MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Grote 90's K.O. (#2-2)

zoeken in:

Of het echt een fenomenale rapper was, sure, dat is subjectief. Al voelt Biggie een doorsnee rapper noemen voor mij ongeveer net zo als zeggen dat Eddie van Halen maar een doorsnee gitarist was omdat ik er zelf niet veel mee heb. Ik snap ook wel dat de techniek die Eddie tentoonstelt fenomenaal is.

Maar ik vind het echt onzin om te suggereren dat hij zijn status voornamelijk aan zijn vroegtijdige dood heeft te danken. En eigenlijk snap ik ook niet hoe het dan relevant is dat hij in Nederland destijds nog minder werd opgepikt. In de VS werd er volop met lof over zijn debuutplaat geschreven, waarom zou dat niet relevant zijn? We zijn hier wel vaker late to the party.

Maargoed, het is een standaard terugkerend argument als jong overleden artiesten een grote status hebben en iemand minder met de artiest heeft. Ik geloof dat ik het over elke jong overleden artiest wel gehoord heb; als hij/zij niet was overleden, hadden we er weinig over gehoord. Van Kurt Cobain tot Amy Winehouse. Natuurlijk heeft het een effect op de status, alleen het uitvergroten van dat effect en suggereren dat dat alle reden is voor de status en waardering, daar kan ik niet zoveel mee.

Daar wil ik het verder bij laten, ik heb nog wat werkgerelateerde dingen te doen.

7. Oasis - Champagne Supernova Vs. Sinéad O'Connor - Nothing Compares 2 U

Klassieker vs nooit iets aan gevonden:

1-0

Arrie schreef:
Lang verhaal
Waarvan akte, werk ze!
2-1

2-2

Toch nog een beetje Prince

8. Pulp - Disco 2000 Vs. The Smashing Pumpkins - Tonight, Tonight

0-1

Pulp ook geweldig.

0-2

2-3 met grote afstand

4-3 Pulp geweldig

5 3

Allebei minder werk in hun repertoire

Gast
geplaatst: vandaag om 07:13 uur

geplaatst: vandaag om 07:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.