MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / EURODANCE TOP 100

zoeken in:

8,5

net zoals Black Box zou ik deze nog niet als Eurodance bestempelen, Pump up the jam's enige toegift is misschien de vocal, maar de muziek vind ik nog vrij rauw en bij de New beat aansluiten.

Black Box een 6.6

Techontronic een 7.3

pureshores schreef:
8,5

net zoals Black Box zou ik deze nog niet als Eurodance bestempelen, Pump up the jam's enige toegift is misschien de vocal, maar de muziek vind ik nog vrij rauw en bij de New beat aansluiten.

Horen wel bij de geschiedenis idd, maar meer als proto-euro misschien ja.

pureshores schreef:
Net zoals Black Box zou ik deze nog niet als Eurodance bestempelen, Pump up the jam's enige toegift is misschien de vocal, maar de muziek vind ik nog vrij rauw en bij de New beat aansluiten.

We trekken het allemaal wat breder.

Toch staan beiden nummers duidelijk aan de bakermat van de Eurodance

Technotronic werd volop gesmaakt met een keurige 7,77 onder 14 stemmers. Schuift aan net achter Black Box.

We zoomen even in op de hiphouse. 1990.....Het jaar dat Amerikaan en rapper MC Hammer een wereldhit scoorde met ''U Can`t Touch This''. Uit Engeland kwam Rebel MC, die samen met Double Trouble in 1989 al 2 x een #03 hit had gescoord in Nederland. In 1990 bereikte hij met Better World op volledig eigen kracht de veertiende plek. De bekende eurodance bands maakte zich langzaam op, om rappers te strikken voor hun projecten...Heimelijk op zoek naar die ontbrekende schakel....commercieel succes.

7,3

Geinig plaatje!

Nog even een 8 voor Technotronic. Daar ging ik best hard op toen.

Voor ik het vergeet, deze schoot me nog te binnen eerder vandaag. Doe er jullie voordeel mee.

Technotronic 9
Rebel MC 7

Ben zo de deur uit, dus er volgt vast een nieuwe kandidaat.

Stemmen op Rebel MC en de andere nummers kan nog gewoon hoor.

Fierce Ruling Diva, oftewel een pioniersproject van bekende Nederlandse/Amerikaanse producers Flamman & Abraxas. Later verantwoordelijk voor o.a. de Party Animals & Technohead en in de tweede helft van de 90`s ook zelf in de hitlijsten te vinden.

Rubb It In sloeg in als een bom in 1990. Niet zozeer in de charts, het was vooral in de underground een enorm succes. Het nummer is rauw, herbergt het typische Chicago/Detroit geluid en bracht het naar Europa toe. Een rete energieke banger met al genoeg speelse/opgewekte elementen.

Niet 100% eurodance, maar het bracht de rave wel (voor het eerst zichtbaar) naar ons continent toe.

10 klassieker van de bovenste plank

Geen 100% eurodance (ook geen 75%...) maar wel een banger 1ste klas.

8,2

De volgende keer een nette tussenstand.

We enteren de officiële Eurodance hemel op Eerste Kerstdag. De Duitsers lieten zich daarin natuurlijk ook niet onbetuigd. In de lente van 1990 stond deze klapper van Snap! maar liefst 4 weken op #01 in onze Top 40. Ook in Canada, Engeland, Griekenland, Spanje, De Verenigde Staten, Zimbabwe(!) en Zwitserland bereikte deze jam de hoogste positie. Opmerkelijk genoeg niet in Duitsland, al haalde hij daar wel de Top 10.

9

Klassieker!

''Cult of Snap'' van hetzelfde album pas nog gehoord, vond die ook erg de moeite waard.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:23 uur

geplaatst: vandaag om 10:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.