MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2023 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
We gaan het zien wat het wordt....de herkansingsladder is los.

luigifort schreef:
Dus ondanks de aanwas van een buslading jonge hipsters nog altijd dezelfde prostraatgeestfinale...

Ik vermoed dat de gemiddelde leeftijd van de ladderaars de afgelopen 10 jaar behoorlijk is gestegen. Immers de MuMe-populatie vergrijst al geruime tijd, dat is een bekend feit. In de eerste 5-10 jaar na oprichting schreven tieners zich nog regelmatig in als nieuw lid. Die tijd ligt ver achter ons. Nederlandse tieners zitten volgens mij nauwelijks meer op klassieke fora.

Laddert Juul1998B wel mee?

Nee, die bouwt een huis

vigil schreef:
Het wordt tijd voor een grijze ladder

Ik ben trouwens al een tijdje van plan om dat te organiseren, ik heb alleen geen Excel (en matige spreadsheetskills).

Poek schreef:
(quote)

Ik ben trouwens al een tijdje van plan om dat te organiseren, ik heb alleen geen Excel (en matige spreadsheetskills).

Jullie bedoelen met een grijze ladder een Prehistorische Ladder?

Gretz schreef:
(quote)

Jullie bedoelen met een grijze ladder een Prehistorische Ladder?

Ja, mijn gedachte was dan minstens 60 jaar oud (waardoor er elk jaar nieuwe muziek instroomt).

Dat was inderdaad een leuk spel!

Poek schreef:
(quote)

Ja, mijn gedachte was dan minstens 60 jaar oud (waardoor er elk jaar nieuwe muziek instroomt).

Lijkt me leuk, een finale met Bach, Beethoven en Haydn!

cosmic kid (moderator)
Poek schreef:
(quote)

Ik heb al zitten denken over een decenniumladder. De 1000 liedjes van de jaren 50, en dan 60 en zo en zo door. Ik ben alleen bang dat me de tijd en de discipline ontbreekt voor zoiets

luigifort schreef:
Nee, die bouwt een huis

Lijkt me handig met deze wooncrisis

El Ninjo schreef:

Kun jij deze 20 nummers in de rankingstool zetten zodat we morgenavond om 19.00u de herkansingsladder kunnen aftrappen?

Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Bobby Womack - Across 110th Street
Burial - Ashtray Wasp
dEUS - Instant Street
Echo & The Bunnymen - The Killing Moon
Fela Kuti & The Africa '70 - Zombie
Fleetwood Mac - Go Your Own Way
Joy Division - New Dawn Fades
Kendrick Lamar - The Blacker The Berry
Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
Mazzy Star - Fade Into You
Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street
Prince and The Revolution - When Doves Cry
Pulp - Common People
Radiohead - Paranoid Android
Slint - Good Morning, Captain
Sufjan Stevens - Chicago
Television - Marquee Moon
The National - Fake Empire

Bijzondere aandacht in dit rijtje herkansers voor de twee oud-winnaars (beiden 2x) die veroordeeld zijn tot de achterdeur, Paranoid Android en Rebellion (Lies). Sinds 2010 (!) stonden beide nummers áltijd in de top-10 genoteerd.

De Robot overleefde vorig jaar ternauwernood de herkansingsronde. Gezien de extreme concurrentie is het niet onmogelijk dat ie voor het eerst sinds 2009 in de finale zal ontbreken.

Voor De Rebellie het allereerste jaar dat ze moeten herkansen sinds de beruchte laatste herkansingsronde is ingevoerd (2021). Het zou een unicum zijn als deze Arcade Fire de finale moet missen terwijl Tunnels het wel redt. In alle andere jaren dat er slechts 1 AF in de finale stond was het andersom. M.u.v. de allereerste editie (2007, met een ander format) stond De Rebellie overigens altijd in de finale. Net als slechts 5 andere Laddermastodonten (jullie kunnen ongetwijfeld raden welke). De Heks is de enige van dit rijtje die nog nooit goud won.

Andere oud-winnaars die moesten herkansen:
The Smiths - How Soon Is Now? (2022)
The Doors - The End (2022)
David Bowie - "Heroes" (2022)

Arno schreef:
Die eerste maakt toch nog kans via de herkansingsladder of ben ik nou helemaal mis?
Mee doen en kans maken zijn twee verschillende dingen he .

Ik hou mijn hart vast voor deze herkansing. Het is een ijzersterke ladder, maar wel één met veel progressieve nummers. Ik vrees dat die elkaar flink in de weg gaan zitten. De soul-/ funkmuziek komt er vooralsnog ook bekaaid vanaf met Sam Cooke als enige finalist. Duimen dat Marvin Gaye zich er nog bij kan voegen. Dat lijkt me van de herkansers toch de meest kansrijke.

Casartelli (moderator)
Ja, als je maar vaak genoeg tegen elkaar zegt dat dingen als de knip-en-plak bliepjes van Ashtray Wasp heel progressieve muziek zijn, ga je het op den duur vanzelf geloven

Zojuist ook gestemd. Drie nummers die ik erg graag in de finale zie, aangevuld met vier die er ook wel bij kunnen maar ofwel niet heel nodig hoeven ofwel al wel genoeg aandacht gehad hebben in dit theater. Daaronder varieert het van middelmaat tot ronduit brandhout. Ik stel me er maar op in dat er, net als in de laatste herkansing vorig jaar of de laatste herkansing Witte Trui dit jaar enkel teleurstellende nummers doorgaan, dan kan het nog meevallen.

1 ding is me al wel duidelijk: cohen en cave gaan t niet redden

Gretz schreef:

De Robot overleefde vorig jaar ternauwernood de herkansingsronde. Gezien de extreme concurrentie is het niet onmogelijk dat ie voor het eerst sinds 2009 in de finale zal ontbreken.

Voor De Rebellie het allereerste jaar dat ze moeten herkansen sinds de beruchte laatste herkansingsronde is ingevoerd (2021). Het zou een unicum zijn als deze Arcade Fire de finale moet missen terwijl Tunnels het wel redt.

Welja, Jinx het nog even

Geweldige herkansingsladder hebben we vandaag, beste van het jaar. Alleen Pulp en Fleetwood Mac zijn een beetje flauw

De ene beetje flauwe is toevallig gewoon geweldig, nog 2 a 3 aardige liedjes verder was t weinig tot niets.

En de beste Ladders zijn altijd in Ronde 1 en 2

Vanavond weten we welke meuk door gaat...

Als er maar een Maan bij zit

johan de witt schreef:
Als er maar een Maan bij zit

De kans dat er minimaal 1 Maan doorstoot lijkt me groter dan dat er überhaupt 1 Straatje overleeft

De Robot zal - as usual - wel weer door het oog van de naald kruipen om dan glansloos achterin de top-10 te eindigen

Veel Haters en Stokers hier

Over ruim 1,5 uur nog meer

Of er zijn vier toppers door

Quizvraag: hoeveel Manen geraken tot de finale?

A - Nul
B - Eén
C - Twee

Gretz: B ((dankzij ene laatstemmer)

Stiekem?

Ik ga ook voor B.

Blijkbaar wel het populairste nummer op Spotify NL over 2023. Die zullen we ook wel terugzien als hoge binnenkomer in de Top 2000 (denk minimaal top-200).

Gast
geplaatst: vandaag om 16:01 uur

geplaatst: vandaag om 16:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.