Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2023 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
1
geplaatst: 28 november 2023, 19:06 uur
We gaan het zien wat het wordt....de herkansingsladder is los.
2
geplaatst: 28 november 2023, 19:07 uur
luigifort schreef:
Dus ondanks de aanwas van een buslading jonge hipsters nog altijd dezelfde prostraatgeestfinale...
Dus ondanks de aanwas van een buslading jonge hipsters nog altijd dezelfde prostraatgeestfinale...
Ik vermoed dat de gemiddelde leeftijd van de ladderaars de afgelopen 10 jaar behoorlijk is gestegen. Immers de MuMe-populatie vergrijst al geruime tijd, dat is een bekend feit. In de eerste 5-10 jaar na oprichting schreven tieners zich nog regelmatig in als nieuw lid. Die tijd ligt ver achter ons. Nederlandse tieners zitten volgens mij nauwelijks meer op klassieke fora.
2
geplaatst: 28 november 2023, 19:39 uur
vigil schreef:
Het wordt tijd voor een grijze ladder
Het wordt tijd voor een grijze ladder
Ik ben trouwens al een tijdje van plan om dat te organiseren, ik heb alleen geen Excel (en matige spreadsheetskills).
0
geplaatst: 28 november 2023, 19:39 uur
Poek schreef:
Ik ben trouwens al een tijdje van plan om dat te organiseren, ik heb alleen geen Excel (en matige spreadsheetskills).
(quote)
Jullie bedoelen met een grijze ladder een Prehistorische Ladder?
0
geplaatst: 28 november 2023, 19:42 uur
Ja, mijn gedachte was dan minstens 60 jaar oud (waardoor er elk jaar nieuwe muziek instroomt).
0
geplaatst: 28 november 2023, 19:50 uur
Poek schreef:
Ja, mijn gedachte was dan minstens 60 jaar oud (waardoor er elk jaar nieuwe muziek instroomt).
(quote)
Lijkt me leuk, een finale met Bach, Beethoven en Haydn!
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 28 november 2023, 20:48 uur
Poek schreef:
(quote)
Ik heb al zitten denken over een decenniumladder. De 1000 liedjes van de jaren 50, en dan 60 en zo en zo door. Ik ben alleen bang dat me de tijd en de discipline ontbreekt voor zoiets
1
geplaatst: 28 november 2023, 21:57 uur
0
geplaatst: 28 november 2023, 22:36 uur
El Ninjo schreef:
Kun jij deze 20 nummers in de rankingstool zetten zodat we morgenavond om 19.00u de herkansingsladder kunnen aftrappen?
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Bobby Womack - Across 110th Street
Burial - Ashtray Wasp
dEUS - Instant Street
Echo & The Bunnymen - The Killing Moon
Fela Kuti & The Africa '70 - Zombie
Fleetwood Mac - Go Your Own Way
Joy Division - New Dawn Fades
Kendrick Lamar - The Blacker The Berry
Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
Mazzy Star - Fade Into You
Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street
Prince and The Revolution - When Doves Cry
Pulp - Common People
Radiohead - Paranoid Android
Slint - Good Morning, Captain
Sufjan Stevens - Chicago
Television - Marquee Moon
The National - Fake Empire
Kun jij deze 20 nummers in de rankingstool zetten zodat we morgenavond om 19.00u de herkansingsladder kunnen aftrappen?
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Bobby Womack - Across 110th Street
Burial - Ashtray Wasp
dEUS - Instant Street
Echo & The Bunnymen - The Killing Moon
Fela Kuti & The Africa '70 - Zombie
Fleetwood Mac - Go Your Own Way
Joy Division - New Dawn Fades
Kendrick Lamar - The Blacker The Berry
Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
Mazzy Star - Fade Into You
Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street
Prince and The Revolution - When Doves Cry
Pulp - Common People
Radiohead - Paranoid Android
Slint - Good Morning, Captain
Sufjan Stevens - Chicago
Television - Marquee Moon
The National - Fake Empire
Bijzondere aandacht in dit rijtje herkansers voor de twee oud-winnaars (beiden 2x) die veroordeeld zijn tot de achterdeur, Paranoid Android en Rebellion (Lies). Sinds 2010 (!) stonden beide nummers áltijd in de top-10 genoteerd.
De Robot overleefde vorig jaar ternauwernood de herkansingsronde. Gezien de extreme concurrentie is het niet onmogelijk dat ie voor het eerst sinds 2009 in de finale zal ontbreken.
Voor De Rebellie het allereerste jaar dat ze moeten herkansen sinds de beruchte laatste herkansingsronde is ingevoerd (2021). Het zou een unicum zijn als deze Arcade Fire de finale moet missen terwijl Tunnels het wel redt. In alle andere jaren dat er slechts 1 AF in de finale stond was het andersom. M.u.v. de allereerste editie (2007, met een ander format) stond De Rebellie overigens altijd in de finale. Net als slechts 5 andere Laddermastodonten (jullie kunnen ongetwijfeld raden welke). De Heks is de enige van dit rijtje die nog nooit goud won.
Andere oud-winnaars die moesten herkansen:
The Smiths - How Soon Is Now? (2022)
The Doors - The End (2022)
David Bowie - "Heroes" (2022)
1
geplaatst: 28 november 2023, 23:06 uur
Arno schreef:
Die eerste maakt toch nog kans via de herkansingsladder of ben ik nou helemaal mis?
Mee doen en kans maken zijn twee verschillende dingen he Die eerste maakt toch nog kans via de herkansingsladder of ben ik nou helemaal mis?
.Ik hou mijn hart vast voor deze herkansing. Het is een ijzersterke ladder, maar wel één met veel progressieve nummers. Ik vrees dat die elkaar flink in de weg gaan zitten. De soul-/ funkmuziek komt er vooralsnog ook bekaaid vanaf met Sam Cooke als enige finalist. Duimen dat Marvin Gaye zich er nog bij kan voegen. Dat lijkt me van de herkansers toch de meest kansrijke.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 november 2023, 10:08 uur
Ja, als je maar vaak genoeg tegen elkaar zegt dat dingen als de knip-en-plak bliepjes van Ashtray Wasp heel progressieve muziek zijn, ga je het op den duur vanzelf geloven 
Zojuist ook gestemd. Drie nummers die ik erg graag in de finale zie, aangevuld met vier die er ook wel bij kunnen maar ofwel niet heel nodig hoeven ofwel al wel genoeg aandacht gehad hebben in dit theater. Daaronder varieert het van middelmaat tot ronduit brandhout. Ik stel me er maar op in dat er, net als in de laatste herkansing vorig jaar of de laatste herkansing Witte Trui dit jaar enkel teleurstellende nummers doorgaan, dan kan het nog meevallen.

Zojuist ook gestemd. Drie nummers die ik erg graag in de finale zie, aangevuld met vier die er ook wel bij kunnen maar ofwel niet heel nodig hoeven ofwel al wel genoeg aandacht gehad hebben in dit theater. Daaronder varieert het van middelmaat tot ronduit brandhout. Ik stel me er maar op in dat er, net als in de laatste herkansing vorig jaar of de laatste herkansing Witte Trui dit jaar enkel teleurstellende nummers doorgaan, dan kan het nog meevallen.
0
geplaatst: 29 november 2023, 10:25 uur
1 ding is me al wel duidelijk: cohen en cave gaan t niet redden
1
geplaatst: 29 november 2023, 10:36 uur
Gretz schreef:
De Robot overleefde vorig jaar ternauwernood de herkansingsronde. Gezien de extreme concurrentie is het niet onmogelijk dat ie voor het eerst sinds 2009 in de finale zal ontbreken.
Voor De Rebellie het allereerste jaar dat ze moeten herkansen sinds de beruchte laatste herkansingsronde is ingevoerd (2021). Het zou een unicum zijn als deze Arcade Fire de finale moet missen terwijl Tunnels het wel redt.
Voor De Rebellie het allereerste jaar dat ze moeten herkansen sinds de beruchte laatste herkansingsronde is ingevoerd (2021). Het zou een unicum zijn als deze Arcade Fire de finale moet missen terwijl Tunnels het wel redt.
Welja, Jinx het nog even

0
geplaatst: 29 november 2023, 11:00 uur
Geweldige herkansingsladder hebben we vandaag, beste van het jaar. Alleen Pulp en Fleetwood Mac zijn een beetje flauw
2
geplaatst: 29 november 2023, 13:11 uur
De ene beetje flauwe is toevallig gewoon geweldig, nog 2 a 3 aardige liedjes verder was t weinig tot niets.
En de beste Ladders zijn altijd in Ronde 1 en 2
En de beste Ladders zijn altijd in Ronde 1 en 2
0
geplaatst: 29 november 2023, 13:54 uur
1
geplaatst: 29 november 2023, 14:00 uur
Kutschurft - Over Smaak Valt Niet Te Fisten (2011)
O ja en nummertje 48 van dit album gaat over jou.
1
geplaatst: 29 november 2023, 14:26 uur
De kans dat er minimaal 1 Maan doorstoot lijkt me groter dan dat er überhaupt 1 Straatje overleeft

De Robot zal - as usual - wel weer door het oog van de naald kruipen om dan glansloos achterin de top-10 te eindigen
2
geplaatst: 29 november 2023, 17:43 uur
Quizvraag: hoeveel Manen geraken tot de finale?
A - Nul
B - Eén
C - Twee
Gretz: B ((dankzij ene laatstemmer)
A - Nul
B - Eén
C - Twee
Gretz: B ((dankzij ene laatstemmer)
2
geplaatst: 29 november 2023, 17:46 uur
Blijkbaar wel het populairste nummer op Spotify NL over 2023. Die zullen we ook wel terugzien als hoge binnenkomer in de Top 2000 (denk minimaal top-200).
* denotes required fields.