MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Muziekquiz

zoeken in:
Bob Cremers
Voor de lol gemaster, en hier komt nog een van wie is Gonli ?

Google:

Over China:
1 li = 500 meter, 1 gonli = 1 kilometer. gewichten: 1 liang = 50 gram, 1 jin = 500 gram, 1 gongin = 1 kg.

Bob Cremers
Ik bedoel het nummer van de Red Hot Chillie Peppers.

oh, in dat geval denk ik de Red Hot Chili Peppers, maar dat schrijf je wel anders Bob .

Bob Cremers
Daar vergis ik me altijd in.

Dim
Zo, ik zie dat er regelmatig quizzen worden/werden gehouden via de chat. Dat is leuk, alleen met mijn houten computer gaat chatten zo langzaam, dat ik me vrij kansloos acht voor zo'n quiz..
Nu heb ik verder gezocht naar quizzen op deze site; maar verder dan de crypto kwam ik eigenlijk niet. Met alle muziekkenners op deze site had ik eigenlijk wel meer verwacht.

Nu is het zelf bedenken van een quiz eigenlijk net zo leuk als het oplossen. Daarom heb ik (hopelijk vinden de mensen van de MuMe-crew dit goed) mijn eigen quiz vervaardigd en die hier beneden gezet.

Wat is het idee? Hieronder zie je viermaal vijf vragen. De antwoorden op elke serie van vijf vragen leiden samen naar het antwoord (dit systeem is ontleend aan Herexamen, waarbij de kandidaten aan de hand van goede antwoorden moeten zoeken naar het uiteindelijke antwoord. Bij deze quiz komt het erop neer dat er gezocht moet worden naar viermaal een artiest of band).

Ik hoop dat het duidelijk is en dat jullie plezier beleven aan deze quiz!

1. Welke band werd eind jaren ’60 opgericht door een man die zijn achternaam deelt met een stotterende Idols-finalist?
2. Welk gebouw associeerden de Black Crowes met ziekte op één van hun platen?
3. Aan welk nummer van Frank Sinatra wordt op één der hits van Bon Jovi gerefereerd?
4. Welke Nederlandse rockband had dezelfde naam als een voetbalclub?
5. Welk nummer van Boney M was de B-kant van de single Rasputin?

1. Van welke Amerikaanse vocalgroep uit de jaren ’60 wordt vaak beweerd dat één der leden om het leven is gekomen doordat ze stikte in een broodje?
2. Welk nummer, oorspronkelijk uitgebracht in 1963, werd opnieuw een hit naar aanleiding van de film Dead Man’s Curve?
3. Wat was de bijnaam van Dr. Alban, bekend van onder meer It’s My Life en Sing Hallelujah?
4. Welke letter voegde rapper Yukkie Ozince toe in zijn artiestennaam?
5. Wat zijn Ian en Eric McCredie, beiden lid van de Britse groep Middle of the Road, van elkaar?

1. Welke tv-presentator had in de jaren ’80 een hit met Later als je groot bent?
2. Welke Nederlandstalige band nam in 2000 een nummer op met Brainpower?
3. Wat is de nationaliteit van de zanger Imrich Lobo?
4. Van welk materiaal was het hart gemaakt waarover Martin Buitenhuis in 1999 zong?
5. Welk nummer was een hit voor zowel The Pointer Sisters als Bruce Springsteen als Scooter?

1. Met welke dieren had de Britse rockband The Who een hit in 1968?
2. Welke plaat nam het synthesizerduo Nova op, onder de naam van een Zuid-Amerikaans land?
3. Wie moesten er in 1980 oppassen volgens Nico Haak, omdat het zo weer zomer was?
4. Over hoeveel luchtballonnen zong Gabrielle Kerner in 1983?
5. Welk pop- en funkduo werd gevormd door Walter Becker en Donald Fagen?

De derde = Lucifer?

Ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat oplossingen publiekelijk worden gedeeld

Dim
UmmaGumma 44 schreef:
De derde = Lucifer?

UmmaGumma 44 heeft al een kwart opgelost! Wie vult aan?

lebowski schreef:
Ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat oplossingen publiekelijk worden gedeeld

Dat kon ik nergens uit opmaken?!

Ik heb de antwoorden (denk ik) van de eerste en laatste opgave, maar ik kom er niet uit voor de rest

Dim
UmmaGumma 44 schreef:
(quote)

Dat kon ik nergens uit opmaken?!

Ik vind het geen probleem. Ik neem aan dat men toch wil weten of de door hun aangedragen oplossing(en) goed is/zijn.

Dim schreef:
(quote)

Ik vind het geen probleem. Ik neem aan dat men toch wil weten of de door hun aangedragen oplossing(en) goed is/zijn.

maar dat kan ook via een PM

Dim
andré schreef:
(quote)

maar dat kan ook via een PM

Ook prima!

Tijd voor een eindstand wellicht?

bumpje?

Gast
geplaatst: vandaag om 07:35 uur

geplaatst: vandaag om 07:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.