MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2023 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Ries_72 schreef:
(quote)

Prima ruil wat mij betreft. Of wisselen met de echte King.

Love And Pride is zeker een leuk hitje, maar top 32 aller tijden gaat me wel een beetje heel ver eerlijk gezegd...

ArthurDZ schreef:
Love And Pride is zeker een leuk hitje, maar top 32 aller tijden gaat me wel een beetje heel ver eerlijk gezegd...

Geen classic maar wel linker rijtje materiaal voor mij ..

The King and Queen of America. Niet zo'n bekende single misschien maar de finale zou er flink van opknappen

Uit ladder 1 had ik er 1/7 en nu 2/7 dus het gaat al iets beter. Pffff.

Oef, weer Depeche Mode. Ik ben het bijna nooit met dumb_helicopter eens, maar ook hier is dat bijna een vaste nummer 32. Ik ben al niet echt Depeche Mode -fan, maar deze vind ik een van hun minste hits, En dat terwijl er een buitenkans lag om het in te ruilen tegen iets beters. Ik had Kendrick misschien net wat hoger moeten zetten.

Van mij hoeft geen enkele artiest dubbel in de finale maar als dan toch iemand er dubbel in moet, mag dat van mij best Kendrick zijn. Ik denk dat zijn laddersucces in de toekomst nog wel toe gaat nemen trouwens.

Arrie schreef:
Van mij hoeft geen enkele artiest dubbel in de finale maar als dan toch iemand er dubbel in moet, mag dat van mij best Kendrick zijn. Ik denk dat zijn laddersucces in de toekomst nog wel toe gaat nemen trouwens.

Lex bibbert bij deze gedachte

Voor mij is de glans van King Kunta er eigenlijk wel een beetje af, te veel gehoord misschien. Qua hiphop zie ik liever andere artiesten de finale halen, bijv. Madvillain, Nas of weer eens Mobb Deep. Maar sowieso mooi dat hiphop tegenwoordig überhaupt vertegenwoordigd is in de hogere regionen van de lijst. Zelf ben ik hiphop de laatste jaren ook veel meer gaan waarderen, dus dat komt goed uit.

Verder prima uitslag in de tweede ladder na een wat mindere eerste. Donna Summer lijkt de laatste jaren uitgegroeid tot een zekerheidje voor de finale, terecht.

johan de witt schreef:
Cloudbusting keldert wel hard

Bust...

Scorpion_21 schreef:
(quote)

Lex bibbert bij deze gedachte

Lex over een paar dagen wanneer The Blacker the Berry via de Herkansing de finale haalt:

https://media.tenor.com/FdNpFQkpbIQAAAAC/squidward-eyes-open-t34gii.gif

catdog schreef:
(quote)

Lex over een paar dagen wanneer The Blacker the Berry via de Herkansing de finale haalt:

(afbeelding)

King Kunta is de betere en 1x Kendrick is wel voldoende

yeahyeahyeah schreef:
Voor mij is de glans van King Kunta er eigenlijk wel een beetje af, te veel gehoord misschien. Qua hiphop zie ik liever andere artiesten de finale halen, bijv. Madvillain, Nas of weer eens Mobb Deep.

Snap ik wat betreft King Kunta, al ervaar ik dat zelf niet zo. Maar ik denk wel dat Kendrick meer en meer een gevestigde waarde wordt, of het nou met Kunta is of met Berry/andere nummers.

Voor mij is de glans er ook wel vanaf..

de finale is weer geslaagd.

laxus11 schreef:
King Kunta is de betere en 1x Kendrick is wel voldoende

En - wellicht niet helemaal onbelangrijk - een paar minuten korter

Die hype (al mag je het eigenlijk niet meer zo noemen, hij draait toch al even mee inmiddels) inzake Lamar heb ik nooit zo begrepen. Doe mij dan toch maar een Shook Ones of iets van Dilla.

Toevallig is dit de tweede keer dit jaar dat ik Depeche Mode specifiek kut vind in relatie tot Kendrick: op afgelopen Primavera moest ik een half concert van eerstgenoemde band doorstaan om een fatsoenlijk plekje te scoren bij Kendrick (het was onaangenaam). Extra zuur dus dat DM nu met die belegen draak nu één van de beste hiphopnummers ooit eruit edget. Maar goed, baby steps, Kendrick staat in ieder geval in de finale!

Enjoy the Silence klinkt mij nog altijd fris in de oren hoor, zo fris als een hoentje

Kendrick daarentegen...

Arno schreef:
Rangschikking: 1 t/m 7, Rangschikkingstool MuMeLadder (dit laten staan!)

Ronde 6 - Ladder 3: [25/11/2023]

Eefje maar liefst 8x op #1 gezet in Ladder 3. Daarmee zal ze qua eerste plaatsen ongetwijfeld erg hoog scoren. Hopelijk is het ook genoeg voor een plekje in de felbegeerde top-7 én een historische finaleplaats

Gretz ALERT - Gretz ALERT - Gretz ALERT

Ronde 6 - Ladder 3

Rechtstreeks geplaatst voor de Finale, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Kate Bush - Wuthering Heights [10] 648
2. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. [29] 599
3. Radiohead - Exit Music (For A Film) [89] 538
4. The Smiths - How Soon Is Now? [5] 532
5. Songs: Ohia - Lioness [30] 511
6. Eefje de Visser - Scheef [489] 485
7. Talking Heads - Once In A Lifetime [49] 460

Uitgeschakeld, echter - de beste 20 afvallers plaatsen zich voor de herkansingsladder waaruit nog 4 nummers doorgaan.

8. Prince and The Revolution - When Doves Cry [12] 460
9. Echo & The Bunnymen - The Killing Moon [33] 447
10. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street [19] 445
11. Bobby Womack - Across 110th Street [32] 443
12. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler) [51] 441
13. Curtis Mayfield - Move On Up [27] 401
14. Bruce Springsteen - Jungleland [259] 390
15. David Bowie - Life On Mars? [8] 382
16. David Bowie - Starman [81] 356
17. The Beach Boys - God Only Knows [169] 355
18. The Cult - She Sells Sanctuary [90] 323
19. The Rolling Stones - Gimme Shelter [104] 300
20. Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms [162] 284

88 stemmers deze ronde.

Een ladder met een daverende verrassing want Eefje de Visser plaatst zich rechtstreeks voor de finale!!
Verder ook een ladder met een gelijke stand op plaats 7, maar doordat Talking Heads van meer users stemmen kreeg eindigen ze boven Prince en moet Prince dus gaan herkansen.
Verder keert Exit Music ook weer terug in de finale (of dat een voordeel is voor Radiohead straks als het om de overwinning gaat is nog maar de vraag) en vliegen beide Bowie's er vrij kansloos uit wat m.n. voor Life On Mars, de nummer 8 van vorig jaar, toch wel verrassend genoemd mag worden.
De overige 5 finalisten stonden daar vorig jaar ook dus bevestigen zo hun status.

Dit is voorlopig de stand in de afvallerslijst voor de herkansingsladder:

Television - Marquee Moon
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Prince and The Revolution - When Doves Cry
Kendrick Lamar - The Blacker The Berry
Pulp - Common People
Joy Division - New Dawn Fades
Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
Sufjan Stevens - Chicago
Echo & The Bunnymen - The Killing Moon
Fleetwood Mac - Go Your Own Way
Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street
Bobby Womack - Across 110th Street
Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
dEUS - Instant Street
Fela Kuti & The Africa '70 - Zombie
Marvin Gaye - What's Going On
Tori Amos - Winter
The National - Bloodbuzz Ohio
The Sound - Winning
The Doors - The End

En deze nummers zijn nu definitief afgevallen:

Massive Attack Feat. Horace Andy - Angel
The Blue Nile - Tinseltown In The Rain
Sonic Youth - Teen Age Riot
The The - Uncertain Smile
Nick Drake - Northern Sky
Curtis Mayfield - Move On Up
Bruce Springsteen - Jungleland
David Bowie - Life On Mars?
David Bowie - Starman
The Beach Boys - God Only Knows
The Cult - She Sells Sanctuary
The Rolling Stones - Gimme Shelter
Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms

EINDE Gretz ALERT - EINDE Gretz ALERT - EINDE Gretz ALERT

Wel mooi een Nederlandstalig nummer in de finale En Eefje de Visser komt hoger dan 32

dynamo d schreef:
Wel mooi een Nederlandstalig nummer in de finale

Ja, eindelijk weer eens! https://www.forumsmileys.nl https://www.forumsmileys.nl https://www.forumsmileys.nl https://www.forumsmileys.nl https://www.forumsmileys.nl

Gorky - Mia was in 2015 de laatste. Ook een debutant.

Dit biedt hoopt dat het ons aller Spinvis ooit ook eens zal lukken

dynamo d schreef:
En Eefje de Visser komt hoger dan 32

Ik hoop het, maar ze zal ongetwijfeld aan kop gaan in het love-hate klassement en dan wordt het sowieso een moeilijk verhaal.

Dit zal toch wel de gelukkigste dag uit het leven van Gretz zijn?

Jeetje. Curtis, Bobby, Bowie en Prince eruit. Ook geen finale voor Marvin en Rolling Stones. En dan wel suf-jan en weer die Lioness

Haha, krijgt die gekke Geert (de vriendelijke, niet die boze die eerder deze week zijn hoogtepunt kende) toch gewoon gelijk...

Verder is de terugkeer van Exit Music wel het enige positieve over deze uitslag, de overige 6 nummers waar ik op heb gestemd zijn uitgeschakeld - waarvan 4 definitief en 2 vrijwel definitief. Vooral de uitschakeling van Life on Mars? is toch wel verrassend

Hopen op een leuke verrassing in deze ladder (bv Burial of Slint) of in de herkansing, anders wordt het toch wel karig bovenin...

SCHEEF NAAR DE FINALE, LET'S GOOOOOOOOOO!

Niceeeee, zeker m'n nr 1 in de finale! En sowieso niet bovenaan in t lovehateklassement want sigur ros doet ook nog mee.

Wel heel jammer dat de Cave s elkaar hier in de weg zitten en into my arms zo kansloos onderaan eindigt

Man man van dat Lionezzzzz komen we echt nooit af...

Gast
geplaatst: vandaag om 19:41 uur

geplaatst: vandaag om 19:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.