Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
1
geplaatst: 20 december 2024, 22:23 uur
2. The Dutch - This Is Welfare: 117 punten van 17 stemmers, nummer 1 van dynamo d en 50 tracks
Wat er tot nu toe aan hits voorbij kwam was redelijk toegankelijk en vrolijk. Misschien is dit nummer ook wel toegankelijk, maar vrolijk toch niet met zinnen als "Ask the mayor, former Nazi himself how many Adolphs were born". Onderstaande video komt van Nederland Muziekland, waar ze met enige gene playbackten. Aan het begin zie je nog net Rubberen Robbie weglopen.
Wat er tot nu toe aan hits voorbij kwam was redelijk toegankelijk en vrolijk. Misschien is dit nummer ook wel toegankelijk, maar vrolijk toch niet met zinnen als "Ask the mayor, former Nazi himself how many Adolphs were born". Onderstaande video komt van Nederland Muziekland, waar ze met enige gene playbackten. Aan het begin zie je nog net Rubberen Robbie weglopen.
0
geplaatst: 20 december 2024, 22:24 uur
Poek schreef:
14. Weekend At Waikiki - Love in the Most Peculiar Way: 41 punten van elf stemmers.
Friese band met o.a. Tom Holkenborg als bandlid. Eind jaren '80 tourden ze uitgebreid door Polen en de Sovjetunie, wat toen bijzonder was.
14. Weekend At Waikiki - Love in the Most Peculiar Way: 41 punten van elf stemmers.
Friese band met o.a. Tom Holkenborg als bandlid. Eind jaren '80 tourden ze uitgebreid door Polen en de Sovjetunie, wat toen bijzonder was.
Opgericht minder dan een kilometer van m'n geboortehuis
Maar Tom zat er bij dit nummer nog niet bij.
(en jammer dat The Valley het niet gehaald heeft, was makkelijk #2 geworden bij mij)
0
geplaatst: 20 december 2024, 22:25 uur
Premonition schreef:
Gelukkig staat What Fun! er niet meer in. Als er iets geen wave is......
Gelukkig staat What Fun! er niet meer in. Als er iets geen wave is......
Ach, ik las vanmiddag van de Wiki van Do They Know It's Christmas Time? en daar staat ook wave bij de genres.
Ik ga deze top 20 maar eens terugluisteren, mooi thema.
8
geplaatst: 20 december 2024, 22:36 uur
1. The Nits - Red Tape: 123 punten van 19 stemmers, nummer 1 van vigil en Martijn Jonkers
Voor de startlijst twijfelde ik tussen deze en Tutti Ragazzi. Allebei hits, maar deze net een iets grotere hit. Wel jammer dat TR het niet haalde. Sommige newwavebands gaan later heel andere muziek maken en op zich geldt dat voor (The) Nits ook, maar toch heeft dit al een heel herkenbaar Nitsgeluid. De titel zou je vrij kunnen vertalen als 'Paarse krokodil' en het nummer gaat dus over bureaucratie. Helaas geen echte videoclip, daarom deze toppopopname. Mooie nummer 1 wat mij betreft!
Voor de startlijst twijfelde ik tussen deze en Tutti Ragazzi. Allebei hits, maar deze net een iets grotere hit. Wel jammer dat TR het niet haalde. Sommige newwavebands gaan later heel andere muziek maken en op zich geldt dat voor (The) Nits ook, maar toch heeft dit al een heel herkenbaar Nitsgeluid. De titel zou je vrij kunnen vertalen als 'Paarse krokodil' en het nummer gaat dus over bureaucratie. Helaas geen echte videoclip, daarom deze toppopopname. Mooie nummer 1 wat mij betreft!
5
geplaatst: 20 december 2024, 22:38 uur
Dank aan alle 22 deelnemers! Komende week mogen we discussiëren welke nummers van Steely Dan wel of niet onder Yacht Rock vallen onder leiding van 50 tracks.
0
geplaatst: 20 december 2024, 22:38 uur
dix schreef:
The Dutch - Is this Wave? Bruce Hornsby vibes.
The Dutch - Is this Wave? Bruce Hornsby vibes.
Ach, toch meer new wave dan The New Adventures.....

0
geplaatst: 20 december 2024, 22:42 uur
Maar die nominatie heb ik dan ook binnen het uur terug gehaald.
Ik vind dit meer pop, kan zo tussen Time Bandits en Jazz Politie.
Ik vind dit meer pop, kan zo tussen Time Bandits en Jazz Politie.
1
geplaatst: 20 december 2024, 22:43 uur
Poek schreef:
The Nits - Red Tape. Helaas geen echte videoclip, daarom deze toppopopname.
The Nits - Red Tape. Helaas geen echte videoclip, daarom deze toppopopname.
Geweldig, alsof Debiteuren Crediteuren een begrafenisonderneming zijn gestart.....
1
geplaatst: 20 december 2024, 22:46 uur
Dank Poek voor deze interessante waveweek en bijbehorende weetjes in de finale.
Niet om het een of ander, maar A Day had 14 stemmers en 99 punten

1
geplaatst: 20 december 2024, 22:48 uur
Dank Poek! Ondanks de commentaren over het wavegehalte (Guilty!), een hele leuke editie.
1
geplaatst: 20 december 2024, 22:54 uur
Outlaw104 schreef:
Oeps. Ik zie het, de punten van Premonition aan de verkeerde CoX gegeven. A Day stijgt dus een plek, terwijl Medusa een plek daalt.
1
geplaatst: 20 december 2024, 22:55 uur
Premonition schreef:
Dank Poek! Ondanks de commentaren over het wavegehalte (Guilty!), een hele leuke editie.
Ik zou teleurgesteld geweest zijn als die er niet geweest waren!
0
geplaatst: 20 december 2024, 23:12 uur
Dank voor een mooi weekje Dutch New Wave Poek. Zoals je al aangaf zou ik nu beginnen met de Greatest Hits of Yacht Rock. Maar ik zag dat we nog nooit een Greatest Hits of kerst hebben gespeeld (behalve een alternatieve variant).
Gezien de tijd van het jaar is dat misschien leuker (en doen we de yacht rock later een keer)? Of juist niet? Wat vinden jullie? Aan jullie de beslissing Kerst of Yacht Rock? De stand morgenochtend om 10:00 uur is leidend.
Laat maar weten.
Kerst - Yacht 0 - 0
Gezien de tijd van het jaar is dat misschien leuker (en doen we de yacht rock later een keer)? Of juist niet? Wat vinden jullie? Aan jullie de beslissing Kerst of Yacht Rock? De stand morgenochtend om 10:00 uur is leidend.
Laat maar weten.
Kerst - Yacht 0 - 0
0
geplaatst: 20 december 2024, 23:16 uur
Er is wel heel vaak een Kerst KO gespeeld. Maar goed dit is toch weer anders.
2-0
Al is de uitslag dan wel na Kerst natuurlijk
2-0
Al is de uitslag dan wel na Kerst natuurlijk
0
geplaatst: 20 december 2024, 23:23 uur
50tracks schreef:
Maar ik zag dat we nog nooit een Greatest Hits of kerst hebben gespeeld (behalve een alternatieve variant).
Maar ik zag dat we nog nooit een Greatest Hits of kerst hebben gespeeld (behalve een alternatieve variant).
Die is er (lang geleden) wel geweest (als apart draadje door de toen vaste organisator): Greatest Hits of Christmas ! - MusicMeter.nl
Kerst - Yacht 2-1
0
geplaatst: 20 december 2024, 23:24 uur
Omdat ik net de hele avond Ekdoms yacht rock club playlist heb beluisterd:
2-2
2-2
0
geplaatst: 20 december 2024, 23:59 uur
5-3
Maar we weten allemaal dat The Pogues die gaat winnen natuurlijk
Maar we weten allemaal dat The Pogues die gaat winnen natuurlijk

1
geplaatst: 21 december 2024, 02:20 uur
Voor een tweede alternatieve Kerst ben ik wel te porren, maar als alle afgekloven Maria Rea Wham-deuntjes ook langskomen, dan blijf ik ver weg.
Kerst - Yacht 5-5
Kerst - Yacht 5-5
1
geplaatst: 21 december 2024, 05:07 uur
Poek schreef:
Dank aan alle 22 deelnemers! Komende week mogen we discussiëren welke nummers van Steely Dan wel of niet onder Yacht Rock vallen onder leiding van 50 tracks.
Dank je wel voor de Nederwave greatest hits. Ik had voordien nog niet van deze term gehoord maar het klinkt eigenlijk zeer voor de hand liggend.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.