Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2023]
zoeken in:
2
geplaatst: 22 november 2023, 15:00 uur
Gretz schreef:
Ik laat de rest van de superlatieven aan Johnny Marr, anders maai ik het gras voor zijn voeten weg
(afbeelding)
Working on nieuwe fun facts + stats
Ik laat de rest van de superlatieven aan Johnny Marr, anders maai ik het gras voor zijn voeten weg

(afbeelding)
Working on nieuwe fun facts + stats
Voor mij de beste finale sinds het bestaan van de lijst denk ik. Waanzinnig briljante, kutjegeniale nieuwkomers. Goed gedaan allen!
Van die Mainstream meter snap ik trouwens geen hol, dus dat bekijken jullie lekker maar even.
1
geplaatst: 22 november 2023, 16:54 uur
Toffe finale, lekker gevarieerd, maar er zijn zoveel persoonlijke favorieten uit 2012 afgevallen (Myth, Emmylou, The Mother We Share met name) dat het voor de nieuwkomers bijna ondoenlijk was om die aderlating op te vangen. Per saldo voor mij een iets mindere finale, maar zonder dat er nou veel nummers tussen zitten waar ik echt niks mee kan. Wel heel blij dat Still Corners en Phosphorescent er bij hun laatste kans bij zijn!
0
geplaatst: 22 november 2023, 21:01 uur
chevy93 schreef:
Als ik kijk naar de best scorende singles op RYM zie ik die hier ook nog geen hoge ogen gooien (Weyes Blood, BCNR, black midi, King Gizzard). Alleen Big Thief en Lana zie ik hier terug.
Over de (recente) nummers van o.a. Alvvays, Jessie Ware en JPEGMAFIA hoeven we het al helemaal niet te hebben.
(quote)
Ik moet toch ook wel goed mijn best doen om een paar enigszins breed gedragen (moderne) klassiekers te bedenken van de afgelopen 5 jaar.Als ik kijk naar de best scorende singles op RYM zie ik die hier ook nog geen hoge ogen gooien (Weyes Blood, BCNR, black midi, King Gizzard). Alleen Big Thief en Lana zie ik hier terug.
Over de (recente) nummers van o.a. Alvvays, Jessie Ware en JPEGMAFIA hoeven we het al helemaal niet te hebben.
De vraag is dan of die nummers er niet zijn, of dat het hier gewoon een ouwe-lullen-bende begint te worden, die niet meer mee is met de moderne muziek?

1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 november 2023, 22:10 uur
Titmeister schreef:
of dat het hier gewoon een ouwe-lullen-bende begint te worden, die niet meer mee is met de moderne muziek?
De finale is integraal beluisterd. 24 nummers zijn gerangschikt en met de bovenste 12 is de organisator van dienst verblijd.of dat het hier gewoon een ouwe-lullen-bende begint te worden, die niet meer mee is met de moderne muziek?
Ik ben de volgende nummers kwijt:
1. First Aid Kit - Emmylou (2012)
5. CHVRCHES - The Mother We Share (2012)
8. DIIV - Doused (2012)
9. Beach House - Myth (2012)
10. Frank Ocean - Pyramids (2012)
11. Santigold - Disparate Youth (2012)
14. Sharon Van Etten - Seventeen (2019)
15. The War On Drugs - Thinking Of A Place (2017)
16. Slowdive - Star Roving (2017)
17. Grimes - REALiTi (Demo) (2015)
22. Let's Eat Grandma - Donnie Darko (2018)
23. Cloud Nothings - Wasted Days (2012)
en krijg daar nieuwe nummers 2, 5, 7, 11, 12, 13, 15, 17, 18, 19, 21 en 24 voor terug. De gesneuvelde 2012-nummers volgen uit de definitie, maar van de 7 vormden er dus wel 6 mijn hoogste uitvallers. Mijn Verrukkelijke 500-inzending van afgelopen oktober is kennelijk alweer gedateerd, want enkel mijn nummer 4 staat daarin. Al is zo'n finale-inzending natuurlijk ook maar een momentopname.
Het gros van de finale is best beluisterbaar, maar daarmee is het ook wel gezegd. Een hoop middle-of-the-road indie die urgentie mist en iets te veel nummers waar iemand nagelaten heeft in te grijpen toen de muziek minuten te lang doordreutelde. De gemiddelde waardering bleek nog iets lager te kunnen dan vorig jaar: een 6,9. Voor de stelling dat in muzikaal opzicht vroeger alles beter was is nauwelijks een betere adstructie denkbaar dan dit fletse lijstje.
Voor de statistieken de gemiddelde cijferwaardering:
6,9 (2022: 7,0 - 2021: 7,0 - 2020: 7,4 - 2019: 7,6 - 2018: 7,2 - 2014: 7,0)
Prog ladder: 8,7 (2022: 8,9 - 2021: 8,8 - 2018: 9,0 - 2017: 8,8 - 2016: 8,9 - 2015: 8,9)
Nederlandstalige ladder: 8,3 (2022: 8,1 - 2021: 7,8 - 2014: 8,1)
MuMeLadder: volgt nog (2022: 7,4 - 2021: 7,1 - 2020: 7,3 - 2019: 7,7 - 2018: 7,4 - 2017: 7,6 - 2016: 7,5 - 2015: 7,6 - 2014: 7,6 - 2013: 7,2 - 2012: 7,0 - 2011: 6,5)
2
geplaatst: 23 november 2023, 08:30 uur
Er zijn duidelijk twee kampen als het gaat om het waarderen van de finalelijst. Ik zit overduidelijk in het positieve kamp: ik vind het een ijzersterke finale met vergeleken met eerdere jaren een veel diverser geluid. Alhoewel het natuurlijk nog flink diverser kan. Als ik kijk wat er van vorig jaar uitgevlogen is, snap ik ook direct waarom ik de huidige finale veel meer waardeer. Met artiesten als Grimes, Let's Eat Grandma, CHVRCHES en First Aid Kid kan ik weinig tot helemaal niets.
2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 november 2023, 09:49 uur
Zou Lana del Rey nog van de VAB profiteren?
1
geplaatst: 23 november 2023, 09:56 uur
Er is nog een derde kamp. Er zit voor mij geen groot verschil in de Top 12 van dit jaar en vorig jaar. Ik mis alleen Emmylou maar dat wisten we vooraf al.
0
geplaatst: 24 november 2023, 15:04 uur
Nu mijn lijstje definitief is verwerkt, ook even een teaser van mijn kant:
Uit:
1. CHVRCHES - The Mother We Share (2012)
3. First Aid Kit - Emmylou (2012)
5. Slowdive - Star Roving (2017)
6. Let's Eat Grandma - Donnie Darko (2018)
7. Frank Ocean - Pyramids (2012)
8. Grimes - REALiTi (Demo) (2015)
9. Santigold - Disparate Youth (2012)
16. Beach House - Myth (2012)
19. Cloud Nothings - Wasted Days (2012)
23. DIIV - Doused (2012)
24. Sharon Van Etten - Seventeen (2019)
Gem: 11,33
In: 1, 3, 4, 6, 7, 8, 13, 15, 16, 17, 20, 24. Gem: 11,16
Persoonlijk vind ik deze finale beter dan die van vorig jaar, maar je ziet over het algemeen niet zoveel verschil met 2022. Dat komt denk ik doordat ik zeven uittreders in mijn top 12 van vorig jaar heb en daar krijg ik er maar zes voor in de plaats. Daar tegenover staat dat de nummers die binnenkomen over het algemeen hoger staan dan de uittreders, zeker aan de onderkant.
Zoals ik eerder al aangaf vind ik dit een ontzettend fijne finale in de breedte, met veel variatie en vooral een hele hoop topnummers. Natuurlijk is de finale altijd wel voor verbetering vatbaar (
), maar toch: bijna driekwart van de nummers scoort een 8 of hoger bij mij, dus het was al moeilijk genoeg om nummers te moeten schrappen. Daarnaast geef ik de meeste nummers eronder ook nog wel een voldoende. Alleen mijn bottom 4 zit op de rand of scoort een onvoldoende.
Nog een kleine tip van de sluier: een van de nummers die op herhaling is, gaat ten opzichte van vorig jaar een flinke stijging tegemoet. Hoe groot? Nou, van bottom 5 rechtstreeks in de punten. Iets met een kwartje...
Uit:
1. CHVRCHES - The Mother We Share (2012)
3. First Aid Kit - Emmylou (2012)
5. Slowdive - Star Roving (2017)
6. Let's Eat Grandma - Donnie Darko (2018)
7. Frank Ocean - Pyramids (2012)
8. Grimes - REALiTi (Demo) (2015)
9. Santigold - Disparate Youth (2012)
16. Beach House - Myth (2012)
19. Cloud Nothings - Wasted Days (2012)
23. DIIV - Doused (2012)
24. Sharon Van Etten - Seventeen (2019)
Gem: 11,33
In: 1, 3, 4, 6, 7, 8, 13, 15, 16, 17, 20, 24. Gem: 11,16
Persoonlijk vind ik deze finale beter dan die van vorig jaar, maar je ziet over het algemeen niet zoveel verschil met 2022. Dat komt denk ik doordat ik zeven uittreders in mijn top 12 van vorig jaar heb en daar krijg ik er maar zes voor in de plaats. Daar tegenover staat dat de nummers die binnenkomen over het algemeen hoger staan dan de uittreders, zeker aan de onderkant.
Zoals ik eerder al aangaf vind ik dit een ontzettend fijne finale in de breedte, met veel variatie en vooral een hele hoop topnummers. Natuurlijk is de finale altijd wel voor verbetering vatbaar (
), maar toch: bijna driekwart van de nummers scoort een 8 of hoger bij mij, dus het was al moeilijk genoeg om nummers te moeten schrappen. Daarnaast geef ik de meeste nummers eronder ook nog wel een voldoende. Alleen mijn bottom 4 zit op de rand of scoort een onvoldoende.Nog een kleine tip van de sluier: een van de nummers die op herhaling is, gaat ten opzichte van vorig jaar een flinke stijging tegemoet. Hoe groot? Nou, van bottom 5 rechtstreeks in de punten. Iets met een kwartje...
0
geplaatst: 24 november 2023, 16:11 uur
Lijstje ingediend.
Voor mij is de finale wel ongeveer even sterk als die van vorig jaar. Ik verloor mijn nummers 1, 3, 6, 9, 10 en 12 maar kreeg daar de nummers 1, 4, 6, 8, 9, 10 en 11 voor terug.
Al met al viel de eindlijst me bij volledige beluistering niet eens tegen (vooral Slowdive en Still Corners kregen een flinke opwaardering). Het op het laatste moment afvallen van First Aid Kit en Mdou Moctar wordt evengoed betreurd...
Voor mij is de finale wel ongeveer even sterk als die van vorig jaar. Ik verloor mijn nummers 1, 3, 6, 9, 10 en 12 maar kreeg daar de nummers 1, 4, 6, 8, 9, 10 en 11 voor terug.
Al met al viel de eindlijst me bij volledige beluistering niet eens tegen (vooral Slowdive en Still Corners kregen een flinke opwaardering). Het op het laatste moment afvallen van First Aid Kit en Mdou Moctar wordt evengoed betreurd...
4
Onweerwolf
geplaatst: 24 november 2023, 17:08 uur
Even een verzoek: elk jaar is het voor een enkeling lastig maar hou je alsjeblieft aan het format bij het indienen van je lijstje.
Dus geen spaties waar ze niet moeten of juist spaties weglaten waar ze horen.
Het lijstje dient er zo uit te zien:
01. Portishead - Machine Gun (2008)
02. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street (2013)
03. Archive - Controlling Crowds (2009)
04. Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (2010)
05. The National - Bloodbuzz Ohio (2010)
06. Phosphorescent - Song For Zula (2013)
07. Tame Impala - Let It Happen (2015)
08. Archive - Collapse/Collide (2009)
09. Courtney Barnett - Depreston (2015)
10. Spinvis - Oostende (2011)
11. Beach House - Myth (2012)
12. David Bowie - Lazarus (2015)
Misschien is het niet duidelijk wat de reden hiervan is. Dus dat leg ik uit: Mijn bestand verwerkt lijstjes automatisch, maar om dat te kunnen doen moeten de lijstjes volgens een EXACT format worden aangeleverd. Excel snapt het niet als je de spatie tussen de "." en de "P" bij "01. Portishead - Machine Gun (2008)" weglaat. De spreadsheet kan dan niet verwerken dat jij de plaat op nummer 1 hebt staan. Tuurlijk, ik kan het zo maken dat elk mogelijk format gesnapt wordt en met sommige dingen heb ik ook rekening gehouden (zoals bv de Apple gebruikers die software hebben die zelf van alles ongevraagd loopt aan te passen) maar het is echt makkelijker als iedereen er gewoon even rekening mee houdt en het bovenstaande format gebruikt.
Dus geen spaties waar ze niet moeten of juist spaties weglaten waar ze horen.
Misschien is het niet duidelijk wat de reden hiervan is. Dus dat leg ik uit: Mijn bestand verwerkt lijstjes automatisch, maar om dat te kunnen doen moeten de lijstjes volgens een EXACT format worden aangeleverd. Excel snapt het niet als je de spatie tussen de "." en de "P" bij "01. Portishead - Machine Gun (2008)" weglaat. De spreadsheet kan dan niet verwerken dat jij de plaat op nummer 1 hebt staan. Tuurlijk, ik kan het zo maken dat elk mogelijk format gesnapt wordt en met sommige dingen heb ik ook rekening gehouden (zoals bv de Apple gebruikers die software hebben die zelf van alles ongevraagd loopt aan te passen) maar het is echt makkelijker als iedereen er gewoon even rekening mee houdt en het bovenstaande format gebruikt.
1
geplaatst: 24 november 2023, 19:19 uur
Rangschikken is een hele klus, werkelijk waar prachtige finale hebben we bij elkaar gespeeld
zelfs het minste nummer vind ik nog wel een 7-7,5 waard. Daarna is het eigenlijk meteen door naar de 8-regionen.
zelfs het minste nummer vind ik nog wel een 7-7,5 waard. Daarna is het eigenlijk meteen door naar de 8-regionen.
4
geplaatst: 26 november 2023, 19:44 uur
Stelletje Witte Trui'ers! Complimenten voor de bij elkaar gestemde finale.
Nu jullie toch niets te doen hebben zijn jullie van harte welkom in topic Song van het Jaar 2023 - MusicMeter.nl.
spotify:playlist:12HkJw7J1HTnGpmCq4Gt8n
Nu jullie toch niets te doen hebben zijn jullie van harte welkom in topic Song van het Jaar 2023 - MusicMeter.nl.
Onweerwolf schreef:
Voor wie het nog niet wist: dit topic is een belangrijke bron voor De Witte Trui. In feite hengelen we alle spannende futurepop pareltjes uit dit topic en die degraderen we dan in een tijdsbestek van 10 jaar tot afgekloven boomercore bij De Trui. Dat mag je dus niet missen.
De grote strijd bij Song van het Jaar: 768 kersverse pareltjes van nieuwbakken nummers, 64 per maand, 12 nummers per maandfinale. Uiteindelijk 192 nummers in de jaarfinale, 12 nummers in de GRAND finale en uiteindelijk dan één echte nummer 1. We zijn inmiddels aangekomen bij de maandfinale van september.Voor wie het nog niet wist: dit topic is een belangrijke bron voor De Witte Trui. In feite hengelen we alle spannende futurepop pareltjes uit dit topic en die degraderen we dan in een tijdsbestek van 10 jaar tot afgekloven boomercore bij De Trui. Dat mag je dus niet missen.
spotify:playlist:12HkJw7J1HTnGpmCq4Gt8n
0
geplaatst: 27 november 2023, 09:06 uur
Ook net mijn lijstje ingeleverd en al bij al nog een heel mooie top-12 kunnen opsturen. Ook daarna blijft het niveau best ok, maar iets te weinig voor een finale. Enkel de laatste 2 zijn echte stinkers.
Verder opvallend dat ik 6 nummers in mijn lijstje heb uit 2013 die dus volgend jaar de lijst verlaten. En hiervan staan er zo maar even 4 in mijn top-6. Dus volgend jaar zal mogelijk even slikken zijn, hoewel het ook een momentum kan zijn om goede nummers te laten doorstromen naar de finale.
Laatste conclusie is dat er in mijn lijstje veel doorschuift naar boven in vergelijking met vorig jaar wat dus impliceert dat de nummers die vorig jaar verdwenen zijn en hoog stonden niet vervangen worden door evenwaardige nummers. Zolang de rest nog van goed niveau blijft, is dat geen probleem, maar dat zijn problemen voor volgend jaar.
Verder opvallend dat ik 6 nummers in mijn lijstje heb uit 2013 die dus volgend jaar de lijst verlaten. En hiervan staan er zo maar even 4 in mijn top-6. Dus volgend jaar zal mogelijk even slikken zijn, hoewel het ook een momentum kan zijn om goede nummers te laten doorstromen naar de finale.
Laatste conclusie is dat er in mijn lijstje veel doorschuift naar boven in vergelijking met vorig jaar wat dus impliceert dat de nummers die vorig jaar verdwenen zijn en hoog stonden niet vervangen worden door evenwaardige nummers. Zolang de rest nog van goed niveau blijft, is dat geen probleem, maar dat zijn problemen voor volgend jaar.
0
geplaatst: 27 november 2023, 14:59 uur
Twee vragen:
Wat doet dat nummer van Placebo hier? Ik heb de laatste rondes wat minder gestemd, maar dit is toch een extreem flauw liedje in vergelijking met klassiekers als Pure Morning en The Bitter End? Van andere nummers waar ik niets mee heb hier (Venice Bitch, Kiwanuka) snap ik de aantrekkingskracht nog wel maar dit?
Voor de top 2000 poule, tellen de zojuist aangekondigde 500 extra nummers mee?
Wat doet dat nummer van Placebo hier? Ik heb de laatste rondes wat minder gestemd, maar dit is toch een extreem flauw liedje in vergelijking met klassiekers als Pure Morning en The Bitter End? Van andere nummers waar ik niets mee heb hier (Venice Bitch, Kiwanuka) snap ik de aantrekkingskracht nog wel maar dit?
1
geplaatst: 27 november 2023, 15:00 uur
Overigens zal - voor zover dat uit Onweerwolfs finalepost nog niet geheel duidelijk was - de uitzending op Orinoco Radio plaatsvinden op 15, 16 en 17 december. Precieze aanvangstijden volgen nog, maar reken op vrijdagavond en zaterdag en zondag de hele dag.
0
geplaatst: 27 november 2023, 15:03 uur
Joren999 schreef:
Twee vragen:
Twee vragen:
Haha, ik heb juist de aantrekkingskracht van Pure Morning nooit begrepen, waar ik Beautiful James makkelijk één van hun 5 beste nummers vind (ik kan eigenlijk enkel Song To Say Goodbye noemen die ik er echt duidelijk boven zou plaatsen)..
2
geplaatst: 27 november 2023, 15:14 uur
Het gebrek aan andere toegankelijke gitaarplaten? Dat dit de grandioze terugkeer was van Placebo, speelt vast mee. Het was hun moment. Gewoon steengoed in z'n genre, als je 't mij vraagt. Deed het ook zeer goed in de gezamenlijke Afrekening en was #1 van het jaar bij De Alternatieve Hitlijst. Zo extreem flauw zal het dan wel niet zijn. 

1
geplaatst: 27 november 2023, 15:15 uur
Joren999 schreef:
Ik heb de laatste rondes wat minder gestemd, maar dit is toch een extreem flauw liedje in vergelijking met klassiekers als Pure Morning en The Bitter End?
Ik heb de laatste rondes wat minder gestemd, maar dit is toch een extreem flauw liedje in vergelijking met klassiekers als Pure Morning en The Bitter End?
Nee.
3
geplaatst: 27 november 2023, 16:10 uur
Het is gewoon het zoveelste steengoede nummer in de Placebo discografie 

2
geplaatst: 27 november 2023, 16:34 uur
Ik zal het maar al verraden, ik heb Placebo op nummer 1 gezet in de finale!
2
Onweerwolf
geplaatst: 27 november 2023, 17:29 uur
Haha zie die Placebohaat van Fout Ventje eens genadeloos backfiren dan. 

2
geplaatst: 27 november 2023, 18:17 uur
Joren999 schreef:
Twee vragen:
Ik tel er vier.Twee vragen:
1
geplaatst: 28 november 2023, 10:15 uur
Wijsheid komt met de jaren (Beach House komt hoog in mijn lijstje).
3
geplaatst: 30 november 2023, 10:56 uur
Onweerwolf schreef:
Ik heb dus precies dit ingestuurd. En toen werd 'ie alsnog afgekeurd. Het lijstje dient er zo uit te zien:

0
geplaatst: 30 november 2023, 11:02 uur
Voor zowel Witte Trui als MuMeLadder een finalelijstje ingestuurd. Volgens mij de eerste keer dat ik de Witte Trui-finalisten gemiddeld duidelijk sterker vind dan die van de MuMeLadder. Een heerlijke Witte Trui-finale dus, benieuwd hoe het gat van de 2013-pensionado's volgend jaar wordt opgevuld.
1
Onweerwolf
geplaatst: 3 december 2023, 17:28 uur
SLACKERS!
Mensen die gewoon nog geen lijstje hebben ingeleverd. Wat doen we er mee? Wachten of weg?
Minder dan twee weken tot de deadline en dit is een harde, niet zo'n zwakke prutsdeadline zoals bij de ladders.
Dan weet je dat.
123poetertjes, 7744leon, Andres4, Angelo, arcade monkeys, Arno, Arrie, Ataloona, Ceasar, charlotte2807, Choconas, Co Jackso, Coma Cat, corn1holio1, cosmic kid, curufin, Dance Lover, Dave82, DenDimi, dominicano fonso, dvdschaaf, Dwejkk_, dynamo d, Edgar18, El Ninjo, Etiul, Fathead, Finidi, forzautregivo, Gebruiker43757, Gele Stift, gerre, GrafGantz, Grafmat, Gretz, herman, hoi123, hoolie55, HugovdBos, iamsander, inquestos, jassn, johan de witt, Johnny Marrissey, Joren999, kaj_666, kemm, kobe bryant fan, Koenr, L_T_B, laxus11, luigifort, Lukas, madmadder, Maestrov, marsupilami, Marzipaintree, mauricedegier, MRDammann, music4life, MVW, nelis, nico1616, Oldfart, Onweerwolf, Ploppesteksel, ranboy, remcodulac, Riesdude, riiiiiiiii, Rob071, Rudi S, Rufus, Rvdz, Salvadore, Scorpion_21, shimahero, Silent_shout, Simon77, Snoeperd, sokra, Spul, starbright boy, stardust_be, STaRS, stoepkrijt, Sunderland, tafkat, The Eraser, Titmeister, TornadoEF5, Verweggistan, VladTheImpaler, wandelindenatuur, WhyNotSmile, wibro
Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De Witte Trui stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt.
Krijg je hier vandaag een notificatie maar heb je al wel een lijstje ingeleverd dan moet je het direct even laten weten.
Mensen die gewoon nog geen lijstje hebben ingeleverd. Wat doen we er mee? Wachten of weg?
Minder dan twee weken tot de deadline en dit is een harde, niet zo'n zwakke prutsdeadline zoals bij de ladders.
Dan weet je dat.
123poetertjes, 7744leon, Andres4, Angelo, arcade monkeys, Arno, Arrie, Ataloona, Ceasar, charlotte2807, Choconas, Co Jackso, Coma Cat, corn1holio1, cosmic kid, curufin, Dance Lover, Dave82, DenDimi, dominicano fonso, dvdschaaf, Dwejkk_, dynamo d, Edgar18, El Ninjo, Etiul, Fathead, Finidi, forzautregivo, Gebruiker43757, Gele Stift, gerre, GrafGantz, Grafmat, Gretz, herman, hoi123, hoolie55, HugovdBos, iamsander, inquestos, jassn, johan de witt, Johnny Marrissey, Joren999, kaj_666, kemm, kobe bryant fan, Koenr, L_T_B, laxus11, luigifort, Lukas, madmadder, Maestrov, marsupilami, Marzipaintree, mauricedegier, MRDammann, music4life, MVW, nelis, nico1616, Oldfart, Onweerwolf, Ploppesteksel, ranboy, remcodulac, Riesdude, riiiiiiiii, Rob071, Rudi S, Rufus, Rvdz, Salvadore, Scorpion_21, shimahero, Silent_shout, Simon77, Snoeperd, sokra, Spul, starbright boy, stardust_be, STaRS, stoepkrijt, Sunderland, tafkat, The Eraser, Titmeister, TornadoEF5, Verweggistan, VladTheImpaler, wandelindenatuur, WhyNotSmile, wibro
Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De Witte Trui stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt.
Krijg je hier vandaag een notificatie maar heb je al wel een lijstje ingeleverd dan moet je het direct even laten weten.
* denotes required fields.