MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "van het jaar 2024 #3

zoeken in:

2-6

2-7

Beide hoog in mijn top tien geëindigd vorig jaar, een meer dan terechte finale (en potentiële winnaar, als ik de stand zo bekijk) wat mij betreft.

ABDrums schreef:
een meer dan terechte finale.

Ja, dat zeker, maar het had ook wel een wat spannendere finale mogen zijn. Ach, het is een beetje het zelfde als de Champions League finale van dit jaar, alles voor de finale was spannender dan de finale zelf, die was ook snel beslist .

3-7

Ik begrijp de hype niet helemaal rondom Blood Incantation. Album rocks absoluut, maar er zijn betere nummers hier voorbij gekomen.

DjFrankie (moderator)
3-8

3-9

Een duidelijke 3-10 voor een grensverleggend meesterstukje.

Met ook een waardige finalist, fantastische ontdekking dat Saidan!

We hebben een terechte winnaar!
In januari 2026 gaan we verder met jaargang 2025.

Apollo bedankt voor de tijd die je er hebt ingestoken!

Graag gedaan!

En hoewel het niet mijn favoriete nummer was, is het zeker een terechte winnaar.

Volgens mij is er voldoende animo voor een landenspelletje, maar dat start ik na een kleine pauze later deze maand op.

Bedankt allemaal voor dit leuke spelletje!

Apollo schreef:
Volgens mij is er voldoende animo voor een landenspelletje, maar dat start ik na een kleine pauze later deze maand op.

Leuk, een landen-metal spel. Ik kijk er naar uit!

Ook een woord van dank aan Apollo voor het overnemen van de organisatie van AOVV, die op 1 februari de zaak opstartte. Ook een woord van dank aan hem en aan alle overige betrokkenen, het was weer een mooie jaargang.

Een landenspel is een goed idee, in de huidige opzet of ladders is mij beiden goed.

Bedankt Apollo en AOVV voor de organisatie! Ik ben in de laatste fase van het spel niet bijzonder actief meer geweest, maar dit is wel een mooie winnaar!

Voor wie alvast wil gaan broeden op zijn nominaties voor het landenspel: we beginnen in Nederland.

Betreft het nomineren: als grens houd ik land van herkomst van de eerste of het merendeel van de albums aan, als dat onevenwichtig is dan geldt het land van herkomst van de artiest. Daarvoor kan ook verwezen worden naar een website als Metal Archives. Als een artiest bijvoorbeeld is verhuisd, dan geldt het oorspronkelijke land van herkomst (om later overlap te voorkomen). Voorbeeld: Dödsrit is een Zweedse band omdat de eerste albums uit Zweden afkomstig zijn. Dat de band nu in Nederland gehuisvest is, maakt het voor dit spel geen Nederlandse band. Alle albums die later vanuit Nederland zijn gemaakt/uitgebracht, mogen onder de Zweedse vlag deelnemen. Er zullen vast discutabele gevallen zijn, maar daar vinden we wel een oplossing voor. Voor internationale projecten: hier volgt later een aparte categorie voor.

Je hoeft niet al te zuinig te zijn met je potentiële lijst aan kandidaten, want ik kan het spelformat zodanig aanpassen dat wij een flexibel aantal nominaties kunnen opvoeren. Daarbij zal zoveel mogelijk in battles (huidige opzet) gespeeld worden, en ladders waar nodig/gewenst (ladders kunnen ingekort worden tot bijv. 4 nummers).

Apollo thanks ouwe beer

odi
Mooie winnaar !!! Iedereen, maar vooral Apollo, bedankt voor jullie bijdrage !! Kijk al uit naar de landen-editie.

Dank Apollo en AOVV en eigenlijk ook The_CrY die het spel heeft opgestart, meen ik me te herinneren.
Door omstandigheden is het er de laatste tijd niet meer van gekomen om mee te spelen.
Maar een uitstekende winnaar als afsluiter.

Holy shit Jacoto, hoe is het?

Kondoro0614 schreef:
Holy shit Jacoto, hoe is het?
Misschien is het wel handig hier iets over te melden, ik heb ook net dit verhaal min of meer in een ander topic gepost.
Vorig jaar werd ik geconfronteerd met huidkanker en om een lang verhaal kort te houden ben ik via het streekziekenhuis in mijn omgeving in het Erasmus MC Rotterdam terecht gekomen waar een uitgezaaide melanoom werd geconstateerd.
Eigenlijk was een Immuuntherapie de enige mogelijkheid om daar nog iets aan te doen. En dat is ook zo gebeurd, nadat ik een aantal van die kuren heb ondergaan ben ik langzaam, met vallen en opstaan weliswaar, weer wat opgeknapt.
Ik sta nu onder strikte controle van twee artsen en maak het naar omstandigheden goed. Hoe mijn toekomst eruit gaat zien en op welke levensverwachting ik mag rekenen, daar doen de artsen geen uitspraak over. Kunnen ze natuurlijk ook niet, maar helemaal genezen is uitgesloten, wel kan ik misschien er nog wat tijd bij krijgen.
De muziekprikkel en de belangstelling ervoor is het afgelopen halfjaar wel enigszins gedoofd, maar gelukkig begint het nu toch weer te ‘kriebelen’.

Jacoto schreef:
(quote)
Misschien is het wel handig hier iets over te melden, ik heb ook net dit verhaal min of meer in een ander topic gepost.
Vorig jaar werd ik geconfronteerd met huidkanker en om een lang verhaal kort te houden ben ik via het streekziekenhuis in mijn omgeving in het Erasmus MC Rotterdam terecht gekomen waar een uitgezaaide melanoom werd geconstateerd.
Eigenlijk was een Immuuntherapie de enige mogelijkheid om daar nog iets aan te doen. En dat is ook zo gebeurd, nadat ik een aantal van die kuren heb ondergaan ben ik langzaam, met vallen en opstaan weliswaar, weer wat opgeknapt.
Ik sta nu onder strikte controle van twee artsen en maak het naar omstandigheden goed. Hoe mijn toekomst eruit gaat zien en op welke levensverwachting ik mag rekenen, daar doen de artsen geen uitspraak over. Kunnen ze natuurlijk ook niet, maar helemaal genezen is uitgesloten, wel kan ik misschien er nog wat tijd bij krijgen.
De muziekprikkel en de belangstelling ervoor is het afgelopen halfjaar wel enigszins gedoofd, maar gelukkig begint het nu toch weer te ‘kriebelen’.

Ik ken je verder niet, maar wat een rottig bericht om te lezen. Heel veel sterkte!!

Fijn je weer te zien hier en heel veel sterkte, Jacoto!

Gast
geplaatst: vandaag om 17:42 uur

geplaatst: vandaag om 17:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.