MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Hoesmeter 2024

zoeken in:
Somber, saai en weinig origineel

4

Ik zou deze niet kopen om de hoes

3

panjoe (moderator)
Donato Dozzy vergaat het niet beter dan Froukje, dus die blijft de lijstaanvoerder.

Top-10
01. Froukje - Noodzakelijk Verdriet - 5,52 (16)
02. Donato Dozzy - Magda - 5,33 (12)

Een iets kleurrijkere dan maar: Villager - Sculptor EP (2024) - MusicMeter.nl

https://www.musicmeter.nl/images/cover/893000/893882.jpg

Link naar de spreadsheet.

3

De advocaten van de Keith Haring Foundation zijn bij deze ingeseind.

Glitch
5

WVTRVE
Perfecte middelmaat hoes.

5

4

Donato Dozzy: 6,2

Froukje: 6.3
Dozzy: 7
Villiager: 5

panjoe (moderator)
6

panjoe (moderator)
Iemand anders een nieuwe?

13 stemmers voor Villagers komen op een gemiddelde van 5,19. Perfecte middelmaat is inderdaad een passende omschrijving.

Top-10 (bijgewerkt met later binnengekomen stemmen):
01. Froukje - Noodzakelijk Verdriet - 5,56 (17)
02. Donato Dozzy - Magda - 5,51 (14)
03. Villager - Sculptor EP - 5,19 (13)

Nieuwe: Casey - How To Disappear
https://www.musicmeter.nl/images/cover/886000/886930.jpg?cb=1698825098

panjoe (moderator)
Ik hou wel van die retro omlijsting, inclusief tracklist en logo's. Moest wat dat betreft gelijk aan de hoes van dit album denken dat ik vorige week een paar keer heb gedraaid. De foto past conceptueel mooi bij de titel van het album, al had het bij deze titel wel nog visueel een stuk interessanter en spannender gekund.

6,5

WVTRVE
Kleuren zijn wel mooi maar waar zitten we nou naar te kijken, een foto van een hekje?

5

3 -edit- 4

WVTRVE schreef:
waar zitten we nou naar te kijken, een foto van een hekje?

Ja.

8

WVTRVE schreef:
Kleuren zijn wel mooi maar waar zitten we nou naar te kijken, een foto van een hekje?

Het is maar net hoe je er naar kijkt. Als je een foto ziet van een hekje: helemaal prima.

Ik vind het een intrigerende foto: een "white picket fence" (dat in populaire cultuur wordt geassocieerd met een geidealiseerd soort middle-class Amerika dat vaak net niet helemaal spoort), bloeiende rozen daarboven, gevallen rozenblaadjes op het gras. In het hek zit een deur die open staat, of dat ik gewoon schaduw, het is niet goed te zien. Het lijkt een doorgang naar iets te zijn. De zon werpt schaduwen van takken op het hekwerk. Een beetje zoals bij wolken: laat je fantasie de vrije loop en je kunt er van alles in zien. Als ik mijn ogen wat dichtknijp maakt mijn hoofd hier de contour van een hoofd met bril van.

Op de voorgrond staat een onscherp object. Een steen? Een staande steen in combinatie met het hek: een grafsteen? Het brengt de compositie wat uit balans en heeft daardoor iets dreigends.

De manier waarop de foto wordt gecombineerd met de tekst bevalt me. En ik ben fan van tracklists op de voorkant. Het gebruikte lettertype is passend in het geheel.

De rode steunkleur, die is het voor mij niet helemaal. Het voelt wat te massief. Overall een mooie hoes, ik hou ervan. Deze hoes maakte me ook benieuwd naar de muziek, het beste wat een hoes kan doen. Maar die viel ontzettend tegen, slappe hap.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:58 uur

geplaatst: vandaag om 13:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.