MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2023]

zoeken in:
Zwakke prutsdeadline ----> een laatste ladder gewoon 5 dagen open laten staan....

yeahyeahyeah schreef:
.. benieuwd hoe het gat van de 2013-pensionado's volgend jaar wordt opgevuld.
Dat zat ik mezelf ook af te vragen bij het samenstellen van mijn top 12. Er staat tot nu toe één recente topper tegenover. 2011-2013 waren muzikaal topjaren.

Ik heb nog 14 nummers over, er moeten er dus nog 2 afvallen. Maar het komt goed! En Fout Ventje staat op 1.

Onweerwolf
Joren999 schreef:
Ik heb nog 14 nummers over, er moeten er dus nog 2 afvallen. Maar het komt goed! En Fout Ventje staat op 1.

Heet dat ventje toevallig James?

Nope. Matthew. Net zo veel voorkomend

Onweerwolf
Het vijftigste lijstje staat op naam van Coma Cat!

yeahyeahyeah schreef:
Voor zowel Witte Trui als MuMeLadder een finalelijstje ingestuurd. Volgens mij de eerste keer dat ik de Witte Trui-finalisten gemiddeld duidelijk sterker vind dan die van de MuMeLadder. Een heerlijke Witte Trui-finale dus, benieuwd hoe het gat van de 2013-pensionado's volgend jaar wordt opgevuld.

Dit onderschrijf ik volledig; waar de Ladder mss wel de zwakste finale ooit heeft, heeft de Trui wrs de beste finale ooit. De top is dit jaar een stuk breder en gevarieerder. Mijn hele top 12 vind ik topnummers en tot ver in het rechterrijtje zijn het nummers die ik nog wel voor mijn lol luister; enkel de onderste 3 niet per se...

De statistieken:
Uit: 1, 3, 4, 6, 9, 12, 14, 16, 17, 18, 19, 22 (gemiddeld 12)
In: 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 16, 24 (gemiddeld 9)

Onweerwolf
Scorpion_21 schreef:
Aangezien smakeloosheid toch al regeert dit jaar, verbaast het me niet dat Sun Kil Moons prachtnummer hier gaat stranden. Ik ga 4 vd laagste tien plaatsen bezetten bij de bubbling under aan t eind van t jaar, Mark my words

Nog twee weken en dan weten we of je in maart gemaakte statement klopt, Jorg.

Alvast een klein tipje van de sluier: er staan 4 organomi's onder al jouw nomi's.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Nog twee weken en dan weten we of je in maart gemaakte statement klopt, Jorg.

Alvast een klein tipje van de sluier: er staan 4 organomi's onder al jouw nomi's.

Hehe wat zijn organomi s?:-)

Titmeister schreef:
(quote)

Dit onderschrijf ik volledig; waar de Ladder mss wel de zwakste finale ooit heeft, heeft de Trui wrs de beste finale ooit. De top is dit jaar een stuk breder en gevarieerder. Mijn hele top 12 vind ik topnummers en tot ver in het rechterrijtje zijn het nummers die ik nog wel voor mijn lol luister; enkel de onderste 3 niet per se...

De statistieken:
Uit: 1, 3, 4, 6, 9, 12, 14, 16, 17, 18, 19, 22 (gemiddeld 12)
In: 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 16, 24 (gemiddeld 9)

Geinig. Voor mij is t dan weer precies andersom.l in zwak versus sterkste ooit

Onweerwolf
Scorpion_21 schreef:
(quote)

Hehe wat zijn organomi s?:-)

Nominaties van de organisator.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Nominaties van de organisator.
Ah. Dat heb je wel knap gedaan dan want die staan dan echt heel laag vermoed ik?

Ook mijn lijstje ingestuurd. Gevoelsmatig wel een mindere finale dan vorig jaar, niet qua absolute topsongs, wel in de breedte. Mijn nummer 10 van vorig jaar is gestegen naar 7 en dat is niet omdat ik het nummer meer ben gaan waarderen.

Het algehele niveau is uiteraard hoog en ik ben blij met Pumarosa. Toen ie uitkwam was ik meteen overdonderd en heeft het wekenlang op 1 gestaan in mijn MuMeAfrekening. Eigenlijk had ik allang de hoop opgegeven dat dit nog een soort van klassieker zou worden. Maar ruim 8 jaar na dato staat ie hier dan ineens in de finale.

Verder zijn de onderste 8 wel een stuk minder dan de rest (al zit daar wel 1 ladderfinalist bij) en de laagste 3 ronduit matig. Gelukkig valt eentje daarvan komend jaar sowieso af. Ook wel opvallend om hier een band tegen te komen waarin ik 20 jaar geleden mijn interesse al verloor en dit nummer brengt daar geen verandering in.

Zie ook nog dat 11 van de 12 nummers in mijn lijst uit 2013-2017 komen en slechts uit de 5 jaar daarna, ook wel opvallend.

herman schreef:

Het algehele niveau is uiteraard hoog en ik ben blij met Pumarosa. Toen ie uitkwam was ik meteen overdonderd en heeft het wekenlang op 1 gestaan in mijn MuMeAfrekening. Eigenlijk had ik allang de hoop opgegeven dat dit nog een soort van klassieker zou worden. Maar ruim 8 jaar na dato staat ie hier dan ineens in de finale.

Ik had hetzelde. Destijds ook twee keer live gezien en vooral de live uitvoering van Priestess was erg fraai. Jammer dat het debuutalbum al tegenviel en we inmiddels weinig meer van ze horen.

Onweerwolf
Zo, op het heetst van de MuMeLadder finale nog eens even de mensen irritaggen die nog geen lijstje voor De Trui hebben ingestuurd.

Je hebt nog 5 dagen de tijd.

123poetertjes, 7744leon, Andres4, Angelo, arcade monkeys, Ataloona, Ceasar, charlotte2807, Choconas, Co Jackso, cosmic kid, curufin, Dance Lover, Dave82, DenDimi, dominicano fonso, dvdschaaf, dynamo d, Etiul, Fathead, Finidi, forzautregivo, Gebruiker43757, Gele Stift, gerre, GrafGantz, Gretz, hoolie55, HugovdBos, iamsander, inquestos, jassn, johan de witt, Johnny Marrissey, Joren999, kaj_666, kemm, kobe bryant fan, Koenr, L_T_B, luigifort, Lukas, madmadder, Maestrov, Marzipaintree, MRDammann, music4life, MVW, nelis, Oldfart, Onweerwolf, Ploppesteksel, ranboy, remcodulac, Riesdude, riiiiiiiii, Rvdz, Scorpion_21, shimahero, Silent_shout, Snoeperd, starbright boy, stardust_be, STaRS, stoepkrijt, Sunderland, The Eraser, TornadoEF5, Verweggistan, VladTheImpaler, wandelindenatuur, wibro

Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De Witte Trui stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt.

Krijg je in deze post een tag maar heb je al wel een lijstje naar me gestuurd laat het me dan direct even weten.

Onweerwolf
75 lijstjes zijn een feit want ook het altijd swingende lijstje van Dance Lover is gearriveerd.

Hoe nu verder?

De laatste tussenstand is de eindstand, dus gefeliciteerd Tame Impala!

https://i.vgy.me/Ph56uS.png

Poek schreef:
Hoe nu verder?

ik hoorde dat dix de presentatie op zich neemt

Onweerwolf schreef:
(quote)

Luitenant Porcupine natuurlijk.

Gelukkig heeft Onweerwolf zelf al in een oplossing voorzien. Porcupine Head ik hoop dat je het weekend vrij hebt!

Ze halen Wolfie maar even terug!
Het beste c.q. een-na-beste topic van deze site nadert z'n ontknoping en dat kan niet zonder de organi.

Onweerwolf heeft zeker niks met anderen gedeeld? Of kan Porcupine Head het idd overnemen?

We kunnen ook gewoon mijn lijstje (dat ik nog niet heb ingeleverd) als eindstand aanhouden

Joren999 schreef:
We kunnen ook gewoon mijn lijstje (dat ik nog niet heb ingeleverd) als eindstand aanhouden

Dan staat iig 1 nummer op de juiste plek

Wij gaan (denk niet dat daarin door dit nare incident meteen iets hoeft te veranderen), zoals inmiddels traditie is, de Witte Trui het hele weekend uitzenden op Orinoco Radio, maar dit gooit wel wat roet in de feestvreugde, natuurlijk. Wij (kaj_666 en ik) staan in ieder geval wel in contact met Onweerwolf ook buiten het forum, dus er zal hopelijk gauw iets bekend worden over 'hoe nu verder met de ontknoping'. Het mooiste evenement (sorry Ladder) van het jaar van dit forum moet, mág natuurlijk niet verloren gaan.

Titmeister schreef:
(quote)

Dan staat iig 1 nummer op de juiste plek
Ik ben wel benieuwd welke je hier bedoelt. Ik heb me eerder uitgelaten over o.a. Placebo, maar die eindigt niet onderaan.

Joren999 schreef:
(quote)
Ik ben wel benieuwd welke je hier bedoelt. Ik heb me eerder uitgelaten over o.a. Placebo, maar die eindigt niet onderaan.

In dat geval neem ik mijn woorden terug.

Grafmat schreef:
dus er zal hopelijk gauw iets bekend worden over 'hoe nu verder met de ontknoping'.

Als eerste even asap mededelen naar wie de laatstemmers hun eindlijstjes moeten opsturen lijkt me.

Ik heb afgelopen nacht gelijk even contact opgenomen met Onweerwolf en gevraagd of hij iets weet hoe lang zijn ban ging duren. Daarop kreeg ik deze reactie:

"Ik heb geen enkel bericht gekregen van de moderators. Ik veronderstel derhalve dat De Witte Trui is opgeheven."

Niet erg optimistische woorden. Heb aangeboden dat ik prima kan bijspringen qua organisatie mocht dat nodig zijn, maar daar heb ik vooralsnog geen reactie op gehad

Gast
geplaatst: vandaag om 19:05 uur

geplaatst: vandaag om 19:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.