MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!

zoeken in:
Dank voor deze mooie terugblik op de GH-edities van afgelopen jaar!

Over terugblikken gesproken: ik wil graag onderstaand bericht nog eens onder de aandacht brengen. Het zou fijn zijn als mensen meehelpen de Wiki compleet te krijgen. Al doe je maar een paar edities, alle beetjes helpen, vele handen maken licht werk!

Casartelli schreef:
Iets anders: ik heb enige tijd geleden de handschoen opgepakt om de Wiki (link hieronder) bij te werken met de GH-resultaten, omdat het toch wel leuk is om dat overzicht compleet te hebben. Dat komt vanzelf een keer af... maar als iemand zich nou ernstig verveelt, schroom niet een stuk Greatest Hits-geschiedenis door te lopen en de data even door te sturen, dan zet ik ze er direct in.

Intekenlijst. Informatie over het spel en over voorgaande edities: (links graag mee kopiëren)
Greatest Hits of - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Lijst van Greatest Hits of...-edities - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Let op: één inschrijving per persoon (uitgezonderd de GH-finale).

(en ik heb net 250 t/m 254 gedaan)

En daarin vind je onder andere dit mooie lijstje met winnaars terug Poek
Ik stuur je de lijst van dit jaar wel, die moest ik toch maken.

2023 Sinéad O'Connor - Troy
2022 R.E.M. - Drive
2021 Prince - Sign O’ the Times
2020 Prince - Sign O’ the Times
2019 Talk Talk - Such A Shame
2018 The Cure - A Forest
2017 The Smiths - How Soon Is Now?

50tracks schreef:

Fijn! Mag naar Casartelli.

Zal ik voor Suffe Jan dan eerst de presentatie van Weyes Bloedje doen? Heb nu wel even tijd.

Bedankt voor de toffe GH, 50tracks!

FINALE GREATEST HITS OF WEYES BLOOD

https://i.guim.co.uk/img/media/fce5d73f5e1df86e868bc8595abc6bacccfdf707/0_320_4800_2883/master/4800.jpg?width=700&quality=85&auto=format&fit=max&s=83b24352e85f6abb160a36e2566eaa23

Ietwat verlaat, waarvoor excuses. Was niet de ideale periode. Anyway, er zijn vier nummers helaas niet genoemd zijnde A Given Thing, Can't Go Home, Cardamom en In the Beginning. De Cardamom Times EP blijkt dus toch niet zo geliefd!

20. MIRROR FOREVER | 1x genoemd | 3 puntjes

Een schamele drie puntjes, dankzij 123poetertjes.

19. BE FREE | 1x genoemd | 5 puntjes

Een schamele vijf puntjes, dankzij aERodynamIC.

18. THE WORST IS DONE | 2x genoemd | 9 puntjes

Een schamele negen puntjes, dankzij Superbitch en Arno die 'm redelijk hoog op een vierde plek had. Het ergste is nu wel achter de rug, toch?

17. GENERATION WHY | 2x genoemd | 10 puntjes

Superbitch en aERodynamIC gingen niet voor de geijkte klassiekers! Derde single van doorbraakalbum Front Row Seat to Earth uit 2016.

16. CHILDREN OF THE EMPIRE | 2x genoemd | 11 punten

Pfoeh, dit is wel een schande. Deze had ik zeker niet zo laag verwacht. Prachtige slowburner van haar laatste studioalbum. Heel suavé en pristine. Top 3 trackje van Arno, zelf had ik 'm daar ook beter gezet want een 8ste plek is duidelijk wat te karig geweest.

15. AWAY ABOVE | 2x genoemd | 12 punten

Deze had ik dan weer lager verwacht, had zelfs überhaupt niet verwacht dat ie genoemd ging worden. Maar daar dachten rebelse ArthurDZ en aERodynamIC duidelijk anders over want die beloonden het nummer elk met een mooie vijfde plek.

14. SOMETHING TO BELIEVE | 3x genoemd | Nummer 1 van: motel matches

Twee keer in de aars van een lijstje. Bij mezelf en likeahurricane. Maar dan kwam ook ouwe deugniet motel matches z'n lijstje er nog even tussensnoepen en hij had dit prachtige liedje helemaal bovenaan. Dacht je dat ik het niet gezien had, kleine deugniet?! Verkeerd gedacht! Dank om ook niet helemaal binnen de lijntjes te kleuren en nog een lijstje in te sturen

https://www.rollingstone.com/wp-content/uploads/2019/06/Weyes-Blood-by-Kathryn-Vetter-Miller-edit-5-1.jpg

13. TWIN FLAME | 3x genoemd | 13 punten

Voor mij was dit echt een nummer die live pas keihard binnenkwam. Een livehoogtepuntje dit, echt! Arno, ArthurDZ en stardust_be wat jullie? Gelukkig heeft Arno dit nummer ook genoemd

12. SEVEN WORDS | 5x genoemd | 16 punten

Redelijk vaak genoemd, maar telkens in de middenmoot of in de aars van een lijstje.

11. EVERYDAY | 6x genoemd | 18 punten

Toch ook wel een classic die ik hoger had verwacht, deze. Vrij vaak genoemd maar telkens in de ondertussen welgekende aars van een lijstje, helaasch.

10. AGLOW | 5x genoemd | 21 punten

Mooie semi-titeltrack van d'r laatste, echt pure heavenly blissgenot Mooi dat deze de top 10 haalt.

9. A LOT'S GONNA CHANGE | 6x genoemd | 21 punten

Tja, wat kan ik hier nog over zeggen. We naderen nu echt wel die eckte toppers hoor. Hierna maken we een flinke sprong in punten!

https://subpop-img.s3.amazonaws.com/asset/artist_images/attachments/000/009/632/max_960/weyesblood-2022-promo-02-neilkrug-2250x1500-300.jpg?1665447464

Wat een prachtige jongedame is het toch ook hé?

8. IT'S NOT JUST ME, IT'S EVERYBODY | 7x genoemd | 36 punten

De leadsingle van het laatste album, en ook het nummer waarmee ze haar set opende tijdens de laatste tour. Kwam meteen lekker binnen, deed het ook vrij goed in song van het jaar toch?

7. GOD TURN ME INTO A FLOWER | 7x genoemd | 36 punten | Nummer 1 van ons aller Arno

Arno had deze als enige op één, waarmee hij toch wel toont dat hij een enorme set ballen heeft. Mooie live pastiche met het gloeiende hart ook, dit kwam toen ook wel heeuuurluk binnen toch?!

6. DIARY | 7x genoemd | 39 punten | Nummer 1 van ons aller 123poetertjes

123poetertjes had deze als enige op één, waarmee hij toch wel toont dat hij een enorme set ballen heeft.

5. GRAPEVINE | 7x genoemd | 40 punten

Dit is echt één van m'n allergrootste faffies van d'r geworden, ik had 'm op een tweede plaats - de allerhoogste positie waar iemand 'm had. Ik snap dingen.

4. MOVIES | 6x genoemd | 49 punten | Nummer 1 van ons aller Superbitch en ons aller JM mezelf dus

En dan nu, tja, de allergrootste verrassing mag ik toch wel zeggen? Voor mij de gedoodverfde winnaar, maar blijkbaar dus niet. Wel 2x op de eerste plek, maar toch een keertje minder genoemd dan z'n vier voorgangers... En dan nu de top drie, keep you posted...

https://i.guim.co.uk/img/media/53513f41005b66fcdb346354514b4dcf8847e127/0_7_2534_1522/master/2534.jpg?width=1200&height=900&quality=85&auto=format&fit=crop&s=d38d132aef12ba6fc70b1b4dfe101675

50tracks schreef:
En daarin vind je onder andere dit mooie lijstje met winnaars terug Poek

2023 Sinéad O'Connor - Troy
2022 R.E.M. - Drive
2021 Prince - Sign O’ the Times
2020 Prince - Sign O’ the Times
2019 Talk Talk - Such A Shame
2018 The Cure - A Forest
2017 The Smiths - How Soon Is Now?

Is er in 2020 en 2021 twee keer een Prince greatest hits geweest?

3. USED TO BE | 9x(!) genoemd | 58 punten | Nummer 1 van ons aller aERodynamIC en ons aller likeahurricane

Enorme sprong in punten opeens, ook door zowat iedereen genoemd denk ik. Alleen ik had 'm niet in m'n top 10, maar kon er zeker wel ingestaan hebben - helaas te weinig plek...

2. ANDROMEDA | 10x(!!) genoemd | 65 punten | Nummer 1 van: verrassend genoeg niemand!! :O

Door niemand op één, dit meesterwerk! Verrassend, en de winst was ook nog lang niet in zicht want die gaat ruimschoots naaaaaaarrrrrr:

1. DO YOU NEED MY LOVE | 10x genoemd dus door iedereen net als Andromeda | 75(!!) punten | Nummer 1 van homies for life ArthurDZ, Gretz en ons aller stardust_be

https://i.ytimg.com/vi/Ics8IKLLb1o/maxresdefault.jpg

Met een verschil van maar liefst 10 punten wint het geweldige opus Do You Need My Love de eerste greatest hits editie van Weyes Blood. Een terechte winnaar vind ik zelf wel, want wat een glijdende, schurende, everlasting blissness compositie is dit dan luigifort en Dance Lover? Netjes hoor!

Dan wil ik alle tien deelnemers tenslotte hartelijk bedanken voor hun deelname, en vergeef mij dat ik jullie geduld op de proef heb gesteld. Maak er nog een gezellig weekend van en ik doe heel gaarne mee met de GH van een andere held van mij, Suffe Jan Stevens! Take it away, Hedserboy!

In 2020 won Sign O’ the Times The Greatest Hits of Your MusicMeter Profile, in 2021 werd het nummer tweede in een Prince Greatest Hits Scorpion_21

GREATEST HITS OF SUFJAN STEVENS
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d2/Sufjan_Stevens_playing_banjo.jpg/1280px-Sufjan_Stevens_playing_banjo.jpg

Sufjan Stevens heeft op Musicmeter eigenlijk geen introductie nodig. Al jaren is Sufjan een zeer geliefde singer-songwriter die hoog scoort in allerlei lijstjes van muziekliefhebbers, waaronder onze eigen MuMeLadder. Zijn oeuvre neemt inmiddels indrukwekkende vormen aan en is ook behoorlijk divers: van albums vol verstilde folknummers met fluisterzang tot elektronische platen waar de ambitie vanaf spat.

De vorige Sufjan GH was in 2017. Nu net na de release van het veelgeprezen nieuwe album Javelin is het een mooi moment voor een nieuwe.

Een startlijst samenstellen was door Sufjans grote oeuvre behoorlijk lastig. Het is een mix geworden van nummers die hoog scoren in de albumstatistieken op deze site en nummers die veel streams hebben op Spotify.

De startlijst:

All Delighted People (Original Version)
Casimir Pulaski Day
Chicago
Concerning the UFO Sighting Near Highland, Illinois
Death with Dignity
For the Widows in Paradise, for the Fatherless in Ypsilanti
Fourth of July
Futile Devices
Impossible Soul
John Wayne Gacy, Jr.
Mystery of Love
Romulus
Should Have Known Better
Seven Swans
Sister Winter
So You Are Tired
To Be Alone with You
Video Game
Viseons of Gideon
Will Anybody Ever Love Me?

Welke nummers ontbreken hier? Post een lijstje van maximaal 10 favorieten die in jouw ogen door moeten naar de volgende ronde. Alle nummers waar Sufjans naam onder staat mogen wat mij betreft meedoen, dus ook samenwerkingen.

Deadline: maandag 8 januari om 19:45 uur.

Zou een moderator de topictitel willen aanpassen? panjoe Casartelli DjFrankie

Dat was al direct super moeilijk

All the Trees of the Field Will Clap Their Hands
Back To Oz
Come On! Feel the Illinoise! - Part I: The World's Columbian Exposition - Part II: Carl Sandburg Visits Me in a Dream
Decatur, Or, Round of Applause for Your Stepmother!
Goodbye to All That
My Rajneesh
The Dress Looks Nice on You
The Man of Metropolis Steals Our Hearts
Tonya Harding (In D Major)
Vesuvius

Thanks voor de finalepresentatie JM!
Johnny Marr schreef:

7. GOD TURN ME INTO A FLOWER | 7x genoemd | 36 punten | Nummer 1 van ons aller Arno

Arno had deze als enige op één, waarmee hij toch wel toont dat hij een enorme set ballen heeft. Mooie live pastiche met het gloeiende hart ook, dit kwam toen ook wel heeuuurluk binnen toch?!
Straks zowel in de Ladder als in de WT aan bod. Vergeet niet te stemmen!

All the Trees of the Field Will Clap Their Hands
Blue bucket of gold
Genuflecting Ghost
Jacksonville
My Red little fox
Shit Talk
Sister
The Dress Looks Nice on You
The Predatory Wasp of the Palisades Is Out to Get Us!

All of Me Wants All of You
America
Back to Oz
Come On! Feel the Illinoise! - Part I: The World's Columbian Exposition - Part II: Carl Sandburg Visits Me in a Dream
Shit Talk
The Ascension
The Only Thing
They Are Night Zombies!! They Are Neighbors!! They Have Come Back from the Dead!! Ahhhh
Vesuvius
Tonya Harding (In Eb Major)

Jacksonville, The Predatory Wasp of the Palisades Is Out to Get Us! en The Man of Metropolis Steals Our Hearts vielen nipt af, maar idd meteen al super moeilijk! Verder heb ik de verstilde, akoestische versie van Tonya Harding altijd superieur gevonden. Veel puurder. Ik snap dingen.

Back to Oz
Carrie and Lowell
John My Beloved
Lacrimea
No Shade in the Shadow of the Cross
The Man of Metropolis Steals Our Heart
The Only Thing
Tonya Harding (in D Major)
We Tree Kings

America
All of Me Wants All of You
Decatur, Or, Round of Applause for Your Stepmother!
Everything That Rises
Holland
Jacksonville
No Shade in the Shadow of the Cross
Shit Talk
The Transfiguration

Mijn eigen lijstje:

Decatur, or, Round of Applause for Your Stepmother!
Djohariah
Heirloom
Holland
Shit Talk
Sister
The Predatory Wasp of the Palisades Is Out to Get Us!
The Transfiguration
Vesuvius

Jacksonville
My Rajneesh
The Man of Metropolis Steals Our Heart
The Only Thing
They Are Night Zombies!! They Are Neighbors!! They Have Come Back from the Dead!! Ahhhh
Tonya Harding (in d major)

- Come On! Feel the Illinoise! - Part I: The World's Columbian Exposition - Part II: Carl Sandburg Visits Me in a Dream
- Dear Mr. Supercomputer
- Drawn to the Blood [Sufjan Stevens Remix]
- Jacksonville
- Jupiter Winter
- The Avalanche
- The Man of Metropolis Steals Our Hearts
- The Predatory Wasp of the Palisades Is Out to Get Us!
- They Are Night Zombies!! They Are Neighbors!! They Have Come Back from the Dead!! Ahhhh!
- Wallowa Lake Monster

Iedereen die Decatur noemt, weet dingen en verdient ook een rondje applaus

Johnny Marr schreef:
3. USED TO BE | 9x(!) genoemd | 58 punten | Nummer 1 van ons aller aERodynamIC en ons aller likeahurricane

Enorme sprong in punten opeens, ook door zowat iedereen genoemd denk ik. Alleen ik had 'm niet in m'n top 10, maar kon er zeker wel ingestaan hebben - helaas te weinig plek...

2. ANDROMEDA | 10x(!!) genoemd | 65 punten | Nummer 1 van: verrassend genoeg niemand!! :O

Door niemand op één, dit meesterwerk! Verrassend, en de winst was ook nog lang niet in zicht want die gaat ruimschoots naaaaaaarrrrrr:

1. DO YOU NEED MY LOVE | 10x genoemd dus door iedereen net als Andromeda | 75(!!) punten | Nummer 1 van homies for life ArthurDZ, Gretz en ons aller stardust_be

(afbeelding)

Met een verschil van maar liefst 10 punten wint het geweldige opus Do You Need My Love de eerste greatest hits editie van Weyes Blood. Een terechte winnaar vind ik zelf wel, want wat een glijdende, schurende, everlasting blissness compositie is dit dan luigifort en Dance Lover? Netjes hoor!

Dan wil ik alle tien deelnemers tenslotte hartelijk bedanken voor hun deelname, en vergeef mij dat ik jullie geduld op de proef heb gesteld. Maak er nog een gezellig weekend van en ik doe heel gaarne mee met de GH van een andere held van mij, Suffe Jan Stevens! Take it away, Hedserboy!

Ethereal pristine heavenly otherworldy blissness

I Walked
Jacksonville
Shit Talk
Sister
The Ascension
The Man of Metropolis Steals Our Hearts
That Was the Worst Christmas Ever!
They Are Night Zombies!! They Are Neighbors!! They Have Come Back from the Dead!! Ahhhh!
Vesuvius

Geen fans van Carrie en Lowell hier?:-)

Scorpion_21 schreef:

De mooiste staan er al in en hij heeft zoveel: beetje verdelen

ArthurDZ schreef:
Iedereen die Decatur noemt, weet dingen en verdient ook een rondje applaus

Ik zal er aan denken als wij over een paar dagen weer titels mogen noemen Nee hoor, heel leuke tune

Scorpion_21 schreef:

Nummer of album?

Album heb ik er wel een, Raise your right hand

Rudi S schreef:
(quote)

Nummer of album?

Album heb ik er wel een, Raise your right hand
allebei. Zag vooralsnog relatief weinig extra nomi aties van dat album. Tis m'n absolute favoriet waaronder t titelnummer

Ben een totale Suf leek. Welk album raden jullie me aan om in te stappen?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:10 uur

geplaatst: vandaag om 17:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.