MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2023

zoeken in:

Ronde 0 - Ladder 8:

0 Elder - Catastasis
1 Blue Effect (Modrý Efekt) - Vysoká Stolička, Dlhý Popol / High Chair, Long Ashes
2 Fish - Credo
0 Saga - You’re Not Alone

Nieuwe ladder vanaf: donderdag 16 maart 19.00 uur.

3 best sterke nummers en dan ook nog Saga!

Ronde 0 - Ladder 8:

4 Fish - Credo +2
1 Blue Effect (Modrý Efekt) - Vysoká Stolička, Dlhý Popol / High Chair, Long Ashes
1 Saga - You’re Not Alone +1
0 Elder - Catastasis

Niet echt mijn ladder. Fish vind ik dan nog het fijnst om te horen.

Ronde 0 - Ladder 8:

5 Fish - Credo +1
3 Saga - You’re Not Alone +2
0 Elder - Catastasis

9

Nieuwe ladder vanaf: donderdag 16 maart 19.00 uur

Elder - Catastasis 0 Dit is tot dusver de fijnste ontdekking, hij heeft alleen pech dat hij in een ladder zit met 2 persoonlijke favorieten, maar hij moet eigenlijk door
Blue Effect (Modrý Efekt) - Vysoká Stolička, Dlhý Popol / High Chair, Long Ashes -1 Weer ontzettend veel moeite om dit uit te luisteren, ik mis (harde) gitaren en stevige drums, alleen maar getingel, aah op het laatst wat gitaar, too little too late
Fish - Credo 1 ik had hem best lang niet meer gehoord, ik weet niet of dit nou een schoolvoorbeeld van prog is, maar ik vind het een geweldig nummer
Saga - You’re Not Alone 2 Altijd een live killer tijdens concerten van Saga, een crowd favourite en ook van mijn!

Ronde 0 - Ladder 8:

6 Fish - Credo +1
3 Saga - You’re Not Alone
2 Elder - Catastasis +2

12

Elder is natuurlijk niet voor niks in m'n Top-10 van 2023 beland...
Het jazzy Blue Effect is niet echt m'n ding en Saga niet slecht, maar klinkt me qua sound tegenwoordig iets te gedateerd waar Fish het juist nog prima doet !

Ronde 0 - Ladder 8:

8 Fish - Credo +2
3 Elder - Catastasis +1

15

Met kop en schouders twee punten voor Fish deze ladder.
Deze lekkere verrassing van Elder is wel een punt waard.
Twee ladders terug verdiende Saga nog een puntje. Hier leggen ze het echter af tegen Elder.
Al bij de eerste noten van Blue Effect stonden mijn nekharen overeind. Nee dit is niet mijn ding.

Ronde 0 - Ladder 8:

10 Fish - Credo +2
4 Elder - Catastasis +1

18

Ronde 0 - Ladder 8:

12 Fish - Credo +2
5 Elder - Catastasis +1

21

Ronde 0 - Ladder 8:

14 Fish - Credo 2
5 Elder - Catastasis
4 Saga - You’re Not Alone 1

24

Ronde 0 - Ladder 8:

15 Fish - Credo +1
7 Elder - Catastasis +2
4 Saga - You’re Not Alone

27

Ronde 0 - Ladder 8:

16 Fish - Credo +1
7 Elder - Catastasis
4 Saga - You’re Not Alone
3 Blue Effect (Modrý Efekt) - Vysoká Stolička, Dlhý Popol / High Chair, Long Ashes +2

30

Casartelli (moderator)
Ronde 0 - Ladder 8:

16 Fish - Credo
7 Elder - Catastasis
5 Saga - You’re Not Alone +1
5 Blue Effect (Modrý Efekt) - Vysoká Stolička, Dlhý Popol / High Chair, Long Ashes +2

33

Voor mij de sterkste ladder tot nu toe. Blue Effect is heerlijke ouwe meuk. Deze bijdrage van Saga is lichtjaren beter dan de vorige en toen waren er voor een van Fish' betere nummers geen punten meer over. Met Elder was ook niks mis, maar goed, eentje moet de minste zijn.

Fish en Elder zijn hier de toppers. Beide leveren erg fijne nummers af waarbij vooral Elder goed bevalt. Saga en Blue Effect zijn niet voor mij.

Ronde 0 - Ladder 8:

17 Fish - Credo +1
9 Elder - Catastasis +2
5 Saga - You’re Not Alone
5 Blue Effect (Modrý Efekt) - Vysoká Stolička, Dlhý Popol / High Chair, Long Ashes

36

Ronde 0 - Ladder 8:

18 Fish - Credo +1
11 Elder - Catastasis +2
5 Blue Effect (Modrý Efekt) - Vysoká Stolička, Dlhý Popol / High Chair, Long Ashes

Ronde 0 - Ladder 8:

19 Fish - Credo +1
13 Elder - Catastasis +2

Ronde 0 - Ladder 8:

21 Fish - Credo +2
13 Elder - Catastasis
6 Blue Effect (Modrý Efekt) - Vysoká Stolička, Dlhý Popol / High Chair, Long Ashes +1

Ronde 0 - Ladder 8:

22 Fish - Credo +1
15 Elder - Catastasis +2
6 Blue Effect (Modrý Efekt) - Vysoká Stolička, Dlhý Popol / High Chair, Long Ashes

48

Ronde 0 - Ladder 8:

23 Fish - Credo +1
15 Elder - Catastasis
7 Saga - You’re Not Alone +2
6 Blue Effect (Modrý Efekt) - Vysoká Stolička, Dlhý Popol / High Chair, Long Ashes

51

Ha, weer een Tool-kloon. We zijn nog maar net begonnen en ik ben de tel al kwijt

Ronde 0 - Ladder 8:

24 Fish - Credo +1
15 Elder - Catastasis
7 Saga - You’re Not Alone
8 Blue Effect (Modrý Efekt) - Vysoká Stolička, Dlhý Popol / High Chair, Long Ashes +2

54

Ronde 0 - Ladder 8:

24 Fish - Credo
15 Elder - Catastasis
9 Saga - You’re Not Alone +2
9 Blue Effect (Modrý Efekt) - Vysoká Stolička, Dlhý Popol / High Chair, Long Ashes +1

57

Mooie, afwisselende ladder met nummers die ik allemaal wel punten had gegund.
Dit nummer van Fish klinkt echt lekker, maar is me net iets te 'recht toe, recht aan' om in deze ladder punten te krijgen.
Elder levert het soort muziek (Tool?) wat ik normaal gesproken iets te heftig vindt, maar hier past het net binnen mijn kaders, interessante kennismaking.
Saga ken ik al heel lang, en wat ik van de nummers van dit album (Images at Twilight) vind, is dat ze zo matig geproduceerd zijn, het klinkt allemaal zo iel. Live komt het veel beter tot zijn recht, en dat geldt ook voor dit nummer, dat überhaupt niet tot het beste materiaal van Saga behoort. Maar toch...
Tenslotte M Effekt, klassieke jaren '70 prog, met vaag wat oude Cameltinten.

Ronde 0 - Ladder 8:

24 Fish - Credo
16 Elder - Catastasis +1
11 Blue Effect (Modrý Efekt) - Vysoká Stolička, Dlhý Popol / High Chair, Long Ashes +2
9 Saga - You’re Not Alone

60

razzamp schreef:
Ha, weer een Tool-kloon. We zijn nog maar net begonnen en ik ben de tel al kwijt

Tool-kloon in deze ladder en alweer ?!? => dat lijkt me wel gemakkelijk heel veel over een kam scheren; ben dus erg heel benieuwd naar jou analyse...

Ach, je moet maar zo denken, ze klonen natuurlijk alleen het beste, matige dingen worden zelden gekopiërd!

Ronde 0 - Ladder 8:

25 Fish - Credo +1
16 Elder - Catastasis
12 Blue Effect (Modrý Efekt) - Vysoká Stolička, Dlhý Popol / High Chair, Long Ashes +2

63

Er zijn inderdaad mindere bands die je kunt kopiëren dan Tool. Ik denk dat er op Elder geduid wordt, wat ik overigens niet eens een heel extreme Tool-kloon vind. De band verweeft invloeden van Tool, maar heeft toch een behoorlijk eigen stoner-prog-psych-geluid naar mijn idee. Ik ken wel bands die het Tool-geluid nog veel verder doortrekken in hun eigen composities, zoals bijvoorbeeld een band als Karnivool. Overigens heb ik daar niets op tegen hoor: Karnivool (en Tool...) is een fantastische band!

Maar de vraag van ProGNerD is terecht: hoe kom je daar zo bij?

FrodoK schreef:
Ronde 0 - Ladder 8:

25 Fish - Credo +1
16 Elder - Catastasis
12 Blue Effect (Modrý Efekt) - Vysoká Stolička, Dlhý Popol / High Chair, Long Ashes +2
Nieuwe ladder vanaf: donderdag 16 maart 19.00 uur.63

telling klopt niet. +1 voor Blue Effect = dus 13 punten

Ronde 0 - Ladder 8:

25 Fish - Credo
17 Elder - Catastasis +1
15 Blue Effect (Modrý Efekt) - Vysoká Stolička, Dlhý Popol / High Chair, Long Ashes +2

Nieuwe ladder vanaf: donderdag 16 maart 19.00 uur.63

Ronde 0 - Ladder 9:

Earth & Fire - Only Time Will Tell
Demians - The Perfect Symmetry
Haken - Taurus
Meer - Beehive

Nieuwe ladder vanaf: vrijdag 17 maart 19.00 uur.

Ronde 0 - Ladder 9:

2 Meer - Beehive +2
1 Haken - Taurus +1
Demians - The Perfect Symmetry
Earth & Fire - Only Time Will Tell

Nieuwe ladder vanaf: vrijdag 17 maart 19.00 uur.

3

Aardige ladder:
Demians kende ik niet, maar klinkt niet verkeerd. De punten gaan echter naar Haken en Meer, waarbij ik in dit geval Meer de hoofdprijs gun ten koste van Haken.
Goeie herinneringen aan hun enthousiaste en energieke optreden, een van de hoogtepunten notabene, op ProgPower 2022
Haken heeft meerdere ijzers in het vuur hier en redt het nog wel...

Gast
geplaatst: vandaag om 15:51 uur

geplaatst: vandaag om 15:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.