MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Big Metal Albums (K.O)

zoeken in:
odi
3-1

Don Cappuccino schreef:
Wat kies je bij de vorige EvilDrSmith, Mötorhead of Maiden? Anders is die battle helemaal nog niet klaar.
Oeps, tikfoutje. Verbeterd.

4-1

5-1

30. Sepultura - Arise vs. Savatage - Streets

1-0

1-1

2-1

odi
3-1

Zack
5'1

31. Fear Factory - Demanufacture vs. Ozzy Osbourne - Diary of a Madman

0-1

1-1

1-2

odi
2-2

3-2

3-3

Als alle nummers zo goed waren als het openings- en titelnummer, dan won Ozzy met twee vingers in een grote hoefijzerneus, maar dat zijn ze zeker niet.
4-3

Zack
Altijd beter dan FF , beter luisteraarbaar (niet zo'n herrie) en je vergeet ook nog eens Mr. Crowley....
Klassieker , al was het maar om Randy Rhoads....die ballad had van mij niet gehoeven trouwens....

4-4

4-5

32. System of a Down - Hypnotize vs. Black Sabbath - Paranoid

0-1

0-2

Al is Hypnotize ook een fantastische plaat.

Ook nog een dikke shout-out voor Demanufacture, een van de vetste metalplaten van de jaren '90 wat mij betreft. Een van die zeldzame metalplaten die met voor die tijd ''futuristische'' geluiden werkt, maar absoluut niet gedateerd klinkt. Voor de verder gevorderde versie van Demanufacture ga je naar City van Strapping Young Lad.

0-3

0-4

Zack schreef:
Altijd beter dan FF , beter luisteraarbaar (niet zo'n herrie) en je vergeet ook nog eens Mr. Crowley....
Die vergeet ik zeker niet, maar jij vergeet dat die niet op deze plaat staat.

SoaD of Sab... weer twee werelden van verschil. Ik denk dat ik tot mijn eigen verrassing toch voor System ga, die plaat sloeg destijds zo ongenadig hard in, harder dan welke bom van welk oorlogsvarken dan ook.
Op 'Paranoid' staat toch een mindere track, het korte 'Rat Salad', terwijl op SoaD álle veertien nummers geweldig zijn. Geen enkel inkakmoment. 14 gevarieerde voltreffers op één plaat: een zeldzaamheid die ik zelden [pleonasme of tautologie?] ben tegengekomen. Alle 14 favoriet!

1-4

Het gaat hier wel over Hypnotize en niet Toxicity, EvilDrSmith. Wel opletten hé!

Johnny Marr schreef:
Het gaat hier wel over Hypnotize en niet Toxicity, EvilDrSmith. Wel opletten hé!
Oh shit? Djiezus... wat stom. Maar waarom staat 'Hypnotize' überhaupt in deze lijst? Zo goed als 'Toxicity' is, zo "gewoontjes" is 'Hypnotize'. Ik vond die 0-4 ook al zo... overtuigend voor Sab. Goed gezien, JM.
Okay, Sab wint. Het is 0-5 geworden.

Zack
33. Deftones - Around the Fur vs. Machine Head - Burn My Eyes

0-1

EvilDrSmith schreef:
(quote)
Oh shit? Djiezus... wat stom. Maar waarom staat 'Hypnotize' überhaupt in deze lijst? Zo goed als 'Toxicity' is, zo "gewoontjes" is 'Hypnotize'. Ik vond die 0-4 ook al zo... overtuigend voor Sab. Goed gezien, JM.
Okay, Sab wint. Het is 0-5 geworden.

Jep, heel vreemd dat Hypnotize erin staat, samen met Steal This Album! toch wel hun minste/matigste album.

Deze is ook heul duidelijk:

1-1

2-1

Allebei top.

2-2

3-2

Gast
geplaatst: vandaag om 17:10 uur

geplaatst: vandaag om 17:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.