MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2023 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Rangschikking: 1 t/m 7, Rangschikkingstool MuMeLadder (dit laten staan!)

Ronde 1 - Ladder 21: [22/01/2023]

1. The Sound - Winning
2. Spinvis - Kom Terug
3. Porridge Radio - Lilac
4. Golden Earring - Twilight Zone
5. Opgezwolle - HoedenPlank
6. Nancy Sinatra - Bang, Bang
7. Yazoo - Situation

Deadline: maandag 23 januari 19:00 uur

Verkeerde topic Mexicanobakker

johan de witt schreef:
Heel blij met Dead or Alive - You Spin Me Round (Like a Record)!

Ik ben verrast. Zag er helemaal niet zo goed gezien de stemmen. Kantje boord, maar wel leuk!. Toch een Stock Aitken and Waterman productie in de lijst (is dit nu de enige?)

Het is wel echt jammer dat dat nummer van Mazzy Star niet meer in de lijst staat.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Ik ben verrast. Zag er helemaal niet zo goed gezien de stemmen. Kantje boord, maar wel leuk!. Toch een Stock Aitken and Waterman productie in de lijst (is dit nu de enige?)

Het is je van harte gegund, maar je hebt geluk dat ik - voor het eerst dit jaar - ben vergeten te stemmen, anders was Organized Konfusion door geweest

Ronde 1 - Ladder 21:

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. The Sound - Winning [37] 639
2. Leonard Cohen - Suzanne [405] 558
3. Spinvis - Kom Terug [289] 521
4. Nick Cave & The Bad Seeds - Red Right Hand [178] 497
5. Golden Earring - Twilight Zone [599] 490
6. Arcade Fire - Wake Up [748] 405
7. Opgezwolle - HoedenPlank [1413] 381
8. Bruce Springsteen - Darkness On The Edge Of Town [800] 373
9. Robert Palmer - Johnny and Mary [chevy93] 343
10. The Antlers - Two [1529] 333
11. Angel Olsen - All Mirrors [1541] 322
12. Depeche Mode - A Question Of Time [1088] 318
13. Nancy Sinatra - Bang, Bang [1337] 315
14. Counting Crows - Mr. Jones [1216] 306
15. Yazoo - Situation [1757] 300

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Elvis Costello & The Attractions - (I Don't Want To Go To) Chelsea [969] 294
17. De La Soul Feat. MF Doom - Rock Co.Kane Flow [remcodulac] 243
18. Broken Social Scene - Anthems For A Seventeen Year-Old Girl [Co Jackso] 212
19. Porridge Radio - Lilac [2000] 185
20. Gloria Gaynor - I Will Survive [wendyvortex] 65

71 stemmers deze ronde.

Een ronde waarin van de nieuwkomers alleen Robert Palmer het red. De nummer 2000 van vorig jaar verlaat niet geheel onverwacht de ladder en Elvis Costello gaat het makkelijk redden via de afvallerslijst.

Zie eindstand ladder 20....er was helaas een foutje in geslopen ...met nogal gevolgen voor de eindstand.

Heyyy, Organized Konfusion toch door dus!!

Haha, Konfusing zeg! Maar wel leuk!

Das nog eens een fijne fout!

Vreselijke fout, vreselijk nummer door. Nogal zuur dit.

Titmeister schreef:
(quote)

Het is je van harte gegund, maar je hebt geluk dat ik - voor het eerst dit jaar - ben vergeten te stemmen, anders was Organized Konfusion door geweest

En bedankt dan maar

Johnny and Mary leuk!
Dat-ie er nog niet in stond.

Ow wow, dat is nog eens een bijzondere ontknoping

aERodynamIC schreef:
Vreselijke fout, vreselijk nummer door. Nogal zuur dit.

(quote)

En bedankt dan maar

Troost het je wellicht dat ik You Spin Me Round ook graag in de ladder zie? Bij een evt hernominatie zou ik er zomaar punten aan kwijt kunnen.

Johnny and Mary ook een leuke nieuwe binnenkomer!

Titmeister schreef:
Troost het je wellicht dat ik You Spin Me Round ook graag in de ladder zie? Bij een evt hernominatie zou ik er zomaar punten aan kwijt kunnen.

Van mijn nominaties zag ik deze het liefst door ook al zag ik het vooraf niet gebeuren (kon Edgar nog zo hard roepen dat ie dat wel zag gebeuren).

Ging dit om een ander nummer had ik er mee kunnen leven, zelfs met 1 punt verschil aan de andere kant van de streep (het omgekeerde scenario) was dan ook heel jammer maar helaas. Deze ontknoping is mindere fraai na de aanvankelijke leuke verrassing.

Deze nominatie was nu, volgend jaar gaat het niet nog eens gebeuren. Niet door mij. Mag jij dan doen

Sowieso zie ik veel leuke nominaties het niet halen (van andere users) en heel veel waar ik totaal niks mee heb juist wel. Een opmerkelijk jaar vind ik (voor wat betreft mijn smaak).

Hoe dan ook: nominaties die het niet halen is voor mij vrij gewoon (voor wie niet......). De aangename verrassing was voor korte duur helaas.

Zo goed vind ik hem ook weer niet, dat ik zelf zou overwegen om hem te nomineren

Verder heb ik al een aantal mooie nieuwe binnenkomers gezien, en ook een aantal jammere afvallers. Een vrij gemiddeld jaar wmb dus

Ik vraag me af of Dance Lover er zelf blij mee is daar Dead Or Alive punten kreeg en Organized Konfusion niet

Gretz schreef:
Verkeerde topic Mexicanobakker

Oh, dat is niet zo handig. Maar niet dat het uitmaakte voor de uitslag.

You Spin Me Round vind ik niet in de top-2000 thuishoren, een fout en mechanisch deuntje, teveel gejat van Frankie Goed To Hollywood. Johnny and Mary vind ik wel prima.
En Elvis Costello wordt danig onderschat op MuMe, toch veel beter dan Dead Or Alive.

aERodynamIC schreef:
Ik vraag me af of Dance Lover er zelf blij mee is daar Dead Or Alive punten kreeg en Organized Konfusion niet

Liever Dead or Alive uiteraard, maar ik vind Organized Konfusion gelukkig ook geweldig!

Johnny and Mary, erg leuke binnenkomer! Ik kende voorheen alleen de Todd Terje versie, ook erg fijn nummer overigens. Verder jammer van mijn Interpol nominatie, maar niet verrassend. Moest toch een keertje een van mijn absolute Interpol favs nomineren, ook al was het tegen beter weten in

Jammer dat Rock Co.Kane Flow een beetje onder de Hoedenplank werd geschoven, want anders was de lijst wel gehaald. Misschien volgend jaar dan maar Gekkenhuis nomineren, want die staat er dan gek genoeg weer niet in.

remcodulac schreef:
Jammer dat Rock Co.Kane Flow een beetje onder de Hoedenplank werd geschoven, want anders was de lijst wel gehaald. Misschien volgend jaar dan maar Gekkenhuis nomineren, want die staat er dan gek genoeg weer niet in.

Sowieso een gekkenhuis hier, als je ziet wat er allemaal niet doorgaat... wat jij, luigifort?

Wat ik id...

9. Robert Palmer - Johnny and Mary [chevy93] 343
13. Don McLean - Vincent [chevy93] 362
Dat gaat aardig. Vooral van Johnny and Mary had ik niet verwacht dat deze vrij soeverein doorgaat. Volledig (her)ontdekt vorig jaar, misschien wel mijn meest gedraaide nummer van 2022.

remcodulac schreef:

Of Park.

Ronde 1 - Ladder 22:

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat [71] 637
2. Pulp - Disco 2000 [211] 570
3. Arctic Monkeys - Brianstorm [1124] 464
4. Gorillaz - Clint Eastwood [363] 461
5. Slowdive - Star Roving [704] 437
6. Fleetwood Mac - You Make Loving Fun [1176] 405
7. Stevie Wonder - As [383] 404
8. Moloko - The Time Is Now [1330] 399
9. The Waterboys - This Is The Sea [621] 393
10. Nick Drake - Hazey Jane II [1708] 369
11. Talking Heads - Burning Down The House (Live) [882] 367
12. Elbow - Lippy Kids [1632] 358
13. U2 - All I Want Is You [834] 340
14. Talk Talk - April 5th [1566] 320
15. Simon & Garfunkel - The Only Living Boy In New York [1421] 287

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Daryl Hall & John Oates - I Can't Go for That (No Can Do) [1891] 227
17. Charli XCX Feat. Christine and the Queens - Gone [catdog] 163
18. Alter Bridge - Cry of Achilles [tbouwh] 115
19. The Sheila Divine - The Amendment [Finn] 47
20. Roman Walczak - Czarny Pocalunek [musicborst] 37

68 stemmers deze ronde.

Een kansloze ondernemening voor de nieuwe nominaties deze ladder, geen van de nominaties is ook maar in de buurt gekomen van een plekje in de eindlijst. Daarnaast verlaten ook Hall & Oates de ladder.

Wel erg weinig punten voor Charli, wss niet weird genoeg voor de Charli fans? Ik vond het daarentegen een fijne ontdekking

Had uiteraard de volle buit van me gekregen als ik niet was vergeten te stemmen.

Why do we keep when the water runs?

Gone

Gast
geplaatst: vandaag om 02:45 uur

geplaatst: vandaag om 02:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.