MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!

zoeken in:
Wat heeft deze band een partij goede nummers gemaakt. Moeilijk om hier de tien minste uit te selecteren, maar hierbij:
Badi Sabah Olmadan
Cips Kola Kilit
Bulunur Mu
Derdimi Dökersem
Esmerim Güzelim
Kesik Çayir
Kisaka Kisas
Sevda Olmasaydi
Kara Toprak
Yekte

Anlatmam Derdimi
Badi Sabah Olmadan
Tatlı Diller Güler Yüze
Cips Kola Kilit
Süpürgesi Yoncadan
Maçka Yollari
Kesik Çayir
Sevda Olmasaydi
Kisaka Kisas

Lastig kiezen. Wat aEro zegt: weinig grote verschillen. Het komt dan vooral aan op smaak (voorkeur voor Erdinç of Merve? Uptempo of downtempo?)

Badi Sabah Olmadan
Ervah-I Ezelde
Esmerim Güzelim
Halkalı Şeker
Kara Toprak
Kesik Çayir
Kolbasti
Sevda Olmasaydi
Yekte
Yolcu

Ik haak aan in de finale, op dit punt zijn de (prima) nummers me door de band heen te gelijkend om keuzes te maken.

FINALE

De lijnen zijn gesloten. Alle nummers met 3 of meer tegenstemmen vallen af. We nemen daardoor afscheid van Badi Sabah Olmadan, Kara Toptak, Kesik Çayir en Sevda Olmasaydi. We spelen de finale daardoor met de onderstaande 23 nummers:

Anlatmam Derdimi
Bulunur Mu
Cemalım
Cips Kola Kilit
Derdimi Dökersem
Ervah-I Ezelde
Esmerim Güzelim
Goca Dünya
Halkalı Şeker
Hey Nari
Kirsehirin Gülleri
Kısasa Kısas
Kolbasti
Leyla
Leylim Ley
Maçka Yollari
Ordunun Dereleri
Süpürgesi Yoncadan
Tatlı Diller Güler Yüze
Vay Dünya
Yekte
Yolcu
Yüce Dag Basinda

7x Yol, 5x On, 8x Gece en 3 losse singles. Luister gezellig mee via de onderstaande lijst en stuur jouw top 10 lijstje door. Deadline is vrijdag 18 uur!

aERodynamIC, wendyvortex, Venceremos, Titmeister, Snoeperd, sj0n88, Mjuman, Mausie, Minneapolis, henrie9, deric raven, Choconas, Tozifra, Johnny Marr, motel matches, esteban, Casartelli, herman

1. Kısasa Kısas
2. Ordunun Dereleri
3. Leylim Ley
4. Goca Dünya
5. Cips Kola Kilit
6. Süpürgesi Yoncadan
7. Cemalım
8. Vay Dünya
9. Yüce Dag Basinda
10. Tatlı Diller Güler Yüze

Huh, deadline is wel vroeg? Waarom niet vanavond pas? Jammer van Kara Toprak dan, is één van hun beste...

1. Yüce Dag Basinda
2. Süpürgesi Yoncadan
3. Kısasa Kısas
4. Hey Nari
5. Vay Dünya
6. Cips Kola Kilit
7. Ordunun Dereleri
8. Yekte
9. Bulunur Mu
10. Esmerim Güzelim

Johnny Marr schreef:
Huh, deadline is wel vroeg? Waarom niet vanavond pas? Jammer van Kara Toprak dan, is één van hun beste...

Sorry hopelijk lever je nog wel een lijstje in. Genoeg moois over

1. Goca Dünya
2. Ordunun Dereleri
3. Cemalim
4. Maçka Yollari
5. Anlatmam Derdimi
6. Kolbasti
7. Halkalı Şeker
8. Leyla
9. Tatlı Diller Güler Yüze
10. Hey Nari

Dit was misschien wel de moeilijkste opdracht uit de geschiedenis van de Greatest Hits ... Het is, zonder negatieve connotatie, soms erg gelijkend en voor een groot deel ook nieuw voor mij. Probeer dan maar eens te schrappen of met een rangschikking te komen. 'k Heb ze wel via dit forum ontdekt destijds, nog steeds dankbaar voor.

1. Süpürgesi Yoncadan
2. Ordunun Dereleri
3. Cips Kola Kilit
4. Yüce Dag Basinda
5. Yolcu
6. Halkalı Şeker
7. Maçka Yollari
8. Ervah-I Ezelde
9. Kısasa Kısas
10. Kirsehirin Gülleri

AstroStart schreef:
(quote)

Sorry hopelijk lever je nog wel een lijstje in. Genoeg moois over

Zeker, ik kom nog met een lijstje.

1. Ordunun Dereleri
2. Yolcu
3. Leyla
4. Yekte
5. Vay Dünya
6. Yüce Dag Basinda
7. Kolbasti
8. Derdimi Dökersem
9. Bulunur Mu
10. Cemalım

Ik had er nog nooit van gehoord, maar het is een mooie ontdekking.

1. Yüce Dag Basinda
2. Anlatmam Derdimi
3. Derdimi Dökersem
4. Bulunur Mu
5. Leyla
6. Cips Kola Kilit
7. Tatlı Diller Güler Yüze
8. Esmerim Güzelim
9. Cemalım
10. Kolbasti

Alle nummers hebben al minimaal 1 punt, dat is wel zo aardig. De nummer 1 en 2 lopen al wat uit, maar het is nog steeds spannend aan de kop.

Dat chips en cola killer nummer blijft groeien hier, kende ik eerder niet.

esteban schreef:
Dat chips en cola killer nummer blijft groeien hier, kende ik eerder niet.

Ja lekker nummertje is dat he!
Niet heel bekend, omdat het op het Bandcamp-album stond voor EarthToday, maar gelukkig alsnog als B-kant van een single uitgebracht.

Aha, leuk weetje.

Ik leerde Altın Gün kennen met hun debuutsingle en werd gelijk aangetrokken door de combinatie van Anatolische rock en synthpop. Ik kende alle finalisten al, maar desondanks volg ik esteban wel. Als ik albums van de band luister, verlies ik vaak mijn aandacht door het eenvormige geluid. Als singles-band werkt Altın Gün echter top, vandaar dat ik een uitstekende top 10 heb kunnen samenstellen - al mis ook Kara Toprak.

1. Süpürgesi Yoncadan
2. Ordunun Dereleri
3. Goca Dünya
4. Vay Dünya
5. Yüce Dag Basinda
6. Yolcu
7. Tatlı Diller Güler Yüze
8. Leyla
9. Kısasa Kısas
10. Halkalı Şeker

1. Ordunun Dereleri
2. Süpürgesi Yoncadan
3. Goca Dünya
4. Leylim Ley
5. Yüce Dag Basinda
6. Anlatmam Derdimi
7. Kısasa Kısas
8. Derdimi Dökersem
9. Bulunur Mu
10. Esmerim Güzelim

De lijnen zijn gesloten!

23. Kırşehirin Gülleri
Slechts 1 punt voor het tweede nummer van On.

22. Ervah-I Ezelde
3 punten voor deze zwoele track.

21. Esmerim Güzelim
Een wiegend liefdesliedje. "Love you so much" ("Çok seviyorum") zingt Merve. Drie keer gestemd, maar allemaal in de onderste regionen. 5 punten.

20. Hey Nari
Funken kunnen de broeders van Altin Gün natuurlijk ook. 8 punten voor Hey Nari.

De volgende drie nummers hebben allemaal precies 10 punten, maar Yekte kreeg de hoogste notering van motel matches.

19. Halkalı Şeker

18. Kolbasti

17. Yekte

16. Tatlı Diller Güler Yüze
11 punten, geen hoge noteringen, maar wel vier keer genoemd. Het allereerste nummer op On en dus ook voor velen de eerste kennismaking met deze band.

15. Maçka Yollari
11 punten, slechts twee keer genoemd, waaronder een hoge notering van sj0n88. Lekker repetitief nummer en zeer dansbaar met die fijne basloopjes eronder.

14. Bulunur Mu
13 punten. Vooral Superbitch kan van dit nummer genieten.

13. Derdimi Dökersem
14 punten, waaronder een #3 van Superbitch. Merve zingt het nummer over de eindigheid van het leven met veel gevoel. "Er komt een tijd, dan valt mijn huid op de grond. Het vermengt zich met de grond en verandert in stof." ("Zaman olur tenim düşer toprağa. Karışır toprağa toz olur gider.")

12. Leylim Ley
2 stemmers, maar wel 15 punten. Gelukkig ook veel liefde dus voor de nieuwste single, die een paar weken terug is uitgekomen. “Leylim Ley” is gebaseerd op een gedicht uit het verhaal Ses van de invloedrijke Turkse schrijver en politicus Sabahattin Ali. Het gaat over verloren liefde en ballingsschap. In 2023 komt de Amsterdamse band met een gloednieuw album. Als de lijn van Leylim Ley wordt doorgetrokken, belooft het weer een heerlijk album te worden.

11. Cemalım
We gaan bijna de top 10 in. Cemalım heeft het helaas net niet gered en kwam met 15 punten toch nog 5 punten te kort voor een plekje bij de bovenste 10. Prettig onheilspellend ritme en op het eind een fantastische ontlading, vooral live!

10. Leyla
20 punten met #3 van motel matches als hoogste notering. Een nummer van contrasten, maar het rockt stevig de pan uit.

9. Yolcu
20 punten met #2 van motel matches als hoogste notering. Komt qua geluid erg in de buurt van Leyla, alleen dan gezongen door Erdinç, dus ik snap dat motel matches ze allebei kan waarderen.

8. Anlatmam Derdimi
20 punten met #2 van Superbitch als hoogste notering. Geloof het of niet, maar dit is dus de derde 20 punter van Gece.

7. Vay Dünya
Een mooie score van 22 punten.

6. Cips Kola Kilit
Het laatste nummer zonder een #1-notering komen we tegen op de zesde plek. 24 punten voor dit heerlijke disconummer. Toch wel de grootste verrassing van deze editie.

Cips Kola Kilit

5. Kısasa Kısas
26 punten, #1 van AstroStart

Een van de weinige écht originele Altin Gün-nummers. De meeste nummers zijn herbewerkingen van oudere Turkse songs, maar Kısasa Kısas is gloednieuw. Kısasa Kısas is naar reggae neigende disco (of andersom) met de synthesizer als hoofdinstrument.

4. Goca Dünya
33 punten, #1 van sj0n88

Een van de live-favorieten van de band en het bekendste nummer van de band. Meer dan 13,8 miljoen streams op Spotify en dat zijn er drie keer meer dan de nummer 2: Yüce Dag Basinda. Goca Dünya wordt door PiedzieT omschreven als transachtige opzwepende muziek.

3. Süpürgesi Yoncadan
43 punten, #1 van esteban & Titmeister

De grootste MuMe-favoriet was begin deze week Süpürgesi Yoncadan: de enige Gün-track in de MuMeLadder. Met 43 punten strandt het nummer op een derde plek. Een funky Anatolische parel met een geweldig synthesizer-geluid en een fenomenale tweede helft. Extase!

Met Goca Dünya en Süpürgesi Yoncadan uit de competitie is de top 2 toch wel verrassend te noemen.

2. Yüce Dag Basinda
46 punten, #1 van Superbitch & aERodynamIC

Twee nummers op #1 en #2 van Yol: het tot nu toe best beoordeelde album van Altin Gün. Yüce Dag Basinda is overduidelijk geïnspireerd door de Europese synthpop. Zeer dansbaar en misschien wel Neerlands beste exportproduct.

1. Ordunun Dereleri
60 punten, #1 van Johnny Marr & motel matches

Johnny had zijn lijstje niet hoeven in te leveren en dan nog zou Ordunun Dereleri op 1 staan. Wat een bazentrack om met 14 punten voorsprong te winnen en dat met een kattenbelletje in de muziek (goed luisteren). Altin Gün wordt meestal gezien als Turkse bruiloftsband, oftewel altijd in voor een feestje, maar Ordunun Dereleri is vooral heel sferisch en enigszins duister. De perfecte track voor tijdens nachtelijke autoritten.

En zo sluiten we de Greatest Hits van Altin Gün af met nog een keer de totaallijst. Bedankt voor het deelnemen en tot de volgende keer!

1. Ordunun Dereleri 60
2. Yüce Dag Basinda 46
3. Süpürgesi Yoncadan 43
4. Goca Dünya 33
5. Kısasa Kısas 26
6. Cips Kola Kilit 24
7. Vay Dünya 22
8. Anlatmam Derdimi 20
9. Yolcu 20
10. Leyla 20
11. Cemalım 15
12. Leylim Ley 15
13. Derdimi Dökersem 14
14. Bulunur Mu 13
15. Maçka Yollari 11
16. Tatlı Diller Güler Yüze 11
17. Yekte 10
18. Kolbasti 10
19. Halkalı Şeker 10
20. Hey Nari 8
21. Esmerim Güzelim 5
22. Ervah-I Ezelde 3
23. Kirsehirin Gülleri 1

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:59 uur

geplaatst: vandaag om 10:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.