MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!

zoeken in:
Nr.4 schreef:
Gaat me helaas niet lukken voor 12u, maak er maar wat moois van!

Ok, je krijgt tot 13u, omdat jij het bent.

Fijne nadere kennismaking met Outkast dit.
Hoewel sommige nummers dus niet vaker dan één keer beluisterd zijn, heb ik er dit van gebrouwen:

1. Elevators (Me and You)
2. Player’s Ball
3. Atliens
4. Ms. Jackson
5. Rosa Parks
6. Roses
7. Ain't No Thang*
8. Southernplayalisticadillacmuzik
9. Two Dope Boyz (In a Cadillac)
10. Skew It on the Bar-B

1. Ms. Jackson
2. Roses
3. Rosa Parks
4. Atliens
5. Return of the "G"*
6. So Fresh, So Clean
7. B.O.B.
8. Aquemini
9. Ain't No Thang*
10. Babylon*

Niet te doen dit. Toch maar gedaan:

1. Synthesizer
2. Aquemini
3. Ms. Jackson
4. Rosa Parks
5. Return of the "G"*
6. B.O.B.
7. So Fresh, So Clean
8. Player's Ball
9. Roses
10. Skew It on the Bar-B

En wat mij betreft hadden de volgende nummers allemaal de finale mogen halen (al geef ik toe dat die André-tracks zich moeilijk laten vergelijken met de rest van het materiaal):
Bowtie
Unhappy
The Way You Move
Flip Flop Rock
Happy Valentine's Day
Spread
Prototype
She Lives in My Lap
Hey Ya!
My Favoruite Things
Take Off Your Cool
Vibrate
A Life in the Day of Benjamin André
Mighty "O"
Idlewild Blue
The Train
Call the Law
Matron Angel
Hollywood Divorce
The Whole World(!)

Wat een bazen.

Sorry, ik wilde vanmiddag meedoen maar vervroegde deadline red ik niet.

Ik vond destijds Rosa Parks en Ms. Jackson wel leuke hitjes, maar Roses en vooral Hey Ya! echt knetterirritant. Daardoor OutKast lang links laten liggen. Pas recent de oudere albums gaan luisteren, en die zijn idd erg sterk. Wel balen dat jullie mijn favoriet weg hebben gestemd.

0. SpottieOttieDopaliscious
1. Skew It on the Bar-B
2. Atliens
3. Rosa Parks
4. Ms. Jackson
5. Synthesizer
6. Player’s Ball
7. Two Dope Boyz (In a Cadillac)
8. Wheelz of Steel
9. Southernplayalisticadillacmuzik
10. Da Art of Storytellin' (Pt. 1)

Mastroianni schreef:
Sorry, ik wilde vanmiddag meedoen maar vervroegde deadline red ik niet.

Ok, ik geef je twee uur extra tijd, tot 14u, omdat jij het bent.

1. Synthesizer
2. Da Art of Storytellin' (Pt. 1)
3. Two Dope Boyz (In a Cadillac)
4. Elevators (Me and You)
5. Wheelz of Steel
6. Skew It on the Bar-B
7. Jazzy Belle*
8. Aquemini
9. Atliens
10. Return of the "G"*

Lastig hoor.. heel veel consistente kwaliteit zonder torenhoge uitschieters. Had Player’s Ball, Rosa Parks en Ms. Jackson ook graag nog punten gegund.

Te veel nummers die ik nog niet goed genoeg kennen. En enkele favorieten zijn reeds afgevallen. dus ik wacht de top 10 gewoon af om me wat verder te verdiepen.

Jammer genoeg nog geen tijd gehad om te luisteren, maar ik zal de uitslag met veel interesse aanschouwen.

Same here, drukke week gehad en ik wilde hem net opzetten. Van wat ik ken lijkt mijn favoriet wel serieuze kanshebber op de eerste plaats.

Ben nog bezig met alles te berekenen, ik geef jullie nog tot 15u. Zou dat lukken?

Nee, dat wordt hem niet meer. Toch wel gauw 2 uur muziek denk ik. Maar maakt niet uit, ik heb Aquemini opgezet en zie de uitslag hier wel voorbij komen.

Choconas schreef:
Jammer genoeg nog geen tijd gehad om te luisteren, maar ik zal de uitslag met veel interesse aanschouwen.

Choconas, lukt het jou nog voor 15u?

Voor mij geldt hetzelfde, dat ga ik niet redden. Je hoeft dus niet op mij te wachten.

Choconas schreef:
Voor mij geldt hetzelfde, dat ga ik niet redden. Je hoeft dus niet op mij te wachten.

Dat vind ik jammer. En spijtig.

FINALE GREATEST HITS OF OUTKAST

https://img.demorgen.be/40330dda7e9e3cc02b5d6beb14bd35c07fb679d2/wie-is-toch-die-miss-jackson-in-de-gelijknamige-hit-van-outkast

Ik ga er niet te veel spel van maken en gewoon de eerste tien nummers droppen zonder al te veel uitleg, komtie:

20. Git Up, Git Out | 8 punten | Nummer 1 van: niemand

19. Ain't No Thang | 9 punten | Nummer 1: van niemand

18. Babylon* | 10 punten | Nummer 1 van: niemand

17. Jazzy Belle* | 14 punten | Nummer 1 van: niemand

16. Wheelz of Steel | 16 punten | Nummer 1 van: niemand

15. Return of the "G" | 18 punten | Nummer 1 van: niemand

14. So Fresh, So Clean | 21 punten | Nummer 1 van: niemand

13. Da Art of Storytellin' (Pt. 1) | 26 punten | Nummer 1 van: niemand

12. Roses | 29 punten | Nummer 1 van: niemand

11. Southernplayalisticadillacmuzik | 31 punten | Nummer 1 van: niemand

Nu komen we bij de top 10 en de echte kleppers/puntensprokkers en ook de eerste nummer 1 positie:

10. B.O.B. | 35 punten | Nummer 1 van: Flipm0de

Uitgeroepen tot beste song van de 2000s door Pitchfork, nuff said. Volgens mij is dat wel wat overdreven, zelfs niet het beste nummer van Stankonia (dat is voor mij namelijk Gasoline Dreams, die hier helaas de finale niet wist te halen). Ook heb ik een groot zwak voor de afsluiter en titelnummer Stankonia (Stanklove).

9. Player's Ball | 36 punten | Nummer 1 van: niemand

Eén schamel puntje meer vinden we Player's Ball, de iconische debuutsingle van de heren. Had 'm mss iets hoger verwacht. Vrij briljante track edoch geen ekte uitschieter in dit geweld, vind ik.

8. Synthesizer | 36 punten | Nummer 1 van: Arrie, Niek en Gyzzz

Synthesizer dan, die op een haar na de finale haalde waar ik schuldig aan ben. Graag gedaan heren, want maar liefst drie lieve mensen hebben deze op de eerste plaats gezet! Een ekte fan-favorite zowaar. En de dopeste ode aan ome George Clinton evaaaah!

7. Two Dope Boyz (in a Cadillac) | 38 punten | Nummer 1 van: berend94

Aayyyooo ATLiens gaat lekkaaah man! En terecht, heb maar eens m'n waarderingen voor Stankonia en ATLiens omgedraaid, dat werd hoog tijd. Dus Stankonia zakt van een 4,5 naar een 4 en ATLiens stijgt van een 4 naar een 4,5. Dopeness!!

6. Elevators (Me and You) | 50 punten | Nummer 1 van: Bonk

En nog een ATLiens-kraker, wel met een grote sprong in punten opeens. Voor mij ook echt één van hun dopeste joints, heb 'm net niet in m'n top 3 kunnen plempen want er waren er drie die er net nog wat bovenuit staken en die komen gelukkig alledrie nog langs. Sowieso erg aangenaam verrast door jullie smaak want de top 5 is echt insanely dope!!! Stay tuned.

5. Skew It on the Bar-B | 50 punten | Nummer 1 van: jordidj1 en Titmeister

Hetzelfde puntenaantal als Elevators maar toch een nummer 1 positie meer waardoor deze krakert meer dan verdiend de top 5 haalt. Goed gedaan! Ook de enige Wu-feature op een OutKast-track ooit dacht ik, toch wel opvallend. En omdat ie zo daupe is post ik 'm hier nog maar eens, die übervette swaggerclip:

4. Aquemini | 53 punten | Nummer 1 van: niemand

Geen topposities maar wel mijn nummer 2 en ik dacht van nog heel wat anderen ook (shoutout naar my homeboi/hoodlum/naamgenoot JayM, en ook Niek had 'm netjes op twee, lekker hoog).

It's you and I, Aquemini. Hopelijk geniet herman van het album en van z'n OutKast-ontdekkingstocht, want deze GH is al bij al toch maar mooi aan hem opgedragen

3. Ms. Jackson | 64 punten | Nummer 1 van: dynamo d

De grootste hit van de finale moet nog twee überkraekerts nog voor zich dulden, heerlijk. Sowieso opvallend maar voor mij persoonlijk toch wel niet geheel onverwacht dat allergrootste hits Hey Ya! en The Way You Move werden weggestemd. Leuke deuntjes hoor, maar toch wel wat flauw vergeleken met hun imposante 90s output. Ik begrijp het wel ergens... Door naar de top twee!

2. Rosa Parks | 79 punten | Nummer 1 van: ArthurDZ

Shoutout naar mah homeboi Tuurio, ouwe connoisseur van me. Bedankt om te stemmen G, appreciate it! *fistbump*

Ja, wat moet je hierover nog zeggen? De joint der joints, de classic der classics, de kraekert der kraekerts! Edoch, edoch, moet hij da ultieme bang0r voor zich laten hier. Had ik absoluut niet verwacht, hartverwarmend is dat. Had deze absoluut als de winnaar ingeschat voor deze editie.

EN DE ULTIEME OUTKAST JOINT IS GEWORDEN (met een megaverschil van maar liefst 13(!) punten):

1. ATLiens | 92 punten | Nummer 1 van: mezelf, pureshores en JayM

Glitch called it, maar dit had ik echt niet verwacht, dope dope dopeeeee x100!!!!

Wat kan ik nog zeggen? Die beat, die beaaat!!!

Dan wil ik graag nog alle stemmers bedanken. Ik excuseer me voor deze gehaaste, afgeraffelde editie maar kwam net niet zo goed uit omdat ik vrij druk ben deze maand, in de weekends vooral toch. Maar ik wilde wel deze vrije week opvullen met de dopeste hiphopgroep op aarde. Wu wie?

Dan is het nu de beurt aan ...

niemand, zie ik? Weeral niet? Laaaameeee hoor. Onstrakke plasser.

Jezelf ook vooraan zetten...altijd goed

Poeha schreef:
Jezelf ook vooraan zetten...altijd goed

Ik schijt op de etiquette, jwz. Heb skijt man.

Intekenlijst. Informatie over het spel en over voorgaande edities: (links graag mee kopiëren)
Greatest Hits of - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Lijst van Greatest Hits of...-edities - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Let op: één inschrijving per persoon (uitgezonderd de GH-finale).

15 sep - ?
22 sep - EvilDrSmith (Wim T. Schippers / Jacques Plafond)
29 sep - Bonk (Fish)
06 okt - Hedser (My Morning Jacket)
13 okt -
20 okt - ArthurDZ (Joni Mitchell)
27 okt - Gretz (Even Tot Hier/De Kwis)
03 nov - jordidj1 (Apollo Brown)
10 nov -
17 nov - Outlaw104 (The Church)
24 nov - herman (The Breeders/Kim & Kelley Deal)
01 dec - Casartelli (Jethro Tull)

Misschien dat motel matches nog een idee had voor komende week?

Is er ergens een handige lijst met alle artiesten die al ooit geweest zijn?

Mr. Mainstream hier; mijn top 7 in de top 10 en mijn top 4 in de top 5...

Sjon bedankt!

Arno schreef:
Is er ergens een handige lijst met alle artiesten die al ooit geweest zijn?

Ik heb mijn lijst even aangepast en de linkjes die er ooit bijstonden weer toegevoegd. Het is niet helemaal actueel, maar het geeft een goed overzicht.

Toch bedankt Johnny Marr, ik heb er een fijne playlist aan overgehouden voor mijn vrijdagmiddag.

Thanks Johnny Marr, voor de organisatie en het inzicht dat Outkast meer goede muziek gemaakt heeft dan ik me bewust van was.

Lekkere lijst, terechte #1. Cooler than a polar bear's toenail.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:07 uur

geplaatst: vandaag om 11:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.