MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2025

zoeken in:
Ronde 0 - Ladder 35 (tweedaags):

34 Uriah Heep - July Morning +4
28 The Gathering - Travel +3
27 Marillion - Forgotten Sons
18 Metric - Doomscroller +2
18 Perfect Storm - Depraved Mind +1
16 Gojira - The Art of Dying
5 Negură Bunget - Tesarul de Lumini
4 black midi - The Race is About to Begin +1

Nieuwe ladder vanaf: woensdag 9 april 19:00 uur.

150

36 Uriah Heep - July Morning +2
31 The Gathering - Travel +3
31 Marillion - Forgotten Sons +4
18 Metric - Doomscroller
18 Perfect Storm - Depraved Mind
17 Gojira - The Art of Dying +1
5 Negură Bunget - Tesarul de Lumini
4 black midi - The Race is About to Begin

160

37 Uriah Heep - July Morning +1
31 The Gathering - Travel
31 Marillion - Forgotten Sons
19 Gojira - The Art of Dying +2
18 Metric - Doomscroller
18 Perfect Storm - Depraved Mind
9 Negură Bunget - Tesarul de Lumini +4
7 black midi - The Race is About to Begin +3

170

In Cauda Venenum, het venijn zit hem in de staart...

Een mooie en heel diverse ladder deze keer, één van de laatste voorrondeladders voordat we met het echte werk beginnen. Een mooi moment om eenieder te bedanken voor alle interessante, verrassende en bij wijlen zeer goede nominaties die hier voorbij zijn gekomen. Dankzij jullie heb ik toch weer fijne nieuwe muziek mogen ontdekken, waarvoor dank!

We beginnen de ladder met Uriah Heep. Toch wat een ondergeschoven kind van de jaren zeventig wat mij betreft. Easy Livin' is allicht (samen met Lady In Black) nog een bescheiden hitje te noemen, maar de band is nooit echt doorgebroken bij het grote publiek zoals bijvoorbeeld een stijlgenoot als Deep Purple dat wel wist te doen. Maakt dat wat uit voor de kwaliteit van de muziek? Nee, totaal niet.

Uriah Heep vind ik een heel sympathieke band. De liefde voor wat ze doen, het spelplezier en de authenticiteit spat werkelijk uit mijn speakers, en daar kan ik veel waardering voor opbrengen. De vocale harmonieën vind ik geweldig - tegen het kitscherige aan, maar niet té - de overheersende aanwezigheid van het Hammondorgel is, zoals menig van jullie wel bekend, iets waar ik ontzettend goed op ga, en de speelse basloopjes zorgen voor een wervelend muzikaal totaalpakket. Als je dan ook nog eens pakkende en uitstekende composities kunt schrijven, dan mag je me helemaal opvegen. Normaal had Heep hier makkelijk vier punten weggesleept, maar gezien de stand en jullie vrij povere smaak korrel zout ben ik verplicht enigzins tactisch te stemmen.

Dat Negură Bunget onderaan bungelt, verbaast me vrij weinig. Of eigenlijk helemaal niet, want de band is zelfs voor de doorgewinterde metalfanaat toch wel lichtelijk een acquired taste. Maar doorgewinterde fan of niet, ik vind het werk van de band - die noodgedwongen moest stoppen in 2017 vanwege de dood van opperhoofd Negru, maar later een doorstart heeft gemaakt in andere samenstelling genaamd Dordeduh - echt geweldig. De kille en sferische productie, het beklemmende midtempo riffwerk, de melancholische leads, schitterende ambientpassages en de zich meesterlijk ontvouwende composities die vol verrassende wendingen en elementen van Roemeense folkmuziek. Alles klopt hier, en jullie hebben er gewoon geen verstand van: een machtig nummer.

Volgende puntenpakker is - hoe kan het ook anders dat het nummer onderaan staat - het krankzinnige en totaal geschifte The Race is About to Begin. Tsja, als iets krankzinnig, geschift en getuigend van totale losbandigheid en anarchie kan worden genoemd, dan neemt de kans significant toe dat ik het geweldig vind. Geen wonder overigens dat black midi hier zo slecht scoort, want ex-frontman van de band - die er vorig jaar mee op is gehouden - is de croonende gitaarvirtuoos Geordie Greep, die het hier ook al niet te best deed. The Race is About to Begin is een compleet chaotisch, opgefokt, hyperdrukk en megalomaan muzikaal fuckfest dat zijn weerga niet kent. Of, om er voor de afwisseling eens een quote in te gooien van één van mijn favoriete recensies van de afgelopen jaren (en dat meen ik serieus deric raven, hopelijk vind je het niet vervelend dat ik je hier tag )

“There’s No Business Like Show Business”. Geordie Greep is een ras entertainer, een croonende nachtclubzanger, een verknipte ADHD persoonlijkheid, een jazzy singing detective, maar vooral de theatrale frontman van Black Midi. Wurggreep Hellfire is een doorgedraaid muziekspeeldoosje, aangedreven door alsmaar herlaadbare batterijen, net zo uniek, gestoord en manisch als de voodoo uitdrijving op Cavalcade of het kunstzinnige freakende Schlagenheim.

Een in verval geraakt Broadway musical decor, vergeten witte doek Hollywood sterren, Las Vegas glamour en de samenpersende naweeën van een blingbling glamrock generatie. Hellfire staat mijlenver van het Londense straattaalpostpunk vermaak verwijderd. In eerste instantie wekt Hellfire de indruk dat Black Midi zich hoofdzakelijk op de Amerikaanse markt richt, maar het tegendeel lijkt het geval. Het onverklaarbare wapenbeleid, multimiljonairs die het presidentschap afkopen, discriminatie op alle fronten. Thema’s die onder een vergrootglas gehouden worden, en als een dagelijkse “We Are A Happy Family” soap opera het toneel vinden.

Hellfire is de soundtrack van de decadente zelfkant, ontwrichte sleutelfiguren die zich met de nacht vereenzelvigen, het uitschot, de beroepsmislukkelingen. De titel linkt tevens aan The Hellfire Club van de succesvolle Stranger Things Netflix serie, een kansloos geheim genootschap welke vanuit de onderste treden van de maatschappij de wereld proberen te redden. Satan is een goed geklede showmaster, een valse praatjesmaker die als een overtuigende t.v. dominee de duistere kant van het geloof via de Dangerous Liaisons mediakanalen aan het publiek verkoopt. Disney The Defence toverballenzoetigheid, gevuld met zwavelzuur.
Treffender had het niet omschreven kunnen worden.

Het laatste puntscorende nummer is van de Franse Olympische metalmastodonten Gojira. Ik durf wel te stellen dat het nummer de status van 'klassieker' binnen metalland wel heeft verworven. Het polyritmerende complexe drumritme dat het nummer kenmerkt is uit duizenden herkenbaar en de natte droom van menig (aspirant-)metaldrummer. Een fraaie song waar het venijn en de urgentie van af spat.

Ik rond af. Het blijft toch verwonderlijk dat relatief zouteloze nummers van Marillion, Metric en (in mindere mate) Perfect Storm veel meer punten pakken dan de veel verrassendere, uitdagendere, progressievere én betere nummers van Negură Bunget, black midi en Gojira. The Gathering noem ik bewust niet, want dat had punten verdient mits ik meer had om uit te delen. Klassieke prog betekent niet automatisch betere prog, maar mijn mening zal vast in de minderheid zijn.

39 Uriah Heep - July Morning +2
35 Marillion - Forgotten Sons +4
34 The Gathering - Travel +3
19 Gojira - The Art of Dying
19 Perfect Storm - Depraved Mind +1
18 Metric - Doomscroller
9 Negură Bunget - Tesarul de Lumini
7 black midi - The Race is About to Begin

180

41 Uriah Heep - July Morning +2
37 The Gathering - Travel +3
36 Marillion - Forgotten Sons +1
19 Perfect Storm - Depraved Mind
18 Metric - Doomscroller
13 Negură Bunget - Tesarul de Lumini +4

190

Bij deze van Marillion realiseer ik me eigenlijk dat veel nummers met Fish ook niet zo leuk zijn als dat ik dacht en dat komt door het vervelende geschreeuw. Instrumentaal zijn ze altijd zo interessant maar het wordt gewoon steeds weer verpest. Ik zal het dan voor mezelf besparen het niet over Steve te hebben.
Zodra Rothery zijn gitaar in zet ben ik altijd wel blij.

De tweede helft van Travel behoort tot mijn favoriete outro's ooit en er zijn er best wel veel die ik mooi vind, deze had ik genomineerd als niemand mij voor was.

Mooi outro ook van Gojira maar gooi dat ff lekker in een Metal top 300 verdorie.

Metric en Perfect Storm ben ik alweer vergeten.

Uriah Heep is ouderwets maar wat maakt het nou uit. Wat goed is is goed.

De Praat-Prog bij Black Midi is zo irritant dat ik in dat ene stuk halverwege de haren uit mijn kop wil trekken. En dan heb ik deze onzin toen nog op CD gekocht ook.

Wat een geweldige ontdekking is Negură Bunget! Is het niet dat ik dit album blijkbaar in Januari 2018 al heb gehoord maar dat is inmiddels al 7 jaar geleden dus vergeef me.
Ik houd ontzettend van die Black Metal sound en al helemaal als het atmosferisch is. Ik was een paar dagen terug bezig om de top 100 Black Metal nummers van Rateyourmusic op Deezer en Spotify te zetten en deze mag er van mij zo in komen.

44 Uriah Heep - July Morning +3
41 The Gathering - Travel +4
38 Marillion - Forgotten Sons +2
19 Metric - Doomscroller +1
13 Negură Bunget - Tesarul de Lumini

200

Toen ik vanavond tegen mijn lief vertelde dat ik wat aan het nadenken was over de puntenverdeling en vertelde dat ik 4 punten aan mijn muzikale beschuitjeslief wilde geven werd ik wat honend uitgelachen met de woorden 'Het is bijna net Het EuroProg Songfestival met jullie puntenverdeling..'. Tsja, wat zeg je daarop..

Maar goed, Anneke en haar Bijeenkomst scoort altijd wel bij mij. Ik hou van die vrouw haar stem. Uria Heep ouderwets ? Jazeker wel maar ik beluister dat dan weer wat anders voor hoe het toen in 1971 vrij vernieuwend en progressief was. Ik bedoel, dat is dan toch ook zo met Neo Prog hoe kort geleden het ook is ?

Marillion muzikaal niet zo sterk maar tekstueel een parel. Vergeten zonen, ook vandaag de dag terwijl jij en ik hier relaxed luisteren en ons verbaal masturberend zorgen maken om onze nominaties, verliezen tegelijkertijd ergens anders moeders en vaders hun zonen en dochters wiens namen vervagen als ze in hun graf verdwijnen bedolven onder de woorden van voor wie het koninkrijk is, de macht, de glorie voor altijd en eeuwig, Amen -> 2 punten.

Ach, laat ik maar verder even mijn mond houden en mijn handen hier tot rust brengen..

46 Uriah Heep - July Morning +2
45 The Gathering - Travel +4
41 Marillion - Forgotten Sons +3
19 Metric - Doomscroller
8 black midi - The Race is About to Begin +1

210

Lastige ladder, omdat ik eigenlijk maar drie nummers echt leuk vond. En die staan al bovenaan. Ik kende de naam Uriah Heep, zonder er ooit bewust muziek van te hebben gehoord. Erg classic, maar ik moet zeggen dat ik altijd erg blij wordt van goede orgelpartijen.... The Gathering volgde ik vooral in de eerste jaren t/m 'how to Measure...'. Maar zoals meneer Jeroen als zegt, die stem..... Ook bij dit nummer is dat de helft van het werk. Dat telt eigenlijk ook voor Marillion. Dit nummer wordt voor mij gedragen door de agressieve en expressieve performance van Fish en de teksten.... Ik ben gek op boze 'nonkel Fish'.

Dan de rest...... Metric is me te clean, Perfect Sorm te saai, Goijira en Negura pakken me op stukken muziek, maar tja.... dan zet er iemand z'n stem aan en dan krijg ik toch het omgekeerde Anneke-effect. Ik ga dan maar voor het volslagen krankzinnige black midi. Ik snap er niks van, maar het facineert wel en is zeker progressief.....

47 Uriah Heep - July Morning 2
49 The Gathering - Travel 4
44 Marillion - Forgotten Sons 3
20 Metric - Doomscroller 1
8 black midi - The Race is About to Begin

220

51 Uriah Heep - July Morning 4
50 The Gathering - Travel 1
47 Marillion - Forgotten Sons 3
21 Perfect Storm - Depraved Mind 2
20 Metric - Doomscroller

52 Uriah Heep - July Morning (+1 correctie thelion)
51 The Gathering - Travel +1
49 Marillion - Forgotten Sons +2
24 Perfect Storm - Depraved Mind +3
24 Metric - Doomscroller +4

Nieuwe ladder vanaf: woensdag 9 april 19:00 uur

240

55 Uriah Heep - July Morning +3
55 The Gathering - Travel +4
51 Marillion - Forgotten Sons +2
25 Metric - Doomscroller +1
24 Perfect Storm - Depraved Mind

58 Uriah Heep - July Morning +3
57 The Gathering - Travel +2
55 Marillion - Forgotten Sons +4
25 Metric - Doomscroller +1
25 Perfect Storm - Depraved Mind +1

260

60 Uriah Heep - July Morning +2
57 The Gathering - Travel
56 Marillion - Forgotten Sons +1
25 Metric - Doomscroller
25 Perfect Storm - Depraved Mind
23 Gojira - The Art of Dying +4
16 Negură Bunget - Tesarul de Lumini +3

270

Heel sterke ladder. Niet eerder had de top 3 zo'n voorsprong op de rest, tegelijkertijd liggen ze dichtbij elkaar. Jammer dat ik niet nog even Gojira het laatste zetje kan geven, ik probeer het toch.
Dit nummer van Marillion vind ik trouwens heel erg goed, kunnen we die niet inruilen voor een ander Marillion nummer?
En waarom 'July Morning' er nog niet in staat...

De puntenpakkers zijn allemaal allemachtig belachelijk lekkere nummers. En ook de puntloze nummers zijn beresterk. Een veel te sterke ladder voor ronde 0. Alleen Perfect Storm blijft wat achter, maar slechts lichtjes, want ook een prima nummer. Ik was, denk ik, onbekend met Metric, maar wat een superlekker nummer zeg! Of is deze band toch in de vorige progladdereditie al eens langsgekomen? Ergens komt de band me toch niet onbekend voor.
[checked]
15 maart 2023:
EvilDrSmith schreef:
Metric (wat een spannende en sfeervolle ontdekking: thnx nomineerder!)
Ja, zie je wel. Had ik toch goed onthouden. Laat ik de bandnaam nu ook beter onthouden en er meer van gaan luisteren. Nogmaals dank voor het stug volhouden, SBube.
En ook ik zie Gojira graag terug in de volgende ronde, maar ja: ik vind toch liefst zes nummers in deze ladder al beter, want ik had zelfs het ook al geweldige Black Midi nog eerder mijn punten gegund. Of wacht, die gun ik het wel, Marillion redt het toch wel zonder mijn hulp.

'July Morning' had net als 'Child In Time' en 'Stairway To Heaven' een vaste plek moeten hebben in de Top 10 van de Radio 2 Top 2000. Maar de wereld is niet eerlijk.

64 Uriah Heep - July Morning +4
59 The Gathering - Travel +2
56 Marillion - Forgotten Sons
25 Metric - Doomscroller
23 Gojira - The Art of Dying
19 Negură Bunget - Tesarul de Lumini +3
9 black midi - The Race is About to Begin +1

280

Ronde 0 - Ladder 36 (tweedaags):

Soen - Lascivious
Ange - Le cimetière des arlequins
Dengue Fever - One Thousand Tears of a Tarantula
Pink Floyd - Pigs (Three Different Ones)
Uriah Heep - Salisbury
Fish - Perfume River
Mothlite - The Underneath
Polyphia feat. Steve Vai - Ego Death [/quote]

Sinds 29 januari zijn we hier al bezig met onze Ladder Nominaties. Toen de avonden nog donker waren, het nog wel regende, Trump wat murmelde over de wereld en we nog wat nakaterden van de Winterfeesten.

Deze is de Laatste Ladder van deze Nominatie Ronde en daarna gaan we, vermoed ik, verder met de herkansingen.

Dus Exit Meneer, Stage Left Casartelli vanaf vrijdag 11 april om 19.00

Soen - Lascivious
3 Ange - Le cimetière des arlequins
2 Pink Floyd - Pigs (Three Different Ones)
1 Uriah Heep - Salisbury
4 Fish - Perfume River

Deadline: vrijdag 11 april om 19.00

1 Soen - Lascivious +1
6 Pink Floyd - Pigs (Three Different Ones) +4
4 Uriah Heep - Salisbury +3
6 Fish - Perfume River +2

20

2 Soen - Lascivious +1
2 Dengue Fever - One Thousand Tears of a Tarantula +2
6 Pink Floyd - Pigs (Three Different Ones)
8 Uriah Heep - Salisbury +4
9 Fish - Perfume River +3

Casartelli (moderator)
EvilDrSmith schreef:

64 Uriah Heep - July Morning
59 The Gathering - Travel
56 Marillion - Forgotten Sons
25 Metric - Doomscroller
23 Gojira - The Art of Dying
19 Negură Bunget - Tesarul de Lumini
9 black midi - The Race is About to Begin
Op de valreep toch nog één tiebreak.

Perfect Storm gaat met 2x4 punten door ten koste van Metric (1x4). En daarmee zijn de druiven voor Metric zuur; normaalgesproken is in Ronde 0 een gedeelde 4e plaats mooi zat voor een plek bij de beste afvallers, maar de top-3 was in deze ladder zo dominant dat de afvallers er qua stempercentage geen van allen aan te pas komen.

De stand van zaken in de afvallerslijst:

Jon Anderson & The Band Geeks - Counties and Countries
Caligula's Horse - Charcoal Grace
MEER - Come to light
Camel - Fox Hill
Carptree - Kicking and Collecting
John Miles - Overture
Black Mountain - Wucan
Haken - Nightingale
AVKRVST - The Approbation
Cult of Luna - Finland
Wishbone Ash - Phoenix
Iotunn - The Tower of Cosmic Nihility
Marco Glühmann - My Eyes Are Wide Open
Lucassen & Soeterbroek's Plan Nine - The Preacher
Triana - Abre La Puerta
Soup - Clandestine Eyes
Epica - The Ghost In Me
Psychotic Waltz - A Psychotic Waltz
Between the Buried and Me - Human is Hell
Clepsydra - Soaked
Agalloch - Falling Snow
Death - Flesh and the Power it Holds
*shels - The Conference of the Birds
VOLA - Tray
Dream Theater - A View from the Top of the World
Blind Ego - In a Blink of an Eye
Water - Sail Away
Manfred Mann's Earth Band - The Road to Babylon
Hermann Szobel - Mr. Softee
Amorphis - Black Winter Day
Tony Banks - You
The Mars Volta - Roulette Dares (the Hound of)
The Mars Volta - L'Via L'Viaquez
Blood Incantation - The Stargate [Tablet II]
Earthside - The Lesser Evil
Mike Oldfield - Crises
Jon Anderson & The Band Geeks - True Messenger
Arco Iris - Obertura
Devin Townsend Project - Heaven Send
Enslaved - Norvegr
Kate Bush - Running Up That Hill
Retrospective - What Will Be Next
Karnataka - Don't Forget My Name
Angel - Tower
Emerald City Council - Platforms of Illusion
Il Balletto di Bronzo - Introduzione
EMOLECULE - The Architect
Envy of None - Not Dead Yet
Ritual - The Feline Companion
Midas Fall - Cold Waves Divide Us
Thy Catafalque - Vashegyek
Mystery - Behind the Mirror
Los Jaivas - Tarka y Ocarina
Vangelis - The Motion of Stars
Haunt The Woods - The Line, Pt. II
Geordie Greep - The Magician
Crippled Black Phoenix - Cry of Love
Venus Principle - Rebel Drones
---------- VIRTUELE SCHEIDSLIJN ----------
Mostly Autumn - Simple Ways
Robby Valentine - Embrace the Unknown / The Aristocrats - Aristoclub

Verder gooi ik de volgende huishoudelijke mededeling nog even in de herhaling:
Casartelli schreef:
kort na het einde van Ronde 0 ga ik net op vakantie. Ronde 1 zal eind april beginnen.
Een eventuele beslissings-KO zullen we dus nog vanaf vrijdagavond spelen, daarna gaan we hier even op pauze. En uiteraard is de deadline vrijdagavond om 19.00 een harde.

Casartelli (moderator)

12 Uriah Heep - Salisbury +4
9 Fish - Perfume River
9 Pink Floyd - Pigs (Three Different Ones) +3
3 Soen - Lascivious +1
2 Dengue Fever - One Thousand Tears of a Tarantula
2 Polyphia feat. Steve Vai - Ego Death +2

40

July Morning was al top, maar Salisbury is helemaal hemels. Verder is Polyphia wel een leuke verrassing en klinkt Soen (nog een Graspopnaam voor dit jaar), zoals vaker, lekker. Bij de puntloze nummers zitten voor de verandering ook geen echt zwakke broeders dit keer en zo eindigen we Ronde 0 sterk.

15 Uriah Heep - Salisbury +3
10 Fish - Perfume River +1
13 Pink Floyd - Pigs (Three Different Ones) +4
5 Soen - Lascivious +2
2 Polyphia feat. Steve Vai - Ego Death

50

17 Uriah Heep - Salisbury +2
16 Pink Floyd - Pigs (Three Different Ones) +3
10 Fish - Perfume River
5 Soen - Lascivious
4 Mothlite - The Underneath +4
4 Ange - Le cimetière des arlequins +1

60

19 Uriah Heep - Salisbury +2
19 Pink Floyd - Pigs (Three Different Ones) +3
10 Fish - Perfume River
8 Mothlite - The Underneath +4
6 Soen - Lascivious +1
4 Ange - Le cimetière des arlequins

7 0

19 Uriah Heep - Salisbury
22 Pink Floyd - Pigs (Three Different Ones) +3
12 Fish - Perfume River +2
9 Mothlite - The Underneath +1
10 Soen - Lascivious +4

80

Op naar ronde 1...

23 Uriah Heep - Salisbury +4
23 Pink Floyd - Pigs (Three Different Ones) +1
15 Fish - Perfume River +3
12 Soen - Lascivious +2
9 Mothlite - The Underneath

90

Tijdens het intro met trompetgeschal en vrouwenkoor had ik in eerste instantie niet door dat ik naar Uriah Heep aan het luisteren was. Avontuurlijk nummer waarin zelfs een stukje jazz voorbij komt. Met een hoofdrol voor het Hammond orgel van Ken Hensley.

Bij enkele ‘grote namen’ wil het kwartje bij mij maar niet vallen, hoe vaak ik het ook probeer. Pink Floyd hoort daar ook bij, op enkele losse nummers na. Toch één puntje in deze ladder.

Fish scoort daarentegen wél een voltreffer met dit geweldige, voor mij nieuwe nummer.

27 Uriah Heep - Salisbury +4
26 Pink Floyd - Pigs (Three Different Ones) +3
16 Fish - Perfume River +1
14 Soen - Lascivious +2

100

31 Uriah Heep - Salisbury +4
28 Pink Floyd - Pigs (Three Different Ones) +2
17 Fish - Perfume River +1
17 Soen - Lascivious +3

110

Soen blijft heerlijk, nog uit de tijd dat ze wat sfeervoller waren en meer tijd namen. Toch wel beter dan wat ze daarna zijn gaan doen. Fijn nummer.

Ange levert een wat theatraal en opera achtige nummer af. Muzikaal best fijn maar qua zang gaat het voor mij mis.

Dengue Fever klinkt ook wel geinig. Maar niet goed genoeg voor punten.

Pink Floyd, aah de oude vertrouwde proggers. Pigs is ook weer een fijn nummer, hoewel ze voor mij wel betere hebben afgeleverd. Deze mag er zeker zijn.

Uriah Heep. Ik zei het bij de vorige al, maar nu weet ik het zeker. Hier moet ik toch echt eens induiken. Erg lekker nummer is dit ook weer geworden.

Fish is er ook zo eentje die ik al een tijdje verder moet beluisteren. Ook dit is weer een fijn nummer.

Mothlite klinkt ook wel fijn, lekker rustig. Is dat trouwens de zanger van Ulver?

Polyphia feat. Steve Vai. Leuk gitaarspel, dat zit bij Vai wel goed. Maar verder niet het meest boeiende nummer.

35 Uriah Heep - Salisbury +4
30 Pink Floyd - Pigs (Three Different Ones) +2
20 Fish - Perfume River +3
18 Soen - Lascivious +1

120

legian schreef:
Uriah Heep. Ik zei het bij de vorige al, maar nu weet ik het zeker. Hier moet ik toch echt eens induiken. Erg lekker nummer is dit ook weer geworden.
Bijna 2 jaar geleden nog eens een Greatest Hits of Uriah Heep georganiseerd, waarbij de UH nummers hier in de laatste 2 ladders in de Top 10 eindigden.

35 Uriah Heep - Salisbury
31 Pink Floyd - Pigs (Three Different Ones) +1
23 Fish - Perfume River +3
22 Soen - Lascivious +4
4 Polyphia feat. Steve Vai - Ego Death +2

130

Aan Soen klopt voor mij alles. Zeker op Lotus. Die heb ik bij wijze van spreken grijs gedraaid.
Geen idee waar ik bij Ange allemaal naar zit te luisteren, maar boeien doet het absoluut niet.
Een beetje Western movie vibes bij Dengue Fever. Niet echt punten waardig
Dit oudje is herkenbaar Pink Floyd, maar bied mij te weinig, al wordt het aan het einde wel beter
De Uriah Heep van gisteren vond ik stukken prettiger
Deze van Fish heb ik ook in de kast staan, en zo te horen veel te weinig geluisterd
Mothlite maakt weinig indruk
Polyphia heb ik wel eens eerder geluisterd maar bekoorde me toen niet. Deze bevalt wel goed.

Outlaw104 schreef:
Bijna 2 jaar geleden nog eens een Greatest Hits of Uriah Heep georganiseerd, waarbij de UH nummers hier in de laatste 2 ladders in de Top 10 eindigden.

Dan ga ik dat eens als startpunt nemen. Thanks

Gast
geplaatst: vandaag om 08:32 uur

geplaatst: vandaag om 08:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.