Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
0
geplaatst: 22 juni 2024, 23:06 uur
Een heerlijk weldadig bad van 10 ultieme rockballads 
Asia - Heat of the Moment
Def Leppard - Love Bites
Heart - These Dreams
I've Got the Bullets - In the Middle of the Night
Kingdom Come - What Love Can Be
Scorpions - Send Me an Angel
The Adventures - Broken Land
The Babys - Isn't It Time
The Cars - Drive
The Cult - Edie (Ciao Baby)

Def Leppard - Love Bites
Heart - These Dreams
I've Got the Bullets - In the Middle of the Night
Scorpions - Send Me an Angel
The Adventures - Broken Land
The Babys - Isn't It Time
The Cars - Drive
1
geplaatst: 22 juni 2024, 23:24 uur
Scarlet! Goed om te lezen dat ik niet de enige ben met een groot zwak voor dat nummer. Ik heb nog ergens de cd-single.
Overigens zou mijn interpretatie van de term rock ballad veel strenger zijn dan hier staat. Sommige nummers vond ik geen ballad. Andere weer geen rock en sowieso hangt de term voor mij erg aan de jaren 80 en begin jaren 90 en veronica op vrijdag op je radio. Precies zoals de openingslijst eigenlijk. Ook al zijn daar een paar nummers ouder.
Overigens zou mijn interpretatie van de term rock ballad veel strenger zijn dan hier staat. Sommige nummers vond ik geen ballad. Andere weer geen rock en sowieso hangt de term voor mij erg aan de jaren 80 en begin jaren 90 en veronica op vrijdag op je radio. Precies zoals de openingslijst eigenlijk. Ook al zijn daar een paar nummers ouder.
0
geplaatst: 22 juni 2024, 23:25 uur
Ik heb wel eens gesteld dat de rockballad een van de naarste dingen is die de popmuziek is overkomen, maar stiekem staan er - tussen alle draken - best een paar aardige nummers in de startlijst. En als we zelfs Hey You als rockballad mogen tellen, dan durf ik ook wel een lijstje in te dienen.
Alphaville - Forever Young
Cutting Crew - (I Just) Died in Your Arms
Evanescence - My Immortal
Journey - Who's Crying Now
Patti Smith - Because the Night
Pink Floyd - Hey You
Queensryche - Silent Lucidity
The Outfield - Your Love
Toto - Mushanga
Alphaville - Forever Young
Cutting Crew - (I Just) Died in Your Arms
Journey - Who's Crying Now
Patti Smith - Because the Night
Pink Floyd - Hey You
The Outfield - Your Love
Toto - Mushanga
0
geplaatst: 22 juni 2024, 23:52 uur
Boston - Amanda
Bryan Adams - (Everything I Do) I Do It For You
Deep Purple - Wasted Sunsets
Gary Moore - Always Gonna Love You
KISS - Forever
Motörhead - Love Me Forever
Rainbow - Stone Cold
Saxon - Northern Lady
Vengeance - Only the Wind
Whitesnake - Too Many Tears
Bryan Adams - (Everything I Do) I Do It For You
Deep Purple - Wasted Sunsets
Gary Moore - Always Gonna Love You
KISS - Forever
Motörhead - Love Me Forever
Rainbow - Stone Cold
Saxon - Northern Lady
Vengeance - Only the Wind
Whitesnake - Too Many Tears
0
geplaatst: 23 juni 2024, 00:55 uur
ik zie Evanescence dus dan gooi ik ook 2 millenials erin
16Down - Subtle movements
Bon Jovi - Always
Di-Rect - Inside my head
Foreigner - Waiting for a girl like you
INXS - Beautiful girl
Living Colour - Love rears it's ugly head
Mr.Mister - Broken Wings
Red Hot Chili Peppers - Breaking the girl
The Cult - Eden (Ciao baby)
Ugly Kid Joe - Cats in the cradle
16Down - Subtle movements
Bon Jovi - Always
Di-Rect - Inside my head
Foreigner - Waiting for a girl like you
INXS - Beautiful girl
Mr.Mister - Broken Wings
Red Hot Chili Peppers - Breaking the girl
Ugly Kid Joe - Cats in the cradle
0
geplaatst: 23 juni 2024, 07:12 uur
Aerosmith - What It Takes
Def Leppard - Love Bites
Foreigner - Waiting for a Girl Like You
Kim Carnes - Bette Davis Eyes
Living Colour - Love Rears Its Ugly Head
Marillion - Sugar Mice
Robert Plant - Big Log
The Cars - Drive
Def Leppard - Love Bites
Foreigner - Waiting for a Girl Like You
Kim Carnes - Bette Davis Eyes
Living Colour - Love Rears Its Ugly Head
Marillion - Sugar Mice
Robert Plant - Big Log
The Cars - Drive
7
geplaatst: 23 juni 2024, 10:00 uur
Voor inspiratie: ik heb vorige maand deel 3 van deze serie gekocht. Mocht je dus denken/vinden dat de rockballad/metalballad "fout" is, dan sluit deze albumhoes er in overtreffende vorm naadloos op aan. Zó slecht, ik móést deze plaat hebben.
https://i.discogs.com/CWH53kr9QEgypLvzKAia-h4gAvF5Ss3YT3Xshjg-IJw/rs:fit/g:sm/q:90/h:594/w:600/czM6Ly9kaXNjb2dz/LWRhdGFiYXNlLWlt/YWdlcy9SLTE0MDYx/MDUtMTU4NzU0NDk2/NC03Mjc4LmpwZWc.jpeg
https://i.discogs.com/CWH53kr9QEgypLvzKAia-h4gAvF5Ss3YT3Xshjg-IJw/rs:fit/g:sm/q:90/h:594/w:600/czM6Ly9kaXNjb2dz/LWRhdGFiYXNlLWlt/YWdlcy9SLTE0MDYx/MDUtMTU4NzU0NDk2/NC03Mjc4LmpwZWc.jpeg
2
geplaatst: 23 juni 2024, 10:43 uur
Ah vet, rockballads! Groot liefhebber van geweest vanaf de eerste dag dat m'n jonge leventje kennis maakte met de wat hardere muziek ergens in 1986. M'n maten en ik stelden ergens in de jaren 90 vast dat een band pas écht meetelde als ze in staat waren om een goeie rockballad te pennen. Hakken en zagen was ook te gek maar dat konden over het algemeen alle hardrock en metalbands wel. Nee, echt onderscheiden deden de bands die ook geweldige, meer ingetogen nummers maakten. Ballads dus. En wat je dan goed of slecht vind dat is je persoonlijke smaak uiteraard. Het gaat ondoenlijk worden om er maar 10 te kiezen maar vooruit, het moet maar.
01. Cinderella - Don't know what you've got
02. Steelheart - I'll never let you go
03. Night Ranger - Sister Christian
04. Europe - Open your heart
05. Damn Yankees - High enough
06. Def Leppard - Love bites
07. Warrant - Let it rain
08. Motley Crue - Home sweet home
09. Skid Row - Wasted time
10. Cheap Trick - The flame
Man man ik kan er nog wel 30 noemen die er in moeten dan wel horen. Onmogelijk dit
01. Cinderella - Don't know what you've got
02. Steelheart - I'll never let you go
03. Night Ranger - Sister Christian
04. Europe - Open your heart
05. Damn Yankees - High enough
06. Def Leppard - Love bites
07. Warrant - Let it rain
08. Motley Crue - Home sweet home
09. Skid Row - Wasted time
10. Cheap Trick - The flame
Man man ik kan er nog wel 30 noemen die er in moeten dan wel horen. Onmogelijk dit

1
geplaatst: 23 juni 2024, 10:45 uur
EvilDrSmith schreef:
Voor inspiratie: ik heb vorige maand deel 3 van deze serie gekocht. Mocht je dus denken/vinden dat de rockballad/metalballad "fout" is, dan sluit deze albumhoes er in overtreffende vorm naadloos op aan. Zó slecht, ik móést deze plaat hebben.
(afbeelding)
(afbeelding)
Het artwork is inderdaad verschrikkelijk fout maar het gebodene is op alle delen meer dan prima. Een stuk beter in ieder geval dan de in Nederland uitgebrachte Rockballad reeks.
0
geplaatst: 23 juni 2024, 11:45 uur
Aerosmith - Dream On
Bon Jovi - Always
Def Leppard - Love Bites
Fischer-Z- So Long
Guns 'n Roses - Don't Cry
Queensrÿche - Silent Lucidity
Robert Plant - Big Log
The Cars - Drive
Heel moeilijk, zoveel keus!
Niet te doen!
Bon Jovi - Always
Def Leppard - Love Bites
Fischer-Z- So Long
Robert Plant - Big Log
The Cars - Drive
Heel moeilijk, zoveel keus!
Niet te doen!
2
geplaatst: 23 juni 2024, 13:12 uur
System of a Down - Lonely Day
Cutting Crew - Died in Your Arms
Metallica - Nothing Else Matters
Therapy? - Diane
Bruce Dickinson - Tears of a Dragon
Metallica - Fade To Black
Aerosmith - I don't want to miss a thing
Sum 41 - With Me (onze openingsdans dus die mag niet ontbreken)
The Outfield - Your Love
W.A.S.P. - The idol
Heel moeilijk. Ik zie toch ook veel passeren dat ik niet echt een typische rock of power ballad zou catalogiseren
Cutting Crew - Died in Your Arms
Therapy? - Diane
Bruce Dickinson - Tears of a Dragon
Metallica - Fade To Black
Aerosmith - I don't want to miss a thing
Sum 41 - With Me (onze openingsdans dus die mag niet ontbreken)
The Outfield - Your Love
W.A.S.P. - The idol
Heel moeilijk. Ik zie toch ook veel passeren dat ik niet echt een typische rock of power ballad zou catalogiseren
2
geplaatst: 23 juni 2024, 13:24 uur
Tja, The Outfield - Your Love (geweldig nummer) is ook niet bepaald een ballad.
0
geplaatst: 23 juni 2024, 15:23 uur
Maar even een gat opvullen op de intekenlijst:
28 juni - DjFrankie (The Sisters of Mercy)
5 juli - herman (Vampire Weekend)
12 juli - Scorpion_21 (Belgie deze eeuw)
19 juli - Poek (Norman Cook)
26 juli - Shaky (Tom Jones)
3 augustus -
10 augustus - EttaJamesBrown - (VERA Poll Winners 1981 - 2005)
17 augustus -
24 augustus - Bonk (Crowded House)
Ik twijfel nog of ik het met of zonder The Housemartins doe. Feedback welkom!
28 juni - DjFrankie (The Sisters of Mercy)
5 juli - herman (Vampire Weekend)
12 juli - Scorpion_21 (Belgie deze eeuw)
19 juli - Poek (Norman Cook)
26 juli - Shaky (Tom Jones)
3 augustus -
10 augustus - EttaJamesBrown - (VERA Poll Winners 1981 - 2005)
17 augustus -
24 augustus - Bonk (Crowded House)
Ik twijfel nog of ik het met of zonder The Housemartins doe. Feedback welkom!
1
geplaatst: 23 juni 2024, 17:35 uur
Als hij de hoofdrol bij The Housemartins zou hebben gehad dan wel maar die was toch voor Paul Heaton dacht ik.
1
geplaatst: 24 juni 2024, 00:46 uur
Och, mijn favoriete GNR-nummer. Die voeg ik ook nog bij mijn lijstje.
Alannah Myles - Song Instead of a Kiss
Maria McKee - Show Me Heaven
Therapy? - Diane
Shakespears Sister - Stay
Scarlet - Independent Love Song
Guns N' Roses - Don't Cry
Soul Asylum - Runaway Train
Cars - Drive
Air Supply - All Out of Love
Richard Marx - Hazard valt af.
6
geplaatst: 24 juni 2024, 01:51 uur
Sodeju! Voor een 'genre' dat nogal wat zeik, hoon en verschraald bier over zich heen krijgt en waar met dedain op neer wordt gekeken, krijgt het dit weekend toch allejezus veel lijstjes op de been. Hoe leuk.
Voor mij is de rockballad begonnen te leven met 'Still Loving You' van de Scorpions. En dan niet zomaar, nee, ik kwam in 1987 als 14e-jarige tot de geniale gedachte om voor de 72e verjaardag van mijn oma dit nummer, ten overstaan van de volledige familie, te gaan playbacken.
Iedereen deed een stukje, liedje of sketchje, en ik (sinds Iron Maidens 'Wasted Years' een half jaar eerder volledig in de ban van heavy metal) moest en zou iets doen wat mijn hart vervulde. Mijn oma had het maar te slikken. Dus ik ging in mijn hardrockkloffie tegenover haar staan (denimjackie met ongeveer vier kersvers verzamelde patches, door mijn moeder erop genaaid), terwijl oma van haar verjaardagstaartje zat te smikkelen, waardoor ze bij hoge uitzondering even was losgeweekt van haar breiwerkje.
En ik gaf playbackend alles, het was mijn perfecte Klaus Meine-imitatie, inclusief allerlei over-the-top hardrockposes, zoals op mijn onderbenen zitten en met mijn rug helemaal achterover buigend tijdens de meest dramatische uithalen, voor zover mijn puberruggegraat het aankon. Nogmaals, recht tegenover mijn oma, die zoveel met muziek op had dat ze waarschijnlijk Snip & Snap nog te modern vond.
Ik heb er ergens een foto van als bewijs en ik plaats wel eens vaker foto's op dit forum, maar deze is toch iets te genant. (Alhoewel, dat sluit natuurlijk ook wel weer mooi aan bij dit 'genre').
Er zijn honderden gave rock/metalballads, maar ik heb me een beetje laten sturen door de nummers die al gekozen zijn. Het heeft weinig zin om met obscure zooi aan te komen. Al moet ik Death Angel toch even noemen: niet obscuur (in metalkringen), wel een geniale ROCKballad van een thrashmetalband die het slechte imago van die term eigenhandig volledig tenietdoet.
Fijn dat herman Alannah Myles nomineerde. Had ik zelf niet aan gedacht, maar oh oh oh, wat heb ik dat nummer eindeloos vaak gedraaid, ondertussen mijmerend en dagdromend dat Alannah op haar paard naar mij kwam galopperen.
Ik ga er vanuit dat 'Dream On', 'Black Hole Sun', 'What Love Can Be' en 'Silent Lucidity' de volgende ronde inmiddels wel gaan halen. Zo niet, dan heb ik verkeerd gegokt.
Het liefst nomineer ik het veruit superieure 'A Man I'll Never Be', maar die gaat het niet halen, dus dan toch maar ook 'Amanda', voor de zekerheid. Een spelletje rockballads zonder Boston valt niet serieus te nemen.
Y & T - I Believe In You (de ultieme en nooit meer te overtreffen vader, moeder en heilige geest aller hardrockpowerballads: dus als iedereen, met uitzondering van 50tracks, nog even zijn/haar lijstje aanpast? Dank!)
Deep Purple - Soldier Of Fortune (de op een na beste)
Boston - Amanda
Cinderella - Nobody's Fool (net als ik ook in 1986 met heavy muziek begonnen en dan niet dit, maar een ander nummer van de band kiezen: hoe kan dat nou, vielip?)
Death Angel - Room With A VIew
System of a Down - Lonely Day (dank dumb_helicopter. Had ik niet aan gedacht, maar volkomen terecht. W.A.S.P. is ook een hele gave keuze: was mijn laatste afvaller
)
Rainbow - Catch the Rainbow (Stone Cold is idd ook gaaf, maar toch: waarom deze niet, B.Robertson?)
Savatage - When The Crowds Are Gone (deze Sava is toch nóg gaver, DjFrankie?)
Whitesnake - Here I Go Again
Magnum, Signal, Boulevard, Survivor, Dare, Giant, Harem Scarem, H.E.A.T., Treat, Night Ranger, House Of Lords: bijna de gehele crème de la crème van de AOR-scene komt hier niet aan de bak: een genre dat nota bene hofleverancier is van de kwaliteitrockballad. Nouja, so be it.
Voor mij is de rockballad begonnen te leven met 'Still Loving You' van de Scorpions. En dan niet zomaar, nee, ik kwam in 1987 als 14e-jarige tot de geniale gedachte om voor de 72e verjaardag van mijn oma dit nummer, ten overstaan van de volledige familie, te gaan playbacken.
Iedereen deed een stukje, liedje of sketchje, en ik (sinds Iron Maidens 'Wasted Years' een half jaar eerder volledig in de ban van heavy metal) moest en zou iets doen wat mijn hart vervulde. Mijn oma had het maar te slikken. Dus ik ging in mijn hardrockkloffie tegenover haar staan (denimjackie met ongeveer vier kersvers verzamelde patches, door mijn moeder erop genaaid), terwijl oma van haar verjaardagstaartje zat te smikkelen, waardoor ze bij hoge uitzondering even was losgeweekt van haar breiwerkje.
En ik gaf playbackend alles, het was mijn perfecte Klaus Meine-imitatie, inclusief allerlei over-the-top hardrockposes, zoals op mijn onderbenen zitten en met mijn rug helemaal achterover buigend tijdens de meest dramatische uithalen, voor zover mijn puberruggegraat het aankon. Nogmaals, recht tegenover mijn oma, die zoveel met muziek op had dat ze waarschijnlijk Snip & Snap nog te modern vond.
Ik heb er ergens een foto van als bewijs en ik plaats wel eens vaker foto's op dit forum, maar deze is toch iets te genant. (Alhoewel, dat sluit natuurlijk ook wel weer mooi aan bij dit 'genre').
Er zijn honderden gave rock/metalballads, maar ik heb me een beetje laten sturen door de nummers die al gekozen zijn. Het heeft weinig zin om met obscure zooi aan te komen. Al moet ik Death Angel toch even noemen: niet obscuur (in metalkringen), wel een geniale ROCKballad van een thrashmetalband die het slechte imago van die term eigenhandig volledig tenietdoet.
Fijn dat herman Alannah Myles nomineerde. Had ik zelf niet aan gedacht, maar oh oh oh, wat heb ik dat nummer eindeloos vaak gedraaid, ondertussen mijmerend en dagdromend dat Alannah op haar paard naar mij kwam galopperen.
Ik ga er vanuit dat 'Dream On', 'Black Hole Sun', 'What Love Can Be' en 'Silent Lucidity' de volgende ronde inmiddels wel gaan halen. Zo niet, dan heb ik verkeerd gegokt.
Het liefst nomineer ik het veruit superieure 'A Man I'll Never Be', maar die gaat het niet halen, dus dan toch maar ook 'Amanda', voor de zekerheid. Een spelletje rockballads zonder Boston valt niet serieus te nemen.
Y & T - I Believe In You (de ultieme en nooit meer te overtreffen vader, moeder en heilige geest aller hardrockpowerballads: dus als iedereen, met uitzondering van 50tracks, nog even zijn/haar lijstje aanpast? Dank!)
Deep Purple - Soldier Of Fortune (de op een na beste)
Boston - Amanda
Cinderella - Nobody's Fool (net als ik ook in 1986 met heavy muziek begonnen en dan niet dit, maar een ander nummer van de band kiezen: hoe kan dat nou, vielip?)
Death Angel - Room With A VIew
System of a Down - Lonely Day (dank dumb_helicopter. Had ik niet aan gedacht, maar volkomen terecht. W.A.S.P. is ook een hele gave keuze: was mijn laatste afvaller
)Rainbow - Catch the Rainbow (Stone Cold is idd ook gaaf, maar toch: waarom deze niet, B.Robertson?)
Savatage - When The Crowds Are Gone (deze Sava is toch nóg gaver, DjFrankie?)
Whitesnake - Here I Go Again
Magnum, Signal, Boulevard, Survivor, Dare, Giant, Harem Scarem, H.E.A.T., Treat, Night Ranger, House Of Lords: bijna de gehele crème de la crème van de AOR-scene komt hier niet aan de bak: een genre dat nota bene hofleverancier is van de kwaliteitrockballad. Nouja, so be it.
0
geplaatst: 24 juni 2024, 07:58 uur
EvilDrSmith schreef:
Rainbow - Catch the Rainbow (Stone Cold is idd ook gaaf, maar toch: waarom deze niet, B.Robertson?)
.
.
Omdat Stone Cold wat meer rockt. Street of Dreams had ook gekund of Tearin' Out my Heart. Een trap verder dan Catch the Rainbow is Rainbow Eyes, kan de vraagstelling verder waarom deze niet?
1
geplaatst: 24 juni 2024, 09:51 uur
EvilDrSmith schreef:
.
.
Tsja, om dat ik Don't know what you got nog nét wat aangrijpender, beter en intenser vind? Maar het is kiezen tussen je linker of rechterbeen amputeren, dat dan weer wel...
Prachtig verhaal over je playback capriolen tijdens oma's verjaardag trouwens! Echt zó herkenbaar!!

En ja, toen ik gisteren m'n lijstje had ingediend schoten er daarna nog echt tig nummers door m'n hoofd die er eigenlijk ook zeker in moeten. Forever free van W.A.S.P. When the crowds are gone van Savatage, Standing alone van Tyketto, House of broken love van Great White, Something to believe in van Poison....the list goes on and on. Er zijn gewoon teveel gave rockballads

0
geplaatst: 24 juni 2024, 11:10 uur
Aerosmith - Dream On
Y & T - I Believe In You
Savatage - When The Crowds Are Gone
Deep Purple - Soldier Of Fortune
Scorpions - Wind of Change
Marillion - Sugar Mice
Kansas - Dust in the Wind
Aerosmith - Dream On
Y & T - I Believe In You
Savatage - When The Crowds Are Gone
Deep Purple - Soldier Of Fortune
Scorpions - Wind of Change
Marillion - Sugar Mice
Kansas - Dust in the Wind
0
geplaatst: 24 juni 2024, 11:56 uur
B.Robertson schreef:
Omdat Stone Cold wat meer rockt. Street of Dreams had ook gekund of Tearin' Out my Heart. Een trap verder dan Catch the Rainbow is Rainbow Eyes, kan de vraagstelling verder waarom deze niet?
Ik heb er ook even over getwijfeld, maar die is toch wel heel, héél, HEEEEL mierzoet. Dan is Catch The Rainbow een beetje de gulden middenweg qua balladballen tussen 'Stone Cold' en 'Rainbow Eyes' in. Nouja, ze vallen sowieso toch weg in de tweede ronde, of er moeten nog hele rare dingen gebeuren.Omdat Stone Cold wat meer rockt. Street of Dreams had ook gekund of Tearin' Out my Heart. Een trap verder dan Catch the Rainbow is Rainbow Eyes, kan de vraagstelling verder waarom deze niet?
2
geplaatst: 24 juni 2024, 12:14 uur
Geweldige anekdote, EvilDrSmith 
Je noemt daar 2 rockballads die ik al een eeuwigheid niet meer heb gehoord, maar zeker meer hier thuishoren dan Alphaville en The Outfield uit mijn oorspronkelijke lijstje. Ik vervang die 2 dus voor:
Rainbow - Catch the Rainbow
Y&T - I Believe in You
motel matches

Je noemt daar 2 rockballads die ik al een eeuwigheid niet meer heb gehoord, maar zeker meer hier thuishoren dan Alphaville en The Outfield uit mijn oorspronkelijke lijstje. Ik vervang die 2 dus voor:
Rainbow - Catch the Rainbow
Y&T - I Believe in You
motel matches
1
geplaatst: 24 juni 2024, 16:29 uur
Babys - Every Time I Think of You
Babys - Isn't It Time
Aerosmith - Dream On
Y & T - I Believe In You
Scorpions – Always Somewhere
Guns N' Roses - Don’t Cry
Saigon Kick - Love Is on the Way
Babys - Isn't It Time
Aerosmith - Dream On
Y & T - I Believe In You
Scorpions – Always Somewhere
Guns N' Roses - Don’t Cry
Saigon Kick - Love Is on the Way
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 24 juni 2024, 16:42 uur
Cheap Trick - The Flame
Damn Yankees - High Enough
Def Leppard - Love Bites
Eric Carmen - Hungry Eyes
Magnum - Les Morts Dansant
Metallica - Fade to Black
Mr. Mister - Broken Wings
Rainbow - Stone Cold
Richard Marx - Hazard
Een paar uur voor de deadline is dit vooral shoppen in eerdere lijstjes. En Magnum toegevoegd.
Wilde uit principe alleen nummers nomineren van artiesten die niet in de startlijst stonden; dat kost onder meer Wheel in the Sky (Journey), Can't Fight This Feeling (REO Speedwagon), Send Me an Angel of Wind of Change (Scorpions), Show Me the Way (Styx) en Different Worlds (Vandenberg) een nominatie.
Damn Yankees - High Enough
Def Leppard - Love Bites
Eric Carmen - Hungry Eyes
Magnum - Les Morts Dansant
Mr. Mister - Broken Wings
Rainbow - Stone Cold
Richard Marx - Hazard
Een paar uur voor de deadline is dit vooral shoppen in eerdere lijstjes. En Magnum toegevoegd.
Wilde uit principe alleen nummers nomineren van artiesten die niet in de startlijst stonden; dat kost onder meer Wheel in the Sky (Journey), Can't Fight This Feeling (REO Speedwagon), Send Me an Angel of Wind of Change (Scorpions), Show Me the Way (Styx) en Different Worlds (Vandenberg) een nominatie.
0
geplaatst: 24 juni 2024, 17:07 uur
Aerosmith - Dream On
Boston - Amanda
Hoobastank - The Reason
Soundgarden - Black Hole Sun
The Jimi Hendrix Experience - Little Wing
Boston - Amanda
Hoobastank - The Reason
Soundgarden - Black Hole Sun
The Jimi Hendrix Experience - Little Wing
0
geplaatst: 24 juni 2024, 19:37 uur
edit....even gewisseld, was the Family Stand vergeten.
Body Count - The Winner Loses
Carter the Unstoppable Sex Machine - A Prince In a Pauper's Grave
Lenny Kravitz - Rosemary
Living Colour - Love Rears Its Ugly Headd
Skunk Anansie - Hedonism (Just Because You Feel Good)
Temple of the Dog - Say Hello 2 Heaven
The Black Crowes - She Talks to Angels
The Family Stand - The Education of Jamie
The Tragically Hip - Long Time Running
Body Count - The Winner Loses
Carter the Unstoppable Sex Machine - A Prince In a Pauper's Grave
Lenny Kravitz - Rosemary
Living Colour - Love Rears Its Ugly Headd
Skunk Anansie - Hedonism (Just Because You Feel Good)
Temple of the Dog - Say Hello 2 Heaven
The Black Crowes - She Talks to Angels
The Family Stand - The Education of Jamie
The Tragically Hip - Long Time Running
0
geplaatst: 24 juni 2024, 20:22 uur
De lijnen zijn gesloten. Alle nummers met minimaal 5 stemmen gaan door naar de 2de ronde en dat zijn:
Aerosmith - Dream On*
Babys - Every Time I Think of You*
Boston – Amanda*
Cheap Trick - The Flame*
Def Leppard - Love Bites*
Kingdom Come - What Love Can Be*
Living Colour - Love Rears Its Ugly Head*
Metallica - Nothing Else Matters*
Mr. Mister - Broken Wings*
Queensryche - Silent Lucidity*
Robert Plant - Big Log*
Soul Asylum - Runaway Train*
Soundgarden - Black Hole Sun*
The Cult - Eden (Ciao baby)*
Y & T - I Believe In You*
Aerosmith - Dream On*
Boston – Amanda*
Cheap Trick - The Flame*
Robert Plant - Big Log*
0
geplaatst: 24 juni 2024, 20:25 uur
Dat betekent dat we doorgaan met 35 nummers. Meestal is dit de vervelende ronde, maar ik heb het idee dat dit voor een aantal deelnemers nu niet zo is. Laat het slagveld (of moet ik zeggen slachtveld) dus maar beginnen en geef voor woensdag 20:00 aan welke 10 (ik citeer) ‘draken’ geen plek in de finale verdienen.
Aerosmith - Dream On*
Alice Cooper - How You Gonna See Me Now
Bad English - Time Stood Still
Bon Jovi - Wanted Dead or Alive
Bonnie Tyler - Total Eclipse of the Heart
Boston – Amanda*
Bryan Adams - Heaven
Cheap Trick - The Flame*
Europe - Carrie
Foreigner - I Want To Know What Love Is
Golden Earring - Going to the Run
Guns N' Roses - November Rain
Heart - Alone
Journey - Open Arms
Nazareth - Love Hurts
Poison - Every Rose Has Its Thorn
REO Speedwagon - Keep on Loving You
Robby Valentine - Over and over Again
Robert Plant - Big Log*
Scorpions - Still Loving You
Snowy White - Bird of Paradise
Styx - Babe
Vandenberg - Burning Heart
White Lion - Cry Freedom
Aerosmith - Dream On*
Alice Cooper - How You Gonna See Me Now
Bad English - Time Stood Still
Boston – Amanda*
Bryan Adams - Heaven
Cheap Trick - The Flame*
Europe - Carrie
Heart - Alone
Journey - Open Arms
Nazareth - Love Hurts
REO Speedwagon - Keep on Loving You
Robert Plant - Big Log*
Snowy White - Bird of Paradise
Styx - Babe
Vandenberg - Burning Heart
White Lion - Cry Freedom
0
geplaatst: 24 juni 2024, 20:45 uur
Europe - Carrie
Nazareth - Love Hurts
Styx - Babe
White Lion - Cry Freedom
Living Colour is één van de beste liedjes die er bij zit maar het heeft wat mij betreft niets met AOR Rock Ballads te maken.
Europe - Carrie
Nazareth - Love Hurts
Styx - Babe
White Lion - Cry Freedom
Living Colour is één van de beste liedjes die er bij zit maar het heeft wat mij betreft niets met AOR Rock Ballads te maken.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 24 juni 2024, 20:49 uur
Boston – Amanda*
Bryan Adams - Heaven
Europe - Carrie
Boston – Amanda*
Bryan Adams - Heaven
Europe - Carrie
0
geplaatst: 24 juni 2024, 20:53 uur
Cheap Trick - The Flame*
Journey - Open Arms
Styx - Babe
White Lion - Cry Freedom
Cheap Trick - The Flame*
Journey - Open Arms
Styx - Babe
White Lion - Cry Freedom
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.