MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2023

zoeken in:

Ik twijfelde tussen Leprous - The Sky Is Red en Lee Abraham - The Seasons Turn en Arena - Time Capsule maar het is de laatste geworden:

Arena - Time Capsule

Dankzij voorgaande Progladder edities heb ik deze schitterende debuutplaat van de Noorse band MEER aangeschaft. Aanrader !

Meer - Beehive

HYPNO5E - Sheol Part II

ABDrums kan je alsnog een Haken nummer nomineren

Tussen de vele bekende gezichten van vorige Progladder-afleveringen mis ik er toch wel eentje.
Begint met een B en eindigt met o.
Kom op Wouter, zo'n lijstje heb je toch zo gemaakt...?

legian schreef:
ABDrums kan je alsnog een Haken nummer nomineren

Jazeker, en krijg ik die kans mooi nadat het nieuwe album is uitgekomen! Jij hebt ook een mooie nominatie; dat album van Hypno5e is echt beresterk en ik denk dat jouw nominatie het sterkste nummer van die plaat is.

Ik ga voor de meest avontuurlijke (en langste) song op Hakens nieuwe worp: Haken - Elephants Never Forget.

Casartelli (moderator)
De organisator van dienst is ook fan, maar een integrale Incantations als los nummer nomineren, wordt me toch wel wat al te kras, eerlijk gezegd. Graag één plaatkant kiezen, zoals bij Tubular Bells ook gebeurd is.

Casartelli (moderator)
Die hofleveranciersregel omvat allicht ook wel volgende nominatierondes .

Je had al een Marillion, dus daar mag dan niet ook nog een Peter Gabriel bij.

Casartelli schreef:
(quote)
Die hofleveranciersregel omvat allicht ook wel volgende nominatierondes .

Je had al een Marillion, dus daar mag dan niet ook nog een Peter Gabriel bij.

Ok, ik dacht dat zolang er nog geen 8 nummers voor waren genomineerd dat het nog mocht.
Ga ik een minder bekende artiest/band maar eens nomineren:

Votum - Steps In The Gloom

Casartelli (moderator)
Bravejester schreef:
Ok, ik dacht dat zolang er nog geen 8 nummers voor waren genomineerd dat het nog mocht.
De regel gold vanaf het moment dat Bonk het 8e Gabrielnummer nomineerde. Ik doe die voortdurende updates niet voor niets . Daarover gesproken...

Update hofleveranciers:

De volgende artiesten hebben al 8 of meer nummers:

Dream Theater
Fish
Gazpacho
Genesis
IQ
Katatonia
Marillion
Opeth
Peter Gabriel
Pink Floyd
Porcupine Tree
Riverside
Rush
The Pineapple Thief
Yes

De volgende staan op 7 en zitten daar dus nog één nominatie vanaf:

Camel
Haken
King Buffalo
Steven Wilson

Budget hofleveranciers opgebruikt:

ABDrums (Riverside)
Alicia (Marillion)
Bravejester (Marillion)
Casartelli (Rush)
FrodoK (Dream Theater)
legian (The Pineapple Thief)
luigifort (Marillion)
musicborst (Marillion)
Outlaw104 (Riverside)
TONYLUNA (Yes)
vigil (Marillion)

Casartelli (moderator)
En nog een huishoudelijke mededeling: bij de Progarchives-klassiekers had ik over het hoofd gezien dat er al een Soft Machine-nummer genomineerd was. De Canterbury-klassieker is daarom in plaats daarvan van Supersister.

Casartelli schreef:
De regel gold vanaf het moment dat Bonk het 8e Gabrielnummer nomineerde. Ik doe die voortdurende updates niet voor niets .

Nu krijg ik geregeld het verwijt van mijn kinderen dat ik niet bewust leef, dus ik heb het even gecheckt, maar hoe geweldig ik Peter Gabriel ook vind, ik heb toch echt niets van hem genomineerd dit jaar

Casartelli (moderator)
Bonk schreef:
Nu krijg ik geregeld het verwijt van mijn kinderen dat ik niet bewust leef, dus ik heb het even gecheckt, maar hoe geweldig ik Peter Gabriel ook vind, ik heb toch echt niets van hem genomineerd dit jaar
Check-check-dubbelcheck...

Maar je hebt wel een link opgezocht voor de 8e nominatie

Casartelli (moderator)
Jacoto schreef:
Tussen de vele bekende gezichten van vorige Progladder-afleveringen mis ik er toch wel eentje.
Begint met een B en eindigt met o.
Kom op Wouter, zo'n lijstje heb je toch zo gemaakt...?
Overigens zou ik me er iets bij voor kunnen stellen dat deze boodschap iets te diep verstopt is voor Brunniepoo

Casartelli schreef:
(quote)
Overigens zou ik me er iets bij voor kunnen stellen dat deze boodschap iets te diep verstopt is voor Brunniepoo

Dat is inderdaad correct!

Het is leuk om te horen dat mijn (lijstje) gemist wordt, dus dank Jacoto!

Ik heb het afgelopen jaar - of eigenlijk zelfs de afgelopen jaren - nauwelijks prog geluisterd, en behoudens een paar nieuwe albums van bands die nog wel volg ook helemaal geen releases van de meest recente jaren.
Als ik zou nomineren, dan zouden dat dus eigenlijk uitsluitend nummers zijn die ik in het verleden daar niet goed genoeg voor vond, en dat zou toch ook wel een beetje jammer zijn...

Met andere woorden: ik laat het nomineren graag aan anderen en kijk wel in hoeverre ik dit jaar nog meespeel.

Casartelli schreef:

Genesis

Dat wordt 'm denk ik niet, Jester.

Casartelli schreef:
De organisator van dienst is ook fan, maar een integrale Incantations als los nummer nomineren, wordt me toch wel wat al te kras, eerlijk gezegd. Graag één plaatkant kiezen, zoals bij Tubular Bells ook gebeurd is.

Wordt vervangen door deze Mike Oldfield - Incantations Part 4

Casartelli (moderator)
Casartelli schreef:

Genesis
ABDrums schreef:
Dat wordt 'm denk ik niet, Jester.
Jawel hoor.
Casartelli schreef:
Budget hofleveranciers opgebruikt:
Jester stond nog niet in dit rijtje en mocht dus nog 1 hofleveranciersnummer nomineren.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:30 uur

geplaatst: vandaag om 05:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.