MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!

zoeken in:
Poek schreef:
Wat zou Jaques Plafond er eigenlijk van vinden?

Ronflonflon met Jacques Plafond. Waar blijft de tijd. De tijd dat ik nog wel naar de radio luisterde.

Wilhelmina Kuttje met dubbel t. Benieuwd wat deze ronde gaat brengen dan.

Poek schreef:
En voor wie de originelen wil horen, hier nogmaals de playlist: https://open.spotify.com/playlist/53kNnsxoBd7189Voaau8Er?si=b0d1f223779d4a26

Wat zou Jaques Plafond er eigenlijk van vinden? Misschien komen we het komende week te weten dankzij EvilDrSmith!

Dank voor deze ingelaste editie. Calvin Harris is toch wel een van de leukere popartiesten van de afgelopen 15 jaar. En die winnaar had ik ook niet aan zien komen, al is het wel een heel leuk nummer (ik zou op Promises gewed hebben).

Leuke editie Dimitri. Had eigenlijk best een solo-editie kunnen zijn voor Calvin. Top 3 is erg fijn met een leuke winnaar.

Dank je Poek! Leuke combi Calvin en Guetta. Het is een fijne lijst geworden met een toffe en verrassende nummer 1.

Dank Poek! Leuk weekje weer!

Thx Poek helemaal akkoord met de top 2

Jacques is met Wim even het Plafond aan het schilderen, dus we schipperen even met de start van hun grootste hits naar begin van de avond.
Als een mod alvast de naam kan veranderen in "Grootste Hits van Wim T. Schippers en Jacques Plafonds Ronflonflon", dan ben ik joe zeer erkentelijk.

dank nog Poek voor het popdance weekje.

en herman geweldig gedaan bij 2voor12, alleen schreeuwde ik al Pijlstaartrog en grappig om nu een gezicht erbij te hebben. Mika was dan wel een weggever uiteraard voor een Mumu-er

Intekenlijst. Informatie over het spel en over voorgaande edities: (links graag mee kopiëren)
Greatest Hits of - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Lijst van Greatest Hits of...-edities - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Let op: één inschrijving per persoon (uitgezonderd de GH-finale).

22 sep - EvilDrSmith (Wim T. Schippers / Jacques Plafond)
29 sep - Bonk (Fish)
06 okt - Hedser (My Morning Jacket)
13 okt -
20 okt - ArthurDZ (Joni Mitchell)
27 okt - Gretz (Even Tot Hier/De Kwis)
03 nov - jordidj1 (Apollo Brown)
10 nov -motel matches (Tarantino)
17 nov - Outlaw104 (The Church)
24 nov - herman (The Breeders/Kim & Kelley Deal)
01 dec - Casartelli (Jethro Tull)

Een GROOTSTE HITS avec Wim T. Schippers? https://images.nrc.nl/A1jdSjfdUW5Vko_y031xMe3vQgM=/1280x/filters:no_upscale()/s3/tark/images/NH/200911/07/1186011.jpg

POLLENS!
Waar heb dat nou voor nodig?

Welnu, omdat Wim de grappigste, ontregelendste, absurdistische, verrassendste Nederlander is van de 20e eeuw.
MACHTIG INTERESSANT!
Als het ware.

Naast programmamaker, acteur, stemacteur, schrijver, presentator en beeldend kunstenaar is hij ook nog eens componist, tekstschrijver en zanger.
Zijn complete oeuvre als tv-programmamaker is in 2009 op de dvd-box 'Compleet' verschenen.
Daarbij is er in 1997 bij de overzichtstentoonstelling in het Centraal Museum Utrecht een prachtig overzichtsboek verschenen van zijn werk als kunstenaar (én programmamaker).
Ook van zijn liedjes zijn er diverse verzamel lp's en cd's verschenen.
Ik ben benieuwd of Wim anno 2023 nog steeds de lachers en sympathisanten op zijn hand krijgt op basis van zijn liedjes, of dat hij toch vooral wordt herinnerd als de man achter de pindakaasvloer, de kunstdrol, de banaan in zijn oor en (mede)verantwoordelijke voor de eerste blote borsten op de Nederlandse televisie en honden op het toneel.

Ik heb een TOP 20 samengesteld waar Wim mee verbonden is: als tekstschrijver, componist en/of als zanger.

Barend Servet – Pollens, Wat Een Heisa
Bert & Ernie - Ik Ben Een Kerstbal
Elsje de Wit & De Gleufjes – Wat Een Lul
Gerrit Dekzeil – Ik Ben Gerrit
Gerrit Dekzeil – Geld, Drank En Lekkere Wijven
Graaf Tel - Acht Heerlijke Tonen
Harko Wind met Pee Wee & The Specials – Hangend aan de telefoon (Blondie - Hanging on the telephone)
Harko Wind met Pee Wee & The Specials – Ik Ben Gemaakt Om Van Jou Te Houden (Kiss - I Was Made For Lovin' You)
Ir. Evert v.d Pik - Geen Bier Maar Karnemelk
Jan Vos – Ik Ben Jan Vos
Jacques Plafond – Klootzak
Jacques Plafond – Op Zoek Naar Yolanda
Jacques Plafond and his Plafonnières - Pebbles on the Beach
Jacques Plafond and his Plafonnières - From Hell to Breakfast
Jacques Plafond / Jan Vos / Wilhelmina Kuttje Jr. – Hersenschimmen Rimbim
Kermit de Kikker - Het Valt Niet Mee Om Groen Te Zijn
Sjef van Oekel – Gehaakte Beddesprei
Sjef van Oekel – Zuurkool Met Vette Jus
Wilhelmina Kuttje Jr.– Herfst
Wim T. Schippers - Frits Bom

Liefhebbers mogen hun eigen Wim T. Schippers-gerelateerde deuntjes, moppies en wijsjes inzenden. Maar ook liedjes mogen!
Liefst maar liefst tien muzikale episteltjes, maar als je niet verder komt dan één, dan verhoogt ook dat de feestvreugde. De tien nummers die de komende dagen door de stemmers het meest genoemd worden gaan door naar de volgende ronde.
DODELIJKE LIJN: MAANDAGAVOND 21.00 UUR

ER IS GEEN SPOTIFYLIJST! Wim is zo goed als niet te vinden op die afspeelapplicatie.
Op deze site is echter alles, maar dan ook werkelijk álles van Ronflonflon terug te vinden én te luisteren: Ronflonflon - VPRO

Wil panjoe, Casartelli, cosmic kid of DjFrankie de naam nog even veranderen in "Grootste Hits van Wim T. Schippers en Jacques Plafonds Ronflonflon", dan ben ik joe nog steeds erkentelijk.
https://media.s-bol.com/53451DVGXQyX/WLLYl8o/1200x1200.jpg

Casartelli (moderator)
EvilDrSmith schreef:
Wil panjoe, Casartelli, cosmic kid of DjFrankie de naam nog even veranderen in "Grootste Hits van Wim T. Schippers en Jacques Plafonds Ronflonflon", dan ben ik joe nog steeds erkentelijk.
(afbeelding)
Neem een vloer pindakaas en geniet ervan!

Ik heb, met uw welnemen, de vertaling naar het Nederlands van Greatest Hits wel achterwege gelaten. Wellicht projecteer ik nu mijn eigen gevoelens te veel op de rest van het MusicMeterpubliek, maar ik zou maar in de war raken als die "Greatest Hits of #6:" ineens uit de updates is.

DjFrankie (moderator)
Bert & Ernie - Kermit Is Z'n Hoedje Kwijt
Etna Vesuvia - Muren van Verlangen
Harko Wind met Pee Wee & The Specials - Weet je moeder dat
Harko Wind met Pee Wee & The Specials - Het Is Zo Vreemd
Harko Wind met Pee Wee & The Specials - Ik hou niet van maandag
Harko Wind met Pee Wee & The Specials - Ik zal nooit handig zijn
Ingrid Gortebroek – Verliefd (deze single destijds nog besteld die moest ik toen hebben).
Jacques Plafond, Jan Vos en Wilhelmina Kuttje Jr. - Geen Touw
Jacques Plafond, Jan Vos en Wilhelmina Kuttje Jr. - Schaterlachend Langs Ravijnen
Sjef van Oekel - Juliana onze vorstin

Barend Servet - Hoe Kan Dat Nou
Bert & Ernie - Ik Zie Duiven Vliegen
Boy Bensdorp - Soep van de Dag
Fred Haché & Barend Servet - Pima Deluxe
Gerrit Dekzeil - Ik Wou dat het Weer Donker Was
Ingrid Gortebroek – Verliefd
Jacques Plafond, Jan Vos en Wilhelmina Kuttje Jr. - Schaterlachend Langs Ravijnen
Sjef van Oekel - Juliana onze vorstin
Sjef van Oekel - Oei, Oei, Dat Was Lekker!
Sjef van Oekel - Wat kan Mij Nu Nog Gebeuren

Wow is hier animo voor? Bedoel ik allesbehalve lullig hoor maar t lijkt me een totale niche

Scorpion_21 schreef:
Wow is hier animo voor? Bedoel ik allesbehalve lullig hoor maar t lijkt me een totale niche
Maar dat heeft joe dan ook volkomen juist! Het is de ultieme lulligheid, enkel begrepen door eensgezinde snoeshanen en lachende scheerkwasten. Nu al twee deelnemers méér dan ik had durven voorzien, hoezee! Doe vreugdevol mee met deze gekte voor een breedbekkikkerbrede smaak op joe gelaat.

Mijn Top 10:
Bert & Ernie, Kermit en Grover - Alfabetmars
Bert & Ernie - Wat Een Verrassing
Graaf Tel - Nergens een Lichtje
Harko Wind met Pee Wee & The Specials - Weet Je Moeder Dat (Abba - Does Your Mother Know)
Jaap Knasterhuis – Beslagen Ramen
Jacques Plafond – Koldera Kotochi
Jacques Plafond - Wat Zal Ik Doen
Jacqueline van Benthem / Jan Vos / Wilhelmina Kuttje jr. / Jacques Plafond - Drollekop
Volkert Spitsbergen - De Potloodventer

EvilDrSmith schreef:
(quote)
Maar dat heeft joe dan ook volkomen juist! Het is de ultieme lulligheid, enkel begrepen door eensgezinde snoeshanen en lachende scheerkwasten. Nu al twee deelnemers méér dan ik had durven voorzien, hoezee! Doe vreugdevol mee met deze gekte voor een breedbekkikkerbrede smaak op joe gelaat.

Mijn Top 10:
Bert & Ernie, Kermit en Grover - Alfabetmars
Bert & Ernie - Wat Een Verrassing
Graaf Tel - Nergens een Lichtje
Harko Wind met Pee Wee & The Specials - Weet Je Moeder Dat (Abba - Does Your Mother Know)
Jaap Knasterhuis – Beslagen Ramen
Jacques Plafond – Koldera Kotochi
Jacques Plafond - Wat Zal Ik Doen
Jacqueline van Benthem / Jan Vos / Wilhelmina Kuttje jr. / Jacques Plafond - Drollekop
Volkert Spitsbergen - De Potloodventer
Ik ken helaas echt tr weinig. Ik ben een kerstbal en dat is t! Maar die mag zeker winnen

Wellicht vinden de volgende liefhebbers, bewonderaars, volgers, hondstrouwe fans en trouwe devoten van de vage en rake strapatsen van Wim T. Schippers het ook leuk om met dit spelletje van de Grootste Hits mee te doen?
Kom joe er maar in Jan Wessels, bikkel2, caravelle, Hawee, echoes, Thunderball, hogweed, wilbur, musician, judgepaddy
https://media.licdn.com/dms/image/C4E03AQH-xNFCqJR9yg/profile-displayphoto-shrink_800_800/0/1517524880426?e=2147483647&v=beta&t=dbOFNlq4dtyb0ks0BK2aJlI7MoGlSOMOJW0yj3-Qbuo

EvilDrSmith schreef:
Wellicht vinden de volgende liefhebbers, bewonderaars, volgers, hondstrouwe fans en trouwe devoten van de vage en rake strapatsen van Wim T. Schippers het ook leuk om met dit spelletje van de Grootste Hits mee te doen?
Kom joe er maar in Jan Wessels, bikkel2, caravelle, Hawee, echoes, Thunderball, hogweed, wilbur, musician, judgepaddy
(afbeelding)

Óf dat ik dat leuk vind!

Bert & Ernie - Daarvoor Ben Jij Mijn Vriend
Ernie - Troeteleendje
Gerrit Dekzeil - Oh Wat Ben Ik Toch Begonnen
Harko Wind met Pee Wee & The Specials - Ik Wil Dat Je Mij Wilt
Harko Wind met Pee Wee & The Specials - Rinkel Mijn Bel
Harko Wind met Pee Wee & The Specials - Weet Je Moeder Dat
Jaap Knasterhuis - Beslagen Ramen
Luv’ - U.O.Me (Theme from Waldolala)
Sjef van Oekel - Zeg Het Maar

Bert en Ernie - Kneuterdijkse Rimram
Bert en Ernie -Maak er Wat Van!
Bert en Ernie - Panne Panne Pech
Bert en Ernie - Valse Wals
Oom Rudolf - Eens Was Ik Niet Alleen

Ah, tenks. Soep Van De Dag ook zie ik.
Nee hoor, die had wendyvortex genomineerd, dus je mag als je wilt aan de gang blijven om weer te veranderen.
Het gaat erom dat je tien nummers kiest die niet in de startlijst staan (de 20 nummers), dus het hoeven zeker geen unieke nummers te zijn. Want de tien nummers die de komende dagen door de stemmers het meest genoemd worden gaan door naar de volgende ronde (na maandagavond 21.00 uur).

EvilDrSmith schreef:
(quote)
Nee hoor, die had wendyvortex genomineerd, dus je mag als je wilt aan de gang blijven om weer te veranderen.
Het gaat erom dat je tien nummers kiest die niet in de startlijst staan (de 20 nummers), dus het hoeven zeker geen unieke nummers te zijn. Want de tien nummers die de komende dagen door de stemmers het meest genoemd worden gaan door naar de volgende ronde (na maandagavond 21.00 uur).

Ah ok Dan moet die zeker terugkomen!
Dank joe.
Nog een keer dan. Plus nog een video die ik net heb gemaakt van Radio Filharmonisch Orkest - Eufonie Venedig want dat meesterwerk is nergens te vinden online.

Bert en Ernie - La la la
Radio Filharmonisch Orkest - Eufonie Venedig

Barend Servet - Waar Moet Dat Heen
Jaques Plafond - We Zijn Weer Thuis
Dolf Brouwers - Oh, Wat Is Het Toch Fijn Om Gelukkig Te Zijn
Dolf Brouwers - People (Mensen)
Anneke Rol - Een Tulp Al in een Vaasje
Gerrit Dekzeil - Wat Is het Leven Zonder Liefde
Wilhelmina Kuttje jr. - Vaarwater

judgepaddy schreef:
Plus nog een video die ik net heb gemaakt van Radio Filharmonisch Orkest - Eufonie Venedig want dat meesterwerk is nergens te vinden online.
Joe eerste like voor de upload heb joe inmiddels binnen!

pureshores schreef:
dank nog Poek voor het popdance weekje.

en herman geweldig gedaan bij 2voor12, alleen schreeuwde ik al Pijlstaartrog en grappig om nu een gezicht erbij te hebben. Mika was dan wel een weggever uiteraard voor een Mumu-er

Haha, ja Mika was een inkoppertje. Wij wisten allebei pijlstaartrog wel, alleen dachten we dat dat een orde was en geen familie... Ach ja, volgende week vrijdag mogen we weer

herman schreef:
(quote)

Haha, ja Mika was een inkoppertje. Wij wisten allebei pijlstaartrog wel, alleen dachten we dat dat een orde was en geen familie... Ach ja, volgende week vrijdag mogen we weer

O, dat was jij, wat leuk! Samen een escalopje gegeten om de overwinning te vieren, zeker?

Fathead schreef:
(quote)

O, dat was jij, wat leuk! Samen een escalopje gegeten om de overwinning te vieren, zeker?

Nee, maar we zijn wel bij iemand uitgenodigd daar een escalopje te komen eten.

Nog een klein uurtje om je tien Schipperiaanse favorieten van het Plafond te schrapen.

DE TWEEDE RONDE: DE ELIMINEERRONDE
Welke Wims moeten weg?https://i.ytimg.com/vi/Ubua1zxhoYA/maxresdefault.jpg
Met zijn zessen hebben we bepaald welke nummers er doorgaan naar de volgende ronde.
Dat betekende dat elk nummer dat meer dan een keer werd genoemd automatisch is geselecteerd.
Dat waren er echter nog niet genoeg, want van de 55 nominaties waren er maar liefst 38 (!) uniek. Het moge duidelijk zijn: Wims liedjes hebben pieken noch dalen. Of zijn het juist louter pieken? Ja, natuurlijk!

De acht nummers zijn:
Harko Wind met Pee Wee & The Specials - Weet Je Moeder Dat (Abba - Does Your Mother Know) (3x)
Barend Servet - Hoe Kan Dat Nou (2x)
Boy Bensdorp - Soep van de Dag (2x)
Ingrid Gortebroek – Verliefd (2x)
Jaap Knasterhuis - Beslagen Ramen (2x)
Jacques Plafond, Jan Vos en Wilhelmina Kuttje Jr. - Geen Touw (2x)
Jacques Plafond, Jan Vos en Wilhelmina Kuttje Jr. - Schaterlachend Langs Ravijnen (2x)
Sjef van Oekel - Juliana Onze Vorstin (2x)

Uit de overige 38 nummers heb ik zelf twee nummers gekozen om de lijst van 30 nummers te completeren.
Ho ho ho, opperstalmeester Smith, dat gaat zomaar niet!
Jaja, toch wel. Zoals joe ziet: ik doe het gewoon.
Wel met enige onderbouwing.

Zo is er liefst elf keer een nummer van (Bert &) Ernie genomineerd, maar dat waren elf verschillende nummers. Dus het is wat scheef om ons vrolijk duo te negeren. Ik heb gekozen voor 'Maak Er Wat Van!'. Ten eerste omdat dit een keuze was van Fathead die alleen maar Bert & Ernie's nomineerde. Ten tweede omdat het mijn laatste afvaller was in mijn eigen Top 10.

De andere keuze is gevallen op 'Radio Filharmonisch Orkest - Eufonie Venedig', als dank voor de upload van judgepaddy, omdat zijn nominaties anders bijna allemaal zouden zijn gesneuveld en omdat het een wat afwijkend nummer is t.o.v. de rest. Al zie ik trouwens wel dat het nummer wel degelijk op TouTube te vinden is (twee keer zelfs) en dat judgepaddy de upload op een verborgen kanaal heeft staan. Bewust?

Daarmee wordt dit de lijst van 30:

Barend Servet – Pollens, Wat Een Heisa
Bert & Ernie - Ik Ben Een Kerstbal
Bert & Ernie - Maak Er Wat Van!
Gerrit Dekzeil – Ik Ben Gerrit
Gerrit Dekzeil – Geld, Drank En Lekkere Wijven
Harko Wind met Pee Wee & The Specials – Hangend aan de telefoon (Blondie - Hanging on the telephone)
Harko Wind met Pee Wee & The Specials – Ik Ben Gemaakt Om Van Jou Te Houden (Kiss - I Was Made For Lovin' You)
Ingrid Gortebroek – Verliefd
Ir. Evert v.d Pik - Geen Bier Maar Karnemelk
Jan Vos – Ik Ben Jan Vos
Jacques Plafond – Klootzak
Jacques Plafond – Op Zoek Naar Yolanda
Jacques Plafond and his Plafonnières - Pebbles on the Beach
Jacques Plafond, Jan Vos en Wilhelmina Kuttje Jr. – Hersenschimmen Rimbim
Kermit de Kikker - Het Valt Niet Mee Om Groen Te Zijn
Sjef van Oekel – Gehaakte Beddesprei
Sjef van Oekel - Juliana Onze Vorstin
Sjef van Oekel – Zuurkool Met Vette Jus
Wilhelmina Kuttje Jr.– Herfst

Huiswerk: Kies Wims tien minst gekke, minst ongewone, minst leuke liedjes en plaats deze hieronder. De tien meest genoemde liedjes vallen af voor de finale.
DODELIJKE LIJN = WOENSDAGAVOND 2100 UUR

EvilDrSmith schreef:
(quote)

De andere keuze is gevallen op 'Radio Filharmonisch Orkest - Eufonie Venedig', als dank voor de upload van judgepaddy, omdat zijn nominaties anders bijna allemaal zouden zijn gesneuveld en omdat het een wat afwijkend nummer is t.o.v. de rest. Al zie ik trouwens wel dat het nummer wel degelijk op TouTube te vinden is (twee keer zelfs) en dat judgepaddy de upload op een verborgen kanaal heeft staan. Bewust?

[/quote]
Pollens! Nu zie ik het ook als joe Radio Filharmonisch Orkest weglaat bij de zoekopdracht.
Pardon reeds!
Ik post alles verborgen omdat ik in het verleden nog wel eens gezeur heb gekregen met royalty's en zulks.
Op die manier.
Leuke lijst overigens!

DjFrankie (moderator)
Bert & Ernie - Maak Er Wat Van!
Sjef van Oekel - Juliana Onze Vorstin

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:18 uur

geplaatst: vandaag om 22:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.