MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Muziekquiz

zoeken in:
als ik op tijd thuis ben doe ik ook een poging, lachu, zo'n kwis

Misschien kunnen we het wekelijks doen? Ik wil er ook wel een keertje eentje maken.

JonnieBrasco
Ik heb nu op dit moment een trivia-bot draaien in de chatroom - een geheel automatische manier van vragen stellen!!! Voordeel is dat niemand de vragen meer hoeft in te typen, omdat die trivia-bot het uit een tekstfile haalt, andere voordelen:
* Automatische random vrager steller
* Automatische de-tijd-in-de-gaten-houder
* Automatische scheidsrechter
* Automatisch scores bijhouden
* Automatische hint gever
Kortom: Eerlijkheid en gemak !!! Zelfs teamplay is mogelijk.

Ik heb alleen ergens 100 Engelse vragen vandaan geplukt, dus daar moet nog wat aan gebeuren

Ik zie alweer een nieuwe verslaving ontstaan, het verzamelen van een heeeeele boel vragen

Check out die MusicMeter-chat!

Yak
Moet nog even wat rommelen met mijn hard- slash software (ik zit nu ook op MuMe met fuckin Internet Explorer 4), dus aan mIRC ben ik nog even niet toe. Ik zorg er wel voor dat vanavond om 21u sharp alles het fatsoenlijk doet.

JonnieBrasco
Maar voor alle anderen: je hoeft niet per sé het programma mIRC te installeren, het kan natuurlijk ook gewoon via de site

Yak
JonnieBrasco schreef:

Maar voor alle anderen: je hoeft niet per sé het programma mIRC te installeren, het kan natuurlijk ook gewoon via de site

Maar dan ben je te langzaaaaaam...!

Kos
Ik moet die bot ook hebben voor de filmkwis

JonnieBrasco
Titan doet een quiz om 21 uur, maar ik begreep dat ie niet zo heeeel veel vragen heeft. Ik doe er daarom voor de liefhebbers een quiz achteraan met een boel vragen! (gebruikmakend van bot)

titan (crew)
Ik heb circa 40 vragen waarvan grotendeels a t/m e, dus volgens mij komen we de avond wel door hoor .

titan (crew)
Nog 10 minten en het is zover!

titan (crew)
Uitlag van de Quiz:

1. Starbright boy 24
2. Yak 17
3. Zachary glass 16
4. Kos 12
5. Jordy 9
6. Rodenrijck 8
7. Johnnie Brasco 6
8. Diego 5
9. Selma, Rzasa en Sanvean* 3

* Harry Nilsson was inderdaad goed!

Iedereen bedankt voor de deelname!

JonnieBrasco
Uitslag van Quiz2:

Kos - 45
titan - 40
Zachary_Glass - 26
StarbrightBoy - 26
rodenrijck - 3
sanvean - 2

Wat eigenlijk neer komt op dat Kos het snelste kan typen

titan (crew)
Ik ga gauw een cursus snel typen volgen!

JonnieBrasco
Als jullie die trivia-bot leuk vinden (zoals het bij Quiz2 ging), dan is het misschien een leuk idee om vragen te gaan verzamelen. Dus als iedereen een stuk of 100 vragen bedenkt... Dan krijgen we een mooi verzamelbakje, en kunnen we het nog eens vaker spelen. Stuur even een PM naar mij als je een bijdrage wil doen, dan leg ik even kort uit hoe en wat.

Yak
Ik had met Kopna Kopna in de voorlaatste ronde nog een punt in de wacht kunnen slepen, hot damn!

SelmaDuim
Yak schreef:

Ik had met Kopna Kopna in de voorlaatste ronde nog een punt in de wacht kunnen slepen, hot damn!

ja verdorie, en het is nog wel zo'n leuk bandje

JonnieBrasco
Ik heb zo'n 200 nieuwe trivia-vragen. Kom NU naar de musicmeter-chat, voor een nieuwe trivia-sessie!

Kom dus allen om de kennis-strijd met jezelf en elkaar aan te gaan!

titan (crew)
We zoeken nog een kandidaat voor nu, wie durft?

JonnieBrasco
De einstand is geworden:

Zachary_Glass - 57
Kos - 56
sanvean - 27
Diego - 22
titan - 12
aerodynamic - 5

Met de volgende 'maars':
* Zachary speelde full time
* Kos verliet het spel een kwartier voor tijd met 10 punten voorsprong
* Sanvean en Diego waren ook niet constant aanwezig
* Titan ging in het begin aan kop, maar moest helaas weg.
* Aerodynamic kwam de laatste 15 vragen pas aanschuiven, en heeft het met een score van 5 dus gemiddeld niet slecht gedaan!

De volgende trivia-sessie zal ik iets eerder aankondigen, stel maar vast een tijdstip in het weekend voor

Jammer dat ik het eigenlijk heb gemist (ja ook jouw kwis Robert). Volgende keer doe ik zeker mee !
Want 5 staat wel lullig, ook al waren het maar 15 vragen

Kos
JonnieBrasco schreef:

Zachary_Glass - 57
Kos - 56

Ik krijg je nog wel!

JonnieBrasco schreef:
De volgende trivia-sessie zal ik iets eerder aankondigen, stel maar vast een tijdstip in het weekend voor

Zondagavond 9 uur?

Bedankt voor die mooie quizzen JB en Titan!

JonnieBrasco
herman schreef:

Zondagavond 9 uur?

Komt zondagavond 8 uur jullie ook uit?

Yak
JonnieBrasco schreef:
(quote)

Komt zondagavond 8 uur jullie ook uit?

Zoals het er nu voor staat wel.

8 uur is ook goed.

8 uur is prima: zal proberen het niet te vergeten en nog even een spoedcursus sneltypen volgen
Hier op de chat neem ik aan ?

JonnieBrasco
Oke, dan wordt het 8 uur. En ja, gewoon hier op de chat!

JonnieBrasco
Wie doen er vanavond allemaal mee? Tot nu toe heb ik: Yak, herman, Aerodynamic...

titan (crew)
Ik kan vanavond niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:30 uur

geplaatst: vandaag om 04:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.