MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "van het jaar 2024 #3

zoeken in:

12 stemmen! Vooruit, tot de 7. Dat is wel geoorloofd voor:

Ronde 7 - Halve finales

1. Saidan - Visual Kill vs. Thy Catafalque - Mindenevő
2. Black Curse - Flowers of Gethsemane vs. Blood Incantation - The Stargate

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. Saidan - Visual Kill vs. Thy Catafalque - Mindenevő

Heel lastig, maar Thy Catafalque blijft een context-van-het-album-band voor mij. Saidan is een van de absolute top van 2024 en was een prachtige nieuwe ontdekking.

1-0

DjFrankie (moderator)
1-1

2-2

odi
4-2

4-3

Twee geweldige halve finales! Ik ga nipt voor de Hongaren:

5-4

Saidan vind ik ook een fantastische ontdekking: vinyl is helaas schoftig duur.
Toch ga ik voor mijn favoriete band, al moest ik er even over nadenken.
5-5

Vrijwel onmogelijk om te kiezen en om met elkaar te vergelijken. Saidan maakte vorig jaar meer indruk op me dan Thy Catafalque. Derhalve:

7-6

1-1

Wel leuk om te zien dat Thy Catafalque dit jaar veel beter in de smaak viel dan vorig jaar.

odi
2-3

3-5

9+ vs 10. Of niet dan, EvilDrSmith?

3-6

Daar kan ik me idd wel in vinden.
3-7

3-8

48 uur voor de finale lijkt mij gerechtvaardigd.

Ronde 8 - FINALE 2024

1. Saidan - Visual Kill vs. Blood Incantation - The Stargate

1-0

odi
1-1

Een volstrekt onverwachte, maar zeker niet onterechte finalist tegenover de gedoodverfde winnaar.
Ik dacht even recalcitrant een punt aan de underdog te geven, want die mag van mij ook best winnen, maar nee: daarvoor vind ik wat Blood Incantation afgelopen jaar met hun album heeft bewerkstelligd toch te bijzonder. Ze hebben met een fantastisch album zelfs extreme death metal in huizen gebracht bij mensen die niet van (extreme) metal houden. Een album die de geschiedenisboekjes gaat halen, wat ik je brom.
1-2

Gast
geplaatst: vandaag om 11:23 uur

geplaatst: vandaag om 11:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.