Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
1
geplaatst: 14 april 2023, 14:16 uur
1. Forgotten Eyes
2. Not
3. Shark Smile
4. Cattails
5. Change
6. Anything (Adrianne Lenker)
7. Masterpiece
8. Simulation Swarm
9. UFOF
10. Zombie Girl (Adrianne Lenker)
2. Not
3. Shark Smile
4. Cattails
5. Change
6. Anything (Adrianne Lenker)
7. Masterpiece
8. Simulation Swarm
9. UFOF
1
geplaatst: 14 april 2023, 15:20 uur
De eerste 2 waren nog wel makkelijk te bepalen voor mij....maar daarna werd het echt heel lastig, zoveel moois...
01. Not
02. Cattails
03. Shark Smile
04. Mythological Beauty
05. UFOF
06. Masterpiece
07. Little Things
08. Change
09. Forgotten Eyes
10. Time Escaping
01. Not
02. Cattails
03. Shark Smile
04. Mythological Beauty
05. UFOF
06. Masterpiece
07. Little Things
08. Change
09. Forgotten Eyes
10. Time Escaping
1
geplaatst: 14 april 2023, 16:18 uur
1. Anything (Adrianne Lenker)
2. Little Things
3. Not
4. No Reason
5. Forgotten Eyes
6. Promise Is a Pendulum
7. Zombie Girl (Adrianne Lenker)
8. Simulation Swarm
9. UFOF
10. Two Reverse (Adrianne Lenker)
11. Dragon New Warm Mountain I Believe in You
12. Ingydar (Adrianne Lenker)
13. Shark Smile
14. Two Hands
15. Change
16. Cattails
17. Jenni
18. Certainty
19. Orange
20. Time Escaping
Tussen de nummers 1 en 2 kan ik eigenlijk niet kiezen. Een eruptie van gitaargeweld of een intiem gehouden liedje, beiden raken me even hard. Wat een band!
Ik mis in de finale Contact en Century, voor mij met het titelnummer de toppers van UFOF.
2. Little Things
3. Not
4. No Reason
5. Forgotten Eyes
6. Promise Is a Pendulum
8. Simulation Swarm
9. UFOF
10. Two Reverse (Adrianne Lenker)
11. Dragon New Warm Mountain I Believe in You
12. Ingydar (Adrianne Lenker)
13. Shark Smile
14. Two Hands
15. Change
16. Cattails
17. Jenni
18. Certainty
19. Orange
20. Time Escaping
Tussen de nummers 1 en 2 kan ik eigenlijk niet kiezen. Een eruptie van gitaargeweld of een intiem gehouden liedje, beiden raken me even hard. Wat een band!
Ik mis in de finale Contact en Century, voor mij met het titelnummer de toppers van UFOF.
1
geplaatst: 14 april 2023, 16:46 uur
1. Little Things
2. Anything (Adrianne Lenker)
3. Time Escaping
4. Not
5. Ingydar (Adrianne Lenker)
6. Cattails
7. Simulation Swarm
8. Real Love
9. Jenni
11. Promise Is a Pendulum
12. Shoulders
13. Masterpiece
14. Change
15. Forgotten Eyes
16. Mythological Beauty
17. Orange
18. UFOF
19. No Reason
20. Shark Smile
21. Two Reverse (Adrianne Lenker)
22. Dragon New Warm Mountain I Believe in You
23. Certainty
24. Two Hands
3. Time Escaping
4. Not
5. Ingydar (Adrianne Lenker)
6. Cattails
7. Simulation Swarm
8. Real Love
9. Jenni
11. Promise Is a Pendulum
12. Shoulders
13. Masterpiece
14. Change
15. Forgotten Eyes
16. Mythological Beauty
17. Orange
18. UFOF
19. No Reason
20. Shark Smile
21. Two Reverse (Adrianne Lenker)
22. Dragon New Warm Mountain I Believe in You
23. Certainty
24. Two Hands
1
geplaatst: 14 april 2023, 16:49 uur
1.Not
2. Cattails
3. Forgotten Eyes
4. Simulation Swarm
5. UFOF
6. Zombie Girl
7. Shark Smile
8. Two Hands
9. Change
10. Shoulders
2. Cattails
3. Forgotten Eyes
4. Simulation Swarm
5. UFOF
6. Zombie Girl
7. Shark Smile
8. Two Hands
9. Change
10. Shoulders
1
geplaatst: 14 april 2023, 22:38 uur
123poetertjes schreef:
Met een beetje mazzel kan ik ze volgende week nog live meemaken, weet iemand wat Duitslands meest populaire variant van Ticketswap is?
Met een beetje mazzel kan ik ze volgende week nog live meemaken, weet iemand wat Duitslands meest populaire variant van Ticketswap is?
Ebay, waar ik ook onze tickets voor Lorde had gefixt x
1
geplaatst: 14 april 2023, 23:31 uur
1. Cattails
3. Not
4. No Reason
5. Simulation Swarm
6. Little Things
7. Mythological Beauty
8. Zombie Girl (Adrianne Lenker)
9. Shark Smile
10. Time Escaping
11. UFOF
12.
3. Not
4. No Reason
5. Simulation Swarm
6. Little Things
7. Mythological Beauty
9. Shark Smile
10. Time Escaping
11. UFOF
12.
1
geplaatst: 14 april 2023, 23:32 uur
1. Cattails
2. Mythological Beauty
3. Little Things
4. Anything (Adrianne Lenker)
5. Not
6. UFOF
7. No Reason
8. Forgotten Eyes
9. Two Reverse (Adrianne Lenker)
10. Jenni
2. Mythological Beauty
3. Little Things
5. Not
6. UFOF
7. No Reason
8. Forgotten Eyes
9. Two Reverse (Adrianne Lenker)
10. Jenni
5
geplaatst: 14 april 2023, 23:59 uur
Big Thief is met gemak één van mijn allerfavorietste indiebandjes. Het debuut Masterpiece had ik destijds nog gemist, maar vanaf Capacity was ik helemaal aan boord. Het hielp natuurlijk ook dat op dat album één van de mooiste nummers van 2017 stond: Mythological beauty. Dat nummer is nog altijd één van mijn lievelingsnummers. Live vond ik ze ook al vanaf het begin overtuigend, eerst in Rotown en daarna in Ekko, twee heerlijke zaaltjes om een jong bandje te zien optreden.
In 2019 brachten ze zowaar twee albums uit: U.F.O.F. en Two Hands. U.F.O.F. was voor mij het eerste album van het Amerikaanse viertal waarop alles van het begin tot het einde klopte. Een ideale kruising tussen folk en indierock en wat mij betreft nog net wat sterker dan Two Hands. Al stond op die laatstgenoemde dan weer het nummer Not, voor mij het definitieve Big Thief-nummer. Inmiddels heb ik Not al vele malen live gehoord en het nummer is alleen nog maar gegroeid. Net als Niek staat tegenwoordig wel voornamelijk de versie op Best Kept Secret in mijn geheugen gegrift, heel bijzonder wat daar gebeurde!
In 2020 kwam Adrianne Lenker dan nog doodleuk met nieuw solowerk op de proppen. Veel van de liedjes op Songs wisten me meteen al te overtuigen. Nummers als Anything, Zombie Girl en Ingydar klonken gelijk als tijdloze klassiekers, en dat laatste nummer is langzamerhand ook uitgegroeid tot een favorietje.
Ook het vorig jaar verschenen album Dragon New Warm Mountain I Believe in You met nummers als Little Things, No Reason, Simulation Swarm en Change is weer niets minder dan fantastisch. We kunnen dus onderhand wel de volgende conclusie trekken: Adrianne Lenker is ontegenzeggelijk één van de beste liedjesschrijvers van de laatste tien jaar is en ook nog eens ontzettend productief, zowel met Big Thief als solo. Waarmee ik overigens de andere bandleden niet te kort wil doen, want Big Thief is een hecht collectief en dat is natuurlijk de verdienste van allemaal.
01. Not
02. Mythological Beauty
03. Ingydar (Adrianne Lenker)
04. Little Things
05. No Reason
06. Shoulders
07. Simulation Swarm
08. Forgotten Eyes
09. Cattails
10. Change
Nog een eervolle vermelding voor Real Love en Shark Smile, en U.F.O.F en Orange, en eigenlijk ook de overige tien nummers die ik niet in mijn top 10 kon proppen. En waarom was Contact nou precies weggestemd?
In 2019 brachten ze zowaar twee albums uit: U.F.O.F. en Two Hands. U.F.O.F. was voor mij het eerste album van het Amerikaanse viertal waarop alles van het begin tot het einde klopte. Een ideale kruising tussen folk en indierock en wat mij betreft nog net wat sterker dan Two Hands. Al stond op die laatstgenoemde dan weer het nummer Not, voor mij het definitieve Big Thief-nummer. Inmiddels heb ik Not al vele malen live gehoord en het nummer is alleen nog maar gegroeid. Net als Niek staat tegenwoordig wel voornamelijk de versie op Best Kept Secret in mijn geheugen gegrift, heel bijzonder wat daar gebeurde!
In 2020 kwam Adrianne Lenker dan nog doodleuk met nieuw solowerk op de proppen. Veel van de liedjes op Songs wisten me meteen al te overtuigen. Nummers als Anything, Zombie Girl en Ingydar klonken gelijk als tijdloze klassiekers, en dat laatste nummer is langzamerhand ook uitgegroeid tot een favorietje.
Ook het vorig jaar verschenen album Dragon New Warm Mountain I Believe in You met nummers als Little Things, No Reason, Simulation Swarm en Change is weer niets minder dan fantastisch. We kunnen dus onderhand wel de volgende conclusie trekken: Adrianne Lenker is ontegenzeggelijk één van de beste liedjesschrijvers van de laatste tien jaar is en ook nog eens ontzettend productief, zowel met Big Thief als solo. Waarmee ik overigens de andere bandleden niet te kort wil doen, want Big Thief is een hecht collectief en dat is natuurlijk de verdienste van allemaal.
01. Not
02. Mythological Beauty
03. Ingydar (Adrianne Lenker)
04. Little Things
05. No Reason
06. Shoulders
07. Simulation Swarm
08. Forgotten Eyes
09. Cattails
10. Change
Nog een eervolle vermelding voor Real Love en Shark Smile, en U.F.O.F en Orange, en eigenlijk ook de overige tien nummers die ik niet in mijn top 10 kon proppen. En waarom was Contact nou precies weggestemd?
1
geplaatst: 15 april 2023, 02:10 uur
Gretz schreef:
Ben op MoMo, lijstje volgt nog
Ben op MoMo, lijstje volgt nog
Ik zag je bij Naaz en Ichiko! Ik hoop eind vd ochtend finale te presenteren, dus je hebt nog ff.
Edit: ah tijdens Yard Act gepost zie ik

1
geplaatst: 15 april 2023, 02:28 uur
herman schreef:
Ik zag je bij Naaz en Ichiko! Ik hoop eind vd ochtend finale te presenteren, dus je hebt nog ff.
(quote)
Haha ja, eigenlijk tussen Ichiko en Joe Unknown in.
Ik had jou nog niet gespot, maar we zien elkaar ongetwijfeld vandaag nog wel ergens

1
geplaatst: 15 april 2023, 09:13 uur
1. Little Things
2. Forgotten Eyes
3. Not
5. UFOF
6. Ingydar (Adrianne Lenker)
8. Cattails
9. Two Hands
10. Simulation Swarm
2. Forgotten Eyes
3. Not
5. UFOF
6. Ingydar (Adrianne Lenker)
8. Cattails
9. Two Hands
10. Simulation Swarm
0
geplaatst: 15 april 2023, 10:45 uur
Gretz schreef:
Ik had jou nog niet gespot, maar we zien elkaar ongetwijfeld vandaag nog wel ergens
(quote)
Vast bij Big Thief, ergens vooraan.
Ik ga hier zo mijn eigen lijstje posten en dan de finale er direct achteraan.
1
geplaatst: 15 april 2023, 12:11 uur
1. Change
2. Not
3. Little Things
4. Mythological Beauty
5. Forgotten Eyes
6. Certainty
7. Cattails
9. Simulation Swarm
10. Masterpiece
Dat filmpje van Not op Best Kept Secret, wat weergaloos mooi. Als dat maatgevend wordt voor vanavond kun je me daarna opvegen...
Verder was Little Things bij mij een nummer dat steeds net niet wilde landen, totdat ik het hoorde op het Wanderöss-festival. En toen vielen ineens de laatste kwartjes. Sindsdien helemaal om voor Big Thief.
2. Not
3. Little Things
4. Mythological Beauty
5. Forgotten Eyes
6. Certainty
7. Cattails
9. Simulation Swarm
10. Masterpiece
Dat filmpje van Not op Best Kept Secret, wat weergaloos mooi. Als dat maatgevend wordt voor vanavond kun je me daarna opvegen...
Verder was Little Things bij mij een nummer dat steeds net niet wilde landen, totdat ik het hoorde op het Wanderöss-festival. En toen vielen ineens de laatste kwartjes. Sindsdien helemaal om voor Big Thief.
3
geplaatst: 15 april 2023, 12:31 uur
Kijk aan, daar gaan we eindelijk. 23 stemmers liefst, dat stemt me heel tevree. Elk nummer ook in ieder geval 1 keer genoemd. Inmiddels is het 22:10, de deuren van de zaal zitten nog dicht. Maar die-hard fans staan natuurlijk al even te wachten voor ze naar binnen mogen. En wie goed luistert, hoort dat ze soundchecken met Contact. Leuk om die toch nog soort van te horen.
Dan gaan we de deuren open, stroomt de zaal aardig vol en wordt Real Love ingezet. Een van de twee nummers van het debuut Masterpiece dat de finale haalde. Het titelnummer zal nog even op zich laten wachten. Daarna is de beurt aan Two Hands en Shoulders van het album Two Hands. Na Shoulders hopen sommige mensen al op Not, die er op het album immers gelijk achteraan komt. Maar die wordt nog even bewaard. Eerst is de beurt aan twee nummers van U.F.O.F. Titmeister reageert enthousiast bij Orange: een onderschat nummer eigenlijk! Hij droeg hier ook de meeste punten bij. Na Orange is het tijd voor Adrianne alleen, de rest van de band doet een stapje terug en geniet van de atmosfeer en de zaal die langzaam voller stroomt.
24. Real Love (3 punten, 1 keer genoemd)
23. Two Hands (5 punten, 2 keer genoemd)
22. Shoulders (7 punten, 3 keer genoemd)
21. Jenni (13 punten 4, keer genoemd)
20. Orange (13 punten, 4 keer genoemd)
19. Two Reverse (Adrianne Lenker solo) (15 punten, 5 keer genoemd)
Dan gaan we de deuren open, stroomt de zaal aardig vol en wordt Real Love ingezet. Een van de twee nummers van het debuut Masterpiece dat de finale haalde. Het titelnummer zal nog even op zich laten wachten. Daarna is de beurt aan Two Hands en Shoulders van het album Two Hands. Na Shoulders hopen sommige mensen al op Not, die er op het album immers gelijk achteraan komt. Maar die wordt nog even bewaard. Eerst is de beurt aan twee nummers van U.F.O.F. Titmeister reageert enthousiast bij Orange: een onderschat nummer eigenlijk! Hij droeg hier ook de meeste punten bij. Na Orange is het tijd voor Adrianne alleen, de rest van de band doet een stapje terug en geniet van de atmosfeer en de zaal die langzaam voller stroomt.
24. Real Love (3 punten, 1 keer genoemd)
23. Two Hands (5 punten, 2 keer genoemd)
22. Shoulders (7 punten, 3 keer genoemd)
21. Jenni (13 punten 4, keer genoemd)
20. Orange (13 punten, 4 keer genoemd)
19. Two Reverse (Adrianne Lenker solo) (15 punten, 5 keer genoemd)
3
geplaatst: 15 april 2023, 12:49 uur
Na het eerste solomoment voor Adrianne volgt een flink applaus. Daarna is het tijd voor een blokje Dragon New Warm Mountain I Believe in You, beginnende met het titelnummer. Even later steekt Adrianne een verhaal af over het overheerlijke eten dat ze geserveerd heeft gekregen op het festival. Ze had begrepen dat de catering vaak inspiratie opdoet op het MusicMeter-forum en dan in het bijzonder de recepten van Rudi S. Speciaal voor hem zet Big Thief de mooiste versie van Promise is a Pendulum in die ze in zich hebben. Come together for a moment, look around and dissolve, fluistert hij lachend mee. Vervolgens zien we bij Time Escape één iemand in het bijzonder gepassioneerd meedansen. Dat moet Dance Lover zijn.
Dan dimmen de lichten en gaat er weer enkel een spot aan op Adrianne. I cover you with questions, cover you with explanations, cover you with music fluisterzingt ze ons toe, op haar allergevoeligst. Dan krijgt ze ineens een telefoon aangereikt van iemand op de eerste rij. "It's our friend hoi123, he couldn't be here tonight. Could you dedicate the next song to him?" Zo gezegd, zo gedaan. Via Skype zegt ze: "see you in 2 weeks in Barcelona!" om vervolgens zijn favoriet Ingydar te spelen.
18. Dragon New Warm Mountain I Believe in You (17 punten, 3 keer genoemd)
17. Certainty (24 punten, 6 keer genoemd)
16. Promise Is a Pendulum (25 punten, 5 keer genoemd en de nummer 1 van Rudi S)
15. Time Escaping (31 punten, 7 keer genoemd en de nummer 1 van Dance Lover)
14. Zombie Girl (Adrianne Lenker) (33 punten, 11 keer genoemd)
13. Ingydar (Adrianne Lenker) (43 punten, 7 keer genoemd en de nummer 1 van hoi123)
Dan dimmen de lichten en gaat er weer enkel een spot aan op Adrianne. I cover you with questions, cover you with explanations, cover you with music fluisterzingt ze ons toe, op haar allergevoeligst. Dan krijgt ze ineens een telefoon aangereikt van iemand op de eerste rij. "It's our friend hoi123, he couldn't be here tonight. Could you dedicate the next song to him?" Zo gezegd, zo gedaan. Via Skype zegt ze: "see you in 2 weeks in Barcelona!" om vervolgens zijn favoriet Ingydar te spelen.
18. Dragon New Warm Mountain I Believe in You (17 punten, 3 keer genoemd)
17. Certainty (24 punten, 6 keer genoemd)
16. Promise Is a Pendulum (25 punten, 5 keer genoemd en de nummer 1 van Rudi S)
15. Time Escaping (31 punten, 7 keer genoemd en de nummer 1 van Dance Lover)
14. Zombie Girl (Adrianne Lenker) (33 punten, 11 keer genoemd)
13. Ingydar (Adrianne Lenker) (43 punten, 7 keer genoemd en de nummer 1 van hoi123)
1
geplaatst: 15 april 2023, 13:05 uur
Bijna onopgemerkt hebben de andere leden weer hun plekken achter de instrumenten ingenomen. OK? fluistert Adrianne naar de rest van de band en na een knik van ieder wordt Change ingezet. Een ingetogen liedje waarin grote gebeurtenissen worden gerelateerd aan veranderingen in de natuur. Tussentijds ziet ze uw presentator genieten, ze weet dat het misschien wel zijn favoriete nummer is. Vervolgens wordt het titelnummer van Masterpiece gespeeld. Het zal vanavond het laatste nummer zijn van hun debuutalbum. Het wordt gevolgd door het eerste nummer van Capacity, Shark Smile. Een van hun eerste singletjes en wat een fijne nog altijd. Vervolgens wordt de inmiddels uitpuilende zaal in vervoering gebracht met No Reason.
12. Change (44 punten, 10 keer genoemd en de nummer 1 van herman)
11. Masterpiece (45 punten, 8 keer genoemd)
10. Shark Smile (53 punten, 10 keer genoemd)
09. No Reason (61 punten, 12 keer genoemd)
12. Change (44 punten, 10 keer genoemd en de nummer 1 van herman)
11. Masterpiece (45 punten, 8 keer genoemd)
10. Shark Smile (53 punten, 10 keer genoemd)
09. No Reason (61 punten, 12 keer genoemd)
2
geplaatst: 15 april 2023, 13:16 uur
Snel na Shark Smile volgt het tweede nummer van Capacity op de setlist: Mythological Beauty. Voor mij destijds de ontdekking van Big Thief en vermoedelijk was ook johan de witt er vroeg bij, want hij veert helemaal op van ontroering. Hadden we toen gedacht dat deze band zo geliefd zou worden? Ik niet in ieder geval. In een moeite door wordt Forgotten Eyes ingezet en het is nu Simon77 wiens hart net even sneller gaat kloppen. Adrianne zingt het ook nog net even wat getergder dan normaal ook, ze zit er duidelijk helemaal goed in. "To my UFO friend" begint het volgende nummer. Zou dat ook iemand van MuMe zijn? Verrassend eigenlijk dat dit nummer zo goed scoort, maar er gebeurt wel een hoop ik.
8. Mythological Beauty (69 punten, 12 keer genoemd en de nummer 1 van johan de witt)
7. Forgotten Eyes (69 punten, 14 keer genoemd en de nummer 1 van Simon77)
6. UFOF (71 punten, 15 keer genoemd)
8. Mythological Beauty (69 punten, 12 keer genoemd en de nummer 1 van johan de witt)
7. Forgotten Eyes (69 punten, 14 keer genoemd en de nummer 1 van Simon77)
6. UFOF (71 punten, 15 keer genoemd)
1
geplaatst: 15 april 2023, 13:31 uur
Hoe langer het concert duurt, hoe intenser. Simulation Swarm klinkt lichtvoetig en grenst aan muzikale perfectie, maar aan Adrianne's breekbare voordracht te zien worden hier grote verhalen aangestipt. Net als in Mythological Beauty komt hier ook 'Little Andy' weer voorbij, haar oudere broer die als jonge jongen bij een ander gezin werd ondergebracht en met wie sindsdien geen contact meer is geweest.
Inmiddels is de temperatuur in de schouwburg flink opgelopen. Buck, Max en James zijn eigenliik wel opgelucht dat de lichten even gedimd worden. Ze nemen een flinke slok drinken en kijken toe hoe Adrianne solo de spotlight pakt, haar akoestische gitaar pakt en Anything inzet. i wanna kiss, kiss your eyes again De huilende voordracht is intens en bloedmooi. Na afloop proosten Mastroianni en Marco dB met elkaar: wat een concert, maar dit was toch wel het hoogtepunt tot nu toe.
5. Simulation Swarm (85 punten, 16 keer genoemd en de nummer 1 van Titmeister)
4. Anything (Adrianne Lenker) (109 punten, 14 keer genoemd en de nummer 1 van Mastroianni en Marco dB)
Inmiddels is de temperatuur in de schouwburg flink opgelopen. Buck, Max en James zijn eigenliik wel opgelucht dat de lichten even gedimd worden. Ze nemen een flinke slok drinken en kijken toe hoe Adrianne solo de spotlight pakt, haar akoestische gitaar pakt en Anything inzet. i wanna kiss, kiss your eyes again De huilende voordracht is intens en bloedmooi. Na afloop proosten Mastroianni en Marco dB met elkaar: wat een concert, maar dit was toch wel het hoogtepunt tot nu toe.
5. Simulation Swarm (85 punten, 16 keer genoemd en de nummer 1 van Titmeister)
4. Anything (Adrianne Lenker) (109 punten, 14 keer genoemd en de nummer 1 van Mastroianni en Marco dB)
3
geplaatst: 15 april 2023, 13:40 uur
Inmiddels zijn we tot aan de grande finale. Na een kolkend applaus is het de beurt aan Little Things, een prachtige ode aan de liefde. Want die schuilt in de kleinste dingen: the little things i like about you / how you say when you say what you do / when your feeling is a little gold and blue / when your feeling is a little strung out. Teunnis en jordidj1 genieten ten volle van het tweede deel van het nummer, van Adrianne's gekerm tussen het gitaargeweldig. En Johnny Marr? Die is finaal afgevloerd en moet eigenlijk wel weer even bijkomen. Maar ja, nog 2 nummers te gaan voor we weer richting bar kunnen...
3. Little Things (120 punten, 18 keer genoemd en de nummer 1 van Johnny Marr, Teunnis en jordidj1)
3. Little Things (120 punten, 18 keer genoemd en de nummer 1 van Johnny Marr, Teunnis en jordidj1)
2
geplaatst: 15 april 2023, 14:14 uur
De band is enorm in zijn nopjes, als ze de publieksreactie zien. Wat een liefde, wederzijds. Adrianne bedankt ons en roemt nog even MusicMeter: wow, you were so instrumental in our succes! I love the dedication. I even heard there's this journalist on your forum that especially likes our treindein-song Cattails. So this one goes out to all of you
En een paar minuten later wanen we ons in het noordoosten van de VS in plaats van hartje Rotterdam:
Going back home to the Great Lakes
Where the cattail sways
With the lonesome loon
Riding that train in late June
With the windows wide by my side
De schoonheid is werkelijk ongelooflijk. 123poetertjes nodigt meteen iedereen uit voor de after party bij in de lounge van zijn hostel. Hij heeft zijn gitaar mee en heeft wel zin in nog veel meer bloedmooie liedjes.
2. Cattails (127 punten, 20 keer genoemd en de nummer 1 van Hedser, niels94, 123poetertjes, Gretz en arcade monkeys)
En een paar minuten later wanen we ons in het noordoosten van de VS in plaats van hartje Rotterdam:
Going back home to the Great Lakes
Where the cattail sways
With the lonesome loon
Riding that train in late June
With the windows wide by my side
De schoonheid is werkelijk ongelooflijk. 123poetertjes nodigt meteen iedereen uit voor de after party bij in de lounge van zijn hostel. Hij heeft zijn gitaar mee en heeft wel zin in nog veel meer bloedmooie liedjes.
2. Cattails (127 punten, 20 keer genoemd en de nummer 1 van Hedser, niels94, 123poetertjes, Gretz en arcade monkeys)
5
geplaatst: 15 april 2023, 14:22 uur
En dan zijn we aanbeland bij het einde van het concert... aan al het moois komt een eind, maar Big Thief stuurt jullie niet zomaar naar huis. Met de fenomenale live-versie op Best Kept Secret in het achterhoofd bij zowel band als publiek, maken we ons op voor iets speciaals. Adrianne is duidelijk de tekst niet vergeten, zo vol vertrouwen staat ze op het podium. Maar de intensiteit bereikt grote hoogten als het intro flink wordt uitgerekt en er een spanningsboog ontstaat waarmee je de Atlantische Oceaan zou kunnen oversteken. Not winning zingt ze, maar als er iemand deze week aan het winnen was waren het wel Adrianne, Buck, Max en James. 
Wat een liefde voor dit nummer trouwens, dat iedereen per se in de finale wilde horen.
1. Not (183 punten, 23 keer genoemd en de nummer 1 van motel matches, 50tracks, likeahurricane, El Ninjo, Scorpion_21 en Choconas)

Wat een liefde voor dit nummer trouwens, dat iedereen per se in de finale wilde horen.
1. Not (183 punten, 23 keer genoemd en de nummer 1 van motel matches, 50tracks, likeahurricane, El Ninjo, Scorpion_21 en Choconas)
7
geplaatst: 15 april 2023, 14:29 uur
Dank jullie wel voor de deelname, ook namens de band! Vanavond gaan een aantal van ons ze echt zien op Motel Mozaique en o.a. Johnny Marr en hoi123 binnenkort op dezelfde tour. Ze moesten eens weten wat voor spelletjes we allemaal doen met hun liedjes. 
Enfin, dit was de uiteindelijke eindlijst:
1. Not (183, 23)
2. Cattails (127, 20)
3. Little Things (120, 18)
4. Anything (Adrianne Lenker) (109, 14)
5. Simulation Swarm (85, 16)
6. UFOF (71, 15)
7. Forgotten Eyes (69, 14)
8. Mythological Beauty (69, 12)
9. No Reason (61, 12)
10. Shark Smile (53, 10)
11. Masterpiece (45,
12. Change (44, 10)
13. Ingydar (Adrianne Lenker) (43, 7)
14. Zombie Girl (Adrianne Lenker) (33, 11)
15. Time Escaping (31, 7)
16. Promise Is a Pendulum (25, 5)
17. Certainty (24, 6)
18. Dragon New Warm Mountain I Believe in You (17, 3)
19. Two Reverse (Adrianne Lenker) (15, 5)
20. Orange (13, 4)
21. Jenni (13, 4)
22. Shoulders (7, 3)
23. Two Hands (5, 2)
24. Real Love (3, 1)
En dan geef ik het stokje over aan motel matches voor zijn editie van coverhits. Dank nog voor je flexibiliteit
14 april - motel matches (coverhits)
21 april - ...
28 april - AstroStart (Darkchild)
5 mei - Casartelli (a-ha)
12 mei - Poek (100 grootste hits)
19 mei - Outlaw104 (Uriah Heep t/m 1980 - Ken Hensley years)
26 mei - Superbitch (France Gall vs. Françoise Hardy)
2 juni - cosmic kid (The Cure)
9 juni - luigifort tesamen met johan de witt (Siouxsie and the Banshees)
16 juni - Arno (Noordkaap/Monza/Meuris)
23 juni - Shaky (Rory Gallagher)
30 juni - EvilDrSmith (NWOBHM = New Wave Of British Heavy Metal)
7 juli - Bonk (De La Soul)
14 juli - Choconas (Jimi Hendrix)
21 juli - jordidj1 (Apollo Brown)

Enfin, dit was de uiteindelijke eindlijst:
1. Not (183, 23)
2. Cattails (127, 20)
3. Little Things (120, 18)
4. Anything (Adrianne Lenker) (109, 14)
5. Simulation Swarm (85, 16)
6. UFOF (71, 15)
7. Forgotten Eyes (69, 14)
8. Mythological Beauty (69, 12)
9. No Reason (61, 12)
10. Shark Smile (53, 10)
11. Masterpiece (45,

12. Change (44, 10)
13. Ingydar (Adrianne Lenker) (43, 7)
14. Zombie Girl (Adrianne Lenker) (33, 11)
15. Time Escaping (31, 7)
16. Promise Is a Pendulum (25, 5)
17. Certainty (24, 6)
18. Dragon New Warm Mountain I Believe in You (17, 3)
19. Two Reverse (Adrianne Lenker) (15, 5)
20. Orange (13, 4)
21. Jenni (13, 4)
22. Shoulders (7, 3)
23. Two Hands (5, 2)
24. Real Love (3, 1)
En dan geef ik het stokje over aan motel matches voor zijn editie van coverhits. Dank nog voor je flexibiliteit

14 april - motel matches (coverhits)
21 april - ...
28 april - AstroStart (Darkchild)
5 mei - Casartelli (a-ha)
12 mei - Poek (100 grootste hits)
19 mei - Outlaw104 (Uriah Heep t/m 1980 - Ken Hensley years)
26 mei - Superbitch (France Gall vs. Françoise Hardy)
2 juni - cosmic kid (The Cure)
9 juni - luigifort tesamen met johan de witt (Siouxsie and the Banshees)
16 juni - Arno (Noordkaap/Monza/Meuris)
23 juni - Shaky (Rory Gallagher)
30 juni - EvilDrSmith (NWOBHM = New Wave Of British Heavy Metal)
7 juli - Bonk (De La Soul)
14 juli - Choconas (Jimi Hendrix)
21 juli - jordidj1 (Apollo Brown)
1
geplaatst: 15 april 2023, 15:30 uur
Dank herman voor deze aanleiding wat verder in de back catalogue van mevrouw Lenker cs te duiken, en natuurlijk ook voor de fijne presentatie. Al had ik geen punten over voor Orange, of je verwart mij met iemand anders of Orange met Jenni (die laatste was mijn ontdekking van de week) 

1
geplaatst: 15 april 2023, 15:36 uur
Bedankt herman dat jij voor ons een mooi muziekweekje hebt gestolen 

1
geplaatst: 15 april 2023, 16:15 uur
Dank herman voor de leuke presentatie! Ik ga ze morgen voor het eerst live zien in Groningen, ben erg benieuwd. 

1
geplaatst: 15 april 2023, 16:23 uur
Dank voor je moeite Herman! Was leuk. Veel plezier iedereen die vanavond bij Motal Mozaique is.
2
geplaatst: 15 april 2023, 16:27 uur
Bedankt herman en ik ben jaloers dat je ze vanavond gaat zien. Wat een band!
Deze week gaan we op zoek naar de beste coverhit, oftewel covers die de top 40 hebben gehaald. Vertalingen (zeg maar het halve repertoire van Andre Hazes) doen niet mee en dat geldt ook voor bewerkingen van traditionals (bijvoorbeeld Belfast Child en La Bamba). Welke 10 uitvoeringen zijn beter of in ieder geval heel anders dan het origineel en mogen in de volgende ronde niet ontbreken. Laat het weten voor maandag 20:00.
De startlijst is:
Alien Ant Farm – Smooth Criminal (Michael Jackson)
Aretha Franklin – Respect (Otis Redding)
Birdy – Skinny Love (Bon Iver)
Davina Michelle – Duurt te Lang (Glen Faria)
Donna Summer - State of Independence (Jon and Vangelis)
Ike & Tina Turner – Proud Mary (CCR)
James Blake – Limit to Your Love (Feist)
Jimi Hendrix – All Along the Watchtower (Bob Dylan)
Joe Cocker – With a Little Help From My Friends (The Beatles)
Mark Ronson & Amy Winehouse – Valerie (The Zutons)
Michael Andrews & Gary Jules – Mad World (Tears For Fears)
Milow – Ayo Technology (50 Cents)
No Doubt – It’s My Life (Talk Talk)
Pet Shop Boys – Always on My Mind (Elvis Presley/Brenda Lee)
Sinead O’Connor – Nothing Compares 2 U (The Family)
Soft Cell – Tainted Love (Gloria Jones)
The Baseballs – Umbrella (Rihanna)
This Mortal Coil – Song to the Siren (Tim Buckley)
Triggerfinger – I Follow Rivers (Lykke Li)
Whiney Houston – I Will Always Love You (Dolly Parton)
Deze week gaan we op zoek naar de beste coverhit, oftewel covers die de top 40 hebben gehaald. Vertalingen (zeg maar het halve repertoire van Andre Hazes) doen niet mee en dat geldt ook voor bewerkingen van traditionals (bijvoorbeeld Belfast Child en La Bamba). Welke 10 uitvoeringen zijn beter of in ieder geval heel anders dan het origineel en mogen in de volgende ronde niet ontbreken. Laat het weten voor maandag 20:00.
De startlijst is:
Alien Ant Farm – Smooth Criminal (Michael Jackson)
Aretha Franklin – Respect (Otis Redding)
Birdy – Skinny Love (Bon Iver)
Davina Michelle – Duurt te Lang (Glen Faria)
Donna Summer - State of Independence (Jon and Vangelis)
Ike & Tina Turner – Proud Mary (CCR)
James Blake – Limit to Your Love (Feist)
Jimi Hendrix – All Along the Watchtower (Bob Dylan)
Joe Cocker – With a Little Help From My Friends (The Beatles)
Mark Ronson & Amy Winehouse – Valerie (The Zutons)
Michael Andrews & Gary Jules – Mad World (Tears For Fears)
Milow – Ayo Technology (50 Cents)
No Doubt – It’s My Life (Talk Talk)
Pet Shop Boys – Always on My Mind (Elvis Presley/Brenda Lee)
Sinead O’Connor – Nothing Compares 2 U (The Family)
Soft Cell – Tainted Love (Gloria Jones)
The Baseballs – Umbrella (Rihanna)
This Mortal Coil – Song to the Siren (Tim Buckley)
Triggerfinger – I Follow Rivers (Lykke Li)
Whiney Houston – I Will Always Love You (Dolly Parton)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.