MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The Fabulous 50's KO!

zoeken in:
2-1

4-2

23. The Louvin Brothers - When I Stop Dreaming Vs. Patsy Cline - Walkin' After Midnight

0-1

Die eerste moet The Louvin Brothers zijn

23. The Louvin Brothers - When I Stop Dreaming Vs. Patsy Cline - Walkin' After Midnight

0-2

Deze cuntryklanken zijn wat minder aan mij besteed. Hoe kort ook, die broertjes haalden bij mij het einde niet. Patsy ook maar ternauwernood.
0-3

Beide bijzonder goed, maar Walkin' is toch een slag beter.
0-4

24. Jesse Belvin - Goodnight My Love (Pleasant Dreams) Vs. Mark Dinning - Teen Angel

1-0 Beide meh

In de eerste 20 rondes zijn al veel liedjes gesneuvld die veel, héél erg veel leuk zijn dan deze twee.
Jesse kan er nog wel mee door, maar Mark...

Jesse behoort trouwens tot de Club van 27, lang voordat die club werd 'opgericht'.

2-0

De eerste van de club van 27 zal Robert Johnson zijn, die stierf in 1938. Lang voordat Jesse stierf in 1960.

3-0

4-0

25. Nolan Strong & The Diablos - The Wind Vs. Young John Watson - Space Guitar

0-1

Coole sound!

0-2 Ook bekend van A Real Mother For Ya

0/3

0-4

26. Fats Domino - Ain't That a Shame Vs. Frank Sinatra - In the Wee Small Hours of the Morning

1-0

2-0

2-1

Dit zijn dan weer twee toppers.

3-1 Idd

spinout schreef:
De eerste van de club van 27 zal Robert Johnson zijn, die stierf in 1938. Lang voordat Jesse stierf in 1960.
Er is hier (natuurlijk) ook een lijst van te vinden op Wikipedia. Ik had wel wat meer (on)bekende klassieke componisten uit nog veel langer vervlogen tijden in deze lijst verwacht, maar daarvan is de opbrengst vrij schraal. Zelfs Schubert werd al te oud voor deze club.

In de tussentijd staat de topste topper van deze twee wel achter. 3-2

Johnny Guitar van de vorige battle nog even geluisterd: awesome!
1954? Dit was volgens mij dan jaren vóór Dick Dale en surfrock? Mindblowing zelfs.

3-3

3/4

27. Larry Williams - Dizzy, Miss Lizzy Vs. Muddy Waters - Long Distance Call

1-1

1-2

Allebei goed.

Als je mij zou vragen: "Van wie is Dizzy, Miss Lizzy?" dan zou ik zeggen: "Dat zal er vast wel eentje van Little Richard zijn. Of misschien van Chuck Berry?" Nooit geweten/bij stilgestaan dat het van deze ene Larry Williams is.

De studioversie van Muddy duurt maar 2'40", maar ik luister nu ook een liveversie van liefst 6'34" en die laat geen spaan heel van de studioversie: geweldig! Maar ik ga er vanuit dat de reguliere albumversies tegenover elkaar battlen en dán ga ik toch voor Larry.
2-2

2-3

2-4

Gast
geplaatst: vandaag om 10:52 uur

geplaatst: vandaag om 10:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.