Muziek / Muziekgames / Hoesmeter 2024
zoeken in:
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 19 augustus 2024, 18:36 uur
R.R. Williams - Unremarkable Lives krijgt slechts 7 stemmen, maar die zetten hem gelijk wel op de vijfde plek van de Flop 10. J Mascis - What Do We Do Now wordt hiermee uit de floplijst verstoten.
Top 10:
1. Hatti Vatti - Zeit - 7,76 (13)
2. Bill Ryder-Jones - Iechyd Da - 7,42 (16)
3. Mount Kimbie - The Sunset Violent - 7,36 (13)
4. Alcest - Les Chants de l’Aurore - 7,35 (8)
5. J.R.C.G. - Grim Iconic... (Sadistic Mantra) - 7,31 (8)
6. Adam Wiltzie - Eleven Fugues for Sodium Pentothal - 7,26 (12)
7. Sheida Gharachedaghi - Chess of the Wind - 7,21 (12)
8. Beak> - >>>> - 7,1 (10)
9. Shabaka - Perceive Its Beauty, Acknowledge Its Grace - 6,93 (12)
10. Shellac - To all trains - 6,92 (13)
Flop 10:
1. Mainline Magic Orchestra - Harri Poter - 3,31 (13)
2. Matti Bye - Capri Clouds - 4,31 (13)
3. The Yussef Dayes Experience - Live from Malibu - 4,52 (12)
4. Usher - Coming home - 4,57 (15)
5. R.R. Williams - Unremarkable Lives - 4,93 (7)
6. Taylor Swift - The Tortured Poets Department - 5 (13)
7. Prince of Queens - Merida - 5,03 (10)
8. The Smile - Wall of Eyes - 5,14 (11)
9. The Pineaplle Thief - It Leads to This - 5,15 (10)
10. St. Vincent - All Born Screaming - 5,17 (9)
Werkbestand voor de administratie
Voor de verandering eens iets cartoonys:
https://f4.bcbits.com/img/a0665212041_10.jpg
Benny L - Shadow People EP (2024) - MusicMeter.nl
Top 10:
Flop 10:
5. R.R. Williams - Unremarkable Lives - 4,93 (7)
Voor de verandering eens iets cartoonys:
https://f4.bcbits.com/img/a0665212041_10.jpg
Benny L - Shadow People EP (2024) - MusicMeter.nl
0
geplaatst: 20 augustus 2024, 08:03 uur
Sterker nog: als iets wat een AI-beeldgenerator zou kunnen maken. En dat is natuurlijk bovenal een compliment aan de AI-beeldgenerator, maar toch ook het tegenovergestelde voor deze hoes. Tegelijkertijd is dit een soort hoesafbeelding dat je niet zo vaak ziet, wat ik dan wel weer te prijzen vind. Alles overwegende kom ik uit op een beoordeling uitgedrukt in het rapportcijfer
6,4
0
geplaatst: 20 augustus 2024, 11:22 uur
R.R. Williams - Unremarkable Lives (2024)
Ik zag deze eerst op mijn mobiel en de hoes deed mij verblijden én afgrijzen. Verblijden omdat ik even dacht met een nieuw album te maken te hebben van A.A. Williams, afgrijzen omdat het een spuuglelijke hoes is.
Iets beter kijkend zag ik dat de initialen toch iets anders waren. De opluchting was misschien nog wel groter dan de teleurstelling dat het geen nieuw plaatwerk van haar is. Zo'n hoes hoef ik niet in mijn kast.
Op zich is de locatie van de hoes wel gaaf, maar dit Kodak-snapshot is zó random, zó willekeurig. zó simpel en zó (aan de linkerzijde) overbelicht dat ik me serieus afvraag: is die R.R. geestelijk beperkt ofzo? Al besteed je godverdegodver een half fucking uurtje aan het bewerken van deze foto en dan is het al drie keer beter. Het is verdomme je visitekaartje als je in de platenbakken ligt, stoethaspel! Wie wil deze plaat nu uitproberen op basis van de hoes?
De gemakzucht en desinteresse die van deze hoes afstralen zijn hemeltergend irritant. Dat het daarmee perfect de albumtitel beschrijft was vast de bedoeling en daarmee ook het enige positieve dat ik er in kan zien. De muziek zal ongetwijfeld indie zijn met een landerige, lamlendige toonzetting.
{checked: nou, ik zat er niet veel naast: het is wel wat pittiger, maar de grijzemuizenheartlandrock is van het inwisselbare, nietszeggende karakter waar Springsteenfans van zullen smullen)
Dan valt mijn 4 misschien nóg mee. Maar ik hekel auto's (als statussymbool) en derhalve vind ik kapotte auto's wel mooi om te zien. Kapotte dingen zijn sowieso vaak mooier dan hele dingen.
-------------
Benny L - Shadow People EP (2024)
Het doet me sterk denken aan het artwork van de oudere Volbeat albums: een stemmige illustratie met donkergeel, grijsblauw en zwart. Had zomaar een Volbeathoes kunnen zijn. Al is deze hoes wat cartoonesker. Meer comic. Marvel.
Qua sfeer had het ook zeker dienst kunnen doen als hoes van een (ander) metalalbum. Al zijn die hoezen (inmiddels) heel veel heftiger en extremer. Maak er maar melodieuze metal of hardrock van.
Idee van de hoes vind ik best okay en het kleurgebruik vind ik ook mooi: al die zombie/creepy handjes, de gele oogjes in de schaduw en zelfs het platenlabellogo als maan vind ik wel aardig gevonden (al vind ik het logo niet mooi), maar zoals hierboven gezegd: het heeft iets artificieels.
Als het de kaft is van een stripboek zal ik er zeker even doorheen bladeren of de sfeer en het verhaal mij aanspreken, maar als albumhoes vind ik het toch iets... te kinderlijk ofzo. Iets te makkelijk getekend, zonder kenmerkend signatuur van een illustrator.
6
Ik zag deze eerst op mijn mobiel en de hoes deed mij verblijden én afgrijzen. Verblijden omdat ik even dacht met een nieuw album te maken te hebben van A.A. Williams, afgrijzen omdat het een spuuglelijke hoes is.
Iets beter kijkend zag ik dat de initialen toch iets anders waren. De opluchting was misschien nog wel groter dan de teleurstelling dat het geen nieuw plaatwerk van haar is. Zo'n hoes hoef ik niet in mijn kast.
Op zich is de locatie van de hoes wel gaaf, maar dit Kodak-snapshot is zó random, zó willekeurig. zó simpel en zó (aan de linkerzijde) overbelicht dat ik me serieus afvraag: is die R.R. geestelijk beperkt ofzo? Al besteed je godverdegodver een half fucking uurtje aan het bewerken van deze foto en dan is het al drie keer beter. Het is verdomme je visitekaartje als je in de platenbakken ligt, stoethaspel! Wie wil deze plaat nu uitproberen op basis van de hoes?
De gemakzucht en desinteresse die van deze hoes afstralen zijn hemeltergend irritant. Dat het daarmee perfect de albumtitel beschrijft was vast de bedoeling en daarmee ook het enige positieve dat ik er in kan zien. De muziek zal ongetwijfeld indie zijn met een landerige, lamlendige toonzetting.
{checked: nou, ik zat er niet veel naast: het is wel wat pittiger, maar de grijzemuizenheartlandrock is van het inwisselbare, nietszeggende karakter waar Springsteenfans van zullen smullen)
Dan valt mijn 4 misschien nóg mee. Maar ik hekel auto's (als statussymbool) en derhalve vind ik kapotte auto's wel mooi om te zien. Kapotte dingen zijn sowieso vaak mooier dan hele dingen.
-------------
Benny L - Shadow People EP (2024)
Het doet me sterk denken aan het artwork van de oudere Volbeat albums: een stemmige illustratie met donkergeel, grijsblauw en zwart. Had zomaar een Volbeathoes kunnen zijn. Al is deze hoes wat cartoonesker. Meer comic. Marvel.
Qua sfeer had het ook zeker dienst kunnen doen als hoes van een (ander) metalalbum. Al zijn die hoezen (inmiddels) heel veel heftiger en extremer. Maak er maar melodieuze metal of hardrock van.
Idee van de hoes vind ik best okay en het kleurgebruik vind ik ook mooi: al die zombie/creepy handjes, de gele oogjes in de schaduw en zelfs het platenlabellogo als maan vind ik wel aardig gevonden (al vind ik het logo niet mooi), maar zoals hierboven gezegd: het heeft iets artificieels.
Als het de kaft is van een stripboek zal ik er zeker even doorheen bladeren of de sfeer en het verhaal mij aanspreken, maar als albumhoes vind ik het toch iets... te kinderlijk ofzo. Iets te makkelijk getekend, zonder kenmerkend signatuur van een illustrator.
6
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 20 augustus 2024, 16:50 uur
6
Niet mijn stijl, maar de uitvoering is wel goed. Ik vind het juist helemaal niet A.I.-generated lijken, die afbeeldingen vallen helemaal uiteen als je op de details gaat letten (alle handen hier hebben bijvoorbeeld vijf vingers), en ook conceptueel is dit veel te samenhangend voor A.I.
Niet mijn stijl, maar de uitvoering is wel goed. Ik vind het juist helemaal niet A.I.-generated lijken, die afbeeldingen vallen helemaal uiteen als je op de details gaat letten (alle handen hier hebben bijvoorbeeld vijf vingers), en ook conceptueel is dit veel te samenhangend voor A.I.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 20 augustus 2024, 16:53 uur
Benny L weet geen potten te breken, positief noch negatief: een 6,26 uit 11 stemmen.
Top 10:
Flop 10:
5. R.R. Williams - Unremarkable Lives - 4,81 (8)
Nieuwe:
https://www.musicmeter.nl/images/cover/907000/907997.jpg?cb=1724083784
King Pari - There It Goes (2024) - MusicMeter.nl
Top 10:
Flop 10:
5. R.R. Williams - Unremarkable Lives - 4,81 (8)
Nieuwe:
https://www.musicmeter.nl/images/cover/907000/907997.jpg?cb=1724083784
King Pari - There It Goes (2024) - MusicMeter.nl
0
WVTRVE
geplaatst: 20 augustus 2024, 22:57 uur
Ja deze vind ik wel leuk, alhoewel het waarschijnlijk niet mijn muziek is.
(Alleen de lettertype van There it Goes is wel verschrikkelijk, free font galore all over again en de uitlijning is ook kut, maargoed, laat ik maar eens de pret niet drukken)
8
(Alleen de lettertype van There it Goes is wel verschrikkelijk, free font galore all over again en de uitlijning is ook kut, maargoed, laat ik maar eens de pret niet drukken)
8
0
geplaatst: 21 augustus 2024, 10:01 uur
0
geplaatst: 21 augustus 2024, 13:58 uur
Ik vermoed de twee horizontaal witte lijntjes waartussen de bandnaam zit?
Waarom weet ik niet precies, maar door de vormgeving dacht ik dat dit 'typisch' van het Excelsior label is. Misschien heeft dat label een keer iets uitgebracht dat er qua stijl op lijkt?
Ik vind het wel aardig en smaakvol kleurrijk, alleen die ovaal (een spiegel?) ontsiert het een beetje. En uitgerekend dat ding staat pontificaal in het midden. Zonde.
6,7
Benny L. geef ik bij nader inzien toch een 7. Ik had de hoes een beetje dood geanalyseerd. 't Heeft toch wel wat.
(Aangepast in het werkbestand)
Waarom weet ik niet precies, maar door de vormgeving dacht ik dat dit 'typisch' van het Excelsior label is. Misschien heeft dat label een keer iets uitgebracht dat er qua stijl op lijkt?
Ik vind het wel aardig en smaakvol kleurrijk, alleen die ovaal (een spiegel?) ontsiert het een beetje. En uitgerekend dat ding staat pontificaal in het midden. Zonde.
6,7
Benny L. geef ik bij nader inzien toch een 7. Ik had de hoes een beetje dood geanalyseerd. 't Heeft toch wel wat.
(Aangepast in het werkbestand)
0
geplaatst: 22 augustus 2024, 00:51 uur
6,8
Wellicht komt die associatie voort uit het feit dat de afbeelding vrij generiek aanvoelt, ik zie ook weinig originaliteit. Het is verder wel redelijk mijn stel, maar het voelt niet authentiek of eigenzinnig genoeg. Het zou de cover van een willekeurige oude comic kunnen zijn. Dat is niet 1 op 1 met AI, maar wel een link die mensen onbewust leggen.
panjoe schreef:
Wellicht komt die associatie voort uit het feit dat de afbeelding vrij generiek aanvoelt, ik zie ook weinig originaliteit. Het is verder wel redelijk mijn stel, maar het voelt niet authentiek of eigenzinnig genoeg. Het zou de cover van een willekeurige oude comic kunnen zijn. Dat is niet 1 op 1 met AI, maar wel een link die mensen onbewust leggen.
1
panjoe (moderator)
geplaatst: 22 augustus 2024, 07:35 uur
Koenr schreef:
6,8
6,8
(quote)
Dat klopt, maar dat komt omdat het meestal een soort visueel 'gemiddelde' is van bestaande kunst. Maar ik vind het wel belangrijk om de middelmaat van generieke kunst te onderscheiden van door AI gegenereerde afbeeldingen, aangezien de mogelijkheden van AI-kunst door de meeste mensen schromelijk overschat worden.
Voor King Pari van mij ook een 6,8, al heeft deze voor mij juist wel AI-vibes; wanneer je op details let lijken die weinig samenhang te hebben. Maar de retro psychedelische esthetiek ligt me juist veel meer dan die van de vorige.
* denotes required fields.