MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2023 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Aangename verrassing dat You Learn About It de lijst weer gehaald heeft. Na drie nieuwe nominaties aan de verkeerde kant van de streep, had ik dit niet verwacht. ❤️

Johnny Marr schreef:
Black midi niet door, kutzooi. Wat jij, gerre?

You Learn About It is wel een prachtige ontdekking. Wie jankt lekker met me mee?

Dat Musenummer tho, hoe kut wil je het hebben ArthurDZ en GrafGantz?

Aja natuurlijk. Kutzooi.
Toch wel een prijsnummer van het debuut. Maar kijk ja, ik stem niet mee. Maar goed, dan was het toch nipt geweest..het moet ook zonder mij de mensen overtuigen.

En Pain eruit is al helemaal van de pot gerukt. Is WOD onbekend in Nederland?

gerre schreef:
(quote)

Aja natuurlijk. Kutzooi.
Toch wel een prijsnummer van het debuut. Maar kijk ja, ik stem niet mee. Maar goed, dan was het toch nipt geweest..het moet ook zonder mij de mensen overtuigen.

Nee man, niks nipt. Als jij had gestemd had ie het dik gehaald.

Ook ik had black midi gered als ik had gestemd.

Zwaar teleurstellend gedrag van de black midi-"fans".
gerre Teunnis schaam jullie kapotje. Johnny Marr zeg er nog een keer wat van want volgens mij dringt het niet door.

Er nog een keer wat van.

Ik zou dat wel nog wat vinden..dat het verboden is om op jezelf te stemmen. Maar ja, praktisch niet te controleren.

Doen we in ons voetbalclubje ook bij verkiezing man van de match.

gerre schreef:
En Pain eruit is al helemaal van de pot gerukt. Is WOD onbekend in Nederland?

Het zal best wel aan mij liggen hoor maar TWOD is voor mij, uitgezonderd een paar nummers, overwegend het Dire Straits van nu ... ofwel behoorlijk saai, langdradig, slaapverwekkend en totaal niet spannend.
Ik moet wel zeggen, als ik een "los" nummer hoor denk ik soms, mwah, misschien toch te hard in m'n oordeel en weer eens een kans geven maar draai ik dan bijv 3 nummers achtereen dan trek ik het alweer niet meer zonder bijna in slaap te vallen. Maar goed, gelukkig denken anderen hier totaal anders over

gerre schreef:
Ik zou dat wel nog wat vinden..dat het verboden is om op jezelf te stemmen. Maar ja, praktisch niet te controleren.
Volgens mij valt dit in de praktijk wel mee. Niet dat Dotan opeens de lijst haalt ofzo

Vooral jammer van Kevin Morby

El Ninjo schreef:
(quote)

Het zal best wel aan mij liggen hoor maar TWOD is voor mij, uitgezonderd een paar nummers, overwegend het Dire Straits van nu ... ofwel behoorlijk saai, langdradig, slaapverwekkend en totaal niet spannend.
Ik moet wel zeggen, als ik een "los" nummer hoor denk ik soms, mwah, misschien toch te hard in m'n oordeel en weer eens een kans geven maar draai ik dan bijv 3 nummers achtereen dan trek ik het alweer niet meer zonder bijna in slaap te vallen. Maar goed, gelukkig denken anderen hier totaal anders over

Ik vind Pain wel heel fijn. Dat gitaartje brengt mij in een bepaald soort roes waar ik heel gelukkig van word. Ik kan me wel voorstellen dat mensen het saai vinden. Ach ja, ik ben blijkbaar ook een van de weinige mensen op deze aarde die Fillip 10x liever hoort dan pak m beet Starlight of Uprising. Die nummers zijn me te clean. Dus hoeveel verstand heb ik er nu werkelijk van= Maar goed, Muse staat er al genoeg in, dus ik kan er best mee leven dat deze nominatie het niet redt. Ik nomineer gewoon van bovenaf uit mijn toplijst, dan krijg je dat soort geintjes, terwijl ik mijn andere nominaties dit jaar veel ´interessanter´ vind.

Ronde 1 - Ladder 36:

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Elliott Smith - Waltz #2 (XO) [47] 583
2. The Beatles - Norwegian Wood (This Bird Has Flown) [530] 524
3. Gorillaz Feat. De La Soul - Feel Good Inc. [440] 462
4. AC/DC - Whole Lotta Rosie [290] 457
5. Sonic Youth - Sugar Kane [186] 428
6. The Smiths - The Boy With The Thorn In His Side [1025] 427
7. Ela Minus - They Told Us It Was Hard, but They Were Wrong. [979] 376
8. The Box Tops - The Letter [1268] 372
9. dEUS - The Ideal Crash [1704] 356
10. The Jesus and Mary Chain - Just Like Honey [715] 341
11. Muse - Stockholm Syndrome [1840] 339
12. Gerry Rafferty - Baker Street [1681] 318
13. Placebo - Nancy Boy [806] 317
14. The Byrds - Mr. Tambourine Man [1171] 308
15. Beach House - Norway [1453] 291

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Ray LaMontagne - Trouble [Co Jackso] 258
17. Blondie - Rapture [curufin] 252
18. Sandra - (I’ll Never Be) Maria Magdalena [johan de witt] 240
19. The Cure - Push [dumb_helicopter] 230
20. Pet Shop Boys - Love Etc. [1785] 221

71 stemmers deze ronde.

En ook deze keer 4 of in ieder geval 3 nominaties die het niet halen, zelfs grote namen als Blondie en The Cure niet. Alleen Ray LaMontagne mag nog hopen, die staat nu als 1e boven de virtuele scheidslijn, maar ik vrees toch dat het een moeilijk verhaal gaat worden. Ook voor Pet Shop Boys - Love Etc. komt er dit jaar een einde aan het ladder avontuur.

Dat dit nummer van The Cure het niet haalt, onvoorstelbaar. Maar dan wel Close to Me ergens bovenaan...

Drie mooie nominaties die het net niet redden.
Jammer.

Tijd om uit te schrijven...man man...
Duw me maar weg hoor...

Prik mij ook maar lek hoor. Had liever Push door gehad ipv Baker Street ofzo...

Dat is jammer van Sandra, al had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht dat die het met dit deelnemersveld zou gaan redden.

Wel een zeer sympathieke nominatie, dat dan weer wel!

Blondie is ergens jammer maar ze heeft wat mij aardig wat betere nummers die ook nog niet in de ladder staan.

Qua Cure, die hebben nog genoeg ijzers in t vuur dacht ik zo

Zonde van Love Etc.

Ik was helemaal verknocht aan dat nummer toen ik het voor het eerst tijdens Serious Request hoorde. Uiteraard bij PSB-fan Gerard Ekdom.

Geen idee of Rapture het had gehaald met mijn stem, maar ze had in ieder geval de volle bak punten gehaald. Zonde.

Ben ook verbaasd over de lage score voor Push. Een van hun beste en origineelste nummers imo en ook een fan favourite dacht ik. Maar genoeg ander Cure-spul in de lijst he.

Johnny Marr schreef:

Nee man, niks nipt. Als jij had gestemd had ie het dik gehaald.

Had ik dus toch ook ff moeten stemmen, Maar goed, ik was (te) druk met andere dingen, en blind stemmen zonder alle nummers te hebben gehoord vind ik eigenlijk niet kunnen. Maar ik ken de puntentelling ook niet, want 125 punten ziet er behoorlijk kansloos uit. Iemand..? Hoe werkt de puntentelling...!?

De puntentelling voor je top 7 is 26-22-16-13-10-8-5.

chevy93 schreef:
Zonde van Love Etc.

Ik was helemaal verknocht aan dat nummer toen ik het voor het eerst tijdens Serious Request hoorde. Uiteraard bij PSB-fan Gerard Ekdom.
Dit. Echt één van de leukste PSB's.

Ronde 1 - Ladder 37:

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Arcade Fire - Rebellion (Lies) [3] 692
2. The War on Drugs - Under The Pressure [467] 464
3. Pete Rock & C.L. Smooth - They Reminisce over You (T.R.O.Y.) [559] 457
4. Metallica - Fade To Black [785] 416
5. Four Tet - Love Cry [1169] 407
6. Roxy Music - Avalon [1533] 398
7. Wilco - Art Of Almost [1402] 390
8. Mike Oldfield Feat. Maggie Reilly - Moonlight Shadow [330] 387
9. Buffalo Tom - Taillights Fade [205] 377
10. The Killers - Somebody Told Me [676] 371
11. David Bowie - Suffragette City [marsupilami] 368
12. Serge Gainsbourg - Ballade De Melody Nelson [1737] 358
13. Tyler, the Creator - Yonkers [1553] 357
14. The Velvet Underground - Pale Blue Eyes [903] 342
15. The Cranberries - Zombie [1095] 336

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. The Decemberists - The Mariner's Revenge Song [1509] 332
17. The National - The System Only Dreams In Total Darkness [1329] 317
18. Simon & Garfunkel - Homeward Bound [laxus11] 308
19. Chaka Khan - I Feel for You [gerre] 163
20. Peter Gabriel - Mercy Street [Salvadore] 160

74 stemmers deze ronde.

Een goede ronde voor de afvallers want zowel The Decemberists als The National als Simon & Garfunkel scoren zo hoog dat ze ergens in de bovenste regionen van de afvallerslijst gaan belanden en dus op zeker doorgaan. Als nieuwkomer gaat (natuurlijk de zoveelste) Bowie ook door en vallen alleen Chaka Khan en Peter Gabriel af.

Mercy Street onderaan, man man, hoe belachelijk! Zo'n beetje het mooiste nummer allertijden. Zeg er eens wat van vigil...

Wear your inside out

luigifort schreef:
Mercy Street onderaan, man man, hoe belachelijk! Zo'n beetje het mooiste nummer allertijden. Zeg er eens wat van vigil...

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks...

Gezien de uitslag van vorig jaar toch wel opvallend dat nummers 4-7 boven nummers 8-10 staan...

Dat vreselijke Yonkers natuurlijk weer relatief makkelijk door

Hopelijk halen S&G het

laxus11 schreef:

Hopelijk halen S&G het

Dat leek me toch een zekerheidje?

Oef, had toch Mercy Street punten moeten geven als ik de uitslag zo zie. Dit nummer verdient de laatste plek echt niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:57 uur

geplaatst: vandaag om 22:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.