MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!

zoeken in:
1 . Steve Harley & Cockney Rebel - Make Me Smile (Come Up and See Me)
2 . Fontaines D.C. - Boys in the Better Land
3 . T.C. Matic - O La La La
4 . Crowded House - Four Seasons in One Day
5 . Visage - Fade To Grey
6 . World Party - Ship of Fools
7 . Orchestral Manoeuvres In The Dark - Enola Gay
8 . Earth Wind & Fire - Fantasy
9 . Joe Jackson - Steppin' Out
10 . Aerosmith - Dream On

1. Janelle Monáe - Cold War
2. Billie Eilish - bad guy
3. Fatboy Slim - The Rockafeller Skank
4. Jessie Ware - Free Yourself
5. Fontaines D.C. - Boys in the Better Land
6. The The - Uncertain Smile
7. Donna Summer - I Feel Love
8. T.C. Matic - O La La La
9. France Gall - Poupée de Cire, Poupée de Son
10. Vampire Wekend - Step

1. The Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower
2. World Party - Is It Like Today?
3. Joe Jackson - Real Men
4. World Party - Ship of Fools
5. Slowdive - Sugar for the Pill
6. Joni Mitchell - A Case Of You
7. Steve Harley & Cockney Rebel - Make Me Smile (Come Up and See Me)
8. The The - Uncertain Smile
9. France Gall - Poupée de Cire, Poupée de Son
10. Rheingold - Dreiklangs-Dimensionen

1. Rheingold - Dreiklangs-Dimensionen
2. The The - Uncertain Smile
3. Nits - Red Tape
4. Visage - Fade To Grey
5. Donna Summer - I Feel Love
6. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Enola Gay
7. Jessie Ware - Free Yourself
8. World Party - Ship of Fools
9. T.C. Matic - O La La La
10. Joe Jackson - Steppin' Out

Ayreon - Isis and Osiris
Dave Matthews Band - Don't Drink the Water

1. Crowded House - Four Seasons in One Day
2. Vampire Weekend - Step
3. Joe Jackson - Real Men
4. The Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower
5. Joni Mitchell - A Case Of You
6. Alanis Morissette - Uninvited
7. The Decemberists - The Mariner's Revenge Don't
8. Billie Eilish - bad guy
9. Fatboy Slim - The Rockafeller Skank
10. Tom Jones - Green Green Grass of Home

1. Interpol - Leif Erikson
2. IDLES - Danny Nedelko
3. Ultravox - Vienna
4. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Enola Gay
5. Crowded House - Don't Dream It's Over
6. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc)
7. Visage - Fade To Grey
8. Slowdive - Sugar for the Pill
9. Fontaines D.C. - Boys in the Better Land
10. Jessie Ware - Free Yourself

51 stemmers leveren een duidelijke winnaar op maar we beginnen bij nummer 42

42 . The Fortunes - You've Got Your Troubles, 0 punten

41 . Tom Jones - Green Green Grass of Home, 4 punten van 2 stemmers

40 . Pretenders - 2000 Miles, 9 punten van 4 stemmers

39 . IDLES - Danny Nedelko, 22 punten van 4 stemmers

38 . The Cramps - Bikini Girls with Machine Guns, 27 punten van 8 stemmers

37 . The Sisters Of Mercy - Alice, 30 punten van 5 stemmers

36 . Billie Eilish - bad guy, 32 punten van 7 stemmers

35 . Vampire Weekend - Step, 32 punten van 10 stemmers

34 . The Decemberists - The Mariner's Revenge Song, 33 punten van 5 stemmers. De nummer 1 van Hedser

33 . The Pogues - If I Should Fall from Grace with God, 35 punten van 7 stemmers

32 . Jessie Ware - Free Yourself, 39 punten van 10 stemmers

31 . Rheingold - Dreiklangs-Dimensionen, 40 punten van 10 stemmers. De nummer 1 van Martijn Jonkers

30 . World Party - Is It Like Today?, 45 punten van 9 stemmers

29 . Fatboy Slim - The Rockafeller Skank, 47 punten van 11 stemmers

28 . Nits - Red Tape, 49 punten van 9 stemmers. De nummer 1 van Poeha

27 . The The - This Is the Day, 50 punten van 9 stemmers, de nummer 1 van Titmeister

26 . T.C. Matic - O La La La, 51 punten van 11 stemmers

25 . Steve Harley & Cockney Rebel - Make Me Smile (Come Up and See Me), 52 punten van 11 stemmers

24 . Aerosmith - Dream On, 55 punten van 12 stemmers. De nummer 1 van All Day Watcher

23 . Crowded House - Four Seasons in One Day, 55 punten van 10 stemmers. De nummer 1 van Bonk

22 . Fontaines D.C. - Boys in the Better Land, 59 punten van 10 stemmers

21 . Alanis Morissette - Uninvited, 60 punten van 12 stemmers

20 . Crowded House - Don't Dream It's Over, 61 punten van 13 stemmers

19 . Slowdive - Sugar for the Pill , 61 punten van 11 stemmers

18 . France Gall - Poupée de Cire, Poupée de Son, 62 punten van 16 stemmers. De nummer 1 van ranja

17 . The Flaming Lips - Race for the Prize, 64 punten van 12 stemmers. De nummer 1 van andré

16 . Janelle Monáe - Cold War, 65 punten van 8 stemmers. De nummer 1 van Superbitch en Arno

15 . Earth Wind & Fire - Fantasy, 81 punten van 15 stemmers. De nummer 1 van jeroentjuhh

14 . The Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower, 82 punten van 12 stemmers. De nummer 1 van motel matches, Marco dB en koosknook

13 . Interpol - Leif Erikson, 84 punten van 13 stemmers. De nummer 1 van JoaMuse, Jizze en Johnny Marr

12 . Joe Jackson - Steppin' Out, 85 punten van 17 stemmers. De nummer 1 van Poek

11 . Joni Mitchell - A Case Of You, 86 punten van 13 stemmers. De nummer 1 van meneer, Rudi S en Brunniepoo

1. Crowded House - Don't Dream It's Over
2. Joni Mitchell - Both Sides Now
3. Steve Harley & Cockney Rebel - Make Me Smile (Come Up and See Me)
4.The Pogues - Fairytale of New York
5.Visage - Fade To Grey
6.Vampire Wekend - Step
7.The The - Uncertain Smile
8.Earth Wind & Fire - Fantasy
9.Crowded House - Four Seasons in One Day
10.Joe Jackson - Real Men

Op 10 gelijk de andere van Joni Mitchell met 1 puntje meer

10 . Joni Mitchell - Joni Mitchell - Both Sides, Now, 87 punten van 12 stemmers. De nummer 1 van El Ninjo, Bucquoy, ECooper en aERodynamIC.

Organisator van de Greatest Hits of Joni Mitchell ArthurDZ citeerde Joni zelf
I've looked at life from both sides now
From win and lose and still somehow
It's life's illusions I recall
I really don't know life at all

9. The Pogues - Fairytale of New York, 89 punten van 15 stemmers. De nummer 1 van Edgar18

EttaJamesBrown kroop in de huid van Shane en besloot de Greatest Hits of The Pogues op passende wijze
5. Eh Soho
4. Eh Dirty ol Town
3. Eehh, thousands are sailing
2. Eeehhh, where’s the Drunk tank this Christmas?
1. Please save me, eehh from the grace with God. I’m falling

See you in the bar. i’m out.

Luv’ Shane

8. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Enola Gay , 92 punten van 16 stemmers. Niemand nummers 1 zie verder bij plek 3

7. World Party - Ship of Fools, 98 punten van 17 stemmers en de nummer 1 van Ries_72, EttaJamesBrown, johan de witt en Finn

Organisator EttaJamesBrown schreef toen met historisch besef:
Ship of Fools kent een lange geschiedenis. Ja, al 50 jaar, want The Doors zongen er op Morrison Hotel ook al over. Ouder zegt u? Klopt, in de Middeleeuwen deden ze ook al aan De Blauwe Schuit. En in 1494 verscheen Das Narrenschiff. Zo oud is het verhaal van idioten die een schip besturen? Een allegorie uiteraard voor de dwazen die zonder visie een land besturen.

Nee, het verhaal is nog ouder. In Politeia (De Staat) beschrijft Plato deze vergelijking voor het eerst. Dat is dus rond 300 voor Christus. En wat wil het toeval? Dat boek staat bij mij in de kast. Vanochtend heb ik die passage opgezocht. Was maar anderhalve pagina. In brokjes heb ik dit sterke betoog van Plato (in de mond gelegd van Socrates) over het schip met de verkeerde bemanning voorgeschoteld. Lees het nogmaals. Het is spot on.

We maken een vrij grote sprong in punten naar de nummer 6

6. Joe Jackson - Real Men, 124 punten van 21 stemmers. De nummer 1 van Casartelli

Real Man won de Greatest Hits van Joe Jackson Live 1980/86. Poek schreef toen:
De verwachte nummer 1, staat ook veruit het hoogst in de MuMeLadder (dit jaar op 1999). In het Nederlandstalige taalgebied een grote hit, daarbuiten alleen in Australië. Maar waar gaat het nummer eigenlijk over? Homoseksualiteit? Genderverwarring? Misschien geen van beiden:
Jackson has described "Real Men" as being about the "age old battle of the sexes". He told Billboard in 1982: "I think your average male has had his masculinity and supremacy threatened to the point where he's not sure what it is he's supposed to do. Intelligent, forward thinking, in the sexual arena, is being done by women. It's all about the way stereotypes have reversed, turned upside down and become meaningless."

5. The The - Uncertain Smile, 130 punten van 26 stemmers en de nummer 1 van Mastroianni

Winnaar van de Greatest Hits of The The georganiseerd door motel matches. Uncertain Smile komt van het album Soul Mining en is als single uitgebracht in 1982. Het nummer is geschreven door frontman Matt Johnson. De pianopartij op de latere, langere versie wordt gespeeld door Jools Holland.

4. Visage - Fade To Grey, 133 punten van 23 stemmers en de nummer 1 van pureshores en DjFrankie

Bij de Greatest Hits of Ultravox & Family stond: In Visage kwam nogal wat talent samen: leden van de Rich Kids, Ultravox en Magazine speelden de plaat vol in de studio van Martin Rushent, die goed oplette en een jaar later binnenliep als producer van Dare van de Human League. Fade to Grey was eigenlijk een instrumental nummer van Billy Currie en Chris Payne. Later voegde Muidge Ure de tekst toe. Drummer en club-DJ Rusty Egan en zanger Midge Ure bedachten het concept samen met Steve Strange: Visage was bedoeld als de ultieme soundtrack van de feestavonden die zij organiseerden in de Blitz club.

Het gezicht van Fade To Grey werd Steve Strange. Muzikaal leverde hij geen bijdrage aan het nummer. Zijn verdienste lag in het image van de band: de kleding, de make up en de promotie. Hij was het gezicht in de doorbraak video van Kevin Godley en Lol Creme. Brigitte Arendt spreekt de franse tekst op het nummer.

3. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc), 151 punten van 22 stemmers en het vaakst op nummer 1: ArthurDZ, voskat, ranboy, vigil, wendyvortex, musicfriek en Simon77

We hebben wel een heel bijzondere Top 3. Alle drie de nummers eindigde in hun Greatest Hits eerder dit jaar op de tweede plek.

Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc) is geschreven door bandlid Andy McCluskey en als single uitgebracht in 1982. Het nummer is een eerbetoon aan Jeanne d'Arc en onderscheidt zich door zijn walsritme en meeslepende synthesizerklanken. Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc) staat in de MuMe Top 2000 op 127.

50tracks schreef:
3. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc), 151 punten van 22 stemmers en het vaakst op nummer 1: ArthurDZ, voskat, ranboy, vigil, wendyvortex, musicfriek en Simon77
(embed)

We hebben wel een heel bijzondere Top 3. Alle drie de nummers eindigde in hun Greatest Hits eerder dit jaar op de tweede plek.

Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc) is geschreven door bandlid Andy McCluskey en als single uitgebracht in 1982. Het nummer is een eerbetoon aan Jeanne d'Arc en onderscheidt zich door zijn walsritme en meeslepende synthesizerklanken. Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc) staat in de MuMe Top 2000 op 127.

Voor de stemmers hierop:

Geen dank.

2. Ultravox - Vienna, 160 punten van 25 stemmers en vijf keer op de eerste plaats: Funky Bookie, dynamo d, johannes B, Outlaw104 en likeahurricane

Ultravox werd in de Greatest Hits of Ultravox & Family verslagen door Visage. Ook in de MuMe Top 2000 scoort Visage hoger met een 119e plaats. Ultravox stijgt daar wel behoorlijk naar 198 dit jaar.

Bij de Greatest Hits of Ultravox & Family stond: Wat Vienna zo goed maakt is misschien moeilijk te omschrijven. Vienna is een, eigenlijk wel hét, schoolvoorbeeld van de synthpop variant van The New Romatics, gekenmerkt door sfeer en een duidelijke voorliefde voor het abstracte. De lyrics zijn derhalve ook bijzonder vaag maar juist daarom wel multi-interpretabel, dit in tegenstelling tot het punk genre dat destijds net over haar hoogtepunt heen was. Zeker in Europa was er begin jaren '80 een duidelijke behoefte aan dit soort sentimenten. Men ging van 'anti' naar 'anders' en van rauw naar subtiel. Vienna is wat dat betreft een tijdsdocument en dat is zowel de kracht als de zwakte van het nummer. Voor iemand die weinig op heeft met die stroming en het gevoel wat er bij hoort zal Vienna allicht gedateerd klinken, voor fans echter is het een creatief hoogtepunt en een pionierend stuk. Muzikaal gezien is het, in mijn oren, simpelweg fantastisch, want het nummer combineert warm en koud in een geweldige fusie. De kille synths met een hoofdrol voor de baslijn tegen de prachtige dramatische viola en gedragen door de werkelijk sublieme vocalen van Midge Ure. Daarbij spelen de kleine trommels in het nummer het tempo van de hartslag .De optelsom van deze kwaliteiten maakt het nummer voor mij een meesterwerk en het feit dat het toch nog altijd een behoorlijk uniek stuk is maakt dat de gedateerde sfeer vooralsnog tijdloos blijft aanhoren.

1. Donna Summer - I Feel Love, 184 punten van 27 stemmers waarvan 4 I Feel Love op de eerste plaats hebben Zwammer, herman, Teunnis en yeahyeahyeah

Een verrassende nummer 1? Niet omdat hier op MuMe een aantal fanboys rondlopen die al jaren roepen hoe geweldig dit is. Bovendien staat I Feel Love op 17 in de MuMe Top 2000. Wel omdat I Feel Love bij de Greatest Hits of HI-NRG slechts als tweede eindigde. Winnaar was toen Living on Video van Trans-X. Die vloog er hier in de finale al in de eliminatieronde uit.

Organisator Poek schreef bij Greatest Hits of HI-NRG over I Feel Love: De ontstaansgeschiedenis van dit nummer is best interessant. Donna nam een conceptalbum op waarbij er een reis in de tijd werd gemaakt: het discogeluid werd gecombineerd met het geluid van de jaren '40 (eerste nummer), jaren '50 (tweede nummer) en zo voort. Het laatste nummer I Feel Love moest klinken alsof het uit de toekomst kwam. Ik denk dat ze dat nog beter gelukt is dan ze zelf toen beseften.

En daarmee voegen we Donna toe aan het prachtige rijtje winnaars:
2017 The Smiths - How Soon Is Now?
2018 The Cure - A Forest
2019 Talk Talk - Such A Shame
2020 Prince - Sign O’ the Times
2021 Prince - Sign O’ the Times
2022 R.E.M. - Drive
2023 Sinéad O'Connor - Troy
2014 Donna Summer - I Feel Love

Voor de liefhebbers gaan we gelijk door met

Greatest Hits Dutch Class Of '24 (als Casartelli, cosmic kid of DjFrankie zo vriendelijk zou willen zijn om de titel aan te passen in Greatest Hits Dutch Class Of '24 zou dat heel fijn zijn)

De afgelopen weken was het weer tijd voor veel mooie jaarlijstjes. Ik schreef vorig jaar al bij de eerste editie dat waar het overal oranje boven is dat hier op MuMe minder het geval is. Tijd dus om de Nederlandse producties door het grijze wolkendek te laten schijnen. We gaan op zoek naar de beste single uit Nerreland uit 2024.

Wat vinden we hier de beste single (track) uit Nederland ofwel de Dutch Class Of 2024?

De bekende spelregels:
We beginnen met onderstaande startlijst. Hier te vinden op Spotify Startlijst Greatest Hits Dutch Class Of '24

Daar ontbreken nog heel veel mooie nummers in, maar welke het meest? Dat gaan jullie in de eerste ronde bepalen. Nomineer minstens vijf en maximaal tien nummers die niet in de startlijst staan maar wat jou betreft wel mee gaan doen in dit spel. Deadline voor de eerste ronde maandag 6 januari om 18:00 uur. De tien meest genoemde nummers gaan door naar de tweede ronde.

In de tweede ronde moeten er weer 10 verdwijnen. Uit de overgebleven 20 kiezen we dan de beste single van 2024.

Bij het nomineren:
Het moeten singles van Nederlandse bodem zijn die in 2024 zijn uitgebracht of in 2024 in een van de bekende charts heeft gestaan. Maximaal twee keer dezelfde artiest in je lijstje. Nu is single ook een arbitrair begrip geworden als nummers in een van de bekende lijsten gestaan heeft kan het nummer mee doen.

De startlijst: Ik heb een startlijst gemaakt van 20 nummers op basis van nummers die ik hier op MuMe tegen kwam en een aantal landelijke jaarlijstjes.

Buiten MusicMeter heb ik gebruik gemaakt van:
De 3 hoogst genoteerde in Top 100 Jaaroverzicht 2024 van de Top 40.
De 3 hoogste in de Spotify Wraped (Maar dat was hetzelfde alls de Top 40)
De 3 hoogst genoteerde unieke acts in 3 voor 12 song van het jaar
De 3 hoogst genoteerde in Verrukkelijke 15 Jaaroverzicht van 2024
Nederlandse tracks in de Dansende Beren Top 100
De Top 3 van Free 40 Indie Jaaroverzicht
Hoogste NLse nieuwe uit 2024 in SNOB 2000

Behalve die eerste twee kennen de lijstjes weinig overlap behalve Europapa van Joost die alom aanwezig was. Daardoor krijg je een mix van alternatieve tracks en commerciële successen. Daar mogen wij chocolade van proberen te maken.

32 Ohm - Figurants
Di-rect - Sphinx
DOOL - The Shape Of Fluidity
Elephant For A Friend
Froukje - Kwijt
Froukje & S10 - Ik Haat Hem Voor Jou
Haevn - Promise
Hannah Mae & Maksim - Ik Wil Dat Je Liegt
Johan - Time For Change
Joost - Europapa
KI/KI - 5 Mins Of Acid
Library Card - Well, actually
Marathon - Fire
Roxy Dekker - Sugardaddy
Fleetwood Mac Daisy Jones The Indien - Dancing On My Feelings
The Vices - Gold
Tramhaus - Beech
Voltage - Leave It All Behind
Wodan Boys - Karaoke Rockstar
Yves Berendse - Terug In De Tijd

Startlijst Greatest Hits Dutch Class Of '24

Deadline voor jullie nominatie maandag 6 januari om 18:00 uur.

Ehh, Teamleider van TaxiTaxi mist in de startlijst
(Mag op gestemd worden.)

dix
50tracks schreef:
Muzikaal gezien is het, in mijn oren, simpelweg fantastisch, want het nummer combineert warm en koud in een geweldige fusie. De kille synths met een hoofdrol voor de baslijn tegen de prachtige dramatische viola en gedragen door de werkelijk sublieme vocalen van Midge Ure. Daarbij spelen de kleine trommels in het nummer het tempo van de hartslag.

Zullen we de producer van dienst Conny Plank ook even noemen? Veel te vroeg gegaan, die had nog wel wat meesterwerken in zich.

Leuk, er waren een paar hele goede Nederlandse platen afgelopen jaar. De bovenste 4 uit mijn nominatielijstje zijn ook gelijk mijn 4 topfavorieten.

Tramhaus - Once Again
Neighbours Burning Neighbours - Familiar Place
Mark Lotterman - Ze weten niets (ft. Lucky Fonz III)
Nagasaki Swim - Tokyo, 7AM

Aafke Romeijn - We Zijn Zo Jong
Gesloten Cirkel - I Live in the Midwest
Library Card - Cognitive Dissonance
Lucky Fonz III - Door Door Door
Nagasaki Swim - Picture
Tramhaus - Fleur Hari

Alberta Balsam - Cosmic Runner
Altın Gün - Vallahi Yok
Bob uit Zuid - Curlen (ft. Zwangere Guy)
Bob uit Zuid - Volvo
Feiertag - ON/OFF
Jespfur - Let It Wire
Julia Sabaté - DALIA
Mark Lotterman - Ze weten niets (ft. Lucky Fonz III)
The Perpetual Singers - Elena

Bob uit Zuid - Curlen (ft. Zwangere Guy)
Daryll-Ann - A Note About Time
Merol - Koude Kermis
Neighbours Burning Neighbours - Trans Youth
Nits - The Tree
Ploegendienst - De Kunst van Animositeit
Ploegendienst & Spinvis - Interessant
Prins S. en De Geit - Yvo
Real Farmer - The Straightest Line

De nederlandse acts hebben het wel eens beter gedaan bij mij dan dit jaar met slechts 15 noteringen (van 12 verschillende acts). Maar goed dat zijn er nog wel 5 meen dan ik mag nomineren. Niet meegeteld Donna Blue, wel top 5 album van het jaar maar de laatste single was al van eind 2023 en ook Ciel, niet nederlands genoeg (meer).

Black Monsoon - Broken
Bloom de Wilde - Ride with the Fishes
Drive by Wire - Slowrider
Howrah - Eliminate the Frill
Loupe - Forest of Our Memories
Neighbours Burning Neighbours - Always Winning
Rachèl Louise - Too Much too Much
Spill Gold - Zaza
Stella - Trash
Von Veh - Radical Design

Ik heb afgelopen jaar 75 albums bestemd, uit 30 landen. Daarvan komt er precies één uit NL, en die wordt ook nog hoofdzakelijk in het Fries gezongen... Ik zal eens kijken of ik aan 10 nummers kan komen

Eefje de Visser - Heimwee
Eefje de Visser - Gloeien
Eefje de Visser - Vlammen
WIES ft Norah Hendriks - Venus
MEROL - Ik Wil Het Niet Willen Maar Ik Wil Het Wel
De Toegift - alsof
Clean Pete - Piëta
Wende - Het Is Genoeg
Froukje - Houden Van Mij
Thijs Boontjes - Nachtportier

Het was nog flink schrappen..... (daarom o.a. geen Spinvis, Clean Pete, Blaudzun, Tramhaus, De Toegift, Charlotte Wessels, HAEVN, Johan en The Bullfight). Misschien niet allemaal even verantwoord, maar dat leek me deze keer wel zo leuk.

Claude - La Pression
Donna Blue - Aphrodite
Eefje de Visser - Vlammen
Froukje - Houden Van Mij
Goldband - You & Me
Hang Youth - Bom
Komodo - Hell Go Rhythm
Prins S. en de Geit - Grabbelton
Sophie Straat - Gebroken Spiegels
Van Wyck - Desert Bride

ranja schreef:
Niet meegeteld Donna Blue, wel top 5 album van het jaar maar de laatste single was al van eind 2023

Aphrodite is begin februari als single uitgebracht

‎Aphrodite - Single - Album van Donna Blue - Apple Music - music.apple.com

Snowstar Records

Oja maar die heeft m'n weeklijst niet gehaald

Cloud Cafe - Perfection Salad
Daryll-Ann - A Note About Time
Habitants - Cod Fishing
Hang Youth - Bom
Marathon - Mind
Real Farmer - The Straightest Line
Real Farmer - Consequence
Tramhaus - Ffleur Hari
Tramhaus - Once Again

Er zijn ongetwijfeld heul wat geschikte kandidaten voorbij gekomen in De Alternatieve Hitlijst 2024. Helaas weet ik zelden tot nooit waar een band precies vandaan komt. Dat is ook mijn handicap bij het Reis rond de Wereld MuMe-draadje. 'k Ga moeten passen voor deze editie.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:52 uur

geplaatst: vandaag om 01:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.