MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2023 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Wat een ongelooflijke K** uitslag.
Natuurlijk die zingende zaag weer door (nummer laatst is bekend), de rest van de nummers zullen niet ver daar vandaan terecht komen, alleen pratende hoofden zal linker rijtje zijn.
Alle nummers waarop ik heb gestemd verwezen naar de herkansing of rechtstreeks exit...... zucht

Ik zie niet in welk nummer Lioness nog van plaats 32 in mijn finale lijstje moet gaan afhouden, zeker niet nu we God zij dank we eindelijk van The Beach Boys af zijn....

....en met een schuin ook op de voorlopige herkansing...gezien de percentages lijkt het me stug dat The National, The Sound en The Doors overleven....voor Tori Amos en Marvin Gaye wordt het denk ik spannend...aangezien er dan al 6 hoger moeten scoren denk ik dat Fela Kuti wel save zit....ik zie dan trouwens best wel kansen voor Fleetwood Mac als voorlopig enige "classic rock" nummer in de herkansing.

Als je Geert heet heb je vrienden...

Scheefgroei

El Ninjo schreef:

Een ladder met een daverende verrassing want Eefje de Visser plaatst zich rechtstreeks voor de finale!!

En dan te bedenken dat dit gewoon lukt in een jaar waarin finaleplaatsen in De Witte Trui en Nederlandstalige Ladder er niet in zaten. Bijzonder contrast.

Scheef heeft natuurlijk niets te zoeken in de finale. Top 200 ms nog net, maar dat is 't dan wel.

JAAAAAA EEFJE

De huidige ladder gaat sowieso interessant worden; met 10 finalisten van vorig jaar gaan er sowieso minimaal 3 voorlopig afvallen, maar ik verwacht dat het er wel meer kunnen worden. Sowieso moeten R.E.M. en Mazzy Star nog tonen geen een-/tweedagsvliegen te zijn. Verder zijn Pixies en The National allesbehalve zekerheden, doet Sigur Rós het dit jaar over het algemeen minder, hadden The Beatles vorige ronde een herkansing nodig en is het de vraag in hoeverre de 3 Radioheads elkaar in de weg gaan zitten.

Daartegenover staat dat The Unforgettable Fire toch een regular is en U2 het dit jaar goed doet. The Chain en Would? zijn nummers die het elk jaar ietsjes beter doen. Tot slot ben ik benieuwd of één van de nummers uit de wat alternatievere hoek (Björk/Burial/Low/Slint) kan gaan verrassen...

Oei, Nina krijgt er een serieuze concurrente bij
Wat een baggerfinale gaat dit worden

Scheef in de finale wat een grap. Dat het nummer überhaupt top 400 staat is verbazingwekkend. Verder hadden Lioness en Sufjan ook wel mogen thuis blijven

Maar vooral vervelend dat dat non muziek dingetje genaamd Exit Music weer in de finale aanhaakt.

Het rechterrijtje wordt beduidend langer dan het linkerrijtje...

Simon en Lex die de uitslag van ladder 3 ontdekken:
https://brevity.files.wordpress.com/2023/05/statler2.jpg

Het wordt tijd voor een grijze ladder

Eefje de finale in!!!

vigil schreef:
Het wordt tijd voor een grijze ladder
Die hebben we al, die heet de Witte Trui!

El Ninjo schreef:
zeker niet nu we God zij dank we eindelijk van The Beach Boys af zijn.....

God only knows wat er mis is met dat nummer...

cosmic kid (moderator)
Eefje -ook al heb ik er niet op gestemd, de koningin van het nederlandstalige lied heeft minimaal 20 liedjes die beter zijn- is een zeer welkome verrassing.

Daarnaast is het op 1 na beste nummer aller tijden gelukkig ook door. Exit Music hoort elk jaar in de finale te staan en dan mee te strijden om het podium.

Casartelli (moderator)
Met Sufjan S. en Songs: O. heb ik waarschijnlijk mijn nummers 31 en 32 in één ladder gescoord.

Voorts:
hoi123 schreef:
Toevallig is dit de tweede keer dit jaar dat ik Depeche Mode specifiek kut vind in relatie tot Kendrick: op afgelopen Primavera moest ik een half concert van eerstgenoemde band doorstaan om een fatsoenlijk plekje te scoren bij Kendrick (het was onaangenaam). Extra zuur dus dat DM nu met die belegen draak nu één van de beste hiphopnummers ooit eruit edget.
hoi123 schreef:
Geen dank jongens, doe het graag.
X

vigil schreef:
Als je Geert heet heb je vrienden...
Niet altijd kan ik je verzekeren.

laxus11 schreef:
Scheef in de finale wat een grap. Dat het nummer überhaupt top 400 staat is verbazingwekkend. Verder hadden Lioness en Sufjan ook wel mogen thuis blijven

Dat zijn juist mijn 3 topnummers die door zijn

Verbaas me over het gejammer over Lioness, zo'n gevoel subtiel nr, het breekbare gitaarspel van Jason Molina. Die mag op m'n begrafenis

Scheve uitslag wel

Scorpion_21 schreef:
(quote)

Dat zijn juist mijn 3 topnummers die door zijn

Verbaas me over het gejammer over Lioness, zo'n gevoel subtiel nr, het breekbare gitaarspel van Jason Molina. Die mag op m'n begrafenis

3 nummers die absoluut niet in de finale horen Maar goed ieder zn meuk

Arno schreef:
Simon en Lex die de uitslag van ladder 3 ontdekken:
(afbeelding)

Dacht dat ik dat was en nog een zeker andere iemand hier

Scheefje hopelijk 1 jaar finale en volgend jaar rond plaats 1000 waar het hoort. Voor het rest wederom niet te best. Gelukkig is Exit Music er wel bij.

Veel scheve gezichten hier

Apart toch dat je met z'n allen het hele jaar de leukste nummers probeert te selecteren en dat het dan volgens sommigen helemaal niks is. Ik snap wel dat het allemaal wat wordt aangezet, maar in dit stadium zijn het toch nummers die voor mij allemaal minimaal prima zijn en eigenlijk is er geen enkele muziek die hier meedoet waar ik problemen mee heb.

Trouwens, dat nummer van U2 trouwens dat in de finale staat, hoe heet dat ook weer? Da's wel echt helemaal ruk

NEW YEAR'S DAY!!!

luigifort schreef:
NEW YEAR'S DAY!!!

Topnummer! Hoort vanzelfsprekend in de finale thuis

Coma Cat schreef:
Apart toch dat je met z'n allen het hele jaar de leukste nummers probeert te selecteren en dat het dan volgens sommigen helemaal niks is. Ik snap wel dat het allemaal wat wordt aangezet, maar in dit stadium zijn het toch nummers die voor mij allemaal minimaal prima zijn en eigenlijk is er geen enkele muziek die hier meedoet waar ik problemen mee heb.

Trouwens, dat nummer van U2 trouwens dat in de finale staat, hoe heet dat ook weer? Da's wel echt helemaal ruk

De meeste leuke nummers zijn allang uitgeschakeld in de finale staan nooit de beste nummers

Eefje de Visser, Neerlands trots!

De terugkeer van Exit Music ''ondanks dat ik er niet op gestemd heb'' juich ik ook zeker toe. Usual Suspects als How Soon Is Now? & Wuthering Heights gaan sowieso meestrijden om het linkerrijtje.

Once in a Lifetime & deze Sufjan Stevens zijn wel leuk, maar niet als je ziet welke soultoppers ( Marvin, Prince, Bobby, Curtis ) daardoor het loodje leggen.

Tenslotte is daar nog het enige van de 80 overgebleven nummers die ik een dikke onvoldoende zou geven. Die verschrikkelijke jankerd van een Molina is bij mij alvast verzekerd van de laatste plek. Daar kan zelfs (hypothetisch) 2 x U2 in de finale niets meer aan veranderen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:00 uur

geplaatst: vandaag om 18:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.