MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Hoesmeter 2024

zoeken in:

panjoe (moderator)
Ik ben een groot voorstander van het in leven houden van dit topic - maar daar is wel wat bredere support en min of meer dagelijkse input voor nodig. Hoesliefhebbers, assemble!

Gretz, -SprayIt-, Môrthul, GrafGantz, Eveningguard, Finn, itchy, Mausie, Dieter, Koenr, marsupilami, Fathead, Justus18, ZAP!, Cervantes, WVTRVE, Rufus, Hedser, musicfriek, 123poetertjes, spoon, Arrie, esteban, Glitch, madmadder, Mssr Renard, exsxesven, Titmeister?

Deze hoes geef ik een krappe voldoende: 5,8.

Ik zal anderen nog even de tijd geven voor ik een nieuwe nomineer - mocht niemand me voor zijn.

Ik heb voor het gemak de spreadsheet van 2022 maar leeggemaakt om de scores bij te houden: klik.

Mssr Renard
Ik vind de foto wel leuk. Als albumhoes misschien niet zo. Ik mis een albumtitel en artiestnaam, maar misschien paste dat niet. Eigenlijk is het nu gewoon een leuke foto.

7 voor de foto, 5 als albumhoes

Een 6 dan

ik stem morgen

Nog steeds geen fan van hoezen die alleen uit een foto bestaan. Als het nou nog een briljante foto was...

4

Prima hoes. Spreekt mij om e.a. manier wel aan.

7,5

WVTRVE
In tegenstelling tot itchy ben ik wel een fan van fotohoezen. maar niet deze. Als ik deze foto in een fotoserie zou hebben geschoten, dan zou ik 'm niet uitkiezen. Net zoals kabbelend water weinig tot de verbeelding spreekt, spreekt een verveeld kijkende zangeres weinig vertrouwen uit. Als ze geen zin heeft om uit de boot te stappen, dus hoe kan ik erop vertrouwen dat ze wel zin heeft om te gaan zingen?

En dan de belichting: zo te zien hebben ze een flitslicht gebruikt om Fraukje te belichten, maar daardoor is een groot deel van de foto onderbelicht geraakt. En dat op een zonnige dag. Uit de fotosessie de ze hadden, is dit echt het de beste representatie van het album?

Kabbelend water, kabbelende hoes. Waarschijnlijk wel heel indie-approved, maar ik heb er weinig vertrouwen in.

4/10

WVTRVE
Goed schopje wel panjoe! Bedankt voor het taggen

Prima hoes.

7

Ken de fotograaf toevallig, in deze shoot heeft hij betere beelden gemaakt vind ik.

Score 5/10

Glitch
WVTRVE schreef:
Goed schopje wel panjoe! Bedankt voor het taggen

Ja, 10 voor de schop!

5 voor de hoes

4

Natuur is altijd goed maar die schoenen zijn wel heel erg schoon en nieuw, en die sokken wel heel erg wit, voor de locatie waar ze zich bevindt

4.5

panjoe (moderator)
Froukje gaat fier aan kop met een gemiddelde score van 5,52.

Top-10
01. Froukje - Noodzakelijk Verdriet - 5,52 (16)

Nieuwe: Donato Dozzy - Magda (2024) - MusicMeter.nl

https://www.musicmeter.nl/images/cover/890000/890664.jpg

Link naar de spreadsheet.

WVTRVE
Een hoes als deze werkt eigenlijk alleen op groot formaat, en nog liever als poster, schilderij of muurbehang dan als LP cover. Niet lelijk, maar spreekt ook niet heel erg tot de verbeelding voor een muziekalbum. Als achtergrondbehang prima, als albumcover een beetje saaiig.

5,5

Glitch
6

8 -edit- 9

panjoe (moderator)
Ik vind 'm zelf wel mooi, op het eerste gezicht lijkt het duidelijk een nachtelijke zee maar bij nadere bestudering is het meer abstract, en abstracte hoezen hebben sowieso mijn voorkeur. Mooi dus, maar verder niet erg spannend of origineel, wat dat betreft past 'ie ook goed bij de muziek trouwens, maar daarom kan ik ook niet hoger geven dan een:

7

Gast
geplaatst: vandaag om 13:57 uur

geplaatst: vandaag om 13:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.