Muziek / Muziekgames / Survival of the fittest-who lasts the longest battle
zoeken in:
0
geplaatst: 15 maart 2023, 20:57 uur
1.Lana Del Rey (survivalrate 7 dagen (Vs Dido/Vs James Blake, VS Alanis Morissette, VS Zero7, VS Emeli Sande, VS Calvin Harris, VS Jewel)
2.Goldfrapp (survivalrate 5 dagen (VS Charlotte Gainsbourg, VS Mish Mash, VS Rozet, VS One Republic, gelijk tegen Eurythmics)
3.Eurythmics (survivalrate 4 dagen (gelijk tegen Goldfrapp, VS Goldfrapp uiteindelijk, VS Howard Jones, VS Fiction Factory)
4.Dido (survivalrate 3 dagen (gelijk tegen Adele 1x, VS Adele uiteindelijk, VS Lighthouse Family)
5.Adele (survivalrate 2 dagen (Vs Ed Sheeran/ gelijk tegen Dido 1x)
6.Charlotte Gainsbourg (survivalrate 2 dagen (VS Lana Del Rey, VS James Morrison)
Eurythmics nestelen zich al in de top 3.
Ik dacht altijd dat zij enorm veel albums hadden wat dus ook wel meevalt, maar in de 2e helft van de 80's was er al een erg muzikale koerswijziging waar de synthesizer niet speciaal op de voorgrond bleef. Het album Savage uit 1987 liet andere invloeden horen en de single van vandaag klinkt een pak anders dan die synth stampers.
In de clip van Who's that girl zag je haar een paar keer en blijkbaar had Dave haar wel hoog zitten, die griet van Bananarama. Uiteindelijk werd er gedate en Siobhan Fahey en Dave Stewart trouwden in het jaar dat Savage gereleased werd. Fahey was toen al bij Bananarama opgestapt wegens spanningen, de vriendinnen Keren Woodward en Sara Dallin waren een 2 eenheid waar Siobhan maar wat bij hing en alle Stock Aitken en Waterman commercie zag ze niet zitten.
"Begin dan zelf een band" moedigde Dave haar tussen de Scotch eggs aan en aldus geschiedde.
Beide tracks vandaag zitten vol met glas-barst gegil.
Man vs Ex-vrouw
Eurythmics-You've placed a chill in my heart
VS
Shakespear's Sister-You're history
2.Goldfrapp (survivalrate 5 dagen (VS Charlotte Gainsbourg, VS Mish Mash, VS Rozet, VS One Republic, gelijk tegen Eurythmics)
3.Eurythmics (survivalrate 4 dagen (gelijk tegen Goldfrapp, VS Goldfrapp uiteindelijk, VS Howard Jones, VS Fiction Factory)
4.Dido (survivalrate 3 dagen (gelijk tegen Adele 1x, VS Adele uiteindelijk, VS Lighthouse Family)
6.Charlotte Gainsbourg (survivalrate 2 dagen (VS Lana Del Rey, VS James Morrison)
Eurythmics nestelen zich al in de top 3.
Ik dacht altijd dat zij enorm veel albums hadden wat dus ook wel meevalt, maar in de 2e helft van de 80's was er al een erg muzikale koerswijziging waar de synthesizer niet speciaal op de voorgrond bleef. Het album Savage uit 1987 liet andere invloeden horen en de single van vandaag klinkt een pak anders dan die synth stampers.
In de clip van Who's that girl zag je haar een paar keer en blijkbaar had Dave haar wel hoog zitten, die griet van Bananarama. Uiteindelijk werd er gedate en Siobhan Fahey en Dave Stewart trouwden in het jaar dat Savage gereleased werd. Fahey was toen al bij Bananarama opgestapt wegens spanningen, de vriendinnen Keren Woodward en Sara Dallin waren een 2 eenheid waar Siobhan maar wat bij hing en alle Stock Aitken en Waterman commercie zag ze niet zitten.
"Begin dan zelf een band" moedigde Dave haar tussen de Scotch eggs aan en aldus geschiedde.
Beide tracks vandaag zitten vol met glas-barst gegil.
Man vs Ex-vrouw
Eurythmics-You've placed a chill in my heart
VS
Shakespear's Sister-You're history
1
geplaatst: 17 maart 2023, 14:44 uur
We moeten het hier vooral van de laatkomers hebben zie ik. De derde dag scoort het best.
Deze nummers scoorden niet zo best in Nederland maar waren wel hits in de UK.
Bijna had ik voor the Eurythmics gekozen. Maar dankzij het Shownieuws van pureshores in combinatie met de geschiedenisles van de dames scoort bij mij toch toch het zusje van de overgetalenteerde Britse schrijver, waarover Virginia Woolf ooit zich afvroeg waarom bekende vrouwen laatkomers zijn in de geschiedenis.
3-7
Deze nummers scoorden niet zo best in Nederland maar waren wel hits in de UK.
Bijna had ik voor the Eurythmics gekozen. Maar dankzij het Shownieuws van pureshores in combinatie met de geschiedenisles van de dames scoort bij mij toch toch het zusje van de overgetalenteerde Britse schrijver, waarover Virginia Woolf ooit zich afvroeg waarom bekende vrouwen laatkomers zijn in de geschiedenis.
3-7
0
geplaatst: 17 maart 2023, 23:12 uur
1.Lana Del Rey (survivalrate 7 dagen (Vs Dido/Vs James Blake, VS Alanis Morissette, VS Zero7, VS Emeli Sande, VS Calvin Harris, VS Jewel)
3.Eurythmics (survivalrate 5 dagen (gelijk tegen Goldfrapp, VS Goldfrapp uiteindelijk, VS Howard Jones, VS Fiction Factory, VS Shakespear's Sister)
Kwam laat op gang maar uiteindelijk toch weer Annie & Dave.
Eerste single van Savage dan maar, dit klinkt voor die tijd toch vrij experimenteel en er is niet echt een duidelijke kop staart song.
Ook niet bij de tegenstander, 1 van de vroege echte sample hits.
Eurythmics-Beethoven (I love to listen to)
VS
Paul Hardcastle-19
3.Eurythmics (survivalrate 5 dagen (gelijk tegen Goldfrapp, VS Goldfrapp uiteindelijk, VS Howard Jones, VS Fiction Factory, VS Shakespear's Sister)
Kwam laat op gang maar uiteindelijk toch weer Annie & Dave.
Eerste single van Savage dan maar, dit klinkt voor die tijd toch vrij experimenteel en er is niet echt een duidelijke kop staart song.
Ook niet bij de tegenstander, 1 van de vroege echte sample hits.
Eurythmics-Beethoven (I love to listen to)
VS
Paul Hardcastle-19
1
geplaatst: 17 maart 2023, 23:40 uur
pureshores, Annie en Dave hebben toch een flink pak voor de broek gehad?
0
geplaatst: 17 maart 2023, 23:49 uur
0
geplaatst: 17 maart 2023, 23:57 uur
1.Lana Del Rey (survivalrate 7x (Vs Dido/Vs James Blake, VS Alanis Morissette, VS Zero7, VS Emeli Sande, VS Calvin Harris, VS Jewel)
2.Goldfrapp (survivalrate 5x (VS Charlotte Gainsbourg, VS Mish Mash, VS Rozet, VS One Republic, gelijk tegen Eurythmics)
3.Eurythmics (survivalrate 4x (gelijk tegen Goldfrapp, VS Goldfrapp uiteindelijk, VS Howard Jones, VS Fiction Factory,)
4.Dido (survivalrate 3x (gelijk tegen Adele 1x, VS Adele uiteindelijk, VS Lighthouse Family)
5.Adele (survivalrate 2x (Vs Ed Sheeran/ gelijk tegen Dido 1x)
6.Charlotte Gainsbourg (survivalrate 2x (VS Lana Del Rey, VS James Morrison)
7.Shakespear's Sister (survivalrate 1x (VS Eurythmics)
Dank Shaky, een teken dat je dit niet moet doen na een lange dag
Paul Hardcastle houden we even op de bank.
Shakespear's Sister door-HELLO en opletten pureshores
VS
The Beloved-Hello
2.Goldfrapp (survivalrate 5x (VS Charlotte Gainsbourg, VS Mish Mash, VS Rozet, VS One Republic, gelijk tegen Eurythmics)
3.Eurythmics (survivalrate 4x (gelijk tegen Goldfrapp, VS Goldfrapp uiteindelijk, VS Howard Jones, VS Fiction Factory,)
4.Dido (survivalrate 3x (gelijk tegen Adele 1x, VS Adele uiteindelijk, VS Lighthouse Family)
5.Adele (survivalrate 2x (Vs Ed Sheeran/ gelijk tegen Dido 1x)
6.Charlotte Gainsbourg (survivalrate 2x (VS Lana Del Rey, VS James Morrison)
7.Shakespear's Sister (survivalrate 1x (VS Eurythmics)
Dank Shaky, een teken dat je dit niet moet doen na een lange dag

Paul Hardcastle houden we even op de bank.
Shakespear's Sister door-HELLO en opletten pureshores
VS
The Beloved-Hello
3
geplaatst: 18 maart 2023, 01:38 uur
Zo zie je maar weer dat elke verkiezingsuitslag kan leiden tot een parallelle werkelijkheid.
0-1
0-1
dix schreef:
Mis ik iets?
Ik mis zeker iets. Ik hoop in de volgende ronde dat die naakte man in zoete eendracht omringt wordt door allemaal naakte vrouwen.Mis ik iets?
1
geplaatst: 18 maart 2023, 11:46 uur
Nou, ik hoop dat Shakespeasr's Sister nog een rondje blijft (dat is de enige andere single die ik nog van ze ken), maar zo te zien heeft men (Marzipaintree voorop) nogal een incentive om met The Beloved door te gaan 
1-3

1-3
0
geplaatst: 18 maart 2023, 12:17 uur
Doe mij maar 'vervangen' in plaats van 'omringen'.
Áls het zover komt, want nipt 2-4
Áls het zover komt, want nipt 2-4
* denotes required fields.