Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2022
zoeken in:
1
geplaatst: 5 maart 2023, 00:22 uur
9. McKinley Dixon feat. Angélica Garcia - Sun, I Rise (31 punten, 9 keer genoemd)
(genomineerd door aerobag, nummer 1 van hoi123 en pauljojo)
Joj! Wat gebeurt hier allemaal? Alle hiphop onderaan! Nja, we hebben uiteraard nog allemansvriend Little Simz. Waar ik bij de vorige drie nummers nog wel begrip kon opbrengen voor de noteringen - wegens "hebben wel eens indrukwekkender werk gemaakt" - is dit toch wel even een persoonlijk baalmomentje. Heerlijke orkestratie op dit nummer. Angélica Garcia had ik nog nooit van gehoord, maar blijkbaar is ze een favorietje van Barack Obama. Ja, dat staat wel aardig op je cv.
(genomineerd door aerobag, nummer 1 van hoi123 en pauljojo)
Joj! Wat gebeurt hier allemaal? Alle hiphop onderaan! Nja, we hebben uiteraard nog allemansvriend Little Simz. Waar ik bij de vorige drie nummers nog wel begrip kon opbrengen voor de noteringen - wegens "hebben wel eens indrukwekkender werk gemaakt" - is dit toch wel even een persoonlijk baalmomentje. Heerlijke orkestratie op dit nummer. Angélica Garcia had ik nog nooit van gehoord, maar blijkbaar is ze een favorietje van Barack Obama. Ja, dat staat wel aardig op je cv.
1
geplaatst: 5 maart 2023, 00:32 uur
8. Charlotte Adigéry & Bolis Pupul - Ceci n'est pas un cliché (32 punten, 12 keer genoemd)
(genomineerd door ArthurDZ, nummer 1 van Arno en ArthurDZ)
Verfrissend. Eens een keer wat anders dan hiphop. Deze zat er ook wel aan te komen. In beide ladderrondes maar een behouden stempercentage, dus veel meer dan deze achtste plek was ook niet te verwachten. Het is wel het grootste succes van dit duo, want eerder genomineerde nummers van hun debuutalbum wisten niet de betreffende maandfinale te bereiken. Vergeet trouwens niet zo af en toe de videoclipjes te bekijken die ik telkens plaats. Sommigen zijn best leuk!
(genomineerd door ArthurDZ, nummer 1 van Arno en ArthurDZ)
Verfrissend. Eens een keer wat anders dan hiphop. Deze zat er ook wel aan te komen. In beide ladderrondes maar een behouden stempercentage, dus veel meer dan deze achtste plek was ook niet te verwachten. Het is wel het grootste succes van dit duo, want eerder genomineerde nummers van hun debuutalbum wisten niet de betreffende maandfinale te bereiken. Vergeet trouwens niet zo af en toe de videoclipjes te bekijken die ik telkens plaats. Sommigen zijn best leuk!
1
geplaatst: 5 maart 2023, 00:37 uur
7. Björk feat. Kasimyn - Atopos (32 punten, 11 keer genoemd)
(genomineerd door Choconas, nummer 1 van Choconas en Johnny Marr)
Over leuke clipjes gesproken. Björk schiet weer eens raak. Op het album Fossora staan maar liefst drie nummers die mee gaan strijden in De Grote Finale. Met daarop een grote rol voor een collectie van zes basklarinetten. Poh, veeg me maar op hoor. En dan ook nog wat gare gabberbeats erbij. Voor de één misschien net iets té, maar voor genoeg meestemmende users hier een feest.
(genomineerd door Choconas, nummer 1 van Choconas en Johnny Marr)
Over leuke clipjes gesproken. Björk schiet weer eens raak. Op het album Fossora staan maar liefst drie nummers die mee gaan strijden in De Grote Finale. Met daarop een grote rol voor een collectie van zes basklarinetten. Poh, veeg me maar op hoor. En dan ook nog wat gare gabberbeats erbij. Voor de één misschien net iets té, maar voor genoeg meestemmende users hier een feest.
2
geplaatst: 5 maart 2023, 00:42 uur
6. Genesis Owusu - Get Inspired (34 punten, 10 keer genoemd)
(genomineerd door AstroStart, nummer 1 van AstroStart, JoaMuse, Mausie en panjoe)
Deze zag ik zelf - zonder te veel mee te krijgen van de precieze uitslagen in de ladders - wel als dikke kanshebber op de maandwinst. En met vier #1-noteringen ging het op dat vlak ook erg goed. Maar het ging mis in de breedte, slechts tien noteringen in totaal, daarmee red je het niet. (Oké, feitelijk gezien had een nummer met tien #1-noteringen wel net aan de winst gepakt, maar jullie snappen heus wel wat ik bedoel.) Hé, en alweer een kek videoclipje. Wat een "Roach Movement Video" is, ik heb geen flauw benul. Maar het ziet er leuk uit. En het nummer is ook echt een feestje. Had misschien wel wat punten van me verdient. Achteraf.
(genomineerd door AstroStart, nummer 1 van AstroStart, JoaMuse, Mausie en panjoe)
Deze zag ik zelf - zonder te veel mee te krijgen van de precieze uitslagen in de ladders - wel als dikke kanshebber op de maandwinst. En met vier #1-noteringen ging het op dat vlak ook erg goed. Maar het ging mis in de breedte, slechts tien noteringen in totaal, daarmee red je het niet. (Oké, feitelijk gezien had een nummer met tien #1-noteringen wel net aan de winst gepakt, maar jullie snappen heus wel wat ik bedoel.) Hé, en alweer een kek videoclipje. Wat een "Roach Movement Video" is, ik heb geen flauw benul. Maar het ziet er leuk uit. En het nummer is ook echt een feestje. Had misschien wel wat punten van me verdient. Achteraf.
0
geplaatst: 5 maart 2023, 00:46 uur
5. Nailah Hunter - Forest Dark (35 punten, 11 keer genoemd)
(genomineerd door Titmeister, nummer 1 van shimahero)
Waar het daarnet misging op het totaal aantal noteringen, gaat het hier op beide vlakken mis. En toch meer punten en daarmee een plekje hoger dan Genesis Owusu. Miraculeus, maar laten we het beschouwen als een extra hart onder de riem voor de ongelukkige nominator en beoogd presentator Titmeister. Hopelijk is het allemaal snel niet meer zo donker in het bos en ik denk dat de zalvende klanken van Nailah Hunter daarbij prima kunnen helpen. Een harp doet altijd wonderen.
(genomineerd door Titmeister, nummer 1 van shimahero)
Waar het daarnet misging op het totaal aantal noteringen, gaat het hier op beide vlakken mis. En toch meer punten en daarmee een plekje hoger dan Genesis Owusu. Miraculeus, maar laten we het beschouwen als een extra hart onder de riem voor de ongelukkige nominator en beoogd presentator Titmeister. Hopelijk is het allemaal snel niet meer zo donker in het bos en ik denk dat de zalvende klanken van Nailah Hunter daarbij prima kunnen helpen. Een harp doet altijd wonderen.
2
geplaatst: 5 maart 2023, 00:51 uur
4. François Robin & Mathias Delplanque - Dans l'Ombre (35 punten, 13 keer genoemd)
(genomineerd door Koenr, nummer 1 van 123poetertjes, Koenr en Poek)
Driemaal op rij wist Koenr de maandwinnaar te nomineren. Maar viermaal is geen scheepsrecht en dus gaat de streak verloren. Het zou ook wel een flinke stunt zijn om doedelzakcore aan de top te krijgen. Het is die verdekselde Koen nog haast gelukt ook! Alhoewel, de maandwinst was nog redelijk ver weg: minstens twaalf punten meer waren er nodig geweest. Wel weer een fantastische verrassing uit de hoge hoed van onze oppernominator dit jaar.
(genomineerd door Koenr, nummer 1 van 123poetertjes, Koenr en Poek)
Driemaal op rij wist Koenr de maandwinnaar te nomineren. Maar viermaal is geen scheepsrecht en dus gaat de streak verloren. Het zou ook wel een flinke stunt zijn om doedelzakcore aan de top te krijgen. Het is die verdekselde Koen nog haast gelukt ook! Alhoewel, de maandwinst was nog redelijk ver weg: minstens twaalf punten meer waren er nodig geweest. Wel weer een fantastische verrassing uit de hoge hoed van onze oppernominator dit jaar.
3
geplaatst: 5 maart 2023, 01:01 uur
3. Asia Menor - Patio (36 punten, 12 keer genoemd)
(genomineerd door aerobag, nummer 1 van aerobag, arcade monkeys, dumb_helicopter en Snoeperd)
Op naar het podium met Asia Menor, die gek genoeg helemaal niet Aziatisch zijn maar Chileens! Doet me eraan herinneren dat ik dit even moet opsturen naar mijn Chileense schoonzus. Chili heeft sowieso wel een vrij rijke muziekgeschiedenis, en de muziekscene aldaar is vandaag de dag nog steeds springlevend. Rockmuziek is wat daar met name erg populair is en Asia Menor komt hier met een manie en ritmiek die me wat doet denken aan bands als Battles, maar dan veel poppier en fijner voor het oor. Het is wat dat betreft ook veelzeggend dat dit nummer bovenaan stond bij zowel anti-snob dumb_helicopter als oppersnob aerobag. En sowieso samen met Genesis Owusu het vaakst op #1 gezet.
(genomineerd door aerobag, nummer 1 van aerobag, arcade monkeys, dumb_helicopter en Snoeperd)
Op naar het podium met Asia Menor, die gek genoeg helemaal niet Aziatisch zijn maar Chileens! Doet me eraan herinneren dat ik dit even moet opsturen naar mijn Chileense schoonzus. Chili heeft sowieso wel een vrij rijke muziekgeschiedenis, en de muziekscene aldaar is vandaag de dag nog steeds springlevend. Rockmuziek is wat daar met name erg populair is en Asia Menor komt hier met een manie en ritmiek die me wat doet denken aan bands als Battles, maar dan veel poppier en fijner voor het oor. Het is wat dat betreft ook veelzeggend dat dit nummer bovenaan stond bij zowel anti-snob dumb_helicopter als oppersnob aerobag. En sowieso samen met Genesis Owusu het vaakst op #1 gezet.
0
geplaatst: 5 maart 2023, 01:04 uur
Even een berichtje om jullie op de hoogte te houden van mijn omstandigheden: zojuist vloog de verbinding er weer uit, omdat we (hoogstwaarschijnlijk) door één of andere tunnel onder een Alpenberg in de buurt van Badgastein reden met deze trein. Om 8.30 uur kom ik aan in Stuttgart en heb dan nog een flinke reis met carpool en treinen te gaan, dus hopelijk kan ik deze presentatie snel afronden en dan wat proberen te slapen.
Nog twee nummers te gaan en dat waren ook wel de twee topfavorieten in mijn ogen (en ook wel als je kijkt naar de ladderrondes). Gaat Simbi weer eens aantonen dat ze (nagenoeg) onverslaanbaar is in dit topic vol simps of hebben we weer eens een winnaar waar letterlijk niemand voordat de maand begon van gehoord had.
Nog twee nummers te gaan en dat waren ook wel de twee topfavorieten in mijn ogen (en ook wel als je kijkt naar de ladderrondes). Gaat Simbi weer eens aantonen dat ze (nagenoeg) onverslaanbaar is in dit topic vol simps of hebben we weer eens een winnaar waar letterlijk niemand voordat de maand begon van gehoord had.
0
geplaatst: 5 maart 2023, 01:18 uur
Teunnis schreef:
Op naar het podium met Asia Menor, die gek genoeg helemaal niet Aziatisch zijn maar Chileens!
Op naar het podium met Asia Menor, die gek genoeg helemaal niet Aziatisch zijn maar Chileens!
Toch wel opmerkelijk inderdaad, een Chileense band die zich Asia Menor noemt, oftwel Klein-Azië, min of meer het huidige Turkije. Vraag je je toch af hoe ze op die naam gekomen zijn.
Fijne terugreis nog trouwens, hopelijk kun je nog een beetje slapen.
3
geplaatst: 5 maart 2023, 01:26 uur
2. Little Simz - Broken (41 punten, 14 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Edgar18, esteban en Gretz)
Verhip, het is geen eerste plek voor Little Simz. Alweer niet, moet ik zeggen, want ook een maand geleden was het net niet voor Simbi. Toen was het excuus nog dat ze te veel last had van eigenconcurrentie, door met drie nummers in die maandfinale te staan. Maar deze maand gaat dat excuus niet op en wordt ze toch echt verslagen. Wel maakt ze haar status als allemansvriend waar, want Broken viel het vaakst in de punten in deze maandfinale. En daarmee ontloopt ze de miserie die de andere hiphoppers wel ten dele viel. Al is dit natuurlijk hele softe hiphop. Hele indrukwekkende softe hiphop, want begrijp me niet verkeerd. Ik vind dit een erg indrukwekkend nummer en beter dan alles op haar vorige album. Maar dat mijn "raphatende" vriendin helemaal lekker gaat op het bijbehorende album van Little Simz spreekt boekdelen. Maar toch is de brede adoratie niet genoeg deze maand.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Edgar18, esteban en Gretz)
Verhip, het is geen eerste plek voor Little Simz. Alweer niet, moet ik zeggen, want ook een maand geleden was het net niet voor Simbi. Toen was het excuus nog dat ze te veel last had van eigenconcurrentie, door met drie nummers in die maandfinale te staan. Maar deze maand gaat dat excuus niet op en wordt ze toch echt verslagen. Wel maakt ze haar status als allemansvriend waar, want Broken viel het vaakst in de punten in deze maandfinale. En daarmee ontloopt ze de miserie die de andere hiphoppers wel ten dele viel. Al is dit natuurlijk hele softe hiphop. Hele indrukwekkende softe hiphop, want begrijp me niet verkeerd. Ik vind dit een erg indrukwekkend nummer en beter dan alles op haar vorige album. Maar dat mijn "raphatende" vriendin helemaal lekker gaat op het bijbehorende album van Little Simz spreekt boekdelen. Maar toch is de brede adoratie niet genoeg deze maand.
10
geplaatst: 5 maart 2023, 01:27 uur
1. Sally - Zawgy al Azeez [Dar Disku & Eternal Love Edit] (47 punten, 13 keer genoemd)
(genomineerd door yeahyeahyeah, nummer 1 van Teunnis, Titmeister en yeahyeahyeah)
Een prachtige manier om de laatste maandfinale van dit jaar af te sluiten. De Song van de Maand December mag ik uitreiken aan niet alleen mijn eigen #1 en die van de nominator zelf, maar ook de #1 van Titmeister. Na alle steunbetuiging, het goede nieuws vanuit het ziekenhuis - waarschijnlijk het enige wat er echt toe doet - is er nu nog meer om van op te vrolijken voor onze tietenmeester. En vrolijk wordt je sowieso van deze muziek, die geheel in stijl van deze competitie een titel heeft waarvan de meeste users geen idee hebben wat het betekent. Ik overigens wel, want ik heb het voor correct hoofdlettergebruik even in de Google Translate moeten gooien. "Dear husband" of in het Nederlands "Beste echtgenoot" vertelt de vertaalmachine me. Doe er je voordeel mee, met deze informatie. Tot uw dienst en tot ziens in De Grote Finale.
(genomineerd door yeahyeahyeah, nummer 1 van Teunnis, Titmeister en yeahyeahyeah)
Een prachtige manier om de laatste maandfinale van dit jaar af te sluiten. De Song van de Maand December mag ik uitreiken aan niet alleen mijn eigen #1 en die van de nominator zelf, maar ook de #1 van Titmeister. Na alle steunbetuiging, het goede nieuws vanuit het ziekenhuis - waarschijnlijk het enige wat er echt toe doet - is er nu nog meer om van op te vrolijken voor onze tietenmeester. En vrolijk wordt je sowieso van deze muziek, die geheel in stijl van deze competitie een titel heeft waarvan de meeste users geen idee hebben wat het betekent. Ik overigens wel, want ik heb het voor correct hoofdlettergebruik even in de Google Translate moeten gooien. "Dear husband" of in het Nederlands "Beste echtgenoot" vertelt de vertaalmachine me. Doe er je voordeel mee, met deze informatie. Tot uw dienst en tot ziens in De Grote Finale.
2
geplaatst: 5 maart 2023, 01:30 uur
De top-20 van de maand december:
1. Sally - Zawgy al Azeez [Dar Disku & Eternal Love Edit]
2. Little Simz - Broken
3. Asia Menor - Patio
4. François Robin & Mathias Delplanque - Dans l'Ombre
5. Nailah Hunter - Forest Dark
6. Genesis Owusu - Get Inspired
7. Björk feat. Kasimyn - Atopos
8. Charlotte Adigéry & Bolis Pupul - Ceci n'est pas un cliché
9. McKinley Dixon feat. Angélica Garcia - Sun, I Rise
10. Avantdale Bowling Club - Still Feel Broke
11. R.A.P. Ferreira - ours
12. Kenny Beats - Still [Extended Edit]
13. Meg Baird - Will You Follow Me Home?
14. Gilla Band - Post Ryan
15. Little Simz - No Merci
16. Wednesday - Bull Believer
17. For Tracy Hyde - Subway Station Revelation
18. RAYE feat. 070 Shake - Escapism.
19. Lalalar - Abla Deme Lazim Olur
20. HAAi & Jon Hopkins - Baby, We're Ascending
1. Sally - Zawgy al Azeez [Dar Disku & Eternal Love Edit]
2. Little Simz - Broken
3. Asia Menor - Patio
4. François Robin & Mathias Delplanque - Dans l'Ombre
5. Nailah Hunter - Forest Dark
6. Genesis Owusu - Get Inspired
7. Björk feat. Kasimyn - Atopos
8. Charlotte Adigéry & Bolis Pupul - Ceci n'est pas un cliché
9. McKinley Dixon feat. Angélica Garcia - Sun, I Rise
10. Avantdale Bowling Club - Still Feel Broke
11. R.A.P. Ferreira - ours
12. Kenny Beats - Still [Extended Edit]
13. Meg Baird - Will You Follow Me Home?
14. Gilla Band - Post Ryan
15. Little Simz - No Merci
16. Wednesday - Bull Believer
17. For Tracy Hyde - Subway Station Revelation
18. RAYE feat. 070 Shake - Escapism.
19. Lalalar - Abla Deme Lazim Olur
20. HAAi & Jon Hopkins - Baby, We're Ascending
0
geplaatst: 5 maart 2023, 01:31 uur
En we gaan meteen verder doorknallen! Op naar de (voorronde van) De Grote Finale!
1
geplaatst: 5 maart 2023, 01:34 uur
De Grote Finale - De Voorronde
De Grote Finale - Voorrondeladder 1:
Bloodbath - Zombie Inferno
Faizal Mostrixx - Transitions
Fontaines D.C. - Jackie Down the Line
Fontaines D.C. - Roman Holiday
Horse Lords - Mess Mend
Perfume Genius - Hellbent
Still Corners - Far Rider
Zguba - Łaska
De Grote Finale - Voorrondeladder 2:
Alvvays - Belinda Says
Big Thief - Flower of Blood
Bill Callahan - Coyotes
Binker & Moses feat. Max Luthert - Accelerometer Overdose
Ineffekt - Catch The Sun
Miljon - Can I See You Tonight (Young Marco Remix)
t e s t p r e s s - make my body move
Tramhaus - Make It Happen
De Grote Finale - Voorrondeladder 3:
Chibi Ichigo feat. Jan Paternoster - GRACHT
Danger Mouse & Black Thought - Because
Emeka Ogboh - Wole
Lil Ugly Mane - Easy Prey
Natalia Lafourcade - María la Curandera
Quelle Chris - Alive Ain’t Always Living
strongboi - fool around
Yoo Doo Right - Say Less, Do More
De Grote Finale - Voorrondeladder 4:
3776 - 八十八夜 (英語版)
Billy Woods & Preservation - No Hard Feelings
Condor Groupe - Farid
Donald - A Ver, a Ver (Ric Piccolo Edit)
Miss Grit - Follow the Cyborg
Panda Bear & Sonic Boom - Edge of the Edge
Tulipa Ruiz - Samaúma
Vega Trails - Epic Dream
De Grote Finale - Voorrondeladder 5:
Fever Ray - Carbon Dioxide
Ghais Guevara - I Personally Wouldn't Have Released John McCain
HAAi & Jon Hopkins - Baby, We're Ascending
Hagop Tchaparian - Round (Four Tet Remix)
Imperial Triumphant - Merkurius Gilded
La Femme - Sacatela
Mabe Fratti - Cada Músculo
Skullcrusher - Pass Through Me
De Grote Finale - Voorrondeladder 6:
Gilla Band - Bin Liner Fashion
Lalalar - Abla Deme Lazim Olur
Moderat - Fast Land
Sudan Archives - NBPQ (Topless)
Sun's Signature - Apples
Takeshi's Cashew - Serpentines (To Nikšić)
Weyes Blood - God Turn Me Into a Flower
Young Fathers - Tell Somebody
De Grote Finale - Voorrondeladder 7:
7xvethegenius - Fluidity
Hagop Tchaparian - Right to riot
Kelela - On The Run
Noori & His Dorpa Band - Al Amal
RAYE feat. 070 Shake - Escapism.
ROSALÍA - SAOKO
SASAMI - Say It
Weyes Blood - It's Not Just Me, It's Everybody
De Grote Finale - Voorrondeladder 8:
Backxwash feat. Ghais Guevara & Michael Go - JUJU
Björk - Ancestress
For Tracy Hyde - Subway Station Revelation
Kid Simius feat. Bamboleira - International Olympics
Kolinga - Mateya Disko
Raw Poetic ft. Archie Shepp - A Mile in My Head
The Smile - Skrting On The Surface
Utada Hikaru - BADモード
De Grote Finale - Voorrondeladder 9:
Benny The Butcher feat. J. Cole - Johnny P's Caddy
Doss - Jumpin'
Fatoumata Diawara - Nsera (ft. Damon Albarn)
Florist - Sci-Fi Silence
Munly & The Lupercalians - ahmen
Nilüfer Yanya - Anotherlife
Širom - Prods the Fire with a Bone, Rolls Over with a Snake
Wednesday - Bull Believer
De Grote Finale - Voorrondeladder 10:
Daniel Rossen - Unpeopled Space
Just Mustard - Still
KMRU & Aho Ssan - Resurgence
Let's Eat Grandma - Happy New Year
Little Simz - No Merci
sonhos tomam conta - Maladaptive Daydreaming
Two Shell - Pods
Weyes Blood - Grapevine
De Grote Finale - Voorrondeladder 11:
Beach House - Pink Funeral
Bright Dog Red - Under the Porch
Gilla Band - Post Ryan
Hercules & Love Affair Feat. ANOHNI - One
Moderat - Neon Rats
Seb Wildblood - For Emotional Use Only
Soul Glo feat. McKinley Dixon & lojii - Spiritual Level of Gang Shit
U.S. Girls - So Typically Now
De Grote Finale - Voorrondeladder 12:
Altin Gün - Badi Sabah Olmadan
Arun Ghosh - Hanji!
Dominik Eulberg - Purpurreiher
Kendrick Lamar - United in Grief
Meg Baird - Will You Follow Me Home?
Preoccupations - Ricochet
Seb Wildblood - Jobi
Wormrot - Glass Shards
https://open.spotify.com/playlist/3ewTVZqndyYD1lOnTPK771
spotify:playlist:3ewTVZqndyYD1lOnTPK771
Horse Lords - Mess Mend
Zguba - Łaska
De Grote Finale - Voorrondeladder 2:
Alvvays - Belinda Says
Big Thief - Flower of Blood
Bill Callahan - Coyotes
Binker & Moses feat. Max Luthert - Accelerometer Overdose
Ineffekt - Catch The Sun
Miljon - Can I See You Tonight (Young Marco Remix)
t e s t p r e s s - make my body move
Tramhaus - Make It Happen
De Grote Finale - Voorrondeladder 3:
Chibi Ichigo feat. Jan Paternoster - GRACHT
Danger Mouse & Black Thought - Because
Emeka Ogboh - Wole
Lil Ugly Mane - Easy Prey
Natalia Lafourcade - María la Curandera
Quelle Chris - Alive Ain’t Always Living
strongboi - fool around
Yoo Doo Right - Say Less, Do More
De Grote Finale - Voorrondeladder 4:
3776 - 八十八夜 (英語版)
Billy Woods & Preservation - No Hard Feelings
Condor Groupe - Farid
Donald - A Ver, a Ver (Ric Piccolo Edit)
Miss Grit - Follow the Cyborg
Panda Bear & Sonic Boom - Edge of the Edge
Tulipa Ruiz - Samaúma
Vega Trails - Epic Dream
De Grote Finale - Voorrondeladder 5:
Fever Ray - Carbon Dioxide
Ghais Guevara - I Personally Wouldn't Have Released John McCain
HAAi & Jon Hopkins - Baby, We're Ascending
Hagop Tchaparian - Round (Four Tet Remix)
Imperial Triumphant - Merkurius Gilded
La Femme - Sacatela
Mabe Fratti - Cada Músculo
Skullcrusher - Pass Through Me
De Grote Finale - Voorrondeladder 6:
Gilla Band - Bin Liner Fashion
Lalalar - Abla Deme Lazim Olur
Moderat - Fast Land
Sudan Archives - NBPQ (Topless)
Sun's Signature - Apples
Takeshi's Cashew - Serpentines (To Nikšić)
Weyes Blood - God Turn Me Into a Flower
Young Fathers - Tell Somebody
De Grote Finale - Voorrondeladder 7:
7xvethegenius - Fluidity
Hagop Tchaparian - Right to riot
Kelela - On The Run
Noori & His Dorpa Band - Al Amal
RAYE feat. 070 Shake - Escapism.
ROSALÍA - SAOKO
SASAMI - Say It
Weyes Blood - It's Not Just Me, It's Everybody
De Grote Finale - Voorrondeladder 8:
Backxwash feat. Ghais Guevara & Michael Go - JUJU
Björk - Ancestress
For Tracy Hyde - Subway Station Revelation
Kid Simius feat. Bamboleira - International Olympics
Kolinga - Mateya Disko
Raw Poetic ft. Archie Shepp - A Mile in My Head
The Smile - Skrting On The Surface
Utada Hikaru - BADモード
De Grote Finale - Voorrondeladder 9:
Benny The Butcher feat. J. Cole - Johnny P's Caddy
Doss - Jumpin'
Fatoumata Diawara - Nsera (ft. Damon Albarn)
Florist - Sci-Fi Silence
Munly & The Lupercalians - ahmen
Nilüfer Yanya - Anotherlife
Širom - Prods the Fire with a Bone, Rolls Over with a Snake
Wednesday - Bull Believer
De Grote Finale - Voorrondeladder 10:
Daniel Rossen - Unpeopled Space
Just Mustard - Still
KMRU & Aho Ssan - Resurgence
Let's Eat Grandma - Happy New Year
Little Simz - No Merci
sonhos tomam conta - Maladaptive Daydreaming
Two Shell - Pods
Weyes Blood - Grapevine
De Grote Finale - Voorrondeladder 11:
Beach House - Pink Funeral
Bright Dog Red - Under the Porch
Gilla Band - Post Ryan
Hercules & Love Affair Feat. ANOHNI - One
Moderat - Neon Rats
Seb Wildblood - For Emotional Use Only
Soul Glo feat. McKinley Dixon & lojii - Spiritual Level of Gang Shit
U.S. Girls - So Typically Now
De Grote Finale - Voorrondeladder 12:
Altin Gün - Badi Sabah Olmadan
Arun Ghosh - Hanji!
Dominik Eulberg - Purpurreiher
Kendrick Lamar - United in Grief
Meg Baird - Will You Follow Me Home?
Preoccupations - Ricochet
Seb Wildblood - Jobi
Wormrot - Glass Shards
0
geplaatst: 5 maart 2023, 01:34 uur
Horse Lords - Mess Mend
Zguba - Łaska
Horse Lords - Mess Mend
Zguba - Łaska
0
geplaatst: 5 maart 2023, 01:35 uur
De voorrondes stonden al klaar. Dank daarvoor (ik vermoed pauljojo?). Ik heb geen zin om te controleren of dat klopt, dat moet iemand anders maar even bevestigen.
0
geplaatst: 5 maart 2023, 01:36 uur
Het motto "dat moet iemand anders maar fixen" geldt overigens ook voor het updaten van de Spotifyplaylist.
2
geplaatst: 5 maart 2023, 01:45 uur
Oh ja, tot slot nog goed nieuws voor alle toekomstige maandfinalepresentatoren. Er is nu ook een verwerkingstool voor de maandfinale. Je kunt gewoon hele pagina's kopiëren en plakken in de sheet en (buiten dat je moet oppassen voor geciteerde inzendingen) zal alles vanzelf gaan, inclusief foutwaarschuwing bij verkeerde inzendingen of andere foutjes (behalve dus wanneer inzendingen in zijn geheel worden geciteerd, daar moet je zelf op letten en corrigeren).
0
geplaatst: 5 maart 2023, 08:27 uur
Mooie winnaar!
Dank Teun, voor je presentatie en alle andere dingetjes die je toch maar mooi hebt gefixt. Een verwerkingssheet van de maandfinale laat niets meer te dromen over. Goeie reis en slaap lekker!
Het was overigens ons aller Edgar die de voorrondes heeft geprepareerd.
Dank Teun, voor je presentatie en alle andere dingetjes die je toch maar mooi hebt gefixt. Een verwerkingssheet van de maandfinale laat niets meer te dromen over. Goeie reis en slaap lekker!
Het was overigens ons aller Edgar die de voorrondes heeft geprepareerd.
0
geplaatst: 5 maart 2023, 08:29 uur
Bedankt om de finalepresentatie te doen ondanks de suboptimale omstandigheden, Teunnis! Erg fijn leesvoer weer.
Maar euh, dit is wel een gewaagde stelling
Maar euh, dit is wel een gewaagde stelling

Teunnis schreef:
Ik vind dit een erg indrukwekkend nummer en beter dan alles op haar vorige album.
Ik vind dit een erg indrukwekkend nummer en beter dan alles op haar vorige album.
0
geplaatst: 5 maart 2023, 08:30 uur
Choconas schreef:
Toch wel opmerkelijk inderdaad, een Chileense band die zich Asia Menor noemt, oftwel Klein-Azië, min of meer het huidige Turkije. Vraag je je toch af hoe ze op die naam gekomen zijn.
Ik vroeg me hetzelfde af maar vind niet meteen een antwoord online. Wel dat ze tot een jaar geleden nog Enola Gay heetten, ook een bijzondere naam voor een Chileense rockband.(quote)
7
geplaatst: 5 maart 2023, 10:51 uur
Mijn zoon is inmiddels ontslagen uit het ziekenhuis, gelukkig. Teun, bedankt voor het uitstekend waarnemen van de finalepresentatie en jullie voor de uitstekende uitslag 
Deze voorrondes bevestigen overigens wel mijn gevoel dat afgelopen jaar de nummers 13 t/m 20 vaak sterker waren dan de finales...

Deze voorrondes bevestigen overigens wel mijn gevoel dat afgelopen jaar de nummers 13 t/m 20 vaak sterker waren dan de finales...
0
geplaatst: 5 maart 2023, 12:58 uur
1. Horse Lords - Mess Mend
2. Zguba - Łaska
3. Perfume Genius - Hellbent
4. Bloodbath - Zombie Inferno
2. Zguba - Łaska
3. Perfume Genius - Hellbent
4. Bloodbath - Zombie Inferno
1
geplaatst: 5 maart 2023, 13:44 uur
Dank voor de fijne presentatie Teunnis! En veel zin om al die mooie muziek van vorig jaar nog eens langs te gaan.
Goed om te horen. Veel sterkte daar.
1. Perfume Genius - Hellbent
2. Bloodbath - Zombie Inferno
3. Zguba - Łaska
4. Faizal Mostrixx - Transitions
Horse Lords had ik ook graag punten gegeven.
Titmeister schreef:
Mijn zoon is inmiddels ontslagen uit het ziekenhuis, gelukkig.
Mijn zoon is inmiddels ontslagen uit het ziekenhuis, gelukkig.
Goed om te horen. Veel sterkte daar.
2. Bloodbath - Zombie Inferno
3. Zguba - Łaska
Horse Lords had ik ook graag punten gegeven.
1
geplaatst: 5 maart 2023, 13:51 uur
Bedankt voor de presentatie Teunnis, top gedaan! En super om te horen van je zoon Titmeister, hopen dat jullie in de komende dagen lekker bij kunnen komen van de schrik. 
2. Zguba - Łaska
3. Horse Lords - Mess Mend
Boeee, drie van m'n nominaties in dezelfde ladder </3

2. Zguba - Łaska
3. Horse Lords - Mess Mend
Boeee, drie van m'n nominaties in dezelfde ladder </3
0
geplaatst: 5 maart 2023, 14:15 uur
Niet dat ik het erg vind, maar waarom staat Björk hoger dan Charlotte, Teunnis? Is 1x minder genoemd? Bedankt voor de presentatie!
Ik wil nog stemmen.
Ik wil nog stemmen.
1
geplaatst: 5 maart 2023, 15:01 uur
Johnny Marr schreef:
Niet dat ik het erg vind, maar waarom staat Björk hoger dan Charlotte, Teunnis? Is 1x minder genoemd? Bedankt voor de presentatie!
Ik wil nog stemmen.
Ik wil nog stemmen.
Bij gelijke stand wordt er gekeken naar het aantal #1-noteringen, daarna naar het aantal #2-noteringen, etc.
0
geplaatst: 5 maart 2023, 15:30 uur
1. Faizal Mostrixx - Transitions
2. Zguba - Łaska
3. Fontaines D.C. - Jackie Down the Line
4. Still Corners - Far Rider
2. Zguba - Łaska
3. Fontaines D.C. - Jackie Down the Line
4. Still Corners - Far Rider
* denotes required fields.