MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!

zoeken in:
Fifties Child
Hard Hearted Woman
Life Is for Living
Love On The Line
Negative Earth
Rock 'N' Roll Lady
Rock 'N' Roll Star
Spirit on the Water
The Great 1974 Mining Disaster
Waiting for the Right Time

Mssr Renard
50tracks,

Ze hebben ook een Rock 'n' Roll Woman gemaakt. Het is toch wat.
Leuk dat je meedoet!

Wil graag toevoeging en heb vragen
Medinene man studio uitvoering van 4 minuten of de geweldige live uitvoering van meer dan 10
minuten.
Mijn toevoeging
Galadriel
Suicide
The song
Ring of changes
When i played john lennons guitar
Mayday
He said love
Nova leditoptera
The song
Ring of change

Zal wel te laat zijn, dit gaat zo snel dat je 24 uur online moet zijn.
Nou heb ook een leven.

Mssr Renard
Gert P, de album-versie. Bij dig spel gaat het eigenlijk altijd om de alnumversies.

Je noemt wel twee keer The Song. Bedoel Song For Dying of The Song They Love To Sing? Je mag dan ook nog een ander kiezen.

Er is geen deadline van 24 uur. De deadline is dinsdagochtend.

Alone in the Night
Echoes and Shadows
He Said Love
How Do You Feel Now?
Kiev
Looking from the Outside
One Night
Ring of Changes
Stand Up
Waiting for the Right Time

The song they love to sing

Dan vervalt medicine man want live uitvoering is tig x beter.
Voor medicine man doe ik dan play to the world.
Galadriel heb ik ook in 3 uitvoteringen.
Gaat live vanaf maar een orchestral en non orchestral en die laatste heeft mijn voorkeur maar laat hem staan.
Had het allemaal op kladje staan en strepen daar jezelf ook al wat had genoemd

[quote]Gert P schreef:
The song they love to sing

Dan vervalt medicine man want live uitvoering is tig x beter.
Voor medicine man doe ik dan

play to the world.

En kiev

Galadriel heb ik ook in 3 uitvoeringen.
Gaat live vanaf maar een orchestral en non orchestral en die laatste heeft mijn voorkeur maar laat hem staan.
Had het allemaal op kladje staan en strepen daar jezelf ook al wat had genoemd.
Ik heb trouwens ook veel bjh platen

Mssr Renard
Gert P, ik ben het met je eens dat veel liveuitvoeringen erg gaaf zijn. Misschien een andere keer de livesongs. Ik noteer je nieuwe nominaties. Bedankt.

Al bijna een dag geen lijstjes. Ik denkd dat ik zo zoetjes aan de balans ga opmaken.
Ik ben wel benieuwd. En dan kunnen we wat mij betreft morgenochtend met de eliminatieronde beginnen. Dan hebben we aan het eind van de week meer tijd voor het insturen van de uiteindelijke toptiennen.

Geen idee of die lijstjes nog gaan komen, maar het is wel een beetje gek om een deadline te stellen en die dan te vervroegen.

Mssr Renard
Ik was ongerust dat we het anders niet gaan halen.

Gebruikelijk is om deadlines te hebben op maandag-, woensdag- en vrijdagavond. De laatste deadline (met aansluitende presentatie) is ook wel eens op zaterdag, in zo'n geval is het netjes dat in overleg te doen met de volgende persoon die aan de beurt is. Afwijken daarvan kan en mag op zich, maar over het algemeen blijkt twee dagen voor een ronde wel voldoende.

Ik ken zelf overigens waarschijnlijk alleen Titles, vind die wel briljant gedaan. Te weinig om te stemmen maar zal de presentatie van de finale wel volgen.

Ben ook wel benieuwd wanneer volgende ronde begint. Ben nu wat vaker hier maar normaal ben ik hier niet zo vaak

Mssr Renard
Maandagavond is de eerste deadline, dan kom ik in de loop van de dinsdagochtend met de eerste uitslag.

Dan kiezen we tien nummers die niet door hoeven. Die deadline zetten we danop woensdagavond. Die uitslag deel ik donderdagochtend.

Dan kiezen we de uiteindelijke top10, met een deadline van vrijdagavond 20;00. En dan prestenteer ik de uitslag. Liever niet later want ik ben een vroege slaper.

Mssr Renard
Om de tijd te doden, hier Barclay James Harvest die 'Titles' playbackt voor het programma Top Pop, met een vreselijke set-decoratie. John Lees lijkt wel een beetje een blije hippie hier.

Mssr Renard
https://bjharvest.co.uk/gallery/1971%20to%201974/slides/1971tham2.jpg

Bedankt voor alle lijstjes. Het doet mij goed dat er zoveel mensen meedoen. Toch een geliefde band blijkbaar.
Alle lijstjes heb ik samengevoegd en er waren liedjes die wel 3 en 4 keer genoemd waren. Het gaat om de volgende liedjes: The Great 1974 Mining Disaster, Waiting for the Right Time, Ring of Changes, May Day, Negative Earth, Galadriel en The World Goes On.

Dat betekent dat met name Octoberon, Everyone is Everybody Else, Once Again en Ring of Changes favoriet zijn. En als quizmaster kan ik daar ver in mee. Ik heb de songs in de startlijst opgenomen en gemarkeert met een asterix (*). De lijst is daarmee 32 songs groot geworden.
Ik heb bij elke song een youtube-link gezet, waardoor je deze kunt luisteren. Er is ook een Spotify-playlist aangemaakt:
https://open.spotify.com/playlist/7wB0bGsmbY11L07gS9oAw1?si=28a2d719f4c34ccb

Vanaf dinsdag-ochtend (niemand zit sowieso 's-avonds op Musicmeter) volgt ronde twee.
In ronde 2 kiest elke deelnemer 10 songs waarvan hij of zij vindt dat deze niet door hoeven (eliminatie-ronde).
De deadline hiervoor is woensdagavond.

Brother Thrush
Early Morning
Dark Now My Sky
Taking Some Time On
She Said
Mocking Bird
Galadriel *
Medicine Man
The Poet / After The Day
Summer Soldier
For No One
Child of the Universe
The Great 1974 Mining Disaster *
Negative Earth *
Titles
In My Life
Ra
May Day *
The World Goes On *
Poor Man's Moody Blues
Hymn
In Search of England
Play to the World
In Memory of the Martyrs
Paraiso Dos Cavalos (Paradise of the Horses)
Ring of Changes *
Waiting for the Right Time *
I've Got a Feeling
Guitar Blues
If Love is King
Once More
River of Dreams

Ik heb de Spotifylijst inmiddels ook weer geupdate met de nominaties die het hebben gehaald.

Op Spotify staat trouwens niet de gecombineerde The Poet & After the Day (Studio Version) en van River of Dreams alleen een acoustische live versie. Hiervoor dus beter om youtube te beluisteren.

Ik wilde eigenlijk geen enkel nummer wegstrepen maar ja ....

Brother Thrush
Early Morning
Taking Some Time On
She Said
The Poet / After The Day
For No One
The Great 1974 Mining Disaster *
Negative Earth *
Ra
May Day *

Mssr Renard
Ja, ik blijf het ook een lastige ronde vinden.

Brother Thrush
Play to the World
Titles
Poor Man's Moody Blues
Ring of Changes *
I've Got a Feeling
Once More
River of Dreams
In My Life
Dark Now My Sky

Moeilijk, niet makkelijk 10 nummers

early mornng
ive got a feeling
once more
river of dreams
in my life
guitar blues
brother trush
taking some time on
the poet/after the day
dark now my sky

Brother Thrush
Dark Now My Sky
Early Morning
I've Got a Feeling
May Day *
Negative Earth *
Taking Some Time On
Ra
Ring of Changes *
She Said

Brother Thrush
Play to the World
Titles
Ring of Changes *
I've Got a Feeling
Once More
River of Dreams
Taking Some time on
Guitar blues
Waiting for the right time

Mssr Renard
Terwijl we wachten op de laatste lijstjes, hier weer een promo video. Ditmaal van Rock 'n Roll Star van het album Octoberon. Wederom playback:

Mssr Renard
vigil en motel matches, leveren jullie vandaag nog een lijstje in?
Het gaat om een lijstje van 10 nummers waarvan je níet wilt dat ze de eindronde halen.

Ik ken deze band niet echt, behalve het prachtige Beatles eerbetoon Titles (die voor veel goede herinneringen zorgt) en het eveneens erg mooie Mockingbird, maar toevallig afgelopen week 2 albums gedraaid (Time Honoured Ghosts en Once Again) en dat beviel best. Ik lees hier dus mee en ga zeker de uiteindelijk 20 overgebleven songs beluisteren (om mee te beginnen).

Overigens ken ik volgens mij een andere versie van Mockingbird dan die op het album Once Again staat en het is geen live versie voor zover ik me kan herinneren. Mssr Renard weet jij toevallig of er een andere versie is of misschien een cover die bekend is?

Mssr Renard
echoes schreef:
Ik ken deze band niet echt, behalve het prachtige Beatles eerbetoon Titles (die voor veel goede herinneringen zorgt) en het eveneens erg mooie Mockingbird, maar toevallig afgelopen week 2 albums gedraaid (Time Honoured Ghosts en Once Again) en dat beviel best. Ik lees hier dus mee en ga zeker de uiteindelijk 20 overgebleven songs beluisteren (om mee te beginnen).

Overigens ken ik volgens mij een andere versie van Mockingbird dan die op het album Once Again staat en het is geen live versie voor zover ik me kan herinneren. Mssr Renard weet jij toevallig of er een andere versie is of misschien een cover die bekend is?

De frontman van The Enid (Robert John Godfrey) claimt dat hij heeft meegeschreven aan Mocking Bird. Hij heeft het orkestrale arrangement voor het nummer geschreven en zo staat dat volgens mij ook op de hoes. Maar hij heeft niet aan het nummer zelf meegschreven. Hier is veel ruzie om ontstaan, en Godfrey en Barclay James Harvest hadden hier zelfs jarenlang een rechtzaak om. Uiteindelijk werd beslist in het voordeel van Barclay James Harvest.

Maar The Enid speelt wel zelf het nummer, en ik moet zeggen dat het nog best aardig klinkt. Maar het is (hoe je ook bekijkt) een cover, want John Lees is de schrijver (hij schreef het in 1968) en BJH is de eigenaar van het nummer.

Uiteindelijk heeft John Lees samen met Woolly het nummer opnieuw gearrangeerd voor de John Lees' Barclay James Harvest-set. Deze versie staat op Barclay James Harvest featuring John Lees' studioalbum Nexus.

Hier een live-versie uit 2006 (met John Lees en Woolly Wolstenholme), met JJ Lees (zoon van John) op de cornet. Een soort defitieve versie (zo zie ik het):

Er zijn door de jaren heen wel verschillende live-arrangementen van de song geweest, maar echt heel verschillen ze niet. Het heeft altijd als begin een ballad en een stevig middenstuk en dan weer terug naar de ballad.

Om het af te maken, een vreselijke cover met een zangeres die niet goed kan timen:

Mssr Renard schreef:
vigil en motel matches, leveren jullie vandaag nog een lijstje in?
Het gaat om een lijstje van 10 nummers waarvan je níet wilt dat ze de eindronde halen.

Bedankt voor de tag maar ik vrees dat ik t niet ga redden om de lijst even door te nemen. Zo op het 1ste gezicht ken ik niet alles.

Mssr Renard
vigil schreef:
(quote)

Bedankt voor de tag maar ik vrees dat ik t niet ga redden om de lijst even door te nemen. Zo op het 1ste gezicht ken ik niet alles.

Maakt niet uit. Dan zien we je graag terug bij de laatste ronde, want dan mag je je tien favoriete songs kiezen.

Play to the World
Ring of Changes *
I've Got a Feeling
Once More
River of Dreams
Taking Some time on
Guitar blues
Waiting for the right time
Paraiso Dos Cavalos (Paradise of the Horses)
The poet/after the day

Mssr Renard
We wachten nog 2 uurtjes. Wie weet doet er plotsklaps nog iemand mee.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:39 uur

geplaatst: vandaag om 05:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.