Muziek / Muziekgames / Opeth K.O.
zoeken in:
4
geplaatst: 20 juli 2022, 16:59 uur
Welkom allen!
Aangezien ik over twee weekjes op vakantie ga (eindelijk), heb ik besloten nu alvast maar te beginnen met deze knock-out ronde. Dan kan het zijn dat het op tijd klaar is, zodat ik geen gedoe heb met battles bijhouden en plaatsen tijdens m'n vakantie. Ik ben van plan vanavond om 19:00 de eerste ronde online te gooien. Afhangende van het animo zal ik bepalen tot hoeveel punten elke battle behoort te gaan.
Gelieve users die interesse zouden kunnen hebben te taggen, zodat iedereen die mee zou willen doen, mee kan doen.
Mensen die wellicht interesse hebben: Don Cappuccino, Johnny Marr, Dieter, ProGNerD, legian, DjFrankie, EvilDrSmith, Edwynn, Sir Spamalot, Kronos, AOVV, Kronos, Von Helsing, Eddie, B.Robertson, Rudi S, laboomzaa, Bravejester, jellylips, Leptop, namsaap, uffing.
Aangezien ik over twee weekjes op vakantie ga (eindelijk), heb ik besloten nu alvast maar te beginnen met deze knock-out ronde. Dan kan het zijn dat het op tijd klaar is, zodat ik geen gedoe heb met battles bijhouden en plaatsen tijdens m'n vakantie. Ik ben van plan vanavond om 19:00 de eerste ronde online te gooien. Afhangende van het animo zal ik bepalen tot hoeveel punten elke battle behoort te gaan.
Gelieve users die interesse zouden kunnen hebben te taggen, zodat iedereen die mee zou willen doen, mee kan doen.

Mensen die wellicht interesse hebben: Don Cappuccino, Johnny Marr, Dieter, ProGNerD, legian, DjFrankie, EvilDrSmith, Edwynn, Sir Spamalot, Kronos, AOVV, Kronos, Von Helsing, Eddie, B.Robertson, Rudi S, laboomzaa, Bravejester, jellylips, Leptop, namsaap, uffing.
1
geplaatst: 20 juli 2022, 17:10 uur
ABDrums schreef:
Welkom allen!Ik ben van plan vanavond om 19:00 de eerste ronde online te gooien.
Welkom allen!Ik ben van plan vanavond om 19:00 de eerste ronde online te gooien.
Heb je toevallig een lijst met nummers? Kan ik vast even vooruit luisteren. Gezien de snelheid van de eerste rondes en de lange nummers

1
geplaatst: 20 juli 2022, 18:19 uur
Bedankt om mij te taggen maar ik ga passen. Voor mij te beperkt van opzet. Je hoeft niet lang na te denken om te voorspellen dat een Opeth nummer zal winnen. 

2
geplaatst: 20 juli 2022, 18:30 uur
Kronos schreef:
Bedankt om mij te taggen maar ik ga passen. Voor mij te beperkt van opzet. Je hoeft niet lang na te denken om te voorspellen dat een Opeth nummer zal winnen.
En je werd nog wel 2x getagged
.Ik doe mee.
0
geplaatst: 20 juli 2022, 19:00 uur
Ronde 1: tot vijf punten, één punt verschil. 24uursregel van kracht.
1. A Fair Judgement vs. Isolation Years
2. Slither vs. Cusp of Eternity
3. To Rid The Disease vs. Svekets Prins
4. Banemannen vs. Demon of the Fall
5. Burden vs. De Närmast Sörjande
6. Folklore vs. The Lotus Eater
7. Serenity Painted Death vs. The Amen Corner
8. Harvest vs. In The Mist She Was Standing
9. The Night And The Silent Water vs. The Drapery Falls
10. Advent vs. A Fleeting Glance
11. Moon Above, Sun Below vs. Black Rose Immortal
12. Elysian Woes vs. Atonement
13. Prologue / April Ethereal vs. River
14. Weakness vs. Hjärtat Vet Vad Handen Gör
15. Will O The Wisp vs. Bleak
16. Häxprocess vs. Blackwater Park
17. Nectar vs. When
18. Allting Tar Slut vs. Famine
19. Death Whispered A Lullaby vs. Hessian Peel
20. Dirge For November vs. The Apostle in Triumph
21. Sorceress 2 vs. Moonlapse Vertigo
22. Master’s Apprentices vs. Era
23. Hours of Wealth vs. Forest of October
24. Minnets Yta vs. Credence
25. Wreath vs. The Funeral Portrait
26. The Twilight Is My Robe vs. Marrow Of The Earth
27. Faith In Others vs. The Seventh Sojourn
28. Deliverance vs. Eternal Rains Will Come
29. Coil / Heir Apparent vs. To Bid You Farewell
30. The Wilde Flowers vs. Closure
31. Epilogue vs. Hex Omega
32. Hope Leaves vs. Voice Of Treason
33. Godhead’s Lament vs. Porcelain Heart
34. Ingen Sanning Är Allas vs. Charlatan
35. Goblin vs. Ending Credits
36. By The Pain I See In Others vs. The Lines In My Hand
37. Silhouette vs. The Baying of the Hounds
38. The Moor vs. Kontinuerlig Drift
39. White Cluster vs. The Devil’s Orchard
40. The Grand Conjuration vs. The Leper Affinity
41. Karma vs. I Feel The Dark
42. Nepenthe vs. Face Of Melinda
43. Under the Weeping Moon vs. Ghost of Perdition
44. Sorceress vs. Windowpane
45. Reverie / Harlequin Forest vs. Livets Trädgård
46. Beneath the Mire vs. Strange Brew
47. Benighted vs. In My Time Of Need vs. Chrysalis
De laatste battle is wat een aparte constructie, aangezien er sprake is van een oneven aantal. Ook die battle is gewoon tot de vijf, waarbij er één nummer afvalt. Het nummer met het laagste puntenaantal valt af, zodat we dan weer een even aantal krijgen. We gaan eerst tot de vijf, omdat er bij ronde één veel battles doorgewerkt moeten worden (en de eerste ronde vaak niet erg spannend is).
1. A Fair Judgement vs. Isolation Years
2. Slither vs. Cusp of Eternity
3. To Rid The Disease vs. Svekets Prins
4. Banemannen vs. Demon of the Fall
5. Burden vs. De Närmast Sörjande
6. Folklore vs. The Lotus Eater
7. Serenity Painted Death vs. The Amen Corner
8. Harvest vs. In The Mist She Was Standing
9. The Night And The Silent Water vs. The Drapery Falls
10. Advent vs. A Fleeting Glance
11. Moon Above, Sun Below vs. Black Rose Immortal
12. Elysian Woes vs. Atonement
13. Prologue / April Ethereal vs. River
14. Weakness vs. Hjärtat Vet Vad Handen Gör
15. Will O The Wisp vs. Bleak
16. Häxprocess vs. Blackwater Park
17. Nectar vs. When
18. Allting Tar Slut vs. Famine
19. Death Whispered A Lullaby vs. Hessian Peel
20. Dirge For November vs. The Apostle in Triumph
21. Sorceress 2 vs. Moonlapse Vertigo
22. Master’s Apprentices vs. Era
23. Hours of Wealth vs. Forest of October
24. Minnets Yta vs. Credence
25. Wreath vs. The Funeral Portrait
26. The Twilight Is My Robe vs. Marrow Of The Earth
27. Faith In Others vs. The Seventh Sojourn
28. Deliverance vs. Eternal Rains Will Come
29. Coil / Heir Apparent vs. To Bid You Farewell
30. The Wilde Flowers vs. Closure
31. Epilogue vs. Hex Omega
32. Hope Leaves vs. Voice Of Treason
33. Godhead’s Lament vs. Porcelain Heart
34. Ingen Sanning Är Allas vs. Charlatan
35. Goblin vs. Ending Credits
36. By The Pain I See In Others vs. The Lines In My Hand
37. Silhouette vs. The Baying of the Hounds
38. The Moor vs. Kontinuerlig Drift
39. White Cluster vs. The Devil’s Orchard
40. The Grand Conjuration vs. The Leper Affinity
41. Karma vs. I Feel The Dark
42. Nepenthe vs. Face Of Melinda
43. Under the Weeping Moon vs. Ghost of Perdition
44. Sorceress vs. Windowpane
45. Reverie / Harlequin Forest vs. Livets Trädgård
46. Beneath the Mire vs. Strange Brew
47. Benighted vs. In My Time Of Need vs. Chrysalis
De laatste battle is wat een aparte constructie, aangezien er sprake is van een oneven aantal. Ook die battle is gewoon tot de vijf, waarbij er één nummer afvalt. Het nummer met het laagste puntenaantal valt af, zodat we dan weer een even aantal krijgen. We gaan eerst tot de vijf, omdat er bij ronde één veel battles doorgewerkt moeten worden (en de eerste ronde vaak niet erg spannend is).
1
geplaatst: 20 juli 2022, 19:43 uur
ABDrums schreef:
De laatste battle is wat een aparte constructie, aangezien er sprake is van een oneven aantal. Ook die battle is gewoon tot de vijf, waarbij er twee nummers afvallen (welk nummer als eerste de vijf heeft behaalt, wint logischerwijs).
De laatste battle is wat een aparte constructie, aangezien er sprake is van een oneven aantal. Ook die battle is gewoon tot de vijf, waarbij er twee nummers afvallen (welk nummer als eerste de vijf heeft behaalt, wint logischerwijs).
Krijg je in de volgende ronde dan niet dezelfde constructie? Zou het dan niet handiger zijn om daar ook het tweede nummer van door te laten gaan? Of wil je dat later pas wegwerken.
0
geplaatst: 20 juli 2022, 20:33 uur
legian schreef:
Krijg je in de volgende ronde dan niet dezelfde constructie? Zou het dan niet handiger zijn om daar ook het tweede nummer van door te laten gaan? Of wil je dat later pas wegwerken.
(quote)
Ook een goed idee. Je bedoelt dan zeker om het hoogst gewaardeerde nummer door te laten gaan (het nummer met de vijf punten) en het nummer dat als tweede geëindigd is ook, waarbij alleen de laagste afvalt.
Op die manier krijg je inderdaad weer een even aantal, dus dat is een zeer goed idee.

1
geplaatst: 20 juli 2022, 20:58 uur
0
geplaatst: 20 juli 2022, 21:11 uur
legian schreef:
We zijn wel eensgezind zeg.
We zijn wel eensgezind zeg.
Het wordt denk ik pas interessant als we in een wat verder stadium zitten en de ijzersterke Opeth-songs het tegen elkaar opnemen. Omdat het hele oeuvre de revue passeert zullen er (nu zeker in de eerste ronde) vrij eenzijdige battles tussen zitten.
0
geplaatst: 21 juli 2022, 09:22 uur
Ook goedemorgen! Ben op vakantie, kijk eens op mijn smartphone en heb al wat battles gemist
. Nu effe kijken wat ik vanavond nog allemaal kan inhalen.
. Nu effe kijken wat ik vanavond nog allemaal kan inhalen.* denotes required fields.