Muziek / Muziekgames / De Alternatieve Hitlijst ▸ 2025 (FINALE)
zoeken in:
1
geplaatst: 10 juli 2025, 22:20 uur
'k Wou deze ochtend al reageren, maar het heeft tot nu geduurd om de post kunnen rond te krijgen. *zweetdruppel-smilie*
▸ Even over het Nederlandstalige aanbod.
I get it, Etob. I do. Maar toch... Er zijn op dit moment 26 afgesloten rondes. Als we bekijken hoeveel anderstalige nummers langsgeweest zijn, was er voor elke ronde minstens één niet-Engelstalig nummer. Waarvan 13 Nederlandstalig, best uiteenlopende dingen. Toch niet slecht, denk ik. Akkoord, het hadden er een paar meer kunnen zijn, maar de gemiddelde scores van die kandidaten in acht genomen, vallen bepaalde namen nu eenmaal sneller af bij de selectie. De plaatsen zijn helaas beperkt.
On the bright side, er zijn zeker al Nederlandstalige nummers geweest die de grote finale haalden. Dit jaar nog niet. Remember: Een relevante en recente song (in 't Nederlands dan?) mag je altijd doorsturen naar mij, voor wanneer er nog wat plaats over is.
▸ Even over Johannes.
Zeker dat je hem prettig vond, chartsmaster? Aparaat kreeg een 5 van jou, Symptomen een 2.
Johannes kreeg over 't algemeen veel onvoldoendes, dat zelfs jij (de hoop wat dergelijke kandidaten betreft) niet positief was, maakte destijds eigenlijk dat hij naar de categorie "zinloze deelnames" geschoven werd door jullie dienaar. Maar goed, herkansing volgende week!
Hoezee!
The Van Jets hebben inderdaad fantastische muziek gemaakt, SBube. Ik was destijds verzot op singles als Teevee, Danger Zone en Broken Bones. En The Future is een beetje 'n StuBru classic ondertussen.
▸ Even over Muse.
Dikke pech. In zowat alle andere maanden zouden ze inderdaad los de finale in gegaan zijn. Slechts 8 deelnemers hebben de afgelopen ronde punten uitgedeeld, mogelijk had Jack White (ook leuk) het minder goed gedaan bij het gemiddelde van 10 deelnemers. Ahja, áls.
Als fan vind ik 't persoonlijk wat balen, vooral omdat ook het een écht goede Muse is, maar dat is het spel natuurlijk.
't Is eerlijk verlopen hé. In 2022 zaten ze 3 keer in de finale en haalden ze de 14de, 11de en 5de plaats in de uiteindelijke TOP 100. Mijn joker voor dit jaar is voorlopig al bezet, sorry Matt.
▸ Even over het Nederlandstalige aanbod.
I get it, Etob. I do. Maar toch... Er zijn op dit moment 26 afgesloten rondes. Als we bekijken hoeveel anderstalige nummers langsgeweest zijn, was er voor elke ronde minstens één niet-Engelstalig nummer. Waarvan 13 Nederlandstalig, best uiteenlopende dingen. Toch niet slecht, denk ik. Akkoord, het hadden er een paar meer kunnen zijn, maar de gemiddelde scores van die kandidaten in acht genomen, vallen bepaalde namen nu eenmaal sneller af bij de selectie. De plaatsen zijn helaas beperkt.
On the bright side, er zijn zeker al Nederlandstalige nummers geweest die de grote finale haalden. Dit jaar nog niet. Remember: Een relevante en recente song (in 't Nederlands dan?) mag je altijd doorsturen naar mij, voor wanneer er nog wat plaats over is.
▸ Even over Johannes.
Zeker dat je hem prettig vond, chartsmaster? Aparaat kreeg een 5 van jou, Symptomen een 2.
Johannes kreeg over 't algemeen veel onvoldoendes, dat zelfs jij (de hoop wat dergelijke kandidaten betreft) niet positief was, maakte destijds eigenlijk dat hij naar de categorie "zinloze deelnames" geschoven werd door jullie dienaar. Maar goed, herkansing volgende week!
Hoezee!The Van Jets hebben inderdaad fantastische muziek gemaakt, SBube. Ik was destijds verzot op singles als Teevee, Danger Zone en Broken Bones. En The Future is een beetje 'n StuBru classic ondertussen.
▸ Even over Muse.
Dikke pech. In zowat alle andere maanden zouden ze inderdaad los de finale in gegaan zijn. Slechts 8 deelnemers hebben de afgelopen ronde punten uitgedeeld, mogelijk had Jack White (ook leuk) het minder goed gedaan bij het gemiddelde van 10 deelnemers. Ahja, áls.
Als fan vind ik 't persoonlijk wat balen, vooral omdat ook het een écht goede Muse is, maar dat is het spel natuurlijk.
't Is eerlijk verlopen hé. In 2022 zaten ze 3 keer in de finale en haalden ze de 14de, 11de en 5de plaats in de uiteindelijke TOP 100. Mijn joker voor dit jaar is voorlopig al bezet, sorry Matt.
0
geplaatst: 10 juli 2025, 23:04 uur
Ik heb 'Wildernis' zojuist op mijn luisterlijst gezet; blijkbaar is dat een single die juist níet een alternatieve lijst heeft bereikt.
Los daarvan is voor mij de charme van dit spelletje nog steeds dat we de/ alle songs beoordelen die 'de alternatieve lijsten' bereiken. Daar horen imho ook de songs you love to hate bij, zoals Johannes. Of Muse. Ik doe ook mee met Nieuw in de Top 40-meter. Zelfde spelregels, groter drama.
1
geplaatst: 10 juli 2025, 23:09 uur
esteban schreef:
▸ Even over Muse.
Dit kan wel tellen als motivatie om nog genoeg mee te stemmen om recht te hebben op een joker.▸ Even over Muse.
2
geplaatst: 10 juli 2025, 23:13 uur
Ach, ik maak me er ook niet druk om. Veel van het Nederlandstalige staat sowieso al op mijn radar, dus het is ook geen drama als ze hier niet voorbij komen. Wel helemaal met chartsmaster eens, lekker de lijsten volgen en dan zien we met z'n allen wel of er nog echt iets leuks tussen zit. (En als je echt leuke Nederlandstalige singles wil, kan je altijd spieken in mijn Afrekeninglijstje, maar valt nu ook wel mee overigens) Ik stem voor deze week wel weer mee, misschien luister ik hem zo al ff. Wie weet gaat de mogelijk volgende single van Muse dan wel door.
Ik ben trouwens ook heel blij met de muziek uit andere talen, dus meer dan tevreden met de inbreng van de Belgische lijsten. Dat is weer iets wat ik niet al te vaak zomaar tegen kom, dus via hier is dan tof.
Ik ben trouwens ook heel blij met de muziek uit andere talen, dus meer dan tevreden met de inbreng van de Belgische lijsten. Dat is weer iets wat ik niet al te vaak zomaar tegen kom, dus via hier is dan tof.
1
geplaatst: 11 juli 2025, 06:35 uur
Bij deze kennen we 50% van de finalisten! (Jokers not included)
https://i.imgur.com/T8SCH8x.jpeg
De #1 zal automatisch geselecteerd worden voor de eerstvolgende editie van De Witte Trui.
De 10 maandwinnaars zijn aan de FINALE-lijst op Spotify toegevoegd. Helemaal mee zijn tegen de tijd dat een TOP 100 samengesteld moet worden? Dan vallen de nummers HIER alvast te beluisteren.
STEUNACTIE
https://i.imgur.com/T8SCH8x.jpeg
TOP 10 ▸ JUNI ▸ 72 Nieuwkomers
De #1 zal automatisch geselecteerd worden voor de eerstvolgende editie van De Witte Trui.
01 ▸ Hiqpy - Red Flag Magician ▸ 7.45
02 ▸ Wunderhorse - The Rope ▸ 7.35
03 ▸ Wolf Alice - Bloom Baby Bloom ▸ 7.20
04 ▸ Cliffords - My Favourite Monster ▸ 7.18
05 ▸ The Beaches - Did I Say Too Much ▸ 7.05
06 ▸ Doves - Lean Into The Wind ▸ 7.00
07 ▸ Panic Shack - Girl Band Starter Pack ▸ 7.00
08 ▸ Jack White - Archbishop Harold Holmes ▸ 6.93
09 ▸ Black Honey - Insulin ▸ 6.83
10 ▸ Turnstile - LOOK OUT FOR ME ▸ 6.77
De 10 maandwinnaars zijn aan de FINALE-lijst op Spotify toegevoegd. Helemaal mee zijn tegen de tijd dat een TOP 100 samengesteld moet worden? Dan vallen de nummers HIER alvast te beluisteren.

STEUNACTIE
1
geplaatst: 11 juli 2025, 21:31 uur
8.0 ▸ Clouds Indoor - Calls ▸
7.0 ▸ Dressed Like Boys - Stonewall Riots Forever ▸
4.0 ▸ Fit - Life So Nice ▸
6.5 ▸ The Hives - Paint A Picture ▸
6.5 ▸ HUNK - Upset ▸
5.0 ▸ Keo - Hands ▸
6.0 ▸ Krooked Tongue - You Don't Need a Sun Tan ▸
6.0 ▸ Leon Bridges - Hold On ▸
5.5 ▸ Mark E Moon - From The Inside ▸
4.0 ▸ Miles Kane - Love Is Cruel ▸
3.0 ▸ nuum. - Gorgons ▸
5.0 ▸ Of Monsters and Men - Television Love ▸
4.0 ▸ Papa Roach, Toby Morse - BRAINDEAD ▸
5.0 ▸ Queen's Pleasure - Eva ▸
5.0 ▸ Royel Otis - car ▸
7.0 ▸ Spangled - B-line to Bruges ▸
5.5 ▸ WITCH - Kamusale ▸
7.0 ▸ Dressed Like Boys - Stonewall Riots Forever ▸
4.0 ▸ Fit - Life So Nice ▸
6.5 ▸ The Hives - Paint A Picture ▸
6.5 ▸ HUNK - Upset ▸
5.0 ▸ Keo - Hands ▸
6.0 ▸ Krooked Tongue - You Don't Need a Sun Tan ▸
6.0 ▸ Leon Bridges - Hold On ▸
5.5 ▸ Mark E Moon - From The Inside ▸
4.0 ▸ Miles Kane - Love Is Cruel ▸
3.0 ▸ nuum. - Gorgons ▸
5.0 ▸ Of Monsters and Men - Television Love ▸
4.0 ▸ Papa Roach, Toby Morse - BRAINDEAD ▸
5.0 ▸ Queen's Pleasure - Eva ▸
5.0 ▸ Royel Otis - car ▸
7.0 ▸ Spangled - B-line to Bruges ▸
5.5 ▸ WITCH - Kamusale ▸
1
geplaatst: 12 juli 2025, 00:47 uur
Toen ik Television Love voor 't eerst hoorde, dacht ik heel even dat het om Manchester Orchestra (The Way, I Know How to Speak, Bed Heads) ging, qua sfeer. Pas toen de vrouwelijke stem er bij kwam ging het kwartje vallen. Hey, die ken ik! Het had een paar rondjes nodig om helemaal tot z'n recht te komen, maar ondertussen toch een bijzonder mooi nummer bevonden.
1
geplaatst: 12 juli 2025, 19:33 uur
13.0 ▸ Clouds Indoor - Calls ▸5.0
15.5 ▸ Dressed Like Boys - Stonewall Riots Forever ▸8.5
11.0 ▸ Fit - Life So Nice ▸7.0
10.0 ▸ The Hives - Paint A Picture ▸3.5
13.0 ▸ HUNK - Upset ▸6.5
10.0 ▸ Keo - Hands ▸5.0
9.5 ▸ Krooked Tongue - You Don't Need a Sun Tan ▸3.5
13.5 ▸ Leon Bridges - Hold On ▸7.5
13.5 ▸ Mark E Moon - From The Inside ▸8.0
11.5 ▸ Miles Kane - Love Is Cruel ▸7.5
6.0 ▸ nuum. - Gorgons ▸3.0
11.0 ▸ Of Monsters and Men - Television Love ▸6.0
6.0 ▸ Papa Roach, Toby Morse - BRAINDEAD ▸2.0
11.5 ▸ Queen's Pleasure - Eva ▸6.5
14.0 ▸ Royel Otis - car ▸9.0
13.0 ▸ Spangled - B-line to Bruges ▸6.0
13.0 ▸ WITCH - Kamusale ▸7.5
Zo gezegd, zo gedaan. Vroeg erbij deze keer, zodat ik niet weer de tijd niet meer heb om te luisteren. Eerste nummer is muzikaal fine, maar ik zit de hele tijd te wachten tot het echt goed doorzet en dat gebeurt helemaal niet. Jammer, maar daarom geen voldoende.
Dan het soloproject met bandnaam Dressed Like Boys. Fijne stem, mooi liedje. Gelijk een van de redenen waarom ik graag wekelijks meespeel, anders zou ik dit nooit hebben gehoord. Ik geef Fit graag de tip om nog even extra na te denken over hun bandnaam, want ik heb de hele tijd het beeld in mijn hoofd dat Glen Faria opeens sprokkelrock loopt te zingen, beetje gek. Wel lekker fris, zeker het einde klinkt leuk. Prima uitvoering in een genre wat ik niet altijd super beoordeel.
The Hives is dan weer helemaal niks voor mij. Misschien net te braaf of iets dergelijks, maar het kan mij gewoon niet boeien. HUNK zit een stuk beter in elkaar, vooral doet mijn oren spitsen. Keo klinkt dan weer zeurderig, en ze hebben net te veel naar Wunderhorse geluisterd. Nog wat oefenen heren, er zit dan wel weer potentie in. Krooked Tongue is echt te simpele radiorock.
We gaan ff de gevoelige kant weer op met Leon Bridges, een stuk fijner weer. Het was alweer een tijde terug sinds laatste album Leon, dus moet wel zeggen dat ik misschien erg snel te snel blij ben met nieuw werk van Bridges. De switch naar Mark E Moon is vervolgens heftig, maar de synthpop/postpunk/darkwave/industrial pop van deze groep gaan er misschien nog wel wat beter in.
Miles Kane levert een nummer in de stijl van zijn groep The Last Schadow Puppets wat ook gewoon weer goed is. Lekker blokje dit. Jammer dat het niet goed vervolgd wordt door nuum. Dit is nogal herrie eigenlijk. De nieuwe van Of Monsters and Men is prima, maar ook niet meer dan dat. Het kabbelt een beetje voort.
Bij Papa Roach twijfelde ik of ik het nummer niet gewoon zou overslaan; na de eerste minuut was het eigenlijk wel genoeg. Stom geschreeuw op matig gitaargeweld. (wel afgeluisterd hoor, geen zorgen) We komen weer tot rust met Eva van Queen's Pleasure. Alhoewel, het nummer bouwt toch best wel op naar wat flinkers. Niet onaangenaam verder, ook niet ruim voldoende.
Royel Otis heb ik afgelopen weekend zó lekker op gedanst, en car was een van de toppers van de set. Dit is toch zomer man, top top top. Uit de categorie radiorock is Sprangled eigenlijk best prima. Ik kan dit wel waarderen als dit zomaar op het ontvangtoestel langskomt. De weekafsluiter van We Intend To Cause Havoc, is ook best sterk. Mooie mix van moderne rock, psychedelische rock en Afrikaanse (ze komen uit Zambia btw) muziek. Goed weekje, je hoort echt in de muziek dat de zomer is begonnen.
15.5 ▸ Dressed Like Boys - Stonewall Riots Forever ▸8.5
11.0 ▸ Fit - Life So Nice ▸7.0
10.0 ▸ The Hives - Paint A Picture ▸3.5
13.0 ▸ HUNK - Upset ▸6.5
10.0 ▸ Keo - Hands ▸5.0
9.5 ▸ Krooked Tongue - You Don't Need a Sun Tan ▸3.5
13.5 ▸ Leon Bridges - Hold On ▸7.5
13.5 ▸ Mark E Moon - From The Inside ▸8.0
11.5 ▸ Miles Kane - Love Is Cruel ▸7.5
6.0 ▸ nuum. - Gorgons ▸3.0
11.0 ▸ Of Monsters and Men - Television Love ▸6.0
6.0 ▸ Papa Roach, Toby Morse - BRAINDEAD ▸2.0
11.5 ▸ Queen's Pleasure - Eva ▸6.5
14.0 ▸ Royel Otis - car ▸9.0
13.0 ▸ Spangled - B-line to Bruges ▸6.0
13.0 ▸ WITCH - Kamusale ▸7.5
Zo gezegd, zo gedaan. Vroeg erbij deze keer, zodat ik niet weer de tijd niet meer heb om te luisteren. Eerste nummer is muzikaal fine, maar ik zit de hele tijd te wachten tot het echt goed doorzet en dat gebeurt helemaal niet. Jammer, maar daarom geen voldoende.
Dan het soloproject met bandnaam Dressed Like Boys. Fijne stem, mooi liedje. Gelijk een van de redenen waarom ik graag wekelijks meespeel, anders zou ik dit nooit hebben gehoord. Ik geef Fit graag de tip om nog even extra na te denken over hun bandnaam, want ik heb de hele tijd het beeld in mijn hoofd dat Glen Faria opeens sprokkelrock loopt te zingen, beetje gek. Wel lekker fris, zeker het einde klinkt leuk. Prima uitvoering in een genre wat ik niet altijd super beoordeel.
The Hives is dan weer helemaal niks voor mij. Misschien net te braaf of iets dergelijks, maar het kan mij gewoon niet boeien. HUNK zit een stuk beter in elkaar, vooral doet mijn oren spitsen. Keo klinkt dan weer zeurderig, en ze hebben net te veel naar Wunderhorse geluisterd. Nog wat oefenen heren, er zit dan wel weer potentie in. Krooked Tongue is echt te simpele radiorock.
We gaan ff de gevoelige kant weer op met Leon Bridges, een stuk fijner weer. Het was alweer een tijde terug sinds laatste album Leon, dus moet wel zeggen dat ik misschien erg snel te snel blij ben met nieuw werk van Bridges. De switch naar Mark E Moon is vervolgens heftig, maar de synthpop/postpunk/darkwave/industrial pop van deze groep gaan er misschien nog wel wat beter in.
Miles Kane levert een nummer in de stijl van zijn groep The Last Schadow Puppets wat ook gewoon weer goed is. Lekker blokje dit. Jammer dat het niet goed vervolgd wordt door nuum. Dit is nogal herrie eigenlijk. De nieuwe van Of Monsters and Men is prima, maar ook niet meer dan dat. Het kabbelt een beetje voort.
Bij Papa Roach twijfelde ik of ik het nummer niet gewoon zou overslaan; na de eerste minuut was het eigenlijk wel genoeg. Stom geschreeuw op matig gitaargeweld. (wel afgeluisterd hoor, geen zorgen) We komen weer tot rust met Eva van Queen's Pleasure. Alhoewel, het nummer bouwt toch best wel op naar wat flinkers. Niet onaangenaam verder, ook niet ruim voldoende.
Royel Otis heb ik afgelopen weekend zó lekker op gedanst, en car was een van de toppers van de set. Dit is toch zomer man, top top top. Uit de categorie radiorock is Sprangled eigenlijk best prima. Ik kan dit wel waarderen als dit zomaar op het ontvangtoestel langskomt. De weekafsluiter van We Intend To Cause Havoc, is ook best sterk. Mooie mix van moderne rock, psychedelische rock en Afrikaanse (ze komen uit Zambia btw) muziek. Goed weekje, je hoort echt in de muziek dat de zomer is begonnen.
1
geplaatst: 12 juli 2025, 22:36 uur
Etob schreef:
Royel Otis heb ik afgelopen weekend zó lekker op gedanst, en car was een van de toppers van de set. Dit is toch zomer man, top top top.
Royel Otis heb ik afgelopen weekend zó lekker op gedanst, en car was een van de toppers van de set. Dit is toch zomer man, top top top.
Nice!
Mag toch een heel klein beetje jaloers zijn?
En zeggen dat ik hen in 2022 nog voor amper 5 euro kon gaan kijken (nuja, in theorie dan) in Trix te Antwerpen, óp mijn verjaardag nota bene. Toen was MuMe nog niet echt mee. Maar ik was helemaal verkocht aan Oysters in My Pocket, Bull Breed, Motels en Kool Aid. Fantastische nummers!
1
geplaatst: 13 juli 2025, 10:27 uur
Beetje jaloers zijn mag zeker! Soms zijn ze net wat over de top, maar hun vrolijke indierock gaat er vaak bij mij erg goed in. Aan ons de taak om de rest van MuMe ook weer mee te nemen 

1
geplaatst: 13 juli 2025, 19:34 uur
19.5 ▸ Clouds Indoor - Calls ▸ 6.5
21.0 ▸ Dressed Like Boys - Stonewall Riots Forever ▸ 5.5
18.0 ▸ Fit - Life So Nice ▸ 7.0
16.5 ▸ The Hives - Paint A Picture ▸ 6.5
19.5 ▸ HUNK - Upset ▸ 6.5
17.5 ▸ Keo - Hands ▸ 7.5
16.5 ▸ Krooked Tongue - You Don't Need a Sun Tan ▸ 7.0
19.5 ▸ Leon Bridges - Hold On ▸ 6.0
22.5 ▸ Mark E Moon - From The Inside ▸ 9.0
18.5 ▸ Miles Kane - Love Is Cruel ▸ 7.0
13.5 ▸ nuum. - Gorgons ▸ 7.5
17.5 ▸ Of Monsters and Men - Television Love ▸ 6.5
13.0 ▸ Papa Roach, Toby Morse - BRAINDEAD ▸ 7.0
18.0 ▸ Queen's Pleasure - Eva ▸ 6.5
21.5 ▸ Royel Otis - car ▸ 7.5
20.0 ▸ Spangled - B-line to Bruges ▸ 7.0
18.5 ▸ WITCH - Kamusale ▸ 5.5
Duidelijk (nog) geen komkommertijd. Zelfs een week zonder echte onvoldoendes en 1 uitschieter ..
21.0 ▸ Dressed Like Boys - Stonewall Riots Forever ▸ 5.5
18.0 ▸ Fit - Life So Nice ▸ 7.0
16.5 ▸ The Hives - Paint A Picture ▸ 6.5
19.5 ▸ HUNK - Upset ▸ 6.5
17.5 ▸ Keo - Hands ▸ 7.5
16.5 ▸ Krooked Tongue - You Don't Need a Sun Tan ▸ 7.0
19.5 ▸ Leon Bridges - Hold On ▸ 6.0
22.5 ▸ Mark E Moon - From The Inside ▸ 9.0
18.5 ▸ Miles Kane - Love Is Cruel ▸ 7.0
13.5 ▸ nuum. - Gorgons ▸ 7.5
17.5 ▸ Of Monsters and Men - Television Love ▸ 6.5
13.0 ▸ Papa Roach, Toby Morse - BRAINDEAD ▸ 7.0
18.0 ▸ Queen's Pleasure - Eva ▸ 6.5
21.5 ▸ Royel Otis - car ▸ 7.5
20.0 ▸ Spangled - B-line to Bruges ▸ 7.0
18.5 ▸ WITCH - Kamusale ▸ 5.5
Duidelijk (nog) geen komkommertijd. Zelfs een week zonder echte onvoldoendes en 1 uitschieter ..
1
geplaatst: 13 juli 2025, 20:19 uur
26.0 ▸ Clouds Indoor - Calls ▸ 6,5
27.0 ▸ Dressed Like Boys - Stonewall Riots Forever ▸ 6,0
24.0 ▸ Fit - Life So Nice ▸ 6,0
23.0 ▸ The Hives - Paint A Picture ▸ 6,5
26.5 ▸ HUNK - Upset ▸ 7,0
25.5 ▸ Keo - Hands ▸ 8,0
23.5 ▸ Krooked Tongue - You Don't Need a Sun Tan ▸ 7,0
26.0 ▸ Leon Bridges - Hold On ▸ 6,5
28.5 ▸ Mark E Moon - From The Inside ▸ 6,0
25.0 ▸ Miles Kane - Love Is Cruel ▸ 6,5
20.0 ▸ nuum. - Gorgons ▸ 6,5
24.0 ▸ Of Monsters and Men - Television Love ▸ 6,5
20.0 ▸ Papa Roach, Toby Morse - BRAINDEAD ▸ 7,0
25.5 ▸ Queen's Pleasure - Eva ▸ 7,5
28.0 ▸ Royel Otis - car ▸ 6,5
27.0 ▸ Spangled - B-line to Bruges ▸ 7,0
23.5 ▸ WITCH - Kamusale ▸ 5,0
27.0 ▸ Dressed Like Boys - Stonewall Riots Forever ▸ 6,0
24.0 ▸ Fit - Life So Nice ▸ 6,0
23.0 ▸ The Hives - Paint A Picture ▸ 6,5
26.5 ▸ HUNK - Upset ▸ 7,0
25.5 ▸ Keo - Hands ▸ 8,0
23.5 ▸ Krooked Tongue - You Don't Need a Sun Tan ▸ 7,0
26.0 ▸ Leon Bridges - Hold On ▸ 6,5
28.5 ▸ Mark E Moon - From The Inside ▸ 6,0
25.0 ▸ Miles Kane - Love Is Cruel ▸ 6,5
20.0 ▸ nuum. - Gorgons ▸ 6,5
24.0 ▸ Of Monsters and Men - Television Love ▸ 6,5
20.0 ▸ Papa Roach, Toby Morse - BRAINDEAD ▸ 7,0
25.5 ▸ Queen's Pleasure - Eva ▸ 7,5
28.0 ▸ Royel Otis - car ▸ 6,5
27.0 ▸ Spangled - B-line to Bruges ▸ 7,0
23.5 ▸ WITCH - Kamusale ▸ 5,0
2
geplaatst: 14 juli 2025, 22:38 uur
32.0 ▸ Clouds Indoor - Calls ▸ 6.0
36.0 ▸ Dressed Like Boys - Stonewall Riots Forever ▸ 9.0
28.0 ▸ Fit - Life So Nice ▸ 4.0
28.5 ▸ The Hives - Paint A Picture ▸ 5.5
32.0 ▸ HUNK - Upset ▸ 5.5
30.0 ▸ Keo - Hands ▸ 4.5
29.5 ▸ Krooked Tongue - You Don't Need a Sun Tan ▸ 6.0
34.0 ▸ Leon Bridges - Hold On ▸ 8.0
34.0 ▸ Mark E Moon - From The Inside ▸ 5.5
31.5 ▸ Miles Kane - Love Is Cruel ▸ 6.5
24.0 ▸ nuum. - Gorgons ▸ 4.0
31.0 ▸ Of Monsters and Men - Television Love ▸ 7.0
24.5 ▸ Papa Roach, Toby Morse - BRAINDEAD ▸ 4.5
32.5 ▸ Queen's Pleasure - Eva ▸ 7.0
35.5 ▸ Royel Otis - car ▸ 7.5
35.5 ▸ Spangled - B-line to Bruges ▸ 8.5
31.5 ▸ WITCH - Kamusale ▸ 8.0
De ontdekking van deze week is een band uit Zambia, die blijkbaar weer helemaal terug is: Witch, met een psychedelische nieuwe single. Spangled en Leon Bridges hebben allebei geen nieuw geluid, maar bevallen mij ook prima.
De beste track van de week komt gewoon uit België. Ik facebookte daar vorige maand al over:
Exact 56 jaar geleden, op 28 juni 1969, vonden de Stonewall Riots plaats in New York: spontane demonstraties als reactie op een aantal politie-invallen in New Yorkse gay clubs. De Stonewall Riots zouden het begin blijken te zijn van de lhbtq+-beweging, waarbij allereerst werd gestreden voor gelijkwaardigheid. Een jaar na de protesten, in 1970 dus, vond een vreedzame herdenking plaats. Die zou jaarlijks blijven terugkeren en uiteindelijk uitgroeien tot de wereldwijde Pride-parades zoals we die nu kennen.
De Vlaamse muzikant Jelle Denturck, alias Dressed Like Boys, heeft een erg mooie ode, 'Stonewall Riots Forever', uitgebracht op single. In de tekst wordt meteen ook zijn alias verklaard.
36.0 ▸ Dressed Like Boys - Stonewall Riots Forever ▸ 9.0
28.0 ▸ Fit - Life So Nice ▸ 4.0
28.5 ▸ The Hives - Paint A Picture ▸ 5.5
32.0 ▸ HUNK - Upset ▸ 5.5
30.0 ▸ Keo - Hands ▸ 4.5
29.5 ▸ Krooked Tongue - You Don't Need a Sun Tan ▸ 6.0
34.0 ▸ Leon Bridges - Hold On ▸ 8.0
34.0 ▸ Mark E Moon - From The Inside ▸ 5.5
31.5 ▸ Miles Kane - Love Is Cruel ▸ 6.5
24.0 ▸ nuum. - Gorgons ▸ 4.0
31.0 ▸ Of Monsters and Men - Television Love ▸ 7.0
24.5 ▸ Papa Roach, Toby Morse - BRAINDEAD ▸ 4.5
32.5 ▸ Queen's Pleasure - Eva ▸ 7.0
35.5 ▸ Royel Otis - car ▸ 7.5
35.5 ▸ Spangled - B-line to Bruges ▸ 8.5
31.5 ▸ WITCH - Kamusale ▸ 8.0
De ontdekking van deze week is een band uit Zambia, die blijkbaar weer helemaal terug is: Witch, met een psychedelische nieuwe single. Spangled en Leon Bridges hebben allebei geen nieuw geluid, maar bevallen mij ook prima.
De beste track van de week komt gewoon uit België. Ik facebookte daar vorige maand al over:
Exact 56 jaar geleden, op 28 juni 1969, vonden de Stonewall Riots plaats in New York: spontane demonstraties als reactie op een aantal politie-invallen in New Yorkse gay clubs. De Stonewall Riots zouden het begin blijken te zijn van de lhbtq+-beweging, waarbij allereerst werd gestreden voor gelijkwaardigheid. Een jaar na de protesten, in 1970 dus, vond een vreedzame herdenking plaats. Die zou jaarlijks blijven terugkeren en uiteindelijk uitgroeien tot de wereldwijde Pride-parades zoals we die nu kennen.
De Vlaamse muzikant Jelle Denturck, alias Dressed Like Boys, heeft een erg mooie ode, 'Stonewall Riots Forever', uitgebracht op single. In de tekst wordt meteen ook zijn alias verklaard.
1
geplaatst: 14 juli 2025, 23:10 uur
chartsmaster schreef:
'k Zal er eens aandachtig(er) naar luisteren naar aanleiding van dit stukje geschiedenis. Dat het daarover ging wist de titel al te verraden, maar de tekst op zich is mij eigenlijk wat ontgaan. Doet mij er aan denken dat ik Stonewall (2015) nog steeds eens moet gezien krijgen, ooit. Dat volledig terzijde.
PS: Dat het om de persoon achter DIRK. gaat had ik eveneens niet door, wat een immens contrast.
1
geplaatst: 15 juli 2025, 18:14 uur
39.5 ▸ Clouds Indoor - Calls ▸ 7.5
42.5 ▸ Dressed Like Boys - Stonewall Riots Forever ▸ 6.5
34.0 ▸ Fit - Life So Nice ▸ 6.0
34.5 ▸ The Hives - Paint A Picture ▸ 6.0
38.0 ▸ HUNK - Upset ▸ 6.0
35.0 ▸ Keo - Hands ▸ 5.0
35.5 ▸ Krooked Tongue - You Don't Need a Sun Tan ▸ 6.0
41.5 ▸ Leon Bridges - Hold On ▸ 7.5
39.5 ▸ Mark E Moon - From The Inside ▸ 5.5
40.0 ▸ Miles Kane - Love Is Cruel ▸ 8.5
29.0 ▸ nuum. - Gorgons ▸ 5.0
39.0 ▸ Of Monsters and Men - Television Love ▸ 8.0
30.0 ▸ Papa Roach, Toby Morse - BRAINDEAD ▸ 5.5
40.0 ▸ Queen's Pleasure - Eva ▸ 7.5
44.0 ▸ Royel Otis - car ▸ 8.5
42.0 ▸ Spangled - B-line to Bruges ▸ 6.5
35.5 ▸ WITCH - Kamusale ▸ 4.0
42.5 ▸ Dressed Like Boys - Stonewall Riots Forever ▸ 6.5
34.0 ▸ Fit - Life So Nice ▸ 6.0
34.5 ▸ The Hives - Paint A Picture ▸ 6.0
38.0 ▸ HUNK - Upset ▸ 6.0
35.0 ▸ Keo - Hands ▸ 5.0
35.5 ▸ Krooked Tongue - You Don't Need a Sun Tan ▸ 6.0
41.5 ▸ Leon Bridges - Hold On ▸ 7.5
39.5 ▸ Mark E Moon - From The Inside ▸ 5.5
40.0 ▸ Miles Kane - Love Is Cruel ▸ 8.5
29.0 ▸ nuum. - Gorgons ▸ 5.0
39.0 ▸ Of Monsters and Men - Television Love ▸ 8.0
30.0 ▸ Papa Roach, Toby Morse - BRAINDEAD ▸ 5.5
40.0 ▸ Queen's Pleasure - Eva ▸ 7.5
44.0 ▸ Royel Otis - car ▸ 8.5
42.0 ▸ Spangled - B-line to Bruges ▸ 6.5
35.5 ▸ WITCH - Kamusale ▸ 4.0
0
geplaatst: 15 juli 2025, 19:18 uur
48.0 ▸ Clouds Indoor - Calls ▸ 8.5
50.0 ▸ Dressed Like Boys - Stonewall Riots Forever ▸ 7.5
40.0 ▸ Fit - Life So Nice ▸ 6.0
41.5 ▸ The Hives - Paint A Picture ▸ 7.0
44.0 ▸ HUNK - Upset ▸ 6.0
41.5 ▸ Keo - Hands ▸ 6.5
42.5 ▸ Krooked Tongue - You Don't Need a Sun Tan ▸ 7.0
47.5 ▸ Leon Bridges - Hold On ▸ 6.0
46.0 ▸ Mark E Moon - From The Inside ▸ 6.5
45.0 ▸ Miles Kane - Love Is Cruel ▸ 5.0
33.5 ▸ nuum. - Gorgons ▸ 4.5
47.0 ▸ Of Monsters and Men - Television Love ▸ 8.0
36.0 ▸ Papa Roach, Toby Morse - BRAINDEAD ▸ 6.0
47.0 ▸ Queen's Pleasure - Eva ▸ 7.0
52.0 ▸ Royel Otis - car ▸ 8.0
49.5 ▸ Spangled - B-line to Bruges ▸ 7.5
41.5 ▸ WITCH - Kamusale ▸ 6.0
50.0 ▸ Dressed Like Boys - Stonewall Riots Forever ▸ 7.5
40.0 ▸ Fit - Life So Nice ▸ 6.0
41.5 ▸ The Hives - Paint A Picture ▸ 7.0
44.0 ▸ HUNK - Upset ▸ 6.0
41.5 ▸ Keo - Hands ▸ 6.5
42.5 ▸ Krooked Tongue - You Don't Need a Sun Tan ▸ 7.0
47.5 ▸ Leon Bridges - Hold On ▸ 6.0
46.0 ▸ Mark E Moon - From The Inside ▸ 6.5
45.0 ▸ Miles Kane - Love Is Cruel ▸ 5.0
33.5 ▸ nuum. - Gorgons ▸ 4.5
47.0 ▸ Of Monsters and Men - Television Love ▸ 8.0
36.0 ▸ Papa Roach, Toby Morse - BRAINDEAD ▸ 6.0
47.0 ▸ Queen's Pleasure - Eva ▸ 7.0
52.0 ▸ Royel Otis - car ▸ 8.0
49.5 ▸ Spangled - B-line to Bruges ▸ 7.5
41.5 ▸ WITCH - Kamusale ▸ 6.0
1
geplaatst: 16 juli 2025, 20:04 uur
52.0 ▸ Clouds Indoor - Calls ▸ 4.0
57.0 ▸ Dressed Like Boys - Stonewall Riots Forever ▸ 7.0
44.0 ▸ Fit - Life So Nice ▸ 4.0
45.0 ▸ The Hives - Paint A Picture ▸ 3.5
48.0 ▸ HUNK - Upset ▸ 4.0
45.5 ▸ Keo - Hands ▸ 4.0
46.0 ▸ Krooked Tongue - You Don't Need a Sun Tan ▸ 3.5
52.5 ▸ Leon Bridges - Hold On ▸ 5.0
50.0 ▸ Mark E Moon - From The Inside ▸ 4.0
55.0 ▸ Miles Kane - Love Is Cruel ▸ 5.0
37.5 ▸ nuum. - Gorgons ▸ 4.0
53.0 ▸ Of Monsters and Men - Television Love ▸ 6.0
39.5 ▸ Papa Roach, Toby Morse - BRAINDEAD ▸ 3.5
51.0 ▸ Queen's Pleasure - Eva ▸ 4.0
58.0 ▸ Royel Otis - car ▸ 6.0
54.0 ▸ Spangled - B-line to Bruges ▸ 4.5
48.5 ▸ WITCH - Kamusale ▸ 7.0
57.0 ▸ Dressed Like Boys - Stonewall Riots Forever ▸ 7.0
44.0 ▸ Fit - Life So Nice ▸ 4.0
45.0 ▸ The Hives - Paint A Picture ▸ 3.5
48.0 ▸ HUNK - Upset ▸ 4.0
45.5 ▸ Keo - Hands ▸ 4.0
46.0 ▸ Krooked Tongue - You Don't Need a Sun Tan ▸ 3.5
52.5 ▸ Leon Bridges - Hold On ▸ 5.0
50.0 ▸ Mark E Moon - From The Inside ▸ 4.0
55.0 ▸ Miles Kane - Love Is Cruel ▸ 5.0
37.5 ▸ nuum. - Gorgons ▸ 4.0
53.0 ▸ Of Monsters and Men - Television Love ▸ 6.0
39.5 ▸ Papa Roach, Toby Morse - BRAINDEAD ▸ 3.5
51.0 ▸ Queen's Pleasure - Eva ▸ 4.0
58.0 ▸ Royel Otis - car ▸ 6.0
54.0 ▸ Spangled - B-line to Bruges ▸ 4.5
48.5 ▸ WITCH - Kamusale ▸ 7.0
0
geplaatst: 17 juli 2025, 04:30 uur
60.0 ▸ Clouds Indoor - Calls ▸ 8.0
58.0 ▸ Dressed Like Boys - Stonewall Riots Forever ▸ 1.0
48.5 ▸ Fit - Life So Nice ▸ 4.5
52.0 ▸ The Hives - Paint A Picture ▸ 7.0
54.5 ▸ HUNK - Upset ▸ 6.5
53.0 ▸ Keo - Hands ▸ 7.5
52.5 ▸ Krooked Tongue - You Don't Need a Sun Tan ▸ 6.5
57.5 ▸ Leon Bridges - Hold On ▸ 5.0
55.0 ▸ Mark E Moon - From The Inside ▸ 5.0
58.0 ▸ Miles Kane - Love Is Cruel ▸ 3.0
45.0 ▸ nuum. - Gorgons ▸ 7.5
60.0 ▸ Of Monsters and Men - Television Love ▸ 7.0
44.0 ▸ Papa Roach, Toby Morse - BRAINDEAD ▸ 4.5
59.5 ▸ Queen's Pleasure - Eva ▸ 8.5
59.0 ▸ Royel Otis - car ▸ 1.0
61.0 ▸ Spangled - B-line to Bruges ▸ 7.0
49.5 ▸ WITCH - Kamusale ▸ 1.0
53.0 ▸ Keo - Hands ▸ 7.5
0
geplaatst: 17 juli 2025, 06:36 uur
Een 1 voor Royel Otis?! Sorry SBube, in dat geval komen jouw punten te laat!
(*)
(*) Just kidding. Ze worden meegenomen, ooit is gezegd dat punten die binnen komen vóór de nieuwe ronde online staat, geldend zijn.
Als If Our Love is Dead een 6.5 krijgt en de Royel Otis nummers die je niet goed vond gemiddeld genomen iets meer dan 4 ... Dan is een 1 voor het vlotte en toegankelijke car toch gewoon duidelijk een vette tegenstem omdat ze 't goed doen hé?
Admit it!
En zo zie je maar, mannekes, meedoen kan altijd alles veranderen. De kaarten lagen dinsdag hier en daar nog anders. (positief en negatief) Dat maakt het extra spannend!
(*)(*) Just kidding. Ze worden meegenomen, ooit is gezegd dat punten die binnen komen vóór de nieuwe ronde online staat, geldend zijn.
Als If Our Love is Dead een 6.5 krijgt en de Royel Otis nummers die je niet goed vond gemiddeld genomen iets meer dan 4 ... Dan is een 1 voor het vlotte en toegankelijke car toch gewoon duidelijk een vette tegenstem omdat ze 't goed doen hé?
Admit it!En zo zie je maar, mannekes, meedoen kan altijd alles veranderen. De kaarten lagen dinsdag hier en daar nog anders. (positief en negatief) Dat maakt het extra spannend!
0
geplaatst: 17 juli 2025, 06:51 uur
▶ UITSLAG ▸ JULI - WEEK 1/4 ▸ 17 NUMMERS
6.66 ▸ Clouds Indoor - Calls ▸
6.44 ▸ Dressed Like Boys - Stonewall Riots Forever ▸
5.38 ▸ Fit - Life So Nice ▸
5.77 ▸ The Hives - Paint A Picture ▸
6.05 ▸ HUNK - Upset ▸
5.88 ▸ Keo - Hands ▸
5.83 ▸ Krooked Tongue - You Don't Need a Sun Tan ▸
6.38 ▸ Leon Bridges - Hold On ▸
6.11 ▸ Mark E Moon - From The Inside ▸
6.44 ▸ Miles Kane - Love Is Cruel ▸
5.00 ▸ nuum. - Gorgons ▸
6.66 ▸ Of Monsters and Men - Television Love ▸
4.88 ▸ Papa Roach, Toby Morse - BRAINDEAD ▸
6.61 ▸ Queen's Pleasure - Eva ▸
6.55 ▸ Royel Otis - car ▸
6.77 ▸ Spangled - B-line to Bruges ▸
5.50 ▸ WITCH - Kamusale ▸
https://i.imgur.com/0uUJLG4.jpeg
▶ 28
Veel songs met een relatief korte speelduur, dus er was na 17 nieuwelingen zelfs nog plaats om ... wat is zijn naam ook weer ... binnen de maximale luistertijd van 60 minuten te laten meedingen. Meer nog, twéé Nederlandstalige nummers deze week, beide totaal anders.
▶ NIEUWE LICHTING ▸ JULI - WEEK 2/4 ▸ 18 NUMMERS
0.0 ▸ Apna - Lost Without The Sound ▸
0.0 ▸ Automatic - Is It Now? ▸
0.0 ▸ Bettie Serveert - Ta! ▸
0.0 ▸ The Black Keys - Man On A Mission ▸
0.0 ▸ Equal Idiots - Rainbow ▸
0.0 ▸ Foo Fighters - Today's Song ▸
0.0 ▸ HEALER - London Town ▸
0.0 ▸ Johannes Is Zijn Naam - Televisie en de Zetel ▸
0.0 ▸ The Lathums - Cobblestones ▸
0.0 ▸ Marble Sounds - Hear Me Talking ▸
0.0 ▸ Matt Berninger - No Love ▸
0.0 ▸ NxWorries, Knxwledge, Anderson .Paak - Everybody Gets Down ▸
0.0 ▸ Ozark Henry - Martyr ▸
0.0 ▸ Texoprint - Flag ▸
0.0 ▸ Ty Segall - Possession ▸
0.0 ▸ Vistas - Next Year ▸
0.0 ▸ Wigbert - Jackson Pollock Hart ▸
0.0 ▸ The Wild Things - Knock Down, Drag Out ▸
▶ DE ALTERNATIEVE PLAYLIST ▸ SPOTIFY
De Alternatieve Hitlijst ▸ 2025 ◂ Spotify
▶ DEADLINE ▸ WO 23 JULI ▸ 23u00
STEUNACTIE
4
geplaatst: 17 juli 2025, 07:16 uur
SBube schreef:
53.0 ▸ Keo - Hands ▸ 7.5
53.0 ▸ Keo - Hands ▸ 7.5
Dit voelt wel een beetje als een stem tegen de score die er toen stond ipv je eigen mening. Ik geloof dat het niet je smaak is, maar drie eenen lijkt mij een beetje too much. Het mag vast en iedereen kan het doen, maar een eerlijk en leuk spel gaat hierdoor wel een beetje verloren.
En als het echt je eigen mening is, dan prima, niks gezegd. Dan is het vooral opvallend dat de smaken in onze (kleine) groep stemmers zo intens veel uit elkaar lopen.
1
geplaatst: 17 juli 2025, 07:24 uur
Onze Ralph gooit wel eens vaker met ééntjes, dat is zijn manier om te tonen dat hij het oprecht héél slecht vond en dat is doorgaans dan ook effectief zijn mening. Maar hier viel het nogal op, dat wel. Toevallig is er een referentie wat Royel Otis betreft, waarbij ik kon vergelijken met het verleden en welke nummers hoeveel punten hebben ontvangen, en dat strookt (imo) gevoelsmatig gewoon niet echt... Je kan me niet wijsmaken dat (oa) car geen tegenstem ontvangen heeft.
Maar goed, ieder mag de puntjes geven die hij of zij wil natuurlijk. That's the game. Al moedig ik het niet aan. En ik mag er ook eens over zagen af en toe.
It's all good.
Maar goed, ieder mag de puntjes geven die hij of zij wil natuurlijk. That's the game. Al moedig ik het niet aan. En ik mag er ook eens over zagen af en toe.
It's all good.
1
geplaatst: 17 juli 2025, 07:29 uur
Er zit maar één ding op: per song 1 x de hoogste en 1 x de laagste score laten vervallen. Dat voorkomt pro- en antistemmen 

0
geplaatst: 17 juli 2025, 07:32 uur
Goh. Daar voel ik persoonlijk weinig voor. Als 'k daar ook nog eens mee moet beginnen. 't Is goed zoals het is. We hebben daar door de band heen eigenlijk ook niet echt zo'n last van. (denk ik)
0
geplaatst: 17 juli 2025, 23:02 uur
6.0 ▸ Apna - Lost Without The Sound ▸
5.5 ▸ Automatic - Is It Now? ▸
5.0 ▸ Bettie Serveert - Ta! ▸
6.5 ▸ The Black Keys - Man On A Mission ▸
6.0 ▸ Equal Idiots - Rainbow ▸
6.0 ▸ Foo Fighters - Today's Song ▸
6.0 ▸ HEALER - London Town ▸
6.5 ▸ Johannes Is Zijn Naam - Televisie en de Zetel ▸
7.0 ▸ The Lathums - Cobblestones ▸
6.5 ▸ Marble Sounds - Hear Me Talking ▸
6.0 ▸ Matt Berninger - No Love ▸
6.0 ▸ NxWorries, Knxwledge, Anderson .Paak - Everybody Gets Down ▸
6.0 ▸ Ozark Henry - Martyr ▸
4.5 ▸ Texoprint - Flag ▸
5.0 ▸ Ty Segall - Possession ▸
5.5 ▸ Vistas - Next Year ▸
7.0 ▸ Wigbert - Jackson Pollock Hart ▸
6.0 ▸ The Wild Things - Knock Down, Drag Out ▸
Voornamelijk een zesjesweek. De twee zeventjes zijn 't voordeel van de twijfel inbegrepen. Hier ga ik weinig van onthouden.
5.5 ▸ Automatic - Is It Now? ▸
5.0 ▸ Bettie Serveert - Ta! ▸
6.5 ▸ The Black Keys - Man On A Mission ▸
6.0 ▸ Equal Idiots - Rainbow ▸
6.0 ▸ Foo Fighters - Today's Song ▸
6.0 ▸ HEALER - London Town ▸
6.5 ▸ Johannes Is Zijn Naam - Televisie en de Zetel ▸
7.0 ▸ The Lathums - Cobblestones ▸
6.5 ▸ Marble Sounds - Hear Me Talking ▸
6.0 ▸ Matt Berninger - No Love ▸
6.0 ▸ NxWorries, Knxwledge, Anderson .Paak - Everybody Gets Down ▸
6.0 ▸ Ozark Henry - Martyr ▸
4.5 ▸ Texoprint - Flag ▸
5.0 ▸ Ty Segall - Possession ▸
5.5 ▸ Vistas - Next Year ▸
7.0 ▸ Wigbert - Jackson Pollock Hart ▸
6.0 ▸ The Wild Things - Knock Down, Drag Out ▸
Voornamelijk een zesjesweek. De twee zeventjes zijn 't voordeel van de twijfel inbegrepen. Hier ga ik weinig van onthouden.
2
geplaatst: 20 juli 2025, 15:24 uur
10.5 ▸ Apna - Lost Without The Sound ▸4.5
10.5 ▸ Automatic - Is It Now? ▸5.0
8.0 ▸ Bettie Serveert - Ta! ▸3.0
11.0 ▸ The Black Keys - Man On A Mission ▸4.5
9.0 ▸ Equal Idiots - Rainbow ▸3.0
12.0 ▸ Foo Fighters - Today's Song ▸6.0
10.5 ▸ HEALER - London Town ▸4.5
13.5 ▸ Johannes Is Zijn Naam - Televisie en de Zetel ▸7.0
14.0 ▸ The Lathums - Cobblestones ▸7.0
14.0 ▸ Marble Sounds - Hear Me Talking ▸7.5
9.5 ▸ Matt Berninger - No Love ▸3.5
13.5 ▸ NxWorries, Knxwledge, Anderson .Paak - Everybody Gets Down ▸7.5
13.0 ▸ Ozark Henry - Martyr ▸7.0
10.5 ▸ Texoprint - Flag ▸6.0
9.0 ▸ Ty Segall - Possession ▸4.0
10.5 ▸ Vistas - Next Year ▸5.0
14.0 ▸ Wigbert - Jackson Pollock Hart ▸7.0
11.0 ▸ The Wild Things - Knock Down, Drag Out ▸5.0
Tour aan (wel Sporza natuurlijk, in Nederland zijn we veel te neerlandocentrisch), wachten op het onweer, en dan een uurtje muziek ontdekken. Zou leuk moeten worden, hoop je dan. Kijkend naar sommige namen heb ik wel op voorhand mijn twijfels. Met Apna is het leuke nog niet heulemaal het geval. Niet barslecht, maar een beetje flauwtjes. Automatic doet het ietwat beter dan Apna, maar lijdt wel aan hetzelde syndroom; muzikaal zit het wel oké, maar het doet mij gewoon niet echt iets.
Van veteranen Bettie Serveert verwachtte ik niet al te veel, aangezien het na Palomine eigenlijk alleen maar minder is geworden. Wel tof dat ze al die tijd bezig zijn gebleven. Ta! is het minste nummer toe nu toe, verwachtingen voldaan dus. Misschien kunnen The Black Keys een eerste voldoende binnenharken? Nope, het mag nog niet zo zijn. Ook niet bagger, maar wel saai. Bij Rainbow van Equal Idiots had ik het gevoel dat ik het nummer al een tijd eerder had gehoord en dat kan best kloppen want het is al bijna een jaartje oud. Toen was het niks voor mij en nog steeds maakt het geen indruk.
Ooit was kleine Etob een vrij groot fan van Foo Fighters. Lekker veel gitaren, die stem van Grohl en altijd knallen. Mijn smaak is over de jaren flink veranderd, maar ik blijf wel een zwak hebben voor Foo Fighters. Mede door dat sentiment krijgen zij de eerste voldoende van de week. Net aan, dat wel. Leuk, dat acts als HEALER hier ook langskomen. Bij lange na niet doorgebroken, zal net een beetje aanvragen krijgen bij poppodia en festivalletjes in de buurt van Grimsby, maar wij in het Nederlands taalgebied mogen ook even beoordelen wat wij ervan. Ik vind het niet zo bijzonder, dat is dan weer jammer.
Na zijn uitsluiting vorige week mag Johannes Is Zijn Naam nu wel meedoen, en dat verheugt mij toch best. Lekker nummertje toch wel, beste toch nu toe (maar nog niet zo goed als de toppers van afgelopen week). Ook The Lathums scoren een voldoende. Pfieuw, het zijn niet alleen maar onvoldoendes deze week.
Nog beter dan zijn voorgangers is Hear Me Taling van Marble Sounds. Het album gaf ik al 4*, en dit nummer is erg fijn. Ook Get Sunk van Matt Berninger heb ik beoordeeld; met 2,5*. Berninger heeft mooie muziek gemaakt met The National, maar dit album vond ik nogal zielloos. Ook deze albumtrack doet mij niks.
Dan een nummer waarvan ik verwacht dat deze helemaal niet goed gaat scoren bij dit spel, maar echt heel lekker is. Weer zo'n zomerliedje waarvan spontaan de zon gaat schijnen (het regent toch wel hard nu, maar dat laten we even achterwege). Matt Berninger mag trouwens wel luisteren naar Ozark Henry. Als je de langszame kant opgaat, dan is dit naar mijn mening the way to go. Mooi, klein, goede vocalen, en goede opbouw.
De noiserock van Texoprint is prima, een zesje. Klinkt als een band die live het beste is. De muziek van Ty Segall trekt mij dan weer niet, nooit echt gedaan ook. De titeltrack van zijn meest recente album voelt weer als een lijstaanvuller, die snel weer uit de lijst gaat vallen. Vistas heeft dit jaar een keer net aan een voldoende van mij gekregen en een keertje een 4,5. Deze keer ook geen voldoende, maar een 5,0.
Altijd leuk om kunstreferenties in muziek terug te vinden, zeker in kleinkunstmuziek. Wigbert kende ik nog niet, dus weer een leuke ontdekking. Weekafsluiter Knock Down, Drag Out is vergelijkbaar met de opener van de week; beetje flauw.
10.5 ▸ Automatic - Is It Now? ▸5.0
8.0 ▸ Bettie Serveert - Ta! ▸3.0
11.0 ▸ The Black Keys - Man On A Mission ▸4.5
9.0 ▸ Equal Idiots - Rainbow ▸3.0
12.0 ▸ Foo Fighters - Today's Song ▸6.0
10.5 ▸ HEALER - London Town ▸4.5
13.5 ▸ Johannes Is Zijn Naam - Televisie en de Zetel ▸7.0
14.0 ▸ The Lathums - Cobblestones ▸7.0
14.0 ▸ Marble Sounds - Hear Me Talking ▸7.5
9.5 ▸ Matt Berninger - No Love ▸3.5
13.5 ▸ NxWorries, Knxwledge, Anderson .Paak - Everybody Gets Down ▸7.5
13.0 ▸ Ozark Henry - Martyr ▸7.0
10.5 ▸ Texoprint - Flag ▸6.0
9.0 ▸ Ty Segall - Possession ▸4.0
10.5 ▸ Vistas - Next Year ▸5.0
14.0 ▸ Wigbert - Jackson Pollock Hart ▸7.0
11.0 ▸ The Wild Things - Knock Down, Drag Out ▸5.0
Tour aan (wel Sporza natuurlijk, in Nederland zijn we veel te neerlandocentrisch), wachten op het onweer, en dan een uurtje muziek ontdekken. Zou leuk moeten worden, hoop je dan. Kijkend naar sommige namen heb ik wel op voorhand mijn twijfels. Met Apna is het leuke nog niet heulemaal het geval. Niet barslecht, maar een beetje flauwtjes. Automatic doet het ietwat beter dan Apna, maar lijdt wel aan hetzelde syndroom; muzikaal zit het wel oké, maar het doet mij gewoon niet echt iets.
Van veteranen Bettie Serveert verwachtte ik niet al te veel, aangezien het na Palomine eigenlijk alleen maar minder is geworden. Wel tof dat ze al die tijd bezig zijn gebleven. Ta! is het minste nummer toe nu toe, verwachtingen voldaan dus. Misschien kunnen The Black Keys een eerste voldoende binnenharken? Nope, het mag nog niet zo zijn. Ook niet bagger, maar wel saai. Bij Rainbow van Equal Idiots had ik het gevoel dat ik het nummer al een tijd eerder had gehoord en dat kan best kloppen want het is al bijna een jaartje oud. Toen was het niks voor mij en nog steeds maakt het geen indruk.
Ooit was kleine Etob een vrij groot fan van Foo Fighters. Lekker veel gitaren, die stem van Grohl en altijd knallen. Mijn smaak is over de jaren flink veranderd, maar ik blijf wel een zwak hebben voor Foo Fighters. Mede door dat sentiment krijgen zij de eerste voldoende van de week. Net aan, dat wel. Leuk, dat acts als HEALER hier ook langskomen. Bij lange na niet doorgebroken, zal net een beetje aanvragen krijgen bij poppodia en festivalletjes in de buurt van Grimsby, maar wij in het Nederlands taalgebied mogen ook even beoordelen wat wij ervan. Ik vind het niet zo bijzonder, dat is dan weer jammer.
Na zijn uitsluiting vorige week mag Johannes Is Zijn Naam nu wel meedoen, en dat verheugt mij toch best. Lekker nummertje toch wel, beste toch nu toe (maar nog niet zo goed als de toppers van afgelopen week). Ook The Lathums scoren een voldoende. Pfieuw, het zijn niet alleen maar onvoldoendes deze week.
Nog beter dan zijn voorgangers is Hear Me Taling van Marble Sounds. Het album gaf ik al 4*, en dit nummer is erg fijn. Ook Get Sunk van Matt Berninger heb ik beoordeeld; met 2,5*. Berninger heeft mooie muziek gemaakt met The National, maar dit album vond ik nogal zielloos. Ook deze albumtrack doet mij niks.Dan een nummer waarvan ik verwacht dat deze helemaal niet goed gaat scoren bij dit spel, maar echt heel lekker is. Weer zo'n zomerliedje waarvan spontaan de zon gaat schijnen (het regent toch wel hard nu, maar dat laten we even achterwege). Matt Berninger mag trouwens wel luisteren naar Ozark Henry. Als je de langszame kant opgaat, dan is dit naar mijn mening the way to go. Mooi, klein, goede vocalen, en goede opbouw.
De noiserock van Texoprint is prima, een zesje. Klinkt als een band die live het beste is. De muziek van Ty Segall trekt mij dan weer niet, nooit echt gedaan ook. De titeltrack van zijn meest recente album voelt weer als een lijstaanvuller, die snel weer uit de lijst gaat vallen. Vistas heeft dit jaar een keer net aan een voldoende van mij gekregen en een keertje een 4,5. Deze keer ook geen voldoende, maar een 5,0.
Altijd leuk om kunstreferenties in muziek terug te vinden, zeker in kleinkunstmuziek. Wigbert kende ik nog niet, dus weer een leuke ontdekking. Weekafsluiter Knock Down, Drag Out is vergelijkbaar met de opener van de week; beetje flauw.
* denotes required fields.