MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2024 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Dance Lover schreef:
De enige zekerheid die er is, is dat Lioness bij mij weer stijf onderaan staat.

Die zekerheid dacht ik ook te hebben totdat Henk & Henk om de hoek kwamen kijken...

Ik wilde zeggen dat H&H altijd nog een tig betere nummer 32 zijn dan New Born van Muse, maar zo te zien is starbright boy me voor in het benoemen van dat trauma.

Verder weet ik niet of ie 32 bij mij wel haalt, ik denk dat ik hem nog wel boven bijv Enjoy the Silence zou zetten. Dus ook daar ben ik het eens met starbright boy.

New Born zou voor volgend jaar inderdaad een mooie herintreder zijn in de finale. Scoort waarschijnlijk makkelijk top 5 dan.

Ik heb het idee dat Machine Gun behoorlijk lekker aan het draaien is trouwens

Ik heb even niet opgelet en alles gaat anders. Bijzonder, kijken of ik nog wat kan aanpassen in de laatste twee ladders.

Titmeister schreef:
(quote)

Nou ja, de verbazing komt met name voort uit het volgende:
- Het nummer is in al die jaren niet in de buurt van de finale gekomen;
- Nederlandstalig scoort over het algemeen niet geweldig in de Ladder;
- De consensus dat Alles Geprobeerd de top van de nederpop vormt niet heel breed gedragen wordt (dan denk ik eerder aan Over de Muur, Pastorale, Verdronken Vlinder e.d.).

Een top 3 in de Nederlandstalige Ladder kan een indicatie zijn, daar doe ik niet aan mee, maar hoeveel van die nummers die dat halen, hebben al de Ladderfinale gehaald? Maar goed, ik zal wel een verkrampt wereldbeeld hebben.

Het is imo veelzeggend dat Het Goede Doel eerder een Ladderfinale haalt dan MuMeDarling Spinvis. Nederlandstalig heeft het inderdaad ontzettend moeilijk om hoge ogen te hogen in de Ladder der Ladders. Zelfs Boudewijn is he nooit gelukt.

Ik denk dat voor HGD alles heeft meegezeten dit jaar.

123poetertjes schreef:
(quote)
Volgens mij is een 7-6-5-4-3-2-1-puntenverdeling trouwens progressiever dan de huidige (uit een lijst van 20). Of 8-7-5-4-3-2-1 als we op een rond getal uit willen komen.

Een groot verschil is ook dat we in de reguliere rondes nu slechts 35% van de deelnemende nummers punten geven. In het verleden was dit minimaal 50%. Het verschil tussen een 0 en 26 punten is ook een heel stuk groter, wat in het nadeel is van de allemansvrienden die het voorheen van het sprokkelen moesten hebben.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Schandalig laag inderdaad.

Een omgekeerd opsommingslied, die had ik nog niet vaak voorbij zien komen in m'n songteksten themalijstjes. Eigenlijk een soort Nederlandstalige versie van The Day Before You Came

Jammer dat die CD nooit is uitgekomen zeg

Niet iedereen weet het, maar tv-presentatrice Linda de Mol is ooit ook nog eens zangeres geweest. Erg lang heeft het niet geduurd, en veel succes heeft ze er niet mee gehad, maar het was wel degelijk serieus bedoeld. In 1991 had het moeten gebeuren. Henk Westbroek en Henk Temming schreven een stuk of twaalf liedjes voor haar, ze zong er een hele CD mee vol, er werd een single uitgebracht – maar om een of andere reden bleef de grote doorbraak uit. Jammer, voor haar en vooral voor het lied `Beethoven', waarmee ze toen alleen maar even mocht ruiken aan het succes: drie weken in de hitparade, hoogste notering 35.

`Beethoven' heeft een lekker hups dansant tempo in de verhalende gedeelten, en een mooie meesleep in de refreinen, en het is gebaseerd op het oeroude en nog altijd ijzersterke gegeven van de problematische bakvissenkalverliefde: hij streelde me en wilde me kussen, maar ik durfde niet te laten merken dat ik verliefd op hem was. Het gevolg was dat de leuke naamloze knul zijn heil elders ging zoeken en dat Linda zich nu, jaren later, nog steeds wel voor haar kop kan slaan. Nu rest haar alleen nog maar de spijtige terugblik.

Die hele discussie over New Born is natuurlijk een beetje onzinnig als dufneuzelkoning Sufjan Stevens jaarlijks in de finale staat hè

Gretz schreef:
(quote)

Een omgekeerd opsommingslied, die had ik nog niet vaak voorbij zien komen in m'n songteksten themalijstjes. Eigenlijk een soort Nederlandstalige versie van The Day Before You Came

(quote)

Die is toch wel uitgekomen? Staat wel op MuMe

Casartelli schreef:
(quote)
Je noemt daar zonder te spieken de nummers 5, 6 en 1 van dit jaar. En de topzes wordt gecompleteerd door een Vlaams nummer en nog een Nederlands nummer met zachte G welke je allebei ook vast zo kunt invullen (en Alles Geprobeerd dus).

Had niet verwacht dat Brabant het daar zo goed zou doen

Maar het antwoord op mijn eerder gestelde vraag was dus 1. Wat dat betreft had de top 3-plek van HGD dus enige voorspellende waarde. Desondanks vind ik het nog steeds een erg verrassende finalist

Joren999 schreef:
Die hele discussie over New Born is natuurlijk een beetje onzinnig als dufneuzelkoning Sufjan Stevens jaarlijks in de finale staat hè

Wisten jullie dat Suffe Jan na 2015 niet meer in de Trui-hoogmis heeft gestaan, terwijl ie sindsdien wel 7x (!) in de Ladderfinale heeft gestaan?

Echt onbegrijpelijk dat de nummers van Carrie & Lowell nooit de absolute top hebben gehaald in de Trui

Arrie schreef:
(quote)

Die is toch wel uitgekomen? Staat wel op MuMe

Thanks. Dan werkte de zoekfunctie even niet mee

Gretz schreef:
(quote)

Wisten jullie dat Suffe Jan na 2015 niet meer in de Trui-hoogmis heeft gestaan, terwijl ie sindsdien wel 7x (!) in de Ladderfinale heeft gestaan?

Echt onbegrijpelijk dat de nummers van Carrie & Lowell nooit de absolute top hebben gehaald in de Trui
Helemaal niet onbegrijpelijk vind ik dan weer, dat album is echt waardeloos.

Casartelli (moderator)
Titmeister schreef:
Had niet verwacht dat Brabant het daar zo goed zou doen
Ha, die vreesde ik een beetje toen ik de zachte G noteerde. Niet Groots met een zachte G. Wel een bekend stuk stedelijk groen in een grote Gelderse stad.

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

(quote)

Linda was eigenlijk een soort proto-charliXCX.

Debutanten in 2024:
Big Thief - Not
David Bowie - Station To Station
Het Goede Doel - Alles Geprobeerd

Gretz schreef:
Nog in de running om te debuteren in de finale (14/80):
Alice in Chains - Would?
Bruce Springsteen - The River
Frank Ocean - Pyramids
Julia Holter - Feel You
Keane - Bedshaped
Kendrick Lamar - The Blacker The Berry
Lana Del Rey - Venice Bitch
Metallica - Master Of Puppets
Michael Kiwanuka - Cold Little Heart
Portishead - Machine Gun
Prince and The Revolution - Purple Rain
Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face
Sonic Youth - Teen Age Riot
The Waterboys - The Whole Of The Moon

Gretz schreef:
Hoeveel debutanten stromen rechtstreeks vanuit Ladder 2 de finale in?
Tussenstand:
(afbeelding)

Het juiste antwoord was 3!

Nieuwe vraag:
Hoeveel debutanten stromen rechtstreeks vanuit Ladder 3 de finale in?

[*]0
[*]1
[*]2
[*]3
[*]4
[*]5

Tussenstand:
https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406784&layout=1&sort=prc

Mooie poll

Onweerwolf
jordidj1 schreef:
Mooie poll

Hoezo zit jij niet in de V500 chat, rekel?

Ronde 6 - Ladder 3:

Rechtstreeks geplaatst voor de Finale, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Kate Bush - Wuthering Heights [6] 533
2. Pearl Jam - Black [16] 505
3. U2 - The Unforgettable Fire [21] 491
4. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. [25] 473
5. Pulp - Common People [41] 471
6. Michael Kiwanuka - Cold Little Heart [180] 457
7. Pixies - Debaser [33] 451

Uitgeschakeld, echter....er komt nog 1 herkansingsladder met 20 afvallers.

8. Portishead - Machine Gun [84] 432
9. Marvin Gaye - What's Going On [54] 431
10. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) [24] 415
11. Kendrick Lamar - The Blacker The Berry [75] 407
12. Mazzy Star - Fade Into You [49] 401
13. Massive Attack Feat. Horace Andy - Angel [52] 394
14. Alice in Chains - Would? [69] 379
15. Joy Division - Atmosphere [109] 375
16. Metallica - Master Of Puppets [137] 345
17. Pink Floyd - Shine on You Crazy Diamond (Parts I-V) [163] 339
18. Slint - Good Morning, Captain [64] 328
19. Sigur Rós - Svefn-G-Englar [105] 305
20. R.E.M. - Drive [165] 268

82 stemmers deze ronde

Deze ladder kent buiten Michael Kiwanuka eigenlijk weinig verrassingen, de overige 6 finalisten zijn allemaal oude bekenden. Van de finale van vorig jaar weet alleen Simple Minds zich niet rechtstreeks te plaatsen.

Ah, de orde is weer wedergekeerd. Dat maakt de uitslag gelijk ook matig: 1 leuke debutant (de enige uit mijn stemlijst) en verder vooral veel rechterrijtje-vulling. Erg zuur van Machine Gun vooral.

Hopen op nog een elektronische vertegenwoordiger uit ladder 4 dan.

Mazzy Star scoort laag, die won dacht ik zijn vorige ladder noch. Verder spijtig dat we niet de eerste metaldebutant ooit hebben in de ladder (blijft toch het genre dat het echt moeilijk heeft om door te stoten).

0/7 Ouwelullen uitslag!

O.a. Jammer van Portishead, MA & Kendrick Lamar.

U2 weer in de finale

Alleen jammer van Suffe Jan maar verder een prima uitslag

Jammer dat Black en Wuthering Heights het dan wel redden, ik vind beide artiesten prima maar deze gaan niet in mijn bovenste helft eindigen. Duimen voor Mazzy bij de herkansingen dan maar.

Als dan toch de oudgedienden doorgaan, waarom dan niet Simple Minds, erg teleurstellend. 2 uit 7, de tweede slechte uitslag deze ronde.

Boomeruitslag, Kiwanuka matige debutant ook

Erg blij dat Pulp terug is en met Kiwanuka ben ik ook zeer tevreden!
Dan neem ik Debaser maar voor lief, je hebt tenslotte ook een nummer 32 nodig niet waar.

Beetje saaie uitslag na het geweld in de vorige ladders. Had op een leuke verrassing gehoopt. Kendrick die debuteert of deze Sigur Ros en deze Joy Division die na jaren afwezigheid terugkeren in de finale. Maar helaas, Ik heb niet zoveel tegen Michael Kiwanuka maar heb er ook niet heel veel mee. Lage middenmoot in mijn finalelijstje. Hooguit.

Bijzonder waardeloze uitslag met Pearl Jam en U2 als vaste contenders voor #32 weer van de partij, met Kiwanuka als saaie middle-of-the-road debutant, en 6 van de beste nummers op 8-13.

Pulp terug in de finale is een klein lichtpuntje.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:12 uur

geplaatst: vandaag om 00:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.