MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2023

zoeken in:
Thanks Teunnis, opperbaas

hoi123 schreef:
(quote)
Heb je een bron? Wat mij betreft is dit geen discussie hoor, we proberen gewoon samen naar de oplossing te zoeken. Als aangetoond kan worden dat CUFF IT destijds al een single was, lijkt het me dat die nog wel vervangen kan worden (hoewel ik natuurlijk niet de opperbaas van dit spel ben).

Gewoon volgens Wikipedia maar misschien is dat een internetsingle ofzo? Maar vond het gewoon vreemd aangezien CUFF IT ook duidelijk een 2022 nummer is had ik de hoop dat Big Steppa ook nog wel kon.

Hm ja, grensgevalletje denk ik, want het lijkt idd alsof het door Wikipedia als single werd beschouwd in 2022, maar tegelijkertijd wordt het door Discogs beschouwd als een 2023-single. Misschien is het feit dat het iig óók een officiële 2023-release is, in tegenstelling tot Big Steppa, doorslaggevend? Benieuwd wat Teunnis, pauljojo en Edgar18 vinden.

Zover ik zie: in de VS werd het in 2022 voor de radio uitgebracht en was het ook een grote hit. Wereldwijd kwam het in februari 2023 als digitale download beschikbaar.

Dan is de vraag: wat is een single?

hoi123 schreef:
Hm ja, grensgevalletje denk ik, want het lijkt idd alsof het door Wikipedia als single werd beschouwd in 2022, maar tegelijkertijd wordt het door Discogs beschouwd als een 2023-single. Misschien is het feit dat het iig óók een officiële 2023-release is, in tegenstelling tot Big Steppa, doorslaggevend? Benieuwd wat Teunnis, pauljojo en Edgar18 vinden.

Volgens Wikipedia (wat zouden we toch zijn zonder?) is van Cuff It een remix uitgebracht in februari, nadat het nummer in december opnieuw begon te trenden op social media. Dus dan is het die remix die hier meedoet, lijkt me. Origineel is in ieder geval zowel van een album uit 2022, als een singlerelease uit 2022.

Poek schreef:

Dan is de vraag: wat is een single?

Ik ben een single.

Van mij mag CUFF IT trouwens meedoen hoor, graag zelfs. Baz(inn)ennummer.

ArthurDZ schreef:
(quote)

Volgens Wikipedia (wat zouden we toch zijn zonder?) is van Cuff It een remix uitgebracht in februari, nadat het nummer in december opnieuw begon te trenden op social media. Dus dan is het die remix die hier meedoet, lijkt me. Origineel is in ieder geval zowel van een album uit 2022, als een singlerelease uit 2022.

Arthur, je moet CUFF IT in capslock schrijven, namelijk zo: CUFF IT.

Daar is Wikipedia het dan weer niet met je eens, JM.

Op 30 september 2022 kwam Cuff It op de radio. Maar het was nog niet als single beschikbaar voor het publiek. Dat gebeurde wel op 5 februari dit jaar (na het succes van de Wetter Remix).

Lees de Wikipedia wat beter, heren! Ze hebben bij dit nummer speciaal om deze verwarring te verkomen een kopje "Release history".

De SvhJ-dorpsoudsten wanneer JM weer een twijfelgeval dropt:
https://i.ibb.co/T1c5fJ0/zedfdsfze.png

Het antwoord van het gewone gepeupel die het absoluut geen ruk kan schelen op de vraag of CUFF IT, een nummer uit 2022(!), al dan niet mag meedoen aan SVHJ 2023:

https://media.tenor.com/bcdYyDRk3gQAAAAM/willys-marjetten.gif

panjoe (moderator)
25. Róisín Murphy ft. DJ Koze - CooCool spotify:track:0C8jkmcNV7VxyHemnI917F

Teunnis schreef:
Op 30 september 2022 kwam Cuff It op de radio.

Ja maar "In the United Kingdom, "Cuff It" debuted at number 14 on the Official Singles Chart on August 5, 2022." Het is wel zo dat er dit jaar pas een officiele video uitkwam.

Poek schreef:
(quote)

Ja maar "In the United Kingdom, "Cuff It" debuted at number 14 on the Official Singles Chart on August 5, 2022." Het is wel zo dat er dit jaar pas een officiele video uitkwam.

Albumtracks verschijnen tegenwoordig om de haverklap op de hitlijsten. Dat zegt nog niks over of het wel of geen single is.

Cuff It was simpelweg niet te verkrijgen voor ons als single in 2022. Pas dit jaar kun je Cuff It als single aanschaffen.

In ieder geval is het zo dat twee betrouwbare bronnen (RYM en Discogs) het een 2023-single noemen (en in bepaalde zin Wikipedia ook). Daar heeft Big Steppa niks tegenover te brengen.

Q.E.D.

Johnny Marr schreef:
(quote)

(afbeelding)

Ik dacht dat je daar juist van hield

Thanks Teunnis voor de presentatie!

26. Beach Fossils - Don't Fade Away spotify:track:21lFRFkdf5sgITNZCDMeDq

27. PoiL / Ueda - Dan no Ura, Pt. 1 spotify:track:5GDDS7AxZBjXKU2JUfx6g2

28. Magic Tuber Stringband - Orb-Weaver spotify:track:2K99Bb4sEEBwLpLnVLwBM6

29. Meshell Ndegeocello feat. Brandee Younger & Julius Rodriguez - Virgo spotify:track:6sN7bFaMaaIU986NPHqlor

Dank voor de presentatie Teunnis, prachtige winnaar

Staan al een paar pareltjes bij de startlijst. Ook een unicum dat een dance knaller uit de MuMeAfrekening komt, die kan ik alvast van mijn shortlist wegstrepen

30. DJ Koze - Blissda spotify:track:5trIxTDiFfTeqnRiRjW0A8

'n Buiging voor Teunnis z'n toffe presentatie!

31. De Staat - Running Backwards Into The Future spotify:track:1ubzJLpN00M1WQJ7vuJsPL

Bedankt Teunnis voor de presentatie

32. Peuk - Bokkenpaleis spotify:track:54H0OG0SE5D5R5AUXqqe9j

33. Shygirl - Woe (I See It From Your Side) [Björk Remix] spotify:track:1cfLiIKKcBE2ReK1YW3Zu4

Teunnis schreef:
Dat concept vond Charli XCX ook wel interessant, mede doordat ze sinds kort helemaal hoteldebotel is van ene George Daniel. Ja, Charli XCX heeft alweer een nieuwe liefde gevonden en ja, deze remix een liefdesduet. George Daniel neemt de productie voor zich - die opvallend goed in het straatje van PC Music past, als ik niet beter wist had ik aangenomen dat dit een A. G. Cook-productie is - en Charli de tekst en zang. Ik heb die George Daniel nog nooit gezien, maar ergens heb ik het vermoeden dat Charli een kloon heeft gemaakt van A. G. Cook, maar dan de fysieke eigenschappen zodanig bijgestuurd dat ze ook fysiek voor hem valt.

Ik denk dat je George wel degelijk wel eens hebt gezien, al was het maar in een willekeurige flits van een The 1975 video. Want hij is daar de drummer van. En doet ook flink mee met de productie. Het viel me al op dat zijn naam in de credits van Charli's Crash opdook (met name bij het titelnummer).

Hoe dan ook een veelzijdig talent. Kan uit de voeten met rock, new jack swing, soul, d&b en dus ook dit.

Gek wel, want hoe woest aantrekkelijk is A. G. Cook wel niet?

Ik (en een groot deel van de PCM-minnende trans gemeenschap) heb zo mijn theorieën over A. G.

34. bar italia - Nurse!
spotify:track:5EhYdpI1gNIrOCreDQP6Q1

Teunnis schreef:
Ik heb die George Daniel nog nooit gezien, maar ergens heb ik het vermoeden dat Charli een kloon heeft gemaakt van A. G. Cook, maar dan de fysieke eigenschappen zodanig bijgestuurd dat ze ook fysiek voor hem valt. Gek wel, want hoe woest aantrekkelijk is A. G. Cook wel niet?

Dan wordt het eens hoog tijd dat je The 1975 ergens live gaat zien

Gast
geplaatst: vandaag om 09:57 uur

geplaatst: vandaag om 09:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.