MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The Fabulous 50's KO!

zoeken in:

87. Bo Diddley - I'm a Man Vs. Richard Berry - Louie Louie

1-0

Niet Bo's beste, tikje aan de saaie kant, maar dat geldt eigenlijk ook voor Louie Louie.
Bekend maakt niet altijd bemind (bij mij).
Nee, dan deze toffe liveversie uit 1972 van Roadrunner (studio-opname is van januari 1960, nét te laat voor dit spelletje!) met te gekke shots van dansend publiek, inclusief een soort van "moshpit" avant la lettre en helikopterheadbangen.
Bo wint het toch, want Bo is stoer.

2-1

88. Elvis Presley - Good Rockin' Tonight Vs. The Weavers - Goodnight Irene

1-0

Moedige stem AOVV, of is het meer vanwege de historische betekenis/componist van het liedje dan de uitvoering zelve? Als we een The Thrilling 30's KO deden met het origineel, dan had ik met je meegestemd.

4-1

89. John Coltrane - Blue Train Vs. Jacques Brel - Ne me quitte pas

En dan ineens twee reusachtige giganten tegen over elkaar. Gekkenwerk.
Even over prakkiseren.

Dit is niet te doen....

2-0

Jammerlijke loting...

3-2

Prachtig, maar ik voel me genoodzaakt met de meerderheid mee te gaan.

5-2

Edgar18 schreef:
Jammerlijke loting...

3-2

Dan moeten 5 van jullie toch eens beter stemmen

90. Fats Domino - Blueberry Hill Vs. Bo Diddley - Pretty Thing

1-0

EvilDrSmith schreef:
Moedige stem AOVV, of is het meer vanwege de historische betekenis/componist van het liedje dan de uitvoering zelve? Als we een The Thrilling 30's KO deden met het origineel, dan had ik met je meegestemd.

Twee dingen:

1) dit vind ik verre van Elvis' beste (al sluit ik niet uit ooit iets anders te hebben beweerd )
2) Goodnight Irene vind ik een prachtig liedje, en hoewel ik ook dit een charmante versie vind, moet ik bekennen enigszins door superieure versies (ik noem een rustieke Mississippi John Hurt, een brallende Tom Waits) te zijn beïnvloed

Blueberry Hill gisteren nog eens beluisterd, en vandaag quasi de hele dag lopen neuriën. 'Nuff said!

3-0

Je kan veel beter, maar dan ook echt heel erg veel beter Pretty Thing lopen neuriën. Of nog beter: lekker luidkeels galmen, bij voorkeur op een druk strand. Een van Bo's betere.
3-1

91. Kitty Wells - It Wasn't God Who Made Honky Tonk Angels Vs. Thelonious Monk - Blue Monk

Gast
geplaatst: vandaag om 01:20 uur

geplaatst: vandaag om 01:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.