Muziek / Muziekgames / The Fabulous 50's KO!
zoeken in:
0
geplaatst: 9 augustus 2022, 10:52 uur
87. Bo Diddley - I'm a Man Vs. Richard Berry - Louie Louie
1-0
1-0
1
geplaatst: 9 augustus 2022, 13:13 uur
Niet Bo's beste, tikje aan de saaie kant, maar dat geldt eigenlijk ook voor Louie Louie.
Bekend maakt niet altijd bemind (bij mij).
Nee, dan deze toffe liveversie uit 1972 van Roadrunner (studio-opname is van januari 1960, nét te laat voor dit spelletje!) met te gekke shots van dansend publiek, inclusief een soort van "moshpit" avant la lettre en helikopterheadbangen.
Bo wint het toch, want Bo is stoer.
2-1
Bekend maakt niet altijd bemind (bij mij).
Nee, dan deze toffe liveversie uit 1972 van Roadrunner (studio-opname is van januari 1960, nét te laat voor dit spelletje!) met te gekke shots van dansend publiek, inclusief een soort van "moshpit" avant la lettre en helikopterheadbangen.
Bo wint het toch, want Bo is stoer.
2-1
0
geplaatst: 9 augustus 2022, 16:08 uur
88. Elvis Presley - Good Rockin' Tonight Vs. The Weavers - Goodnight Irene
1-0
1-0
0
geplaatst: 9 augustus 2022, 19:13 uur
Moedige stem AOVV, of is het meer vanwege de historische betekenis/componist van het liedje dan de uitvoering zelve? Als we een The Thrilling 30's KO deden met het origineel, dan had ik met je meegestemd.
4-1
4-1
0
geplaatst: 9 augustus 2022, 19:16 uur
89. John Coltrane - Blue Train Vs. Jacques Brel - Ne me quitte pas
En dan ineens twee reusachtige giganten tegen over elkaar. Gekkenwerk.
Even over prakkiseren.
En dan ineens twee reusachtige giganten tegen over elkaar. Gekkenwerk.
Even over prakkiseren.
0
geplaatst: 9 augustus 2022, 20:06 uur
Prachtig, maar ik voel me genoodzaakt met de meerderheid mee te gaan.
5-2
5-2
0
geplaatst: 9 augustus 2022, 20:07 uur
0
geplaatst: 9 augustus 2022, 20:09 uur
90. Fats Domino - Blueberry Hill Vs. Bo Diddley - Pretty Thing
1-0
1-0
1
geplaatst: 9 augustus 2022, 20:10 uur
EvilDrSmith schreef:
Moedige stem AOVV, of is het meer vanwege de historische betekenis/componist van het liedje dan de uitvoering zelve? Als we een The Thrilling 30's KO deden met het origineel, dan had ik met je meegestemd.
Twee dingen:
1) dit vind ik verre van Elvis' beste (al sluit ik niet uit ooit iets anders te hebben beweerd
)2) Goodnight Irene vind ik een prachtig liedje, en hoewel ik ook dit een charmante versie vind, moet ik bekennen enigszins door superieure versies (ik noem een rustieke Mississippi John Hurt, een brallende Tom Waits) te zijn beïnvloed

0
geplaatst: 9 augustus 2022, 20:11 uur
Blueberry Hill gisteren nog eens beluisterd, en vandaag quasi de hele dag lopen neuriën. 'Nuff said!
3-0
3-0
0
geplaatst: 9 augustus 2022, 20:22 uur
Je kan veel beter, maar dan ook echt heel erg veel beter Pretty Thing lopen neuriën. Of nog beter: lekker luidkeels galmen, bij voorkeur op een druk strand. Een van Bo's betere.
3-1
3-1
0
geplaatst: 9 augustus 2022, 20:28 uur
91. Kitty Wells - It Wasn't God Who Made Honky Tonk Angels Vs. Thelonious Monk - Blue Monk
* denotes required fields.