwennig maar uiteindelijk vertrouwd. Het was wel een bekend gegeven want ik zag (en hoorde) iets wat ik de drie concerten (2 Xmas Bashes en 1 Prog Mid Summer festival) daarvoor ook al best wel heb gehoord. Ja, soms was Nicholls zang wat minder maar de man was zeer vriendelijk, humoristisch en gedreven. Veel warmte voor zijn fans. De rol van de toetsenist vond ik erg sterk. Eigenlijk speelt hij, stilletjes, de hoofdrol. Ik mag vooral graag luisteren naar de nummers van het album The Resistance.
Het was echt gewoon een traditionele avond waar ik ook zeer van genieten kan. Proggers onder elkaar, goed biertje aan het einde van de avond, sigaartje en dan op tijd naar bed. Maar eigenlijk zou ik daar, in het café van de Boerderij, eens een goede avond willen doorzakken met de Ladder Users hier terwijl onze top 25 op het grote scherm voorbij komt en we wat kunnen lullen over de muziek, de bands, de concerten die we hebben meegemaakt. En dat tot diep in de nacht tot we niet meer kunnen en zeer tevreden naar huis gaan. Eigenlijk doe ik dat op zo’n avond ook met Meesterdch en dat is erg prettig. Rijden door de nacht naar Walcheren met muziek op, lekkere snoepjes, wat praten over muziek, concerten en andere dingen terwijl de vuurtorens ons steeds dichter bij schijnend welkom heten want daar is thuis..
1
geplaatst: 11 april 2022, 20:28 uur
Brunniepoo schreef:
Peter Nicholls laat toch al jaren wel eens steekjes vallen?
Wel jammer voor je, ik vond de toegiften eigenlijk het leukste deel van de show.
(en voor PRR en Gazpacho woensdag laat ik me liever verrassen)
Peter Nicholls laat toch al jaren wel eens steekjes vallen?
Wel jammer voor je, ik vond de toegiften eigenlijk het leukste deel van de show.(en voor PRR en Gazpacho woensdag laat ik me liever verrassen)
Ik moet zeggen dat ik de toegiften ook het leukste vond. Ik vond het geluid bij de nieuwere nummers niet altijd goed afgesteld. Waardoor de nuances soms wat verdronken. Maar tegen het einde van het concert werd alles steeds beter. Vanaf 'For another liftime' werd het echt ouderwets goed. Nu kwamen er daarna ook alleen nog prijsnummers met 'Road of Bones' en 'Further Away'. Blijven echt geweldige nummers. En zelfs 'No love lost' vond ik eigenlijk heel lekker klinken. Jammer dat ze mijn favoriete 'Widow's peak' niet deden, ondanks de pogingen van de fans links van me en de heerlijke reactie van Nicholls daar op. Ik vond deze hele minimalistische versie van 'The Last Human Gateaway' ook echt wonderschoon. Deze week draai ik weer extra veel IQ.
0
geplaatst: 12 april 2022, 14:55 uur
We moeten deze ABDrums toch eens mee nemen naar de volgende rondes van de Progladder welke weer op 27 april verder zal gaan (afvalronde en daarna de Progladder 300 van 2022. Wie weet interesseert het hem om mee te doen. Schrijft leuke/goede reviews bij zijn Yes albums grazerij.
2
geplaatst: 12 april 2022, 15:29 uur
Lijkt me leuk om te doen meneer, ik vind het altijd mooi nieuwe muziek te ontdekken en mijn (beperkte) visie ergens op te geven. Ik zie dat het een soort afvallersprincipe is, maar je zult me wel de werking van het concept e.d. even uit moeten leggen (wellicht even via een privébericht), want ik ben er verder niet bekend mee. Nogmaals dank voor de uitnodiging, leuk!
0
geplaatst: 12 april 2022, 16:38 uur
Outlaw104 schreef:
Een van de leukste dingen bij concerten (IMO) is het niet weten welke nummers er gespeeld worden. Dus ik laat me graag verrassen. Vooral bij PRP aangezien ik die pas vorig jaar ontdekt heb en daar lang niet alles van ken.
1
geplaatst: 12 april 2022, 19:42 uur
legian schreef:
Een van de leukste dingen bij concerten (IMO) is het niet weten welke nummers er gespeeld worden. Dus ik laat me graag verrassen. Vooral bij PRP aangezien ik die pas vorig jaar ontdekt heb en daar lang niet alles van ken.
Snap ik, al hoewel ik in dit geval er juist wel voor heb gekozen me op basis van de setlist van Gazpacho even "in te luisteren" aangezien ik dit echt muziek vind waar je vaak even weer in moet komen en voor in de stemming moet zijn. Heb erg veel zin en vertrouwen in PRR en ben erg benieuwd hoe ik Gazpacho live zal beleven...
2
geplaatst: 14 april 2022, 18:38 uur
meneer schreef:
Maar eigenlijk zou ik daar, in het café van de Boerderij, eens een goede avond willen doorzakken met de Ladder Users hier terwijl onze top 25 op het grote scherm voorbij komt en we wat kunnen lullen over de muziek, de bands, de concerten die we hebben meegemaakt. En dat tot diep in de nacht tot we niet meer kunnen en zeer tevreden naar huis gaan.
Maar eigenlijk zou ik daar, in het café van de Boerderij, eens een goede avond willen doorzakken met de Ladder Users hier terwijl onze top 25 op het grote scherm voorbij komt en we wat kunnen lullen over de muziek, de bands, de concerten die we hebben meegemaakt. En dat tot diep in de nacht tot we niet meer kunnen en zeer tevreden naar huis gaan.
Zoiets zou toch wel te organiseren moeten zijn? Je verhaal smaakt er wel naar om dit eens te doen eigenlijk. Een soort concert waarbij we zelf de nummers hebben gekozen. Lijkt me wel leuk.
Stuk beter dan weer eens alleen in een cafe een biertje zitten drinken voorafgaande een concert
. Hoewel het wel een gezellig cafe is in Zwolle trouwens. En lekker bier natuurlijk.ProGNerD dat "inluisteren" begrijp ik ook wel, deed ik in het verleden ook regelmatig. Maar merkte dat ik dan vaak tijdens het concert Zelf iets had van tja, dit heb ik net nog gehoord. Heb met Gazpacho ook de ervaring dat ik na de eerste 5 minuten helemaal opgenomen ben in de muziek.
, Dat scheelt ook wel. Ik kan me nog een concert herinneren waarbij Bent Knee in het voorprogramma stond (samen met Vola die daar niet heel sterk overkwamen trouwens dat klonk heel erg hetzelfde. Haken maakte dat echter meer dan goed), dat was echt de verrassing van de avond. Had ik dat vooraf beluisterd dan was die ervaring ook stukken minder geweest. Sindsdien heb ik zoiets van ik ga het meemaken tijdens zo'n avond. Het onbekende is een leuke ontdekking heb ik gemerkt.

2
geplaatst: 15 april 2022, 09:01 uur
ProGNerD schreef:
[...Heb erg veel zin en vertrouwen in PRR en ben erg benieuwd hoe ik Gazpacho live zal beleven...
[...Heb erg veel zin en vertrouwen in PRR en ben erg benieuwd hoe ik Gazpacho live zal beleven...
Nou, dat pakte dus even anders uit dan verwacht, zeg...
PRR viel qua live performance erg tegen, met name door de zang. Jon was vaak niet helemaal zuiver (en dat valt misschien wel extra op omdat hij niet een heel krachtige stem heeft), maar dat zou nog niet zo'n groot probleem zijn als de vrouwelijke zang dat wel zou zijn. Maar helaas Shireen: dat was zeker niet het geval en bovendien was de samenzang niet goed op elkaar afgestemd. Erg jammer omdat dat juist een van de karakteristieke handelsmerken is van de band. De 2e helft van de set leek het iets minder storend trouwens...
Tenslotte vond ik de presentatie wat tam, bijna een beetje introvert; weinig interactie met de zaal.
Gazpacho heeft me daarentegen volledig overdonderd met hun performance: enthousiast, super sfeervol, loepzuiver, strak gespeeld, goeie sound en mooi ondersteund door beeldmateriaal. Waar ik bang was dat dit zonder koptelefoon niet boeiend genoeg zou zijn, was daar absoluut geen sprake van; sterker nog: ik vond bepaalde nummers juist live nog meer impact en kracht hebben => mooie prestatie van deze klasse muzikanten !

1
geplaatst: 15 april 2022, 11:49 uur
ProGNerD schreef:
PRR viel qua live performance erg tegen, met name door de zang.
PRR viel qua live performance erg tegen, met name door de zang.
Dat viel mij ook op, sowieso was de zang regelmatig erg slecht te horen. Of hij knalde overal overheen of hij was zo enorm zacht dat het als gefluister klonk. Gelukkig muzikaal wel erg lekker trouwens.
Gazpacho was weer heerlijk vertrouwd genieten, man wat heb ik dit gemist afgelopen jaren. Ook wel fijn dat het stil was in de zaal, tenminste ik heb vrijwel geen praters gehoord tijdens de show. Dat helpt de beleving ook wel. Dus dank daarvoor aan iedereen die er was.
2
geplaatst: 15 april 2022, 14:32 uur
legian schreef:
Gazpacho was weer heerlijk vertrouwd genieten, man wat heb ik dit gemist afgelopen jaren. Ook wel fijn dat het stil was in de zaal, tenminste ik heb vrijwel geen praters gehoord tijdens de show. Dat helpt de beleving ook wel. Dus dank daarvoor aan iedereen die er was.
Klopt, ik stond vrij achteraan op een verhoging, tussen de achterste bar en de PA installatie, en ook daar was het muisstil tijdens de minimale piano- en vioolklanken. Dat maak ik dikwijls anders mee.Gazpacho was weer heerlijk vertrouwd genieten, man wat heb ik dit gemist afgelopen jaren. Ook wel fijn dat het stil was in de zaal, tenminste ik heb vrijwel geen praters gehoord tijdens de show. Dat helpt de beleving ook wel. Dus dank daarvoor aan iedereen die er was.
Eens met de vorige sprekers, PRR viel wat tegen, Gazpacho zette live, ondanks het ontbreken van een aantal persoonlijke favoriete nummers, een puike prestatie neer.
0
geplaatst: 15 april 2022, 14:52 uur
PRR viel mij ook wel wat tegen, ik vond het ook wat tam en dat de zang niet altijd helemaal lekker samenging dat klinkt wel herkenbaar, er waren wat momenten dat Shireen te hard zong (of de anderen te zacht). Andere opmerkingen, zoals over de zang die slecht te horen was, herken ik dan weer niet. Hebben jullie het over Zwolle of Breda?
Gazpacho was wel weer fijn, al doen die inmiddels ook al jaren precies hetzelfde...
Gazpacho was wel weer fijn, al doen die inmiddels ook al jaren precies hetzelfde...
1
geplaatst: 16 april 2022, 09:30 uur
Ik zou eigenlijk donderdag naar Zwolle, maar was al minder enthousiast geworden door de wissel bij PRR. Door omstandigheden waren we uiteindelijk genoodzaakt helemaal af te haken. Op zich is dat balen, maar als ik de reacties hier lees, maakt dat de pijn wel wat minder.
Ik heb PRR gezien op Midsummerprog drie jaar terug en toen was de presentatie en energie juist de kracht, naast de zang die goed samengaat. Door een andere samenstelling krijg je natuurlijk een andere dynamiek. Op dit moment wel blij dat de ervaring van PRR live alleen maar een juist heel sterke indruk in mijn herinnering heeft. Daar had donderdag anders wel afbreuk aan gedaan, vrees ik als ik het lees.
Blijft het jammer dat ik Gazpacho gemist heb, maar gelukkig had ik die al drie keer eerder zien optreden. Naar mijn idee leveren die altijd kwaliteit, maar verrassen niet erg in hun optredens. Dat wat ze doen, doen ze erg goed, maar je weet ook wat je gaat krijgen. Ook fijn, maar maakt het wel wat dragelijker dat we moesten afhaken voor donderdag.
Ik heb PRR gezien op Midsummerprog drie jaar terug en toen was de presentatie en energie juist de kracht, naast de zang die goed samengaat. Door een andere samenstelling krijg je natuurlijk een andere dynamiek. Op dit moment wel blij dat de ervaring van PRR live alleen maar een juist heel sterke indruk in mijn herinnering heeft. Daar had donderdag anders wel afbreuk aan gedaan, vrees ik als ik het lees.
Blijft het jammer dat ik Gazpacho gemist heb, maar gelukkig had ik die al drie keer eerder zien optreden. Naar mijn idee leveren die altijd kwaliteit, maar verrassen niet erg in hun optredens. Dat wat ze doen, doen ze erg goed, maar je weet ook wat je gaat krijgen. Ook fijn, maar maakt het wel wat dragelijker dat we moesten afhaken voor donderdag.
1
geplaatst: 16 april 2022, 11:13 uur
Bonk schreef:
Ik zou eigenlijk donderdag naar Zwolle, maar was al minder enthousiast geworden door de wissel bij PRR. Door omstandigheden waren we uiteindelijk genoodzaakt helemaal af te haken. Op zich is dat balen, maar als ik de reacties hier lees, maakt dat de pijn wel wat minder.
Ik heb PRR gezien op Midsummerprog drie jaar terug en toen was juist de presentatie en energie juist de kracht, naast de zang die goed samengaat. Door een andere samenstelling krijg je natuurlijk een andere dynamiek. Op dit moment wel blij dat de ervaring van PRR live alleen maar een juist heel sterke indruk in mijn herinnering heeft. Daar had donderdag anders wel afbreuk aan gedaan, vrees ik als ik het lees.
Ik heb PRR gezien op Midsummerprog drie jaar terug en toen was juist de presentatie en energie juist de kracht, naast de zang die goed samengaat. Door een andere samenstelling krijg je natuurlijk een andere dynamiek. Op dit moment wel blij dat de ervaring van PRR live alleen maar een juist heel sterke indruk in mijn herinnering heeft. Daar had donderdag anders wel afbreuk aan gedaan, vrees ik als ik het lees.
Héél herkenbaar. Ik had normaal woensdag naar de Mezz in Breda gegaan, maar met dat berichtje van PRR heb ik uiteindelijk gepast. Maar toch wel een beetje spijt dat ik Gazpacho niet heb gezien....
1
geplaatst: 16 april 2022, 14:55 uur
TONYLUNA schreef:
Héél herkenbaar. Ik had normaal woensdag naar de Mezz in Breda gegaan, maar met dat berichtje van PRR heb ik uiteindelijk gepast. Maar toch wel een beetje spijt dat ik Gazpacho niet heb gezien....
En dat je niet - net als ik - nu rondloopt in een nerdy Fireworker shirtje...

(maar inderdaad: Gazpacho was zeker de moeite waard zoals ik hierboven al aangaf !)
1
geplaatst: 16 april 2022, 15:12 uur
PRR zei ook 'see you next year', dus wellicht ga ik wel in de herkansing dan, mits Chloë er dan wel bij is. Want dit viel wel wat tegen.
Gazpacho was wel weer geweldig, wat betekent dat ze 2 van de 3 keer dat ik ze zag geweldig was. Eerste keer dat ik ze zag in Zoetermeer was de zanger namelijk overal over aan het miepen (al dan niet terecht), wat de sfeer verpestte.
Maar donderdag waren ze erg fijn, zeker ten opzichte van PRR
Weinig praters inderdaad, viel reuze mee, alleen achterin aan het einde wel wat geginnegap. En naast me stond iemand een half uur op z'n telefoon te staren, wat ik niet zo snap
Gazpacho was wel weer geweldig, wat betekent dat ze 2 van de 3 keer dat ik ze zag geweldig was. Eerste keer dat ik ze zag in Zoetermeer was de zanger namelijk overal over aan het miepen (al dan niet terecht), wat de sfeer verpestte.
Maar donderdag waren ze erg fijn, zeker ten opzichte van PRR
legian schreef:
Weinig praters inderdaad, viel reuze mee, alleen achterin aan het einde wel wat geginnegap. En naast me stond iemand een half uur op z'n telefoon te staren, wat ik niet zo snap
0
geplaatst: 16 april 2022, 18:06 uur
Finidi schreef:
PRR zei ook 'see you next year', dus wellicht ga ik wel in de herkansing dan, mits Chloë er dan wel bij is. Want dit viel wel wat tegen.
Da's wel een idee ja; hoewel ik hun albums muzikaal geweldig vind, hou ik nu een beetje een beeld in herinnering dat daar niet helemaal bij past en dat is jammer...
1
geplaatst: 16 april 2022, 19:32 uur
Brunniepoo schreef:
Andere opmerkingen, zoals over de zang die slecht te horen was, herken ik dan weer niet. Hebben jullie het over Zwolle of Breda?
Andere opmerkingen, zoals over de zang die slecht te horen was, herken ik dan weer niet. Hebben jullie het over Zwolle of Breda?
Zwolle, maar volgens mij ben ik de enige die die opmerking gaf dus het kan aan mij liggen. Ik merk wel vaker dat de zang voor mij verdwijnt in de muziek (die oordopjes helpen daar ook niet altijd goed bij). Maar Gazpacho was loepzuiver in dat opzicht, waarbij ik de details in de muziek ook veel beter opving dan bij PRR bedenk ik me nu.[quote]
Finidi liever iemand die de hele tijd op zijn telefoon staat te kijken (niet toevalligerwijs een Mumer?;)) dan van die mensen die eigenlijk in de kroeg zouden moeten staan.
4
geplaatst: 16 april 2022, 19:37 uur
Zolang diegene zn bek houdt is het geen probleem toch dat die op zn telefoon loopt scrollen?
0
geplaatst: 16 april 2022, 20:40 uur
vigil schreef:
Zolang diegene zn bek houdt is het geen probleem toch dat die op zn telefoon loopt scrollen?
Klopt, maar je kunt je wel afvragen waarom je dan naar zo'n concert gaat...?
2
geplaatst: 16 april 2022, 22:55 uur
Och, praten is inderdaad vele malen vervelender, maar zo'n lichtgevend ding in een donkere zaak de hele tijd in je gezichtsveld is ook wel een stoorzender hoor. Concerten zijn niet alleen audio.
1
geplaatst: 26 april 2022, 00:03 uur
Zo stil als dat het bij Gazpacho was, zo anders was het bij Soen. Ik weet niet of het aan de locatie ligt, heb in amsterdam eigenlijk nog nooit een stil concert meegemaakt (Behalve Steven Wilson dan die pas begon met spelen als het doodstil was...). Maar duidelijk meer gepraat. Gelukkig niet al teveel telefoons de lucht in, dat viel me nog mee.
Maar goed, daarvoor ben ik hier niet. Ik fascinerende me over het toch vrij jonge en diverse publiek wat er vanavond was. Bij Gazpacho toch veel grijze en kale koppen, veel bierbuiken en vrij weinig vrouwelijk publiek. Vanavond toch veel jongeren en meer vrouwelijk publiek. Met de toekomst van de progmetal zit het wel goed denk ik dan, daar zit het toekomstige publiek toch wel wat meer krijg ik het idee.
De band speelde trouwens erg strak. Een stuk betere ervaring voor een eerste keer live dan PRR.
Maar goed, daarvoor ben ik hier niet. Ik fascinerende me over het toch vrij jonge en diverse publiek wat er vanavond was. Bij Gazpacho toch veel grijze en kale koppen, veel bierbuiken en vrij weinig vrouwelijk publiek. Vanavond toch veel jongeren en meer vrouwelijk publiek. Met de toekomst van de progmetal zit het wel goed denk ik dan, daar zit het toekomstige publiek toch wel wat meer krijg ik het idee.
De band speelde trouwens erg strak. Een stuk betere ervaring voor een eerste keer live dan PRR.
0
geplaatst: 27 april 2022, 12:58 uur
Goed bezig legian; iets in te halen ? 
(heb zelf ook al weer de nodige concertjes en festivals in de agenda staan...
)

(heb zelf ook al weer de nodige concertjes en festivals in de agenda staan...
)
1
geplaatst: 27 april 2022, 16:27 uur
ProGNerD Ja nu iedereen weer op tour gaat is het ineens weer druk. Hoewel Karnivool komend weekend niet meer doorgaat helaas en Haken eerder dit jaar ook alweer gecanceld is. Maar ja, na 2 jaar geen concerten is een kleine inhaalslag wel fijn 

* denotes required fields.