Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2022
zoeken in:
7
geplaatst: 4 december 2022, 22:08 uur
https://imgbb.com/
"1. Young Fathers - I Saw (51 punten, 14 keer genoemd)
(genomineerd door Koenr, nummer 1 van: panjoe, The Eraser, VladTheImpaler en Dance Lover)
We zijn aangekomen bij de winnaar en laatste optreden van de avond. Ho shit, wie komen daar de zaal binnen stormen? Eentje heeft er zelfs een cowboy hoed op. Ze stappen het podium op en een dreigende beat begint uit de speakers te pompen. De drie gasten beginnen als bezetenen hun teksten in onze gezichten te spuwen. Een zucht van herkenning en opluchting gaat door de zaal. Aha natuurlijk, dit zijn onze vrienden van Young Fathers! Toch klinken ze een stuk bozer dan we van ze gewend zijn. Zoals altijd begint Johnny Marr een pit, en al snel volgen hem meer tot de zaal ontploft. Aan het einde van het nummer staat iedereen met een glimlach op zijn gezicht en is blij dat Young Fathers weer terug zijn.
"1. Young Fathers - I Saw (51 punten, 14 keer genoemd)
(genomineerd door Koenr, nummer 1 van: panjoe, The Eraser, VladTheImpaler en Dance Lover)
We zijn aangekomen bij de winnaar en laatste optreden van de avond. Ho shit, wie komen daar de zaal binnen stormen? Eentje heeft er zelfs een cowboy hoed op. Ze stappen het podium op en een dreigende beat begint uit de speakers te pompen. De drie gasten beginnen als bezetenen hun teksten in onze gezichten te spuwen. Een zucht van herkenning en opluchting gaat door de zaal. Aha natuurlijk, dit zijn onze vrienden van Young Fathers! Toch klinken ze een stuk bozer dan we van ze gewend zijn. Zoals altijd begint Johnny Marr een pit, en al snel volgen hem meer tot de zaal ontploft. Aan het einde van het nummer staat iedereen met een glimlach op zijn gezicht en is blij dat Young Fathers weer terug zijn.
1
geplaatst: 4 december 2022, 22:18 uur
Grandioze overwinning... Dank, Vlad, voor de fuif.
Morgen first thing kan ik de nieuwe maand klaarzetten.
Morgen first thing kan ik de nieuwe maand klaarzetten.
1
geplaatst: 4 december 2022, 22:20 uur
Skullcrusher heb ik leren kennen door Song for Nick Drake, omdat ik geïntrigeerd was door de combinatie artiestennaam + songtitel. Toen al wist ik dat een van de twee misleidend was.
Je omschrijving van Young Fathers doet me denken aan die keer dat ik ze live zag op Where The Wild Things Are voor 12 man; onze groep van 9 + 3 anderen. Dan was dit optreden bij het SvhJ Fedtibal vast drukker bezocht
Verder een prima uitslag en dito presentatie, dank VladTheImpaler!
Je omschrijving van Young Fathers doet me denken aan die keer dat ik ze live zag op Where The Wild Things Are voor 12 man; onze groep van 9 + 3 anderen. Dan was dit optreden bij het SvhJ Fedtibal vast drukker bezocht

Verder een prima uitslag en dito presentatie, dank VladTheImpaler!
4
geplaatst: 5 december 2022, 06:57 uur
Song van het jaar 2022 editie oktober
De volgende 16 nummers zijn automatisch genomineerd:
De 4 hoogst genoteerde singles op RateYourMusic.com t/m oktober:
Alvvays - After the Earthquake
King Gizzard & The Lizard Wizard - Iron Lung
Weyes Blood - Grapevine
Quadeca - Tell Me a Joke
De 4 best beoordeelde nummers - op basis van de IMDb-formule - van de maand oktober uit het topic Maak kennis met... 2022
Lil Ugly Mane - Easy Prey
Phairo - Dwemer Sphere
Mild Sorrow Integrated - moonpop // jupiter's tune
Sangre Nueva - Tu Forma
Vervolgens de 4 hoogst genoteerde nummers uit de laatste uit '22 afkomstige gezamenlijke weeklijst van de MuMeAfrekening 2022
Taylor Swift - Anti-Hero
Manchester Orchestra - No Rule
The Reytons - Avalanche
The Clockworks - Advertise Me
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de 4 meest populaire albums op MusicMeter van oktober 2022. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 voorrang hebben. Als een album voldoet aan de criteria, maar de meest aangevinkte track al genomineerd is, dan nomineert het album geen nummer.
Alela Diane - Howling Wind
Brutus - Liar
Bonny Light Horseman - California
Courtney Marie Andrews - Satellite
Alfabetische lijst:
Brutus - Liar
Phairo - Dwemer Sphere
Quadeca - Tell Me a Joke
Sangre Nueva - Tu Forma
Taylor Swift - Anti-Hero
The Reytons - Avalanche
Weyes Blood - Grapevine
De overige 48 nummers gaan we zelf nomineren. Zie deze post voor een uitleg mbt welke nummers wel en niet genomineerd kunnen worden. Het belangrijkste criteria is dat een nummer afkomstig is uit 2022 en niet eerder heeft meegespeeld in dit topic.
Check hier welke nummers de afgelopen jaren al hebben meegedaan (hoewel niet helemaal bijgewerkt):
Al genomineerd 19/20/21/22 - Google Spreadsheets. De zoekfunctie in dit topic gebruiken kan ook.
Tot slot het verzoek jullie nominaties te voorzien van een Spotify-uri
Alle snobjes verzamelen! 123poetertjes, aerobag, arcade monkeys, Arno, ArthurDZ, AstroStart, Arrie, Cervantes, Choconas, Coma Cat, curufin, Dance Lover, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Edgar18, esteban, Gretz, Gyzzz, herman, hoi123, JoaMuse, Johnny Marr, jordidj1, Koenr, madmadder, Masimo, Mausie, niels94, panjoe, pauljojo, Ploppesteksel, Poek, reejman, SBube, shimahero, Snoeperd, stardust_be, stoepkrijt, Teunnis, The Eraser, Titmeister, TornadoEF5, VladTheImpaler, wibro, yeahyeahyeah
(+ een ieder die mee wilt stemmen natuurlijk)
NOMINATIERONDE TWEE START MORGENOCHTEND 9:00
De volgende 16 nummers zijn automatisch genomineerd:
De 4 hoogst genoteerde singles op RateYourMusic.com t/m oktober:
Weyes Blood - Grapevine
Quadeca - Tell Me a Joke
De 4 best beoordeelde nummers - op basis van de IMDb-formule - van de maand oktober uit het topic Maak kennis met... 2022
Phairo - Dwemer Sphere
Sangre Nueva - Tu Forma
Vervolgens de 4 hoogst genoteerde nummers uit de laatste uit '22 afkomstige gezamenlijke weeklijst van de MuMeAfrekening 2022
Taylor Swift - Anti-Hero
The Reytons - Avalanche
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de 4 meest populaire albums op MusicMeter van oktober 2022. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 voorrang hebben. Als een album voldoet aan de criteria, maar de meest aangevinkte track al genomineerd is, dan nomineert het album geen nummer.
Brutus - Liar
Alfabetische lijst:
Brutus - Liar
Phairo - Dwemer Sphere
Quadeca - Tell Me a Joke
Sangre Nueva - Tu Forma
Taylor Swift - Anti-Hero
The Reytons - Avalanche
Weyes Blood - Grapevine
De overige 48 nummers gaan we zelf nomineren. Zie deze post voor een uitleg mbt welke nummers wel en niet genomineerd kunnen worden. Het belangrijkste criteria is dat een nummer afkomstig is uit 2022 en niet eerder heeft meegespeeld in dit topic.
Check hier welke nummers de afgelopen jaren al hebben meegedaan (hoewel niet helemaal bijgewerkt):
Al genomineerd 19/20/21/22 - Google Spreadsheets. De zoekfunctie in dit topic gebruiken kan ook.
Tot slot het verzoek jullie nominaties te voorzien van een Spotify-uri
Alle snobjes verzamelen! 123poetertjes, aerobag, arcade monkeys, Arno, ArthurDZ, AstroStart, Arrie, Cervantes, Choconas, Coma Cat, curufin, Dance Lover, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Edgar18, esteban, Gretz, Gyzzz, herman, hoi123, JoaMuse, Johnny Marr, jordidj1, Koenr, madmadder, Masimo, Mausie, niels94, panjoe, pauljojo, Ploppesteksel, Poek, reejman, SBube, shimahero, Snoeperd, stardust_be, stoepkrijt, Teunnis, The Eraser, Titmeister, TornadoEF5, VladTheImpaler, wibro, yeahyeahyeah
(+ een ieder die mee wilt stemmen natuurlijk)
NOMINATIERONDE TWEE START MORGENOCHTEND 9:00
7
geplaatst: 5 december 2022, 07:08 uur
1
geplaatst: 5 december 2022, 07:14 uur
18. The Blaze - DREAMER spotify:track:6j2AojKOLW867QDk2hEO5j
1
geplaatst: 5 december 2022, 08:28 uur
20. Weyes Blood - God Turn Me Into a Flower
spotify:track:5gJw9DpcnYywIIVGYSb4Y5
spotify:track:5gJw9DpcnYywIIVGYSb4Y5
1
geplaatst: 5 december 2022, 08:30 uur
Bedankt voor de presentatie Vlad!
21. Hi Tech - F Hn Week - Henny_runtz spotify:track:4mXLclb2vLWi69HlzRE0E2
21. Hi Tech - F Hn Week - Henny_runtz spotify:track:4mXLclb2vLWi69HlzRE0E2
3
geplaatst: 5 december 2022, 09:10 uur
Leuke presentatie Vlad, dank!
23. The Blessed Madonna - Serotonin Moonbeams spotify:track:0hJfuyUwtEYMlGgvr3nzz9
23. The Blessed Madonna - Serotonin Moonbeams spotify:track:0hJfuyUwtEYMlGgvr3nzz9
2
geplaatst: 5 december 2022, 09:13 uur
Prachtige presentatie, Vlad! Jeshi op het podium was boven verwachting, en de overwinning van Young Fathers was overtuigend. Op naar de volgende maand!
24. Sarathy Korwar feat. Photay & Noni-Mouse - Back In The Day, Things Were Not Always Simpler spotify:track:2ZIHcnlguSx41sRkswbFfI
24. Sarathy Korwar feat. Photay & Noni-Mouse - Back In The Day, Things Were Not Always Simpler spotify:track:2ZIHcnlguSx41sRkswbFfI
1
geplaatst: 5 december 2022, 09:41 uur
Titmeister schreef:
Dat is een grappig contrast met de keer dat ik ze zag optreden: in het voorprogramma van Florence + The Machine in de Ahoy. Het publiek was makkelijk een veelvoud van een dozijn, maar erg ontvankelijk voor de jonge vaders waren ze niet. Iedereen aanwezig kon niet wachten om de roodharige zangeres te adoreren. Mij doet Young Fathers overigens regelmatig aan TV On The Radio denken, al vind ik die laatste band nog wel wat briljanter.
1
geplaatst: 5 december 2022, 09:54 uur
26. Mali Obomsawin - Blood Quantum (Nəwewəčəskawikαpáwihtawα) spotify:track:413U5DB97NUf2G0qyZGyw6
0
geplaatst: 5 december 2022, 10:09 uur
28. Gordon Koang - Kerang spotify:track:4bh6EkzvchmntCkBI1meTG
1
geplaatst: 5 december 2022, 10:15 uur
Veel dank voor de fijne finalepresentatie VladTheImpaler!
29. Sarathy Korwar feat. Photay - Utopia Is a Colonial Project
spotify:track:7crHSpG25ScjEWGCZXc1lM
29. Sarathy Korwar feat. Photay - Utopia Is a Colonial Project
spotify:track:7crHSpG25ScjEWGCZXc1lM
0
geplaatst: 5 december 2022, 10:20 uur
30. Sophie Jamieson - Fill spotify:track:1f6f2kwdXQzgKDszqxh42Z
1
geplaatst: 5 december 2022, 10:32 uur
31. Krystal Klear - Winnie's Karaoke spotify:track:2A67WGk4BIHg2d6S353HQi
1
geplaatst: 5 december 2022, 10:40 uur
32. Sarah Davachi - Hall of Mirrors spotify:track:43SX8ANpysW54RC4j6P6eQ
1
geplaatst: 5 december 2022, 11:03 uur
33. Fatoumata Diawara - Nsera (ft. Damon Albarn) spotify:track:5tAljWXMvPVEnEXq1brzLs
4
geplaatst: 5 december 2022, 11:47 uur
34. Miss Grit - Follow the Cyborg spotify:track:1bnlcGP4Vc7fHmjiioYgcL
0
geplaatst: 5 december 2022, 12:05 uur
35. Nick Hakim - Happen spotify:track:40UVb1LK9JnfAorfLoZQru
* denotes required fields.