MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2022

zoeken in:
Johnny Marr schreef:
(quote)

Ik zie de afbeelding niet.
http://img0.joyreactor.com/pics/post/immortal-gif-band-snowboard-887037.gif
Johnny Marr schreef:
(quote)

Hoezo?
Ligt aan je ingesteldheid.

1. Nailah Hunter - Forest Dark
2. Grace Cummings - Storm Queen
3. Gilla Band - Post Ryan
4. Little Simz - Heart on Fire

Ik stem morgen.

1. Gilla Band - Post Ryan
2. Little Simz - Heart on Fire
3. Let's Eat Grandma - Levitation
4. Taylor Swift - Would’ve Could’ve Should’ve

1. Taylor Swift - Would’ve Could’ve Should’ve
3. Blanca Paloma - EAEA
4. Let's Eat Grandma - Levitation

Stem later vandaag op Blanca Paloma en Gilla Band

Titmeister schreef:
met de notie dat Grace Cummings klinkt alsof Janis Joplin de lead bij Led Zeppelin heeft genomen.

Huh? Led Zeppelin met een knetterende saxofoon en americana-gitaarklanken?

1. Grace Cummings - Storm Queen
2. Blanca Paloma - EAEA
3. Taylor Swift - Would’ve Could’ve Should’ve
4. Nailah Hunter - Forest Dark
5. Gilla Band - Post Ryan

hoi123 schreef:
Stem later vandaag op Blanca Paloma en Gilla Band

Niet eens op twee anderen? Dan gaat je lijstje niet meegenomen worden vrees ik

Luisterende

Vanavond.

ArthurDZ schreef:
(quote)

Niet eens op twee anderen? Dan gaat je lijstje niet meegenomen worden vrees ik
Mijn stem wordt blijkbaar toch niet gewaardeerd, de rest is mij om het even, dus dat wordt een nummer 1 en 2 en de rest in willekeurige volgorde!!1

1. Little Simz - Heart on Fire
3. Nailah Hunter - Forest Dark
4. Paramore - The News

5. Let's Eat Grandma - Levitation
6. Taylor Swift - Would’ve Could’ve Should’ve

Toffe compositie van Storm Queen, leuk hoe ze ons in de laatste minuut niet de ontlading gunt die het afmaken van dat motiefje zou geven. Verder niet een bijster interessante ladder, en de structurele onderwaardering van Gilla Band in dit topic ga ik jullie nooit vergeven. </3

1. Blanca Paloma - EAEA
2. Gilla Band - Post Ryan
3. Grace Cummings - Storm Queen

#SpainEurovision2023

Teunnis schreef:
(quote)

Huh? Led Zeppelin met een knetterende saxofoon en americana-gitaarklanken?

Led Zep en americana halen natuurlijk op dezelfde plek de mosterd maar mss had ik specifieker moeten zijn: Storm Queen doet mij qua sfeer en tempo heel erg denken aan No Quarter. De sax in de eerste klinkt zelfs een beetje als de gitaar in de tweede...

hoi123 schreef:
de structurele onderwaardering van Gilla Band in dit topic ga ik jullie nooit vergeven.

Aangezien ik weet dat jij dat soort zaken goed kan beschrijven: wat maakt deze artiest nou zo bijzonder vs andere artiesten in het genre? Ik heb ze best al een paar keer geprobeerd, maar ondanks dat wel in mijn smaak past, voel ik het nog niet echt.

Titmeister schreef:
(quote)

Led Zep en americana halen natuurlijk op dezelfde plek de mosterd maar mss had ik specifieker moeten zijn: Storm Queen doet mij qua sfeer en tempo heel erg denken aan No Quarter. De sax in de eerste klinkt zelfs een beetje als de gitaar in de tweede...

Ah, die ken ik niet van LZ.

Teunnis schreef:
(quote)

Ah, die ken ik niet van LZ.
Houses of the Holy is hun meest onderschatte plaat, gauw pindakazen die handel!

Titmeister schreef:
(quote)

Aangezien ik weet dat jij dat soort zaken goed kan beschrijven: wat maakt deze artiest nou zo bijzonder vs andere artiesten in het genre? Ik heb ze best al een paar keer geprobeerd, maar ondanks dat wel in mijn smaak past, voel ik het nog niet echt.
Leuke vraag, en bedankt voor de vleiende woorden natuurlijk!! Mijn liefde voor Gilla/Girl Band is deels te verklaren vanuit nostalgie en jeugdherinneringen, dus dat gedeelte van de liefde kan ik niet overbrengen. Wel geloof ik ook oprecht dat ze een unieke plek opvullen binnen het noiserocklandschap qua geluid, al lang voor de revival van het genre een paar jaar geleden. Voor mijn gevoel werkt de band met een heel gedoseerde conceptie van noise: niet alles gebeurt overal tegelijkertijd zoals bijvoorbeeld bij een METZ, maar er is een uitgebreide variatie aan verschillende structuren binnen dezelfde liedjes. Binnen dit nummer hebben we bijvoorbeeld de microtonale bromtoon aan het begin (de microtonaliteit is overigens ook een geslaagd onderdeel van de Gilla Band-formule wmb), in combinatie met de Low-Quorum-achtige speakeraanslag rondom de anderhalve minuut, en de naargeestige sirenes die zich in de laatste minuut aansluiten bij de vernieuwde bromtoon. Zeker in combinatie met die kristalheldere gitaren en de stoïcijnse drumbeat in dit nummer bieden de heren naar mijn mening dus een palet aan geluiden aan dat stukken gevarieerder en genuanceerder is dan simpelweg het "leunen" op een paar dissonante akkoorden spelen met gitaren (wat ook heel lekker kan zijn!). Daar komt bij de door techno geïnspireerde groove-achtige structuur van de nummers, met daarin een grote rol voor de bas, en niet te vergeten de heerlijke instabiele voordracht van Dara Kiely waarin hij zijn mentale problemen tentoonspreidt ("I'm a bit too much!!!"), en dan heb je wel ongeveer m'n liefde te pakken.

(Voor de ultieme Girl/Gilla Band-knaller moet je overigens nog steeds Paul of Lawman hebben, maar mijn liefde daarvoor heb ik al vaak genoeg gepredikt volgens mij)

Mooie sollicitatie om nog een keer de finalepresentatie op jou te nemen, hoi123!

Eerst Gilla Band en Blanca Paloma de maandfinale in, dan praten we verder.

Door de preek van hoi123 stem ik ook straks op gilla band en drie anderen

Dank voor je uiteenzetting, hoi123 ik zie dat je aan Quorum refereert, toevalligerwijs ook zo'n plaat die het wel zou moeten doen voor mij, maar het niet doet. Zal het album van Gilla Band, met bovenstaande verwijzingen, nog eens een kans geven.

Luisterende

Wat een fantastisch nummer weer van Simz. Samen met Angel m'n absolute faffie van het nieuwe album dus uiteraard hier op 1 bij mij. Ze heerscht de concurrentie er zwaar uit

1. Little Simz - Heart on Fire
2. Taylor Swift - Would’ve Could’ve Should’ve
3. Grace Cummings - Storm Queen

5. Paramore - The News
6. Let's Eat Grandma - Levitation
7. Blanca Paloma - EAEA
8. Gilla Band - Post Ryan

1. Let's Eat Grandma - Levitation
3. Paramore - The News

Ik probeer straks nog te luisteren op het vliegtuig, heeft intussen wel al twee uur vertraging opgelopen.

3. Nailah Hunter - Forest Dark

2. Let's Eat Grandma - Levitation
3. Blanca Paloma - EAEA

1. Nailah Hunter - Forest Dark
3. Let's Eat Grandma - Levitation
4. Blanca Paloma - EAEA

Arno schreef:
Ik probeer straks nog te luisteren op het vliegtuig, heeft intussen wel al twee uur vertraging opgelopen.

Vind je het gek als er steeds mensen op gaan zitten.

Stem vanavond nog

Gast
geplaatst: vandaag om 23:43 uur

geplaatst: vandaag om 23:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.