menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: The The!

zoeken in:
geplaatst:
7. The Mock Turtles - Can You Dig It? (Fatboy Slim & Simon Thornton 2003 Remix) 49 punten van 9 stemmers

Was in 1991 al een hit. In 2003 werd de remix van FS en zijn maatje gebruikt door Vodafone (ook in Nederland veel te horen geweest) en werd het opnieuw een hit. Kijk vooral de reclame om te zien wat voor hippe telefoon David Beckham heeft. .Je kon er een foto mee maken en ook mee versturen!

geplaatst:
6. The Housemartins - Happy Hour 61 punten van 10 stemmers, nummer 1 van johan de witt en Outlaw104

Goed dat The Housemartins ook in de finale staan, het was toch een belangrijk onderdeel van het leven van Norman Cook. Happy Hour was hun eerste hit in Nederland, al zijn ze hier vooral bekend van hun veel grotere hit Caravan of Love.

geplaatst:
Over de top vijf waren we het redelijk met elkaar eens en het verschil daarin is niet groot.

5. Cornershop - Brimful of Asha (Norman Cook Remix 78 punten van 13 stemmers, nummer 1 van Simon77 en mijzelf.

Midden jaren '90 begonnen Britse Indiërs en Pakistanen succes te krijgen en Cornershop was (i.i.g. commercieel) een voorloper hiervan. De originele versie van Brimful of Asha is wat aan de slome kant, dus goed dat NC er een remix van maakte. Dat werd vervolgens een nummer-1-hit.

geplaatst:
4. Fatboy Slim - Right Here, Right Now 79 punten van 12 stemmers, nummer 1 van Martijn Jonkers, herman en EvilDrSmith.

Ik denk dat het ook redelijk eens zijn dat You've Come a Long Way, Baby het beste album van FS is met zes nummers in de finale, waarvan drie in de top vier. Het 'origineel' kun je hieronder horen, best een mooi nummer. Maar pas op 3'33'' komt het stuk wat we herkennen.

geplaatst:
Krijg nou wat? Is het van James Gang? Gave band. Brak laatst nog een lans voor deze band in het Top40-spelletje. Gek dat ik dit ook al niet wist, maar leuk om te weten. Ga ik niet vergeten.
Eigenlijk dus geen wonder dat het mijn nummer 1 is.

geplaatst:
3. Fatboy Slim - Praise You 80 punten van 13 stemmers, nummer 1 van likeahurricane

De grootste hit als Fatboy Slim zonder hulp, maar kwam niet verder dan plek 32 in de top 40. Pas in 2013 haalde FS de top tien maar daar had hij de hulp van Calvin Harris voor nodig die Eat Sleap Rave Repeat remixte. Voor het nummers zijn veel samples gebruikt, waarvan die van Camille Yarbrough de voornaamste is. Op Youtube staat een grappig interview erover. In het kort: iemand zei haar "Fatboy Slim heeft een nummer van je als sample gebruikt." Maar ze wist niet wat dat inhield. Het werd haar uitgelegd, ze ging ernaar luisteren en ze was blij met het resultaat.

geplaatst:
2. Beats International - Dub Be Good To Me 89 punten van 13 stemmers, nummer van wendyvortex

De grootste hit van Norman Cook in Nederland denk ik, nummer 2 in 1990. Een jaar eerder had The Beautiful South een hit (Song For Whoever) en die staan bij elkaar in het Hitdossier. Dat vind ik leuk, want het zijn allebei afsplitsingen van The Housemartins. De belangrijkste samples in het nummer zijn niet zo moeilijk te herkennen. Wikipedia zegt:

This instrumental track is heavily based on the bassline from The Clash's "Guns of Brixton", with a sample of the distinctive "harmonica" theme from the epic western film Once Upon a Time in the West, written by Ennio Morricone. This instrumental, in slightly remixed form, had vocals added from The SOS Band's "Just Be Good to Me" (as re-recorded by Lindy Layton) to form "Dub Be Good to Me".

En daar hebben we dus de Lindy van Song for Lindy!

geplaatst:
1. Fatboy Slim - The Rockafeller Skank 91 punten van 12 stemmers, nummer 1 van vigil, Marco dB, Shaky en Dance Lover

Het scheelt maar 1 punten met het vorige nummer, dus iedereen die hierop gestemd heeft, dat was niet voor niets! Tenzij je liever BI op 1 had natuurlijk.Dit is denk ik ook wel het meest iconische nummer van FS, met de Funk Soul Brother die steeds terugkomt. Ook voor dit nummers zijn wel veel samples gebruikt. Maar het is vooral een combinatie van deze twee:

Maar er zit zelfs een nummer van Bowie in, Join the Gang.

En dat was het, de beurt is aan Shaky met Tom Jones!

geplaatst:
Voor iemand met een RSI blessure die van te voren aangaf niet zo uitgebreid te gaan presenteren is het toch een zeer fraai opgestelde aftelling geworden.

Poek bedankt, het was leuk!

geplaatst:
Genoten van de presentatie en de leuke info erbij. Bedankt Poek! Beterschap met je schouder.

geplaatst:
Ronde 1 ~~ Tom Jones Greatest Hits ~~ Ronde 1

https://i.pinimg.com/originals/6a/7d/c2/6a7dc291bb0c57f277ba0ed0ea8d2d2f.jpg

Sir Thomas Jones Woodward, the boy from nowhere. 60 jaar geleden kwam zijn eerste single uit en anno 2024 is hij nog steeds een force of nature in de muziekindustrie.

Van de gentleman singer strak in het pak, tot Las Vegas playboy in strakke broeken, tot de serieuze zanger die reflecteert op zijn eigen sterfelijkheid die hij nu is. Tom heeft alle stages doorlopen en is still standing strong.

Deze hitmachine, deze seksbom, deze zanger met hors categorie stemkwaliteiten is nog nooit in dit spelletje voorbij gekomen. Pardon? Ja, echt, ik meen het. Nog nooit.

Tijd om daar verandering in te brengen. Zie hier de startlijst waar we mee gaan werken: normaal gesproken 20 songs, maar jongens kom op zeg.. Tom Jones... ga ik toch niet met 20 liedjes aankomen? De man staat al 60 jaar te knallen en scoort de ene na de andere hit, en heeft meer fantastische deep cuts op zijn naam staan dan ik euros op mijn bankrekening. Ik heb 20 grote hits genomen (en dan ontbreken er echt nog veel), en die lijst aangevuld met nieuwer materiaal zodat die dijken van albums niet zomaar vergeten worden.

Als je van deze startlijst geen chills and fever krijgt dan is muziek misschien niet zo jouw ding. Toch zijn er heel wat pareltjes die zorgen voor die funny, familiar, forgotten feelings die op de een of andere manier niet in deze startlijst zijn beland. Dat is eigenlijk helemaal not unusual want de man heeft een schatkist vol aan fantastisch materiaal. Dus help yourself en het spelletje door nog onmisbare toppers toe te voegen. Je krijgt daarvoor till maandag 29 juli 20.00 en doe je best, want alles wat je hoeft te doen to make a grown man cry is het toevoegen van (maximaal) 10 geweldige songs.

Mae'n bryd gwneud y rhifyn hwn yn barti anhygoel!

Startlijst

A Boy From Nowhere
Burning Down the House (feat. The Cardigans)
Daughter of Darkness
Delilah
Detroit City
Green Green Grass of Home
Help Yourself
I Who Have Nothing
If I Only Knew
I'll Never Fall in Love Again
It's Not Unusual
Kiss (feat. Art of Noise)
Love Me Tonight
Mama Told Me Not to Come (feat. The Stereophonics)
Sex Bomb
She's a Lady
Thunderball
Till
What's New Pussycat?
Without Love

Tom Jones International
It'll Be Me (feat. Jools Holland)
I'm Alive
Burning Hell
Tower of Song
Elvis Presley Blues
Talking Reality Television Blues

Deadline toevoegen: maandag 29 juli 2024, 20.00.

Spotifylijst: Tom Jones Greatest Hits MuMe

Niet op Spotify (HOE DAN????):
A Boy From Nowhere
I'm Alive

geplaatst:
Leuke presentatie om na te lezen! Dank voor het Norman weekje, Poek.

geplaatst:
All I Get from You Is Heartaches
Charlie Darwin
Endlessly
Funny Familiair Forgotten Feelings
I Can't Turn You Loose
I'm Coming Home
Lust for Life (Feat. Pretenders)
Puppet Man
When the Deal Goes Down
You're My World

geplaatst:
wendyvortex schreef:

(It looks Like) I'll Never Fall in Love Again

Absoluut een must, staat daarom al in de startlijst . Je mag 'm vervangen.

geplaatst:
Aangepast! I Can't Turn You Loose mag mee.

geplaatst:
Af en toe alvast wat extra liedjes lijkt mij geen straf. Tijdens ronde 1 zal ik zo nu en dan wat songs plaatsen die nog niet in de startlijst staan. Wellicht ter inspiratie voor jullie lijstjes, maar vooral om de veelzijdigheid van onze Welshe koning te tonen.

We trappen af met de eerste single die Tom ooit uitbracht (1964) en de meest recente (2021).

Enjoy!

en

geplaatst:
Ik ben bang dat er te weinig dames op het forum zitten. Misschien kickt Superbitch ook nog wel op Tom Jones. Echt gay aanhang heeft ie ook niet. Denk dat mensen hem ook iets teveel zien als een soort Engelse Barry Manilow. Maar het is meer richting Neil Diamond en Elvis en dan met een flinke dosis swinging sixties. En je moeder vind hem ook leuk. Met een soort voor vrouwen onweerstaanbare Leonard Cohen stem maar dan zingend van zingend over Pussycats. Soort Las Vegas ster maar dan in Blackpool.

geplaatst:
haha damn, precies het stereotype beeld van Tom waar mensen eens vanaf moeten stappen wendyvortex. Of ja, niet 'moeten' natuurlijk.. mensen moeten vooral denken wat ze zelf willen, maar je snapt wat ik bedoel.

Ik maak me geen zorgen over deelnemers. Hoe meer mensen aansluiten hoe beter, maar een privéfeestje is iets waar je normaal gesproken veel geld voor moet neerleggen dus zo erg is het allemaal niet

Maar ik snap de positieve insteek van jouw bericht en sowieso al thanks voor jouw lijstje!

geplaatst:
Ik ben zeker geen liefhebber, laat staan kenner, maar aan de andere kant ken ik zijn oeuvre eigenlijk helemaal niet goed. Ik zal dus in ieder geval aanhaken in de finale om na te gaan hoe terecht dat is.

geplaatst:
Tom heeft heel wat originals op zijn naam staan, maar coverde er natuurlijk ook op los. Moet ook wel, je kan lastig een catalogus van ruim 500 songs hebben die enkel uit originals bestaat.

Naast zijn onverwoestbare dijk van een stem, staat hij natuurlijk ook bekend om zijn 'foute' periode. Gekke pakjes, nog maffere dancemoves.... ja, Tom is een aantrekkelijke man en daar maakten hij en de platenmaatschappij natuurlijk gretig gebruik van.

Laten we daarom nu naar twee covers gaan luisteren uit die periode. Zoals met alles in het leven; ik kijk graag door het uiterlijke vertoon heen om tot de kern te komen. En de kern is die ongelooflijke stem, de soul druipt uit de boxen.

en

geplaatst:

geplaatst:
En natuurlijk mijn eigen lijstje:

All I Ever Need Is You
Am I Wrong
Chills and Fever
Didn't It Rain
Give Me One Reason
Hit Or Miss
I Can't Turn You Loose
No Hole in My Head
Raise Your Hand (feat. Janis Joplin)
Sixteen Tons

Ast
geplaatst:
All I Ever Need Is You
Black Betty
He'll Have to Go
Hit or Miss
I Need Your Loving
If You Need Me
Little Green Bag (feat. Barenaked Ladies)
Not Responsible
Raise Your Hand (feat. Janis Joplin)
Watcha Gonna Do

geplaatst:
Ai, daar staat er een paar in die ik ook nog heel graag had willen noemen. Ook alweer zo'n goed lijstje

geplaatst:
Ik ben nog druk bezig met mij aanvullingen haha

geplaatst:
Een grote hit in het VK:

"I've never thrown my knickers at you..."
"And I don't come from Wales..."

Maar die mag vast niet meedoen

geplaatst:
Neh Poek, ik had zelf ook graag Henry Fielding nog willen noemen in mijn lijstje, maar dat valt toch net wat te veel buiten het onderwerp

geplaatst:
Dan hou ik het op de opvolgsingle van Cerys Matthes waarom Tom zelf op meedeed: Baby, It's Cold Outside (hoewel de tekst wat dubieus is).

geplaatst:
All by myself
didnt it rain
help me make it trough the night
Hit or Miss
I can see clearly now
No Hole in My Head
Raise Your Hand
Send in the clowns
Spanish Harlem
st james infirmary blues

geplaatst:
Funny how time slips away
I wake up crying
I've got a heart
Once upon a time
Somethin' 'bout you baby I like
Stoned in love (met Chicane)
This 'n' that
To wait for love
Triple cross
With these hands

Gast
geplaatst: vandaag om 06:52 uur

geplaatst: vandaag om 06:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.