Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
0
geplaatst: 20 december 2023, 17:54 uur
Er zijn meerdere versies van mockingbird van bjh. Vaak orchestral en non orchestraal en er zijn live nummers Kijk eens bijvoorbeeld bij nummers once again
0
Mssr Renard
geplaatst: 20 december 2023, 20:12 uur
Nu moet ik het gaan uitrekenen. Morgenochtend start dan de laatste ronde.
0
geplaatst: 20 december 2023, 20:26 uur
Mssr Renard schreef:
Zoveel is er toch niet uit te rekenen?

0
Mssr Renard
geplaatst: 20 december 2023, 21:12 uur
Deze 11 nummers werd het meest genoemd (tussen de 5 en de 3 keer) en zullen daarom afvallen:
Brother Thrush
I've Got a Feeling
Taking Some Time On
Once More
Ring of Changes *
Dark Now My Sky
Early Morning
Guitar blues
Play to the World
River of Dreams
The Poet / After The Day
Waarbij ik met pijn in mijn hart moet stellen dat het mooiste wat Barclay James Harvest in mijn oren ooit heeft gemaakt (The Poet / After The Day) afvalt. Maar het is wat het is. Zo gaan deze spellen nu éénmaal.
Brother Thrush
I've Got a Feeling
Taking Some Time On
Once More
Ring of Changes *
Dark Now My Sky
Early Morning
Guitar blues
Play to the World
River of Dreams
The Poet / After The Day
Waarbij ik met pijn in mijn hart moet stellen dat het mooiste wat Barclay James Harvest in mijn oren ooit heeft gemaakt (The Poet / After The Day) afvalt. Maar het is wat het is. Zo gaan deze spellen nu éénmaal.
1
Mssr Renard
geplaatst: 20 december 2023, 21:27 uur
https://bjharvest.co.uk/gallery/1980%20to%201982/slides/1982-3.jpg
[Foto: BJH in de jaren '80. Nieuwe look, nieuwe sound. [bron]
Na het afvallen van 11 songs blijven er 21 songs over om een top-10 van samen te stellen.
Een ieder mag een top-10 samenstellen waarbij de puntentelling als volgt is:
Nummer 1 = 10 punten
Nummer 2 = 9 punten
etc. etc.
Het is ook leuk als een ieder, wanneer hij/zij dat het leuk vindt, een stukje te tikken bij elk nummer.
Aan het eind van deze ronde worden alle punten geteld en komt er een definitieve top 10.
Succes en veel plezier met luisteren. Er zijn nog heel veel erg fijne nummers over.
Dit is de lijst waaruit kan worden gekozen. Er is ook een spotify-playlist: https://open.spotify.com/playlist/7wB0bGsmbY11L07gS9oAw1?si=28a2d719f4c34ccb
Deadline: vrijdagavond 20:00
She Said
Mocking Bird
Galadriel *
Medicine Man
Summer Soldier
For No One
Child of the Universe
The Great 1974 Mining Disaster *
Negative Earth *
Titles
In My Life
Ra
May Day *
The World Goes On *
Poor Man's Moody Blues
Hymn
In Search of England
In Memory of the Martyrs
Paraiso Dos Cavalos (Paradise of the Horses)
Waiting for the Right Time *
If Love is King
[Foto: BJH in de jaren '80. Nieuwe look, nieuwe sound. [bron]
Na het afvallen van 11 songs blijven er 21 songs over om een top-10 van samen te stellen.
Een ieder mag een top-10 samenstellen waarbij de puntentelling als volgt is:
Nummer 1 = 10 punten
Nummer 2 = 9 punten
etc. etc.
Het is ook leuk als een ieder, wanneer hij/zij dat het leuk vindt, een stukje te tikken bij elk nummer.
Aan het eind van deze ronde worden alle punten geteld en komt er een definitieve top 10.
Succes en veel plezier met luisteren. Er zijn nog heel veel erg fijne nummers over.
Dit is de lijst waaruit kan worden gekozen. Er is ook een spotify-playlist: https://open.spotify.com/playlist/7wB0bGsmbY11L07gS9oAw1?si=28a2d719f4c34ccb
Deadline: vrijdagavond 20:00
She Said
Mocking Bird
Galadriel *
Medicine Man
Summer Soldier
For No One
Child of the Universe
The Great 1974 Mining Disaster *
Negative Earth *
Titles
In My Life
Ra
May Day *
The World Goes On *
Poor Man's Moody Blues
Hymn
In Search of England
In Memory of the Martyrs
Paraiso Dos Cavalos (Paradise of the Horses)
Waiting for the Right Time *
If Love is King
0
Mssr Renard
geplaatst: 20 december 2023, 21:46 uur
1. Summer Soldier
2. The Great 1974 Mining Disaster
3. She Said
4. For No One
5. Ra
6. Mocking Bird
7. The World Goes On
8. Negative Earth
9. Child of the Universe
10. Galadriel
Dit is mijn lijst. Ik schrijf aan het eind van het spel wat informatie en gedachten over de songs erbij. Dus ik heb het nu even makkelijk.
Er zijn zoveel liedjes die ik mis eigenlijk: Song with No Meaning, Vanessa Simmons, Believe In Me, Rock 'n' Roll Star, Someone There You Know, Jonathan, One Night. Maar daar is in een week gewoon niet genoeg tijd voor.
2. The Great 1974 Mining Disaster
3. She Said
4. For No One
5. Ra
6. Mocking Bird
7. The World Goes On
8. Negative Earth
9. Child of the Universe
10. Galadriel
Dit is mijn lijst. Ik schrijf aan het eind van het spel wat informatie en gedachten over de songs erbij. Dus ik heb het nu even makkelijk.
Er zijn zoveel liedjes die ik mis eigenlijk: Song with No Meaning, Vanessa Simmons, Believe In Me, Rock 'n' Roll Star, Someone There You Know, Jonathan, One Night. Maar daar is in een week gewoon niet genoeg tijd voor.
1
geplaatst: 20 december 2023, 22:43 uur
1
geplaatst: 20 december 2023, 22:45 uur
Mockingbird
Galadriel
She said
Hymn
Summer soldier
Titles
Paraiso dos cavalos
Mayday
Child of the universe
If love is king
Zal morgen kijken of ik tekst toe voeg
Galadriel
She said
Hymn
Summer soldier
Titles
Paraiso dos cavalos
Mayday
Child of the universe
If love is king
Zal morgen kijken of ik tekst toe voeg
1
geplaatst: 21 december 2023, 08:50 uur
Naar aanleiding van dit spel ben ik begonnen aan mijn 12 cd,s te beluisteren die ik van ze heb waarvan 1 in 5.1
1
geplaatst: 21 december 2023, 09:01 uur
1. Hymn
2. Mocking Bird
3. Summer Soldier
4. Child of the Universe
5. Galadriel *
6. The Great 1974 Mining Disaster *
7. Paraiso Dos Cavalos (Paradise of the Horses)
8. She Said
9. In Memory of the Martyrs
10. For No One
2. Mocking Bird
3. Summer Soldier
4. Child of the Universe
5. Galadriel *
6. The Great 1974 Mining Disaster *
7. Paraiso Dos Cavalos (Paradise of the Horses)
8. She Said
9. In Memory of the Martyrs
10. For No One
1
geplaatst: 21 december 2023, 09:05 uur
1. Waiting for the Right Time *
Fifties Child is mijn favoriete BJH nummer maar Waiting for the Right Time (uit 1983) staat op een stevige plek daarna. Waiting for the Right Time is een prachtig door Les Holroyd geschreven sferisch nummer, dat ook in een verkorte vorm op single is uitgebracht. Beide nummers staan op Ring of Changes, dat hoog op mijn albumlijst aller tijden staat! Hopelijk wordt dit album ook nog in surround sound uitgebracht, net als al bij andere BJH albums is gebeurd.
2. Mocking Bird
Mocking Bird uit 1971, gecomponeerd door de gehele band, is een van de bekendste BJH nummers, vooral de uitvoering op Berlin (A Concert for the People) is schitterend. Daarop staat overigens qua titel 'Mockingbird’ maar in de originele studio-uitvoering op Once Again is het ‘Mocking Bird’. Anyhow, erg fraai nummer dat rustig begint en daarna wat steviger met gitaar en zang meer tempo krijgt. Latten we proberen dit in de Progrock lijst te krijgen
3. Child of the Universe
Child of the Universe (1974), gecomponeerd door John Lees, staat op Everyone Is Everybody Else. Mooie filosofische titel. ‘I am a Chiaiaiald of the Universe” vind ik een schitterende vocale vondst. Ook hierbij is de live uitvoering op Berlin (A Concert for the People) prachtig.
4. Hymn
Hymn uit 1977 is een door John Lees nummer met wat reli-poprock elementen. Staat op album Gone to Earth. Als het publiek meeschreeuwt op live album Berlin ‘yeahhhhh’ dan geeft dat kippenvel.
5. If Love is King
6. In Memory of the Martyrs
7. Medicine Man
8. Galadriel *
9. Paraiso Dos Cavalos (Paradise of the Horses)
10. In Search of England
Fifties Child is mijn favoriete BJH nummer maar Waiting for the Right Time (uit 1983) staat op een stevige plek daarna. Waiting for the Right Time is een prachtig door Les Holroyd geschreven sferisch nummer, dat ook in een verkorte vorm op single is uitgebracht. Beide nummers staan op Ring of Changes, dat hoog op mijn albumlijst aller tijden staat! Hopelijk wordt dit album ook nog in surround sound uitgebracht, net als al bij andere BJH albums is gebeurd.
2. Mocking Bird
Mocking Bird uit 1971, gecomponeerd door de gehele band, is een van de bekendste BJH nummers, vooral de uitvoering op Berlin (A Concert for the People) is schitterend. Daarop staat overigens qua titel 'Mockingbird’ maar in de originele studio-uitvoering op Once Again is het ‘Mocking Bird’. Anyhow, erg fraai nummer dat rustig begint en daarna wat steviger met gitaar en zang meer tempo krijgt. Latten we proberen dit in de Progrock lijst te krijgen

3. Child of the Universe
Child of the Universe (1974), gecomponeerd door John Lees, staat op Everyone Is Everybody Else. Mooie filosofische titel. ‘I am a Chiaiaiald of the Universe” vind ik een schitterende vocale vondst. Ook hierbij is de live uitvoering op Berlin (A Concert for the People) prachtig.
4. Hymn
Hymn uit 1977 is een door John Lees nummer met wat reli-poprock elementen. Staat op album Gone to Earth. Als het publiek meeschreeuwt op live album Berlin ‘yeahhhhh’ dan geeft dat kippenvel.
5. If Love is King
6. In Memory of the Martyrs
7. Medicine Man
8. Galadriel *
9. Paraiso Dos Cavalos (Paradise of the Horses)
10. In Search of England
1
geplaatst: 21 december 2023, 10:23 uur
01. Mocking Bird
02. Titles
03. For No One
04. The Great 1974 Mining Disaster *
05. Summer Soldier
06. Galadriel *
07. Poor Man's Moody Blues
08. If Love is King
09. In My Life
10. In Search of England
02. Titles
03. For No One
04. The Great 1974 Mining Disaster *
05. Summer Soldier
06. Galadriel *
07. Poor Man's Moody Blues
08. If Love is King
09. In My Life
10. In Search of England
1
geplaatst: 21 december 2023, 14:53 uur
1. May Day *
2. She Said
3. Mocking Bird
4. Negative Earth *
5. Hymn
6. Medicine Man
7. Titles
8. Poor Man's Moody Blues
9. Child of the Universe
10. The World Goes On *
2. She Said
3. Mocking Bird
4. Negative Earth *
5. Hymn
6. Medicine Man
7. Titles
8. Poor Man's Moody Blues
9. Child of the Universe
10. The World Goes On *
0
Mssr Renard
geplaatst: 21 december 2023, 15:44 uur
Verder nog mensen die niet met de vorige rondes meededen maar wel een top10 willen inleveren?
Intussen hier een vet rockende versie van Alone in the Night, live @ The Treptower Park, Oost-Berlijn, 1987:
Kleding, haar en gitaar: John Lees lijkt hier Rik Emmett wel van Triumph.
En gelijk maar Love on the Line erachteraan, van hetzelfde concert. Barclay James Harvest de Arenarockband, wie had dat gedacht?
Intussen hier een vet rockende versie van Alone in the Night, live @ The Treptower Park, Oost-Berlijn, 1987:
Kleding, haar en gitaar: John Lees lijkt hier Rik Emmett wel van Triumph.
En gelijk maar Love on the Line erachteraan, van hetzelfde concert. Barclay James Harvest de Arenarockband, wie had dat gedacht?
1
geplaatst: 21 december 2023, 17:15 uur
Mssr Renard schreef:
Dan begin ik maar om het album ...And Other Short Stories te draaien om te horen wat er is afgevallen.
0
geplaatst: 21 december 2023, 18:29 uur
Er zijn ok veel mooie nummers
helemaal niet op de lijsten voor gekomen zoals berlin suite en januari.
Zelfde was ook al bij Jethro tull. Geen inside, teacher, witches promise non album track maar later wel op albums en dharma for one.
Dit zal je wel blijven houden.
Doe eerlijk gezegd ook weinig mee door dit soort dingen en met hiphop en dat soort muziek heb ik helemaal niks.
Ook singer songwriter bijna allemaal gewest in het verleden dus luister en koop zelden dat soort muziek.
Zelfde was ook al bij Jethro tull. Geen inside, teacher, witches promise non album track maar later wel op albums en dharma for one.
Doe eerlijk gezegd ook weinig mee door dit soort dingen en met hiphop en dat soort muziek heb ik helemaal niks.
Ook singer songwriter bijna allemaal gewest in het verleden dus luister en koop zelden dat soort muziek.
1
geplaatst: 21 december 2023, 18:53 uur
Mssr Renard schreef:
Verder nog mensen die niet met de vorige rondes meededen maar wel een top10 willen inleveren?
Ik ben van plan morgen de lijst te gaan luisteren.
0
Mssr Renard
geplaatst: 22 december 2023, 14:05 uur
Vanavond de uitslag. Bij deze nog een herinnering aan iedereen die een top-10-lijstje wilt inleveren.
Neem je tijd, er zijn 8 uren te gaan.
Neem je tijd, er zijn 8 uren te gaan.
1
geplaatst: 22 december 2023, 15:04 uur
01. She Said
02. Summer Soldier
03. Mocking Bird
04. For No One
05. Ra
06. Titles
07. The World Goes On *
08. Waiting for the Right Time *
09. Poor Man's Moody Blues
10. Paraiso Dos Cavalos (Paradise of the Horses)
02. Summer Soldier
03. Mocking Bird
04. For No One
05. Ra
06. Titles
07. The World Goes On *
08. Waiting for the Right Time *
09. Poor Man's Moody Blues
10. Paraiso Dos Cavalos (Paradise of the Horses)
2
geplaatst: 22 december 2023, 18:51 uur
Fijne eerste kennismaking met BJH. Rangschikken was nog niet zo gemakkelijk, maar ik ben tot dit tiental gekomen:
01. She Said
02. Mocking Bird
03. For No One
04. Ra
05. Summer Soldier
06. In My Life
07. Titles
08. Poor Man's Moody Blues
09. Medicine Man
10. Negative Earth *
01. She Said
02. Mocking Bird
03. For No One
04. Ra
05. Summer Soldier
06. In My Life
07. Titles
08. Poor Man's Moody Blues
09. Medicine Man
10. Negative Earth *
1
geplaatst: 22 december 2023, 19:35 uur
Jij bedankt voor het organiseren van dit alles, Mssr Renard, zo leer je nog eens nieuwe oude muziek kennen!
3
Mssr Renard
geplaatst: 22 december 2023, 20:15 uur
Morgenochtend doe ik de uitslag. Ik heb dit afgesproken met de volgende organisator. Voor 12uur morgen heb ik de hele presentatie klaar.
Nog even in spanning dus. Maar savonds gaat bij mij de laptop uit. Ik beloof er wel een mooie presentatie van te maken.
Nog even in spanning dus. Maar savonds gaat bij mij de laptop uit. Ik beloof er wel een mooie presentatie van te maken.
2
geplaatst: 22 december 2023, 21:03 uur
Mssr Renard schreef:
Morgenochtend doe ik de uitslag. Ik heb dit afgesproken met de volgende organisator. Voor 12uur morgen heb ik de hele presentatie klaar.
Uiteindelijk toch een heel leuke Greatest Hits geworden

1
geplaatst: 22 december 2023, 21:22 uur
Zeker geen onaangename (verdere) kennismaking met deze band. Niet dat ik nu ineens grote liefhebber ben, maar zeker in de hoogste regionen van mijn lijst toch een paar nummers die ik als erg mooi zou bestempelen.
1. Summer Soldier
2. Mocking Bird
3. She Said
4. The Great 1974 Mining Disaster *
5. Negative Earth *
6. Ra
7. Hymn
8. Child of the Universe
9. If Love is King
10. The World Goes On *
1. Summer Soldier
2. Mocking Bird
3. She Said
4. The Great 1974 Mining Disaster *
5. Negative Earth *
6. Ra
7. Hymn
8. Child of the Universe
9. If Love is King
10. The World Goes On *
0
Mssr Renard
geplaatst: 23 december 2023, 10:01 uur
https://bjharvest.co.uk/gallery/1975%20to%201977/slides/1975polypromo3.jpg
[Polydor promo-foto uit 1975 (Joepie), [Bron]]
De eindlijst is bekend, en het is nog best spannend geweest voor met name de top-5. Vooral de nummers 2 en 3. Nummer 1 is wel eentje die er met kop en schouders bovenuit steekt. Er is heel divers gestemd, want elk nummer is minstens een keer genoemd. Dat is fijn, want Barclay James Harvest is een diverse band, waarvan verschillende songs uit verschillende periodes, verschillende mensen aanspreekt.
Het waren 21 songs, dus ik begin met nummer 21 en binnen een uur of 2 kom ik wel uit op nummer 1. Wees vrij om tussen de presentatie door je enthousiasme te uiten over de songs.
Bij elke song plaats ik wat ik weet over het nummer en wat ik er van vindt aangevuld met de opmerkingen die de deelnemers hebben geplaatst.
Houd je vast en geniet op deze pre-kerstzaterdag van één van leukste en meest sympathieke symfonische rockbands uit mijn collectie en hopelijk zet het mensen aan tot wat extra waardering voor deze erg fijne band.
[Polydor promo-foto uit 1975 (Joepie), [Bron]]
De eindlijst is bekend, en het is nog best spannend geweest voor met name de top-5. Vooral de nummers 2 en 3. Nummer 1 is wel eentje die er met kop en schouders bovenuit steekt. Er is heel divers gestemd, want elk nummer is minstens een keer genoemd. Dat is fijn, want Barclay James Harvest is een diverse band, waarvan verschillende songs uit verschillende periodes, verschillende mensen aanspreekt.
Het waren 21 songs, dus ik begin met nummer 21 en binnen een uur of 2 kom ik wel uit op nummer 1. Wees vrij om tussen de presentatie door je enthousiasme te uiten over de songs.
Bij elke song plaats ik wat ik weet over het nummer en wat ik er van vindt aangevuld met de opmerkingen die de deelnemers hebben geplaatst.
Houd je vast en geniet op deze pre-kerstzaterdag van één van leukste en meest sympathieke symfonische rockbands uit mijn collectie en hopelijk zet het mensen aan tot wat extra waardering voor deze erg fijne band.
0
geplaatst: 23 december 2023, 10:02 uur
Gert P schreef:
Er zijn ook veel mooie nummers
Er zijn ook veel mooie nummers
2
Mssr Renard
geplaatst: 23 december 2023, 10:12 uur
(21)
In Search of England
Met slechts 2 punten en maar 2 keer genoemd is In Search of England de minst favoriete song.
Toch is dit een ontzettend mooie song, geschreven en gezongen door Woolly Wolstenholme voor het album XII. Na deze plaat zal Woolly de band verlaten om zijn eigen symfonische rockband Maestoso op te richten. Woolly wilde de pop-kant die de band op ging niet op. Dit was de laatste song ook die Woolly opnam met de band. De song zal terugkomen in de livesets van zowel Maestoso als John Lees' Barclay James Harvest.
Genoemd door dynamo d en 50tracks.
In Search of England
Met slechts 2 punten en maar 2 keer genoemd is In Search of England de minst favoriete song.
Toch is dit een ontzettend mooie song, geschreven en gezongen door Woolly Wolstenholme voor het album XII. Na deze plaat zal Woolly de band verlaten om zijn eigen symfonische rockband Maestoso op te richten. Woolly wilde de pop-kant die de band op ging niet op. Dit was de laatste song ook die Woolly opnam met de band. De song zal terugkomen in de livesets van zowel Maestoso als John Lees' Barclay James Harvest.
Genoemd door dynamo d en 50tracks.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.